LMHF

Anbefal en rejseklapvogn

27 indlæg i dette emne

Hvilken klapvogn er god til flyrejser? Den skal kunne gå med i kabinen og lægges så meget ned som muligt, så vores datter kan tage en lur der i.

Del meget gerne jeres erfaringer - også de dårlige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad mener du med at den skal kunne gå med i kabinen? Altså jeg tror ikke, man må tage klapvognen med ind i selve flyet.

Men selvfølgelig gerne helt til gaten, hvor man så afleverer den lige inden, man går ombord.

Vi har en Maclaren Techno XT, som vi har været rigtig glade for og tit har med på flyrejser. Dog har vi også nogle gange taget combi-klapvogn med og så tjekket den ind og brugt lufthavnens vogne indtil boarding.

Det kommer lidt an på behovet ved destinationen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som pinar skriver må man ikke have klapvognen men ombord, den afleverer man ved gaten:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja som pinar skriver må man ikke have klapvognen men ombord, den afleverer man ved gaten:-)

Bemærk at det kun er paraply modellerne der folder kompakt sammen dette gælder for og det er heller ikke alle flyselskaber der tager i mod dem ved gate. Mange af lavprisselskaberne kræver at de tjekkes ind da det giver ekstra arbejde ved gate og kræver ekstra af dem der laster og aflaster flyet. Så husk at tjekke inden i skal afsted. Vi har ofte lejet en airshell til tjekin af vores så den var beskyttet under flyvning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har altid skullet aflevere vores Silvercross Dazzle lige foer indgang i flyet og har aldrig nogensinde set en klapvong inde i selve flykabinen....

 

I Billund Lufthavn skulle(!) vi dog tjekke den ind (gratis) og saa var der laaneklapvogne til raadighed efter sikkerhedscheck. Det har vaeret forskelligt, om klapvognen saa blev givet tilbage ved udgang af flyet eller om den kom ind paa bagagebaandet. I KBH kommer den ind paa bagagebaandet. 

 

EDIT: Og ja, det er kun smaa paraplyklapvogne, der er velkomne paa ovenstaaende maade. Alt andet skal tjekkes ind som ekstra bagage. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååå der kan man bare se! Jeg tænkte man da kunne have sådan en paraply-dims oppe i håndbagageboksen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for at dette emne er blevet oprettet, for vi står og skal til Schweiz her til foråret og besøge min søster. 

Jeg er sådan i tvivl om vi skal have fat i en paraply klapvogn, eller om vi kan tage vores nuværende med, som er en god solid terræn-gående klapvogn. Dem kan godt lukkes sammen, men ikke meget. 

Jeg ville være så ked af at skulle vandre Luzerns gader tynde med en paraply klapvogn - har ikke så meget erfaring, men forestiller mig at det er træls at gå længere ture med. 

Men er det meget bøvlet at tage sådan en solid klapvogn med? 

 

Ps. undskyld hvis jeg "overtager" tråden lidt...  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååå der kan man bare se! Jeg tænkte man da kunne have sådan en paraply-dims oppe i håndbagageboksen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååå der kan man bare se! Jeg tænkte man da kunne have sådan en paraply-dims oppe i håndbagageboksen Men så blev jeg det klogere! Så må vi lige overveje om vi skal have vores alm. vogn med. Koster det ekstra?

Og hvad er det for nogle vogne de har i lufthavnen? For en vogn skal vi ihvertfald have i lufthavnen. Hun er for tung at bære

 

Det er ikke alle lufthavne, der har en klapvogn til udlaan. Billund og Kbh har, men Aarhus har f.eks. ikke. Og i udlandet ved jeg ikke... i Bologna har de i hvert fald ikke. 

I KBH og Billund er det Brio, meget aabne, og de kan ikke laegges heeelt ned. 

 

Hvad med en vikle eller en baeresele? Det er IMO et must hos mig. Men jeg rejser ogsaa mindst den ene vej alene, naar jeg er i DK med Noah og saa er det fedest at have ham siddende meget fast paa mig og have haenderne fri til at baere haandtaske og traekke haandbagagekuffert. Deri vejer han jo ingenting. 

 

Almindelig vogn skal tjekkes ind som bagage, men det ville jeg tjekke af med flyselskabet! Og saa skal den pakkes topgodt ind, for de behandler dem ikke lige godt, saa vidt jeg ved. 

 

Jeg er glad for at dette emne er blevet oprettet, for vi står og skal til Schweiz her til foråret og besøge min søster. 

Jeg er sådan i tvivl om vi skal have fat i en paraply klapvogn, eller om vi kan tage vores nuværende med, som er en god solid terræn-gående klapvogn. Dem kan godt lukkes sammen, men ikke meget. 

Jeg ville være så ked af at skulle vandre Luzerns gader tynde med en paraply klapvogn - har ikke så meget erfaring, men forestiller mig at det er træls at gå længere ture med. 

Men er det meget bøvlet at tage sådan en solid klapvogn med? 

 

Ps. undskyld hvis jeg "overtager" tråden lidt...  

 

Vi havde vores Teutonia med til Venedig, da Noah var helt lille(3-4 mdr). Det er boevlet med klapvogn i Venedig, men jo tungere, jo mere boevlet ;)

 

Aaret efter havde vi den med igen, men der boede vi paa Campingplads og havde saa Noah i baeredims, naar vi tog til Venedig. Det var saa der, vi endte med at koebe vores Silvercross Dazzle. Brugt. For Noah faldt i soevn paa mig, men blev meget ked af det, fordi han ikke kunne ligge ned. M besluttede at finde klapvogn og saa fandt vi en brugtbiks, som havde denne her. Den er IMO rar at rejse med og har dobbelthjul, som er ok stabile i det, saa den kan godt klare lidt brosten, lidt sandstrand og saadan. Det er ikke alle, der kan det, og jeg vil anbefale doibbelthjul, fordi de enkelte nemt kan saette sig i smaa riller. Det er alle pengene vaerd for os at have en rejsevogn, der kan laegges helt ned til lur og det kan vores. Den er ret fin at gaa langt med og den har ogsaa vaeret med i Venedig siden. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor skal I dog hen søde? Og er Maimari for tung til bæresele også? Jeg har både Beco Gemini og fastvikle, du gerne både må prøve og låne, hvis det er?

 

Say yes  :loveshower

 

Det er bare saa rart at have 100 % styr paa de unger ind og ud af flyveren - og paa tur, naar de ikke gider sidde i klapvogn laengere, saa kan de komme op paa en foraeldre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i rejser med egne vogne og skal have dem tjekket ind så overvej at leje en airshell. Så dækker forsikringen nemlig, det gør de ikke hvis den ikke er pakket ordentligt ind. Husk at tjekke om den lufthavn i flyver til tilbyder opbevaring, for den er irriterende at slæbe rundt på.

Hos de fleste flyselskaber er det i øvrigt gratis at indtjekke/medbringe klap/barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var i Nice i sommers, og havde vores teutonia mistral s med. Det var vi så glade for! Vi var afsted 17 dage og ville ikke have undværet en ordentlig klapvogn (heller ikke selvom der er rimelig bumpy i den gamle by :) ) . Vi lejede en airshell, så klapvognen var beskyttet under rejsen, det fungerede rigtig godt, og var ikke specielt dyrt. I Kastrup brugte vi deres paraplyklapvogn (okay for en kort bemærkning, kunne lægges rimelig meget ned), i Nice brugte vi bæreselen.

Vi fløj med SAS, hvor et barn gratis kan tjekke en klapvogn med ind (hun havde også mulighed for samme mængde bagage, dog ingen håndbagage), men det er sandsynligvis forskelligt fra selskab til selskab, men kan tjekkes på deres hjemmeside.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svar! Godt man har det her forum!

Vi ved ikke præcis hvor vi skal hen endnu, søde Annika. Men det bliver en charterrejse af en art. Sol og sommer er mamas krav. Indien må desværre vente på os lidt endnu. Det bliver for mange indtryk for M.

Altså jeg har jo en bæresele fra Stokke. Men bruger den ikke mere. M vejer 14,5 kg nu, så jeg tror ikke hun må/kan være i den mere? Hvor meget kan dine seler holde til? Er der overhovedet nogle seler, der kan holde til 20 kg? Vi skal først afsted til juli, hvor hun så er 1 år og 7 mdr., så til den tid vejer hun nok endnu mere. Kunne forestille mig, hun vejer 16-18 kg til den tid. Og så skal der altså være plads til to store lårbasser.

Hvad er en silvercross dazzle Camilla?

Vi har jo en super nitro fra Emmaljunga som er rigtig god. Men det lyder godt nok lidt besværligt at have den med... Men måske jeg bliver nødt til at sætte mig ind i det der airshell som flere skriver om.

Paraply-dimserne har jeg aldrig været stor fan af. Dog tror jeg vi skal bruge det meste af tiden i pool og hav. Og hun går og løber jo allerede nu - så til den tid vil hun nok helst selv gå hele tiden. Dermed er det jo ikke meget hun skal sidde i vognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville virkelig anbefale en paraply klapvogn- det er så meget nemmere at have med og hvis i ikke skal på de laaaange ture alligevel så da slet ikke sådan en stor en. Vi har på alle vores ture, USA, Portugal, Tyskland masser af gange og til sidst Thailand her i julen haft en paraply klapvogn med og det var helt fint! Endda i USA hvor hun kun var 7 mdr. Ved godt nogle synes det ikke er så rart fordi de måske ligger bedre i en større men jeg er nok ikke så sart haha.

I Thailand brugte vi den især om aftenen når vi gik ud og spise og hun pludselig ikke ville gå mere etc. På hotellet gik hun jo bare :)

Vi købte vores brugt til 500kr og den har godt nok været mange steder og holder upåklageligt :)

Sidder i skrivende stund i Mumbai og kan godt forstå i lige vil vente lidt med den oplevelse for jeres datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville virkelig anbefale en paraply klapvogn- det er så meget nemmere at have med og hvis i ikke skal på de laaaange ture alligevel så da slet ikke sådan en stor en. Vi har på alle vores ture, USA, Portugal, Tyskland masser af gange og til sidst Thailand her i julen haft en paraply klapvogn med og det var helt fint! Endda i USA hvor hun kun var 7 mdr. Ved godt nogle synes det ikke er så rart fordi de måske ligger bedre i en større men jeg er nok ikke så sart haha.

I Thailand brugte vi den især om aftenen når vi gik ud og spise og hun pludselig ikke ville gå mere etc. På hotellet gik hun jo bare :)

Vi købte vores brugt til 500kr og den har godt nok været mange steder og holder upåklageligt :)

Sidder i skrivende stund i Mumbai og kan godt forstå i lige vil vente lidt med den oplevelse for jeres datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svar! Godt man har det her forum!

Vi ved ikke præcis hvor vi skal hen endnu, søde Annika. Men det bliver en charterrejse af en art. Sol og sommer er mamas krav. Indien må desværre vente på os lidt endnu. Det bliver for mange indtryk for M.

Altså jeg har jo en bæresele fra Stokke. Men bruger den ikke mere. M vejer 14,5 kg nu, så jeg tror ikke hun må/kan være i den mere? Hvor meget kan dine seler holde til? Er der overhovedet nogle seler, der kan holde til 20 kg? Vi skal først afsted til juli, hvor hun så er 1 år og 7 mdr., så til den tid vejer hun nok endnu mere. Kunne forestille mig, hun vejer 16-18 kg til den tid. Og så skal der altså være plads til to store lårbasser.

Hvad er en silvercross dazzle Camilla?

Vi har jo en super nitro fra Emmaljunga som er rigtig god. Men det lyder godt nok lidt besværligt at have den med... Men måske jeg bliver nødt til at sætte mig ind i det der airshell som flere skriver om.

Paraply-dimserne har jeg aldrig været stor fan af. Dog tror jeg vi skal bruge det meste af tiden i pool og hav. Og hun går og løber jo allerede nu - så til den tid vil hun nok helst selv gå hele tiden. Dermed er det jo ikke meget hun skal sidde i vognen.

 

Silvercross Dazzle er en paraplyklapvogn af maerket Silvercross :) 

 

Den er godt polstret i ryggen og har gode seler. Den er stabil i det og nem at koere rundt med. Det er klart at det aldrig bliver en Teutonia Mistral eller en Emmaljunga Super Nitro, men det er IMO en nem vogn at have med rundt og saa uundvaerlig for os. Noah er 2,5 og han kan ikke gaa de distancer, vi kan. Han har behov for at kunne crashe, naar han bliver traet. Han har behov for at kunne saette sig ned og bearbejde indtryk, for han er et barn, der suuuuger alt til sig :rolleyes

 

Ved pool, paa stranden eller ude at spise om aftenen, saa har han kunnet sove deri og jeg har haengt et super tyndt forhaeng for med luft i siderne, saa han ikke generes af lys og andres oejne. Ahmen, jeg elsker den!  :loveshower

 

Ikke lige fordi, det er den, for det kunne have vaeret et andet maerke og jeg ville vaere ligesaa glad for den, tror jeg. Men saadan en letvaegts, som de tillader allevegne og som jeg i et snuptag kan klappe ud selv med en haand... og som mit barn er glad for at vaere i  :super

 

Med hensyn ti, at baere i baeredims, saa baerer jeg Noah problemfrit i min vikletai fra Tidsel. Han kan sidde paa ryggen og saa er det bare fab at kigge ud over min skulder, saa jeg binder den hoejt. Han kan ogsaa sidde i Beco Gemini'en, som vi har, men det er lidt haardt over laengere tid, fordi vaegten ikke er saa godt fordelt. Jeg har sarte skuldre hvad det angaar. Saa det handler ikke saa meget om, hvor tung og stor hun er, men hvad I baerer hende i - og om hun vil baeres i baeredims :) 

 

Jeg ville virkelig anbefale en paraply klapvogn

 

What she said   :ditto 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS. jeg har ogsaa vaeret super skeptisk over smaa, fesne paraplyklapvogne, men er blevet ret omvendt. Naar det saa er sagt, saa vaelger jegindimellem at tage den store med paa tur, fordi jeg saa kan have Noah siddende mod mig og saa er vi IMO mere sammen, naar mamma skal shoppe  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige mht vægten så skal du nok regne med at den ikke stiger i samme grad som indtil nu- min datter har alle dage været kæmpe tyk og med deller og det hele men hendes vægt har nu stået stille i noget tid hvorimod hun vokser i længden.

Ikke at jeg er læge eller noget men At hun tager 3.5 kilo på indtil juli synes jeg lyder usandsynligt når hun er ca 14 mdr

Ser lige at min ergobaby går til 20 kilo men har ikke brugt den i lang tid- ved ikke hvor sjovt det er at gå med en så tung tumling plus at jeg tvivler på hun ville gide det? Måske til lur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah vil saa ikke sove lur paa os mere, men han vil hjertens gerne baeres. Jeg baerer ham oftest til og fra VS og saa i lufthavnen, hvor det er uundvaerligt for os begge. Eller hvis vi er paa messe, hvor der sker meget etc. .. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg sagtens, du kan bære Maimari i dem begge. Du kan læse om Beco Gemini bæreseler her http://www.sneglehuset.com/category/beco-gemini-74/og om viklen her http://www.sneglehuset.com/product/didymos-vikle-indio-rubin-mandarin-313/ (min er en lidt anden farve, men ellers den samme, tror jeg).

Vi må lige se snart! (Uanset hvad!) Og så kan du jo lige få en intro og så kan I låne dem lidt og prøve af. Så kan Vinod også prøve, ved ikke om du holder til at bære længe? Ellers er V jo Maimaris helt, så hun vil nok gerne bæres af sin far :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Vi skal have en paraply-dims. Men er de alle vendt væk fra mor og far? Det er hun nemlig ikke vant til.

Og så vil jeg gerne prøve dine bæreseler, Annika! Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad laver du i Mumbai, blomst27?

Vinod, min mand, kommer fra Kerala. Nøj hvor jeg ofte drømmer mig tilbage dertil!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Vi skal have en paraply-dims. Men er de alle vendt væk fra mor og far? Det er hun nemlig ikke vant til.

Og så vil jeg gerne prøve dine bæreseler, Annika! Tak Skal også lige se om Stokken evt. kan bruges. Måske på ryggen? Vinod nægter at bruge den slags, så det bliver ikke aktuelt. Det er på arm hos ham. Men hun bruger alligevel far til at gå på opdagelse og mor, når hun er træt/tryghedssøgende. Så det er mig, der skal bære!

 

Jeg har ikke fundet en, der er indadvendt... Det var Noah heller ikke vant til, men det har ikke lavet rod i noget hos ham eller os... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ok. Vi skal have en paraply-dims. Men er de alle vendt væk fra mor og far? Det er hun nemlig ikke vant til.

Og så vil jeg gerne prøve dine bæreseler, Annika! Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvad laver du i Mumbai, blomst27?

Vinod, min mand, kommer fra Kerala. Nøj hvor jeg ofte drømmer mig tilbage dertil!

Arbejde- altså kun til i nat så flyver jeg hjem igen.har ikke været i kerala men set lidt regnskov etc her som var meget smuk men byerne er ikke lige mig... Kerala er sikkert mega smukt!!! Hvornår tager i så derhen med jeres datter?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER