Miranda

ønske termin tidspunkt

27 indlæg i dette emne

Ved godt man ikke kan få baby på bestilling, men har I andre nogen ønsketermin tidspunkt, ud over den næste mulige ;-)

Eller havde I det evt. inden I startede med projekt baby?

Jeg har altid tænkt at jeg skulle have en slut august baby samt en midt maj.

Dette skyldes at vejret ofte er godt i disse måneder, det er langt fra jul så gaver bliver fordelt og så der ingen andre i den nærmeste familie som har fødselsdag der.

Håber nu ikke at det bliver aktuelt, da jeg ikke har lyst til at vente så længe ;-)

Siden vi besluttede os for at gå i gang med har jeg drømt om oktober baby, så det bliver spændende om jeg får mit ønske opfyldt.

Men i sidste ende kommer baby jo når baby selv bestemmer at dukke op og alle tidspunkter vil være fantastisk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mit ønske tidspunkt ved min anden graviditet var engang i februar, så jeg kunne gå direkte på barsel efter endt uddannelse. Og sådan blev det heldigvis :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har faktisk ikke tænkt sådan helt vildt meget over det - jeg tror bare godt det kan blive... hvad skal man kalde det - belastende, eller ukomfortabelt for mig, hvis jeg var højgravid i de varmeste måneder. Men i bund og grund er jeg ligeglad, bare graviditet, fødsel og efter-fødsel går godt, og det er et sundt og raskt barn, så er jeg ligeglad - men det er måske for meget at forlange på én gang ;)

 

Det kunne lige passe, hvis det blev en oktoberbaby for mit vedkommende (når vi altså kommer så vidt) - for både jeg og manden har fødselsdag der, samtidig med vi har bryllupsdag der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt man ikke kan få baby på bestilling, men har I andre nogen ønsketermin tidspunkt, ud over den næste mulige ;-)

Eller havde I det evt. inden I startede med projekt baby?

Jeg har altid tænkt at jeg skulle have en slut august baby samt en midt maj.

Dette skyldes at vejret ofte er godt i disse måneder, det er langt fra jul så gaver bliver fordelt og så der ingen andre i den nærmeste familie som har fødselsdag der.

Håber nu ikke at det bliver aktuelt, da jeg ikke har lyst til at vente så længe ;-)

Siden vi besluttede os for at gå i gang med har jeg drømt om oktober baby, så det bliver spændende om jeg får mit ønske opfyldt.

Men i sidste ende kommer baby jo når baby selv bestemmer at dukke op og alle tidspunkter vil være fantastisk

 

 

Jeg har faktisk ikke tænkt sådan helt vildt meget over det - jeg tror bare godt det kan blive... hvad skal man kalde det - belastende, eller ukomfortabelt for mig, hvis jeg var højgravid i de varmeste måneder. Men i bund og grund er jeg ligeglad, bare graviditet, fødsel og efter-fødsel går godt, og det er et sundt og raskt barn, så er jeg ligeglad - men det er måske for meget at forlange på én gang ;)

 

Det kunne lige passe, hvis det blev en oktoberbaby for mit vedkommende (når vi altså kommer så vidt) - for både jeg og manden har fødselsdag der, samtidig med vi har bryllupsdag der ;)

 

Hvis vi helt selv kunne vælge skulle det være en august-baby! Ligesom dig ois, har vi begge fødselsdag i den måned OG vi har bryllupsdag dér. Hubby foreslog lidt for sjov, at vi bare kune vente til november med at gå igang, så vi kunne få en august-bebs - haha, tænk hvis man bare kunne beslutte det sådan!

 

Jeg ved nu ikke om det ville være fedt at være højgravid hele sommeren...

Ud over august (på sådan en "det kunne da være sjovt"-agtig måde), har jeg ingen specifikke ønsker eller "håb" for termin. Baby er velkommen heeeele året!  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte da vi gik i gang med at få børn, at jeg ville være lidt ked af at få børn i Marts, fordi vi begge har fødselsdag der, og der er en del venner og familie med fødselsdag i marts også. Nu har vi Marlon med fødselsdag sidst i marts, Charlie med fødselsdag i juli, og Taylor på vej med ankomst midt i marts :D

Det bliver ligsom bare mere ligegyldigt når ønsket om et barn presser på synes jeg..... Og jeg har haft meget nemt ved at blive gravid, så vi har nok egentlig kunne bestemme næsten hvornår alle gangene... Men utålmodigheden har vundet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig ikke haft nogle måneder der var bedre end andre, men ville helst slippe for julen og sommerferien. Så da jeg blev gravid med Marius havde jeg termin i uge 30 :D Men han kom heldig vis først i uge 32 ;) Denne gang har jeg termin midt juni og det er ganske fint.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hyggelig tråd :) Har egentlig aldrig haft en ønsketermin. Men for hver måned, vi har prøvet (vi forsøgte i 18 mdr), så har jeg gået og regnet og tænkt på alle de gode og dårlige ting ved på pågældende måske-terminsdato.

 

Hvis jeg virkeligt skulle ønske, så ville jeg gerne hoppe uden om november, december og januar. Derudover har vores familie fødseldsdag i klumper, og så ville jeg gerne prøve at undgå en af disse klumper - aller helst skulle terminsdatoen være i en måned, hvor ingen har fødselsdag i forvejen, fx oktober.

 

Da jeg og min bror blev 'lavet' :D blev vi planlagt til at komme om foråret (vi er født i marts og maj). På den måde ville min mor få sine 6 mdrs barsel henover sommermånederne. Det synes jeg faktisk er ret smart, hehe :D Nu har jeg selv termin i slutningen af august, så min barsel kommer hovedsageligt til at ligge i de kolde, mørke måneder. Men sådan er det, jeg er bare lykkelig for, at det endeligt er lykkedes :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har hele tiden gerne ville have en baby om sommeren og hvis ærten hænger ved derinde så bliver det så en september baby så det er fint nok... Når man først går i gang så tror jeg man bliver lidt ligeglad bare der kommer en baby, jo længere tid man venter jo mere ligeglad er man med termin, køn eller noget som helst andet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang fandt jeg fordele ved alle måneder og håbede at vores barn ville komme netop ni måneder efter- hver måned. :7himmel

Han valgte så at komme i oktober som er en måned, han kun deler med sin oldemor :) Jeg syntes det var helt perfekt, og nød de smukke barnevognsture i efteråret.

Denne gang ønskede vi specifikt et forårsbarn og jeg har termin slut april. :loveshower

Det betyder at alle årstider er repræsenteret hjemme hos os (far sommer, mor vinter, storebror efterår og lillesøster forår).

Så det var ret godt "planlagt". Når det er sagt ville et barn være velkomment anytime. Jeg synes der er skønne ting ved alle måneder og ville helt sikkert vende det til, at det var det allermest perfekte, uanset hvornår det skulle blive.

Vi vil gerne have flere børn og jeg tror bare at han/hun må komme lige når det passer Vorherre :) :stork

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang drømte jeg om et sommerbarn - det fik jeg. Han er født sidst i juni.

Anden gang var det ikke 100 % Planlagt, så der havde jeg ikke lige nogle ønsker for det. Men da jeg så blev gravid og termin var i oktober plus en masse rod på arbejdet der lukkede ned og skiftede sted i oktober, ja så er jeg glad og lykkelig for at min datter valgte at komme der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slut august ville passe helt perfekt i forhold til barsel da jeg er studerende. Min lillesøster har fødselsdag et par dage før jul, og jeg har altid syntes det var så synd for hende. Omvendt har min fødselsdag altid ligget i sommerferien, der var aldrig nogle der kunne komme til min fødselsdag :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis vi helt selv kunne bestemme, så ville vi gerne undgå november og december pga. en masse fødselsdage og så selvfølgelig jul og nytår.

Men selvom vi nærmer os de måneder, så stopper vi bestemt ikke med at forsøge. Så vigtigt er det ikke :)

Men krydser fingre for at vi når en oktober'baby :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig haft en ønsketermin, men ligesom rigtig mange af jer andre, så ville jeg oprindeligt gerne undgå termin lige omkring jul og nytår. Men jo længere tid vi har været i gang med PB uden gevinst, jo mere er det bare ligegyldigt - nu vil vi bare gerne have to streger  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min ønsketermin er i august, og jeg havde egentlig også fået det sådan, hvis ikke det havde været for den dumme MA.

Nu er jeg dog lidt kommet til, at bare vi får en sund og rask baby, med en god graviditet, så er det sådan set ligegyldigt, hvornår den kommer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang håbede jeg at have termin i september, da det ville passe med et års barsel før opstart på uddannelse. Sofia blev så meget hurtigt lavet, så hun kom i starten af juli.

Nu skal vi så igang igen. Jeg regner med at aflevere speciale 1/10 det ville være perfekt med termin i november :-) men det bliver spændende om vi gør det ligeså hurtigt igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

April og slut august :) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede den første, håbede jeg et majbarn og det fik jeg... Nr 2 kom ved slut juni og jeg havde ikke tænkt på hvor jeg vil have termin med hende... bare det ikke bliver november eller december (Har masser af fødselsdage i de måneder) Januar vil jeg gerne have termin næste gang og meget gerne omkring eller på min afdøde oldemor... Februar har jeg lidt blandet følelser om ønske om termin. Jeg har dog fødselsdag den måned - men min kære mormor døde i februar og endda på min fødselsdag. Har dog en lille ønske om den måned... Nu håber jeg bare at jeg får en sund og rask baby... ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor det sjovt at høre de forskellige argumenter for drømme terminmåned.

Nogle "ønsker" en specifik måned fordi de selv eller nogle de har/havde kære har fødselsdag mens andre har det omvendt og "øndker" termin netop fordi ingen af den nærmeste familie har fødselsdag i måneden.

kan godt lide tanken om at finde noget positivt ved samtlige måneder, for det er der helt sikkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det samme her, jeg har også altid fundet noget positivt ved hvert måned, da vi var i gang med PB :-)

Før vi startede, gik jeg egentlig bare ud fra, at vi ville få barn i månederne marts til start juli, for alle vores nevøer og niecer blev født der (og vi også selv har fødselsdag i april/maj), men sådan gik det så ikke (første gang): Søn nr. 1 har fødselsdag slut oktober, mens søn nr. 2 er sat til midt juni - og det er ligeså fint som alle andre måneder ville have været.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen ønsker. Jeg ville som udgangspunkt gerne undgå december, men nu hvor PB åbenbart ikke skulle være nemt for os, så ønsker vi ogs bare et barn, når tiden er inde. Uanset årstid, familiemedlemmers fødselsdage osv. Vi ønsker også bare en baby  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis jeg helt selv kunne vælge, så skulle termin ligge mellem start maj og slut september. men altså nu hvor man ikke selv er herre over det, så er jeg ligeglad, selvfølgelig vil jeg være gladest hvis det ikke rammer i december.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om sommeren, men jeg vil bare gerne have en baby og hellere nu end senere ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt tilbage da vi startede havde jeg da klart nogle forestillinger om, hvornår jeg gerne ville have termin; jeg ville ikke i december+januar, da det var for tæt på jul og heller ikke i april+maj fordi der er RIGTIG mange fødselsdage i den nærmeste familie lige deromkring.

Men nu er det fuldstændig lige meget, det må være den 24 eller 31 december eller på min egen fødselsdag - jeg ønsker blot at det bliver hvor det skal  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid ønsket mig en sommerbaby :wub

Om jeg nogensinde får det må tiden vise. Foreløbig napper vi en marts dreng :D

kommer aldrig til at planlægge efter det. Men vil da håbe at vi ikke ramler ind i termin i december :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er fuldstændig ligeglad :) meeeen hvis jeg kunne bestemme, ville jeg ønske sommer eller februar. Jeg er studerende, så pt ville barsel passe bedst efter et endt semester. Men som sagt er bebs velkommen når som helst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER