FruOvervejelse

Vægt

18 indlæg i dette emne

Jeg har nu taget 5 kilo på. Planen var at holde mig under ti kilo, men det kan dælme godt gå hen og blive svært nu!

Jeg har taget to kilo på på ti dage. Det er meget!! Der skal dælme tænkes over indtag og gives en ekstra skalle med træning :(

Hvordan går det med jer andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bestemt ikke 5 kg er meget. Det er da flot. Men 2 kg på 10 dage er da en slat... Mon ikke der er ro på lidt nu så igen... 

 

Jeg går med vilje ikke på vægten andet end nå jeg skal til læge eller JM. Jeg tør ikke. Min appetit er lige til den gode side pt... Og jeg spiser slet ikke rigtig i forhold til min PCOS, så det ser nok ud af H til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bestemt ikke 5 kg er meget. Det er da flot. Men 2 kg på 10 dage er da en slat... Mon ikke der er ro på lidt nu så igen...

Jeg går med vilje ikke på vægten andet end nå jeg skal til læge eller JM. Jeg tør ikke. Min appetit er lige til den gode side pt... Og jeg spiser slet ikke rigtig i forhold til min PCOS, så det ser nok ud af H til...

Jeg tænker bare, at baby jo stadig er meget let, så der er jo nogle stensikre kilo endnu. Jeg var bare så glad, fordi jeg kun havde taget tre kilo på, og det var jeg meget tilfreds med ift at være halvvejs. Jeg ville være så ked af at have taget på i ren fedt efter fødslen.

Jeg har holdt en pause fra vægten i to uger. Det var måske ikke ubetinget smart, for det er jo lige de uger, jeg har taget på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her 22+4 siger vægten +4,7 kg. Det hører så med til historien at jeg i uge 8 var en uge på gran canaria med all inclusive, og det resulterede i 2 ekstra kilo :-) de er ikke tabt... Synes egentlig ikke at det er så slemt. Selvom man har sat sig et 'mål' på 10 kilo så er det jo helt normalt med en vægtøgning på op til 15 kilo, for normalvægtige

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 20+3 taget 4,5 kg på. Jeg er forbløffet. Sidst tog jeg 25 kg på i alt! Så jeg synes det går godt. Håber da max jeg kommer op på 15 kg denne gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har taget tre kilo på indtil nu i sammenligning med min startvægt, men pga. opkast og kvalme tabte jeg først en kilo i starten af graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jammen så kommer her HVALEN :bunny

Jeg har taget 9 kg på!!! Har ved mine to andre taget 20 kg. på og det tror jeg også vi lander på denne her gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jammen så kommer her HVALEN :bunny

Jeg har taget 9 kg på!!! Har ved mine to andre taget 20 kg. på og det tror jeg også vi lander på denne her gang.

Hvordan var dit udgangspunkt? For der er jo også forskel på, pm man er overvægtig til at starte med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var dit udgangspunkt? For der er jo også forskel på, pm man er overvægtig til at starte med.

Det var normal vægtig, vejer normalt 57 kg og er 168 høj. Har smidt kg. igen efter fødsel på 3 mdr. første gang, men der var jeg også midt tyverne og en trænings tosse. Og anden gang tog det 9 mdr. uden at være hysterisk med hverken mad eller træning. Så satser på det sker igen :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme det med vægten ikke betyder så meget. Jeg kan godt lide udfordringen i at skulle træne det væk igen bagefter. Jeg træner også pilates 3 gange om ugen og går med hunden hver morgen, så er ikke fordi jeg dovner den, men træningen er mere for at styrke ryg og bækken, når nu jeg har så ondt i dem. 

Tog hurtigt 5 kg på i starten, eftersom jeg havde så meget kvalme at alt anden aktivitet end sofaen var out of the question. Men har ikke taget meget på siden da. Så længe mine muskler er stærke og parate til at føde så gør vægten mig ikke noget. Var også normal vægt da jeg startede, så de ekstra kilo er bare en del af det at blive gravid for mig. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme det med vægten ikke betyder så meget. Jeg kan godt lide udfordringen i at skulle træne det væk igen bagefter. Jeg træner også pilates 3 gange om ugen og går med hunden hver morgen, så er ikke fordi jeg dovner den, men træningen er mere for at styrke ryg og bækken, når nu jeg har så ondt i dem.

Tog hurtigt 5 kg på i starten, eftersom jeg havde så meget kvalme at alt anden aktivitet end sofaen var out of the question. Men har ikke taget meget på siden da. Så længe mine muskler er stærke og parate til at føde så gør vægten mig ikke noget. Var også normal vægt da jeg startede, så de ekstra kilo er bare en del af det at blive gravid for mig. :)

Det er en sej indstilling, så længe man ikke bare lader stå til. Det er dog nok mere naturligt at tænke sådan, når man ikke var overvægtig i forvejen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tabt et kilo, så nu har jeg taget fire kilo på. Det passer ret godt med min kurve, så det er bare fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en sej indstilling, så længe man ikke bare lader stå til. Det er dog nok mere naturligt at tænke sådan, når man ikke var overvægtig i forvejen ;)

Ja det tror jeg du har ret i :) er da lidt irriterende at tage på, især fordi jeg lige var nået ned i vægt inden jeg blev gravid. Har taget 9 kilo på så jeg er langt over gennemsnittet i forhold til hvad jeg burde halvvejs, men det generer mig ikke rigtigt. Jeg er jo i et frodigt stadie, og gør ikke noget at folk kan se det :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det tror jeg du har ret i :) er da lidt irriterende at tage på, især fordi jeg lige var nået ned i vægt inden jeg blev gravid. Har taget 9 kilo på så jeg er langt over gennemsnittet i forhold til hvad jeg burde halvvejs, men det generer mig ikke rigtigt. Jeg er jo i et frodigt stadie, og gør ikke noget at folk kan se det :)

Men det behøver da på ingen måde betyde, at du ender langt over det anbefalede. Selv hvis du tager det samme på i den sidste halvdel, er det da ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det behøver da på ingen måde betyde, at du ender langt over det anbefalede. Selv hvis du tager det samme på i den sidste halvdel, er det da ok :)

Lige præcis :) og som jeg sagde, jeg synes faktisk det er sjovt at træne mig tynd igen. Så kan man se at træningen gør en forskel, hvor når man er normalvægtig er det bare et spørgsmål om at holde det ved lige. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, jeg har taget meget på igen! Jeg er nu oppe over seks kilo :O Mit mål om at holde mig under 100 kilo er vist ved at være urealistisk :boo Jeg har i hvert fald kun tre kilo mere at løbe på. Buhuuuuu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, 7,5 kilo! :boo Jeg har godtnok fået vand i kroppen, som kan få lidt af skylden, men alligevel :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg i uge 22+6 op på 62 kg ( startvægt 56,6). Har taget to kg på på ingen tid. Kan mærke at jeg er begyndt at få vand ibenene på mine arbejdsdage hvor jeg går meget, så noget er nok væske, men sgu ik to kg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER