Miranda

alkohol og undskyldninger

32 indlæg i dette emne

Ja vi jo i fuld gang med projekt baby, men ønsker ikke at folk skal vide noget om det, og tænker at vi først vil fortælle det til familien efter første scanning (når jeg lykkedes at blive gravid).

Nu er det sådan at der altid bliver serveret vin, når vi besøger svigerfamilien og jeg plejer ikke at holde mig tilbage.

Igår tog jeg kun et enkelt glas vin og ventede med det til middagen (havde ægløsning torsdag/fredag) og fik de første 4 kommentarer om graviditet.

Har ingen ide om hvordan jeg skal skjule det for svigerfamilien, når jeg bliver gravid og slet ikke må drikke.

Hos min egen familie drikker vi sjældent alkohol så der er heldigvis ingen problemer.

Hvad gør i andre i forhold til alkohol?

Nogle ideer til undskyldninger?

Jeg har desværre ikke kørekort så det kort kan jeg ikke trække

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har jeg selv PCOS så jeg drikker normalt slet ikke og derfor vil ingen undre sig (det er dog rutine at folk der ikke kender mig tror jeg er gravid fordi jeg siger nej tak) men kan du ikke sige at det er en del af en slankekur/udrensningskur whatever...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da egentligt et godt spørgsmål. Ikke noget jeg selv har tænkt over, men ville selv kunne løbe ind det problem. Havde det været mig, vil jeg sige at min mave driller mig. Men Camillas ide er super god, ved den bare ikke vil fungere hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også have pådraget sig en eller anden infektion og være i behandling med Metronidazol.. det kunne eks. være underlivsbetændelse.

Metronidazol giver nemlig en antabuslignende effekt, hvis man blander det med alkohol ;)

Det er godt nok ikke en langtidsholdbar undskyldning, men for en kort periode kan den godt virke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at sige at du har opdaget at du altid får pokkers hovedpine efter vin, og derfor prøver at holde dig tilbage.. Min far får det rigtig skidt når han drikker rødvin -men hvis han drikker øl, cider eller andet alkohol er der ingenting :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at sige at du har opdaget at du altid får pokkers hovedpine efter vin, og derfor prøver at holde dig tilbage.. Min far får det rigtig skidt når han drikker rødvin -men hvis han drikker øl, cider eller andet alkohol er der ingenting :-)

Min far har det på samme måde.

Tror dog ikke de ville hoppe på den. Har været sammen med manden i 9 år og været på flere ferier med svigerfamilen og de ved der aldrig været problemer før.

Derudover er der så problemet med øl som jeg jo også skal holde mig fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan også have pådraget sig en eller anden infektion og være i behandling med Metronidazol.. det kunne eks. være underlivsbetændelse.

Metronidazol giver nemlig en antabuslignende effekt, hvis man blander det med alkohol ;)

Det er godt nok ikke en langtidsholdbar undskyldning, men for en kort periode kan den godt virke :)

Denne mulighed har jeg også overvejet.

Eneste minus er at svigermor er læge så jeg skal virkelig have styr på min "løgn" så jeg ikke roder mig ud i et område hvor hun ved bedst.

Især hvis det lykkedes at blive gravid inden kommende skiferie for så vil hun helt sikkert se pillerne, komme med råd osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg selv PCOS så jeg drikker normalt slet ikke og derfor vil ingen undre sig (det er dog rutine at folk der ikke kender mig tror jeg er gravid fordi jeg siger nej tak) men kan du ikke sige at det er en del af en slankekur/udrensningskur whatever...

God ide men kræver så at jeg går på kur mens jeg er sammen med dem.

Mærkeligt at sige nej til et glas vin og "hælde" svigerfar's brune sovs ned ;-)

Men en kur ville nok ikke skade, hverken for mig eller kommende baby ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide men kræver så at jeg går på kur mens jeg er sammen med dem.

Mærkeligt at sige nej til et glas vin og "hælde" svigerfar's brune sovs ned ;-)

Men en kur ville nok ikke skade, hverken for mig eller kommende baby ;-)

Nej det kræver at man så også spiser derefter :-)

Nu hvor jeg er blevet gravid er mit største problem at jeg har rigtig mange graviditetsgener og det er lidt svært at skjule at man nærmest skal kaste op lige meget hvad man spiser derfor ved mine studiekammerater det også for det er umuligt at skjule når man er sammen med dem i mange timer hver dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne mulighed har jeg også overvejet.

Eneste minus er at svigermor er læge så jeg skal virkelig have styr på min "løgn" så jeg ikke roder mig ud i et område hvor hun ved bedst.

Især hvis det lykkedes at blive gravid inden kommende skiferie for så vil hun helt sikkert se pillerne, komme med råd osv.

uh, ja så er den ikke helt så nem.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gennem fertilitetsbehandling og blev gravid i december måned. Dette betød, at der var en del julefrokoster mv, jeg skulle igennem uden for meget alkohol. Det der klart virkede bedst for mig, var ikke at sige noget. Takke ja til vin mv, når det blve budt, og så bare sidde og spytte lidt i det. Har nogle gange sagt 'puha, jeg er så træt i dag, tror ikke jeg skal have så meget'. Har også flere gange diskret byttet glas med min mand, som så har drukket min andel. Hvis jeg har været til fest eller reception, så kan man jo nemt komme til at stille sit glas fra sig, eller tømme det i vasken.

 

Det virker selvfølgelig kun, hvis du ikke har en 100% nul alkohol politik. Hvis du derimod er OK med at drikke en halvt eller et helt glas en gang imellem, så kan det være nemmest ikke at skulle rode sig ud i nogle forklaringer overhovedet. Derudover, hvis du allerede nu lige så stille begynder at reducere dit alkohol forbrug sammen med svigerfamilien, så har de nok vænnet sig til det, når du en dag bliver gravid, og så er forandringen ikke så stor.

 

Held og lykke med det :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet at sige, at du detox'er? Find evt. en passende "kur" på internettet du kan vise frem :P

Men ellers tror jeg, at jeg ville gøre som Sparklinrock, og tage en tår eller to, og hvis nogen kommenterede, så bare sige, at jeg ikke havde lyst eller var træt.

Jeg brugte meget at skulle køre bil, da jeg helst ikke drikker, når jeg skal køre, så det er også en mulighed, hvis I har bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har samme problem. Vi har prøvet længe uden held nu- så har ofte stået med en eller anden tam undskyldning. You name it- we've used it.

Folk er bare super mistænksomme alligevel. Synes faktisk, at det er lidt irriterrende, der er jo en grund til, at man ikke vil sige noget inden tredje måned, i det skønne tilfælde at det skulle lykkes.

Vi gider ikke fortælle folk noget, medmindre der ER noget. Nosy people! Haha

 

Men er kommet frem til- sammen med lægen på klinikken- at det ikke skader at drikke 1-2 genstande i de perioder, hvor vi ikke ved, om der er held i sprøjten, så at sige. Hun siger, at det er helt i orden, så længe at man helt stopper så snart der er noget (helst). Min søster har tre børn og har under alle tre graviditeter drukket 1-2 genstande lejlighedsvis uden nogen som helst problemer- og med lægens "velsignelse". Men der er nogle der er meget imod det. Men sådan er der jo så meget!

 

Held og lykke med alle undskyldningerne- her er et par af vores brugte-

syg, maveinfluenza, detox kur/kur, arbejde tidligt næste dag, fødselsdag tidligt næste dag, træning næste morgen, hovedpine, sygdom, antibiotika etc. etc.

:klap

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kræver at man så også spiser derefter :-)

Nu hvor jeg er blevet gravid er mit største problem at jeg har rigtig mange graviditetsgener og det er lidt svært at skjule at man nærmest skal kaste op lige meget hvad man spiser derfor ved mine studiekammerater det også for det er umuligt at skjule når man er sammen med dem i mange timer hver dag...

Det har du ret i og det skader jo heller ikke.

Ja kollegaer bliver nok også svært at skjule det for, hvis man har mange symptomer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gennem fertilitetsbehandling og blev gravid i december måned. Dette betød, at der var en del julefrokoster mv, jeg skulle igennem uden for meget alkohol. Det der klart virkede bedst for mig, var ikke at sige noget. Takke ja til vin mv, når det blve budt, og så bare sidde og spytte lidt i det. Har nogle gange sagt 'puha, jeg er så træt i dag, tror ikke jeg skal have så meget'. Har også flere gange diskret byttet glas med min mand, som så har drukket min andel. Hvis jeg har været til fest eller reception, så kan man jo nemt komme til at stille sit glas fra sig, eller tømme det i vasken.

Det virker selvfølgelig kun, hvis du ikke har en 100% nul alkohol politik. Hvis du derimod er OK med at drikke en halvt eller et helt glas en gang imellem, så kan det være nemmest ikke at skulle rode sig ud i nogle forklaringer overhovedet. Derudover, hvis du allerede nu lige så stille begynder at reducere dit alkohol forbrug sammen med svigerfamilien, så har de nok vænnet sig til det, når du en dag bliver gravid, og så er forandringen ikke så stor.

Held og lykke med det :) :)

Jeg er ikke meget for at drikke når jeg bliver gravid men et enkelt sip eller to skader jo ikke. Vi plejer altid at få et glas vin når vi ankommer og her vil det nok være nemt at hælde i vasken eller bytte rundt på manden og mit glas.

Hvis jeg bliver gravid inden ferie kan jeg holde mig til dåseøl, så ingen kan se hvor meget jeg drikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gennem fertilitetsbehandling og blev gravid i december måned. Dette betød, at der var en del julefrokoster mv, jeg skulle igennem uden for meget alkohol. Det der klart virkede bedst for mig, var ikke at sige noget. Takke ja til vin mv, når det blve budt, og så bare sidde og spytte lidt i det. Har nogle gange sagt 'puha, jeg er så træt i dag, tror ikke jeg skal have så meget'. Har også flere gange diskret byttet glas med min mand, som så har drukket min andel. Hvis jeg har været til fest eller reception, så kan man jo nemt komme til at stille sit glas fra sig, eller tømme det i vasken.

Det virker selvfølgelig kun, hvis du ikke har en 100% nul alkohol politik. Hvis du derimod er OK med at drikke en halvt eller et helt glas en gang imellem, så kan det være nemmest ikke at skulle rode sig ud i nogle forklaringer overhovedet. Derudover, hvis du allerede nu lige så stille begynder at reducere dit alkohol forbrug sammen med svigerfamilien, så har de nok vænnet sig til det, når du en dag bliver gravid, og så er forandringen ikke så stor.

Held og lykke med det :) :)

Jeg er ikke meget for at drikke når jeg bliver gravid men et enkelt sip eller to skader jo ikke. Vi plejer altid at få et glas vin når vi ankommer og her vil det nok være nemt at hælde i vasken eller bytte rundt på manden og mit glas.

Hvis jeg bliver gravid inden ferie kan jeg holde mig til dåseøl, så ingen kan se hvor meget jeg drikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var gennem fertilitetsbehandling og blev gravid i december måned. Dette betød, at der var en del julefrokoster mv, jeg skulle igennem uden for meget alkohol. Det der klart virkede bedst for mig, var ikke at sige noget. Takke ja til vin mv, når det blve budt, og så bare sidde og spytte lidt i det. Har nogle gange sagt 'puha, jeg er så træt i dag, tror ikke jeg skal have så meget'. Har også flere gange diskret byttet glas med min mand, som så har drukket min andel. Hvis jeg har været til fest eller reception, så kan man jo nemt komme til at stille sit glas fra sig, eller tømme det i vasken.

Det virker selvfølgelig kun, hvis du ikke har en 100% nul alkohol politik. Hvis du derimod er OK med at drikke en halvt eller et helt glas en gang imellem, så kan det være nemmest ikke at skulle rode sig ud i nogle forklaringer overhovedet. Derudover, hvis du allerede nu lige så stille begynder at reducere dit alkohol forbrug sammen med svigerfamilien, så har de nok vænnet sig til det, når du en dag bliver gravid, og så er forandringen ikke så stor.

Held og lykke med det :) :)

Jeg er ikke meget for at drikke når jeg bliver gravid men et enkelt sip eller to skader jo ikke. Vi plejer altid at få et glas vin når vi ankommer og her vil det nok være nemt at hælde i vasken eller bytte rundt på manden og mit glas.

Hvis jeg bliver gravid inden ferie kan jeg holde mig til dåseøl, så ingen kan se hvor meget jeg drikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pas på med at bytte glas med manden. Det gjorde vi juleaften, men svigermor lugtede lunten alligevel.

Hun sagde ikke noget, men jeg gik flere undersøgende blikke under middagen, så vidste godt hun havde regnet den ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåsedrikkevarer skjuler hvor lidt, man drikker. Men ellers ingen tricks herfra ud over træthed og sygdom.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke meget for at drikke når jeg bliver gravid men et enkelt sip eller to skader jo ikke. Vi plejer altid at få et glas vin når vi ankommer og her vil det nok være nemt at hælde i vasken eller bytte rundt på manden og mit glas.

Hvis jeg bliver gravid inden ferie kan jeg holde mig til dåseøl, så ingen kan se hvor meget jeg drikker.

 

Super smart med dåseøl, den havde jeg ikke tænkt på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv overvejet at bruge "jeg er på penicillin-kur"-undskyldningen... 

 

Og ellers spytte lidt i drikken, eller evt. medbringe ens eget, som er alkoholfrit.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv overvejet at bruge "jeg er på penicillin-kur"-undskyldningen... 

 

Og ellers spytte lidt i drikken, eller evt. medbringe ens eget, som er alkoholfrit.

Den der med pencilin holder bare ikke 100 pct for der er mange nyere antibiotikaprodukter hvor man godt må drikke i alm mængder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den der med pencilin holder bare ikke 100 pct for der er mange nyere antibiotikaprodukter hvor man godt må drikke i alm mængder...

 

Faktisk er det kun Metronidazol, hvor man skal holde sig fra alkohol. Den kan nemlig have samme effekt som Antabus, hvis man er uheldig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faktisk er det kun Metronidazol, hvor man skal holde sig fra alkohol. Den kan nemlig have samme effekt som Antabus, hvis man er uheldig.

 

Så er det da bare den jeg er på ;) :D :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er såååå dårlig til at lyve så jeg ville slet ikke kunne skjule det hvis jeg blev spurgt direkte...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER