Haarup

Han, Hun, Den

7 indlæg i dette emne

Er i dyb krise i dag. :boo

Jeg ved ikke om baby er en dreng eller en pige. Og dybest inde ønsker jeg heller ikke at vide det. Men jeg har ingen fornemmelse af, om det er en han eller en hun. Og nu har jeg den seneste tid lagt mærke til, at når jeg omtaler baby siger jeg DEN. Og lige det ord får bare alt til at stritte på mig. Jeg hader når nogen siger Den, om en baby i maven. For en Den er en ting, en baby er enten han eller hun. Og nu siger jeg det selv hele tiden, og hader mig selv for at gøre det.

Men jeg har ingen fornemmelse af om det er en dreng eller pige.

Overvejer at få kønnet at vide til en scanning. Men har inderligt ikke lyst til at vide det før fødslen.

Min mand er ikke til nogen hjælp. For han vil MEGET gerne vide kønnet til en scanning, for ligesom at kunne gøre alt klart til enten pige eller dreng.

Men jeg ønsker bare ikke at få overraskelsen ødelagt af en scanning igen. Og hvad hvis de tar fejl.

En i min mødregruppe sidst fik til en scanning at vide at de ventede en pige, så alt var lyserødt, og kjoler. Ud kom der en dreng.

3 mdr senere anede de stadig ikke hvad drengen skulle hede, for de skulle jo have haft en pige. Og alt pigetøjet til det første halve år, var kommet i kælderen eller givet væk.

Så hvad hvis de tar fejl igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan du ikke kalde baby et kønsneutralt navn? Altså indtil fødslen selvfølgelig hvor du så finder ud af, hvad der gemmer sig :)

Herhjemme har baby længe heddet baby-junior eller bare junior, også inden vi fandt ud af at det var en dreng. :) måske du kan finde noget lignende?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan huske at jeg det meste af første graviditet kaldte babyen for spunken... Denne gang har jeg indtil videre kaldt den baby, mest for ikke at forvirre C.

Men når jeg er alene og taler med maven, så er den musen... Men det er sådan et kærlig kælenavn, som jeg også bruger to C.

Jeg tror det er en god ide at finde et kønsneutral kælenavn at kalde babyen.

Jeg har heller ingen følelse for om baby er det ene eller der andet og derfor ville jeg personlig have det underligt med at kalde den han/hun... Min mand skifter imellem han og hun og det gør C også :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en go ide med et kønsneutralt navn.

Min søn blir ved at kalde baby for lillesøster. Så måske han bare skal have lov at bestemme, at det er en hun. Og ellers holde os til baby og babytrold.

Så er det bare det med at huske det, der er tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi siger bare Bebs... min svigermor siger dog at hun har hørt mig sige han om babyen, men faktum er at lige nu er jeg helt sikker på at det er en pige, og i går aftes var det en dreng... det skifter hele tiden, så det var jo nok i et drenge-moment jeg har fået sagt "han" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hele vejen igennem kaldt den lille for Mikro :)

 

Ved så nu at vi venter en pige, så min bedste veninde har så spurgt om hun ikke skulles kaldes Mikra, men er stadig Mikro foran andre :) Har så fundet en pigenavn, og hvis hun skulle blive en dreng bliver det også en navneløs dreng i meget lyserødt, men han ville nok være ligeglad :P. 

 

Så synes da også bare at I skal bruge et kælenavn til den lille :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved faktisk ikke sådan rigtig hvad vi kalder den herhjemme.. Men vil tro at det er baby eller bettefisen :) Jeg er dog 100% sikker på, at jeg også kaldte baby for den, tror det er næsten umuligt at lade være. Jeg synes det kan være svært at forholde sig sådan 100% til, når man ikke kender kønnet. Men altså, jeg er jo tosset med den så for mig er det helt okay, men forstår godt at du får det skidt ved at kalde din lille baby for den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER