TroldeMor

Skoldkoppebarn med i byen??

10 indlæg i dette emne

Har lige brug for panelet....

 

Hvor meget må man tage sit skoldkopperamte barn ud i "offentligheden"?

Vi står og mangler nogle forskellige ting, og jeg skal i bilka for at hente det.... Kan jeg godt tage Marlon med, hvis jeg har ham til at sidde i en vogn hele tiden? Han har mange, også i nakke/ansigt, så man kan tydeligt se det på ham....

Altså Marlon selv ville elske det, han er ikke så hårdt ramt i dag, og keder sig tydeligvis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår dit dilemma - jeg ville have samme overvejelser.

Hvis jeg stiller mig på den anden side og leger jeg så dig i Bilka med skoldkopperamt barn, så ville jeg som mor sgu nok blive lidt forarget (ikke at jeg lige har styr på hvor nemt skoldkopper smitter). Andre kan vel ikke umiddelbart se, om han stadig smitter, så jeg ville ikke synes det var ok - sorry. Hvis du ved, at han ikke smitter, så ville det være ok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dit dilemma - jeg ville have samme overvejelser.

Hvis jeg stiller mig på den anden side og leger jeg så dig i Bilka med skoldkopperamt barn, så ville jeg som mor sgu nok blive lidt forarget (ikke at jeg lige har styr på hvor nemt skoldkopper smitter). Andre kan vel ikke umiddelbart se, om han stadig smitter, så jeg ville ikke synes det var ok - sorry. Hvis du ved, at han ikke smitter, så ville det være ok.

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved med sikkerhed at han smitter.... Men tror nu ikke han kan smitte nogen fra vognen af :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hmm.... Lyder til vi må blive hjemme.... Vil ikke risikere at blive lynchet i bilka :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har lige fundet det her på netdoktor

 

Smitten sker fra person til person, dels i form af direkte kontakt med de bristede skoldkoppeblærer og dels i form af luftbårne dråber. Jeg ved ikke om luftbårne dråber kan være hoste? :huh

 

Tror han skal gøre det godt hvis han skal smitte fra vognen. Men synes du skal gøre det du har det bedst med :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luftbårne dråber kan være host, nys og lignende.

Og så ville jeg tænke på, at godt nok ville han sidde i vognen. Men den rører han jo så ved, og hvad så med det barn, der skal sidde i den bagefter?

Ved ikke hvor længe virus kan leve uden for kroppen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lod Marlon sidde i bilen, og smuttede ind til købmanden efter det mest nødvendige.... Så må vi vente med Bilka til en anden god gang :)

Tak for hjælpen piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at kan det undgås, så bør man undgå det, men de har jo sygdommen i lang tid og så kan det ind imellem blive nødvendigt at tage dem med ud i offentligheden. Da Simon havde skoldkopper var jeg også ude med ham i barnevognen, da jeg også var nødt til at hente nogle ting, og tænker ikke at han kan have smittet nogen dernede fra. Jeg gjorde det så hurtigt og kort som muligt og undgik at stå tæt sammen med andre.

Jeg var også nødt til at tage ham med hver dag i vuggestuen for at aflevere/hente Lise - jeg ringede til dem for at spørge hvodan vi skulle gøre det og de sagde jeg bare skulle tage ham med ind. Han lå jo i sin voksipose og så var det ok. Så jeg tænker altså ikke det er så frygteligt eller et stort problem, så længe man kun gør det hvis det er nødvendigt og ellers tager sine forholdsregler og "holder sit barn for sig selv".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skoldkopper smitter jo sådan set primært inden de overhovedet bryder frem, og så tænker jeg at mange egentlig gerne vil have skoldkopperne så tidligt som muligt, og mange prøver ligefrem at få deres barn smittet med det :)

Jeg ville ikke blive forarget over at se et skoldkoppebarn ude og handle med sin mor, hvis ellers barnet er frisk nok til det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER