SuperKlar

LIV

37 indlæg i dette emne

Nu har jeg mærket Bebs for 3. gang :kuller

Det er simpelthen en følelse man kunne blive helt afhængig af :7himmel

 

Hvad med jer andre, mærker i også noget til de små mirakler?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ih hvor er du heldig, jeg kan næsten ikke vente til det bliver min tur :-) der går desværre nok mindst en måneds tid endnu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har desværre ikke mærket noget endnu.. Tror jeg :) Men jeg mærker efter hele tiden ;) Elsker de små spark!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror jeg har mærket baby 2 gange.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror, at jeg mærkede baby for første gang i går aftes, da jeg var gået i seng. Først mærkede jeg sådan lidt boble agtigt og derefter et kort bump ind i maveskindet (varede et split sekund), da jeg lå på venstre side.

Havde slet ik regnet med at kunne mærke noget endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ih jeg bliver jo helt grøn af misundelse ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha jeg har ikke mærket en dyt endnu, er sku da ved at blive nervøs, er 2 gangs så ved jo godt hvordan det føles, men sidste gang morderkagen ud af så der mærkede jeg først sent, men kan nu alligevel ikke være ikke lade være med at tænke på om lille prutten har det godt eller lille har taget skade af stofskiftet eller lever.

Følserne leger sku godt nok voldsomt med en når man er gravid altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke jeg har mærket den endnu. Jeg mærkede Filip 16+, så jeg tænker også hele tiden at nu skal jeg da snart mærke den lille. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om jeg mærker liv.... Jeg mærker sådan en rumlen inde i maven - men om det er bettefisen, det ved jeg ikke.. Men noget siger mig at det er den, der rumstere!??!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at jeg her i 17. uge har mærket de der små bobler som brister som tegn på liv fra lillemusen:-) Min kæreste prøvede st lytte og mærke med hånden, og han kunne også godt mærke det = vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så småt begyndt at kunne mærke noget rumsterer rundt derinde, det er sket ca en til to gange i døgnet de sidste 4 dage, det er vildt sjovt.

2 gange har jeg prøvet min hjertelyds doppler, der kan man høre sparkene, så det er ham jeg kan mærke, det er vildt sjovt :D

Også er det især slemt ca 10-15 min efter jeg har spist noget med meget sukker :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille skat, sparker løs, men jeg mærker det kun når jeg sidder stille og roligt:) jeg ELSKER det <3 men er osse nervøs når der går for lang tid imellem. Det er vidst helt klassisk. (Termin 8.7)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hurtigt vil i, blive urolige, hvis i ikke mærkede liv, efter først at have mærket det?

Det skal lige siges at jeg ikke har mærket det hver dag. Jeg blev syg sidste søndag, og der har meget stille i maven siden. Kun mærket baby 1 gang på 1,5 uge. Og er bange for om sygdommen har kunnet skade baby.

Da jeg var gravid sidste gang, gik der også en uge på et tidspunkt, uden spark, hvorefter han sparkede så hårdt at far kunne mærke det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hurtigt vil i, blive urolige, hvis i ikke mærkede liv, efter først at have mærket det?

Det skal lige siges at jeg ikke har mærket det hver dag. Jeg blev syg sidste søndag, og der har meget stille i maven siden. Kun mærket baby 1 gang på 1,5 uge. Og er bange for om sygdommen har kunnet skade baby.

Da jeg var gravid sidste gang, gik der også en uge på et tidspunkt, uden spark, hvorefter han sparkede så hårdt at far kunne mærke det.

Jeg bliver ikke rigtig nervøs... Jeg lever lidt efter det med at man først skal kunne mærke daglig liv fra uge 24. Sidst begyndt jeg først at mærke liv omkring uge 20, så jeg tager det som en bonus at jeg mærker liv en gang i ugen på nuværende tidspunkt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor hurtigt vil i, blive urolige, hvis i ikke mærkede liv, efter først at have mærket det?

Det skal lige siges at jeg ikke har mærket det hver dag. Jeg blev syg sidste søndag, og der har meget stille i maven siden. Kun mærket baby 1 gang på 1,5 uge. Og er bange for om sygdommen har kunnet skade baby.

Da jeg var gravid sidste gang, gik der også en uge på et tidspunkt, uden spark, hvorefter han sparkede så hårdt at far kunne mærke det.

Hvor langt er du henne nu? Og hvornår kunne fu mærke det første gang, og hvor tit har du mærket?

Ellers så prøv i aften at spis noget med sukker også læg dig på sofaen, det er der jeg bedst kan mærke baby.

Ellers har jeg hørt noget med at hvis man drikker noget koldt, så kan man ligge sig hen også burde man kunne mærke det.

Men prøv dig frem, jeg kan også få en reaktion fra ham hvis jeg hoster eller på anden måde lige vækker ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver ikke rigtig nervøs... Jeg lever lidt efter det med at man først skal kunne mærke daglig liv fra uge 24. Sidst begyndt jeg først at mærke liv omkring uge 20, så jeg tager det som en bonus at jeg mærker liv en gang i ugen på nuværende tidspunkt.

:ditto til det hele her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker heller ikke så meget over det, jeg tænker også bare at jeg jo først skal mærke dagligt liv fra 24...

i forhold til sygdom, så er det jo noget med at baby jo tager først for sig, så den skal nok klare sig, men det er også noget med at baby ved når mor er syg, at hun har behov for ro, så den holder sig i ro... hvis det kan give dig lidt ro ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige en lille tanke.

 

Min mand kunne HØRE sparkene laaang tid før han kunne mærke dem. Han lagde simpelthen øret på den bare mave og så lød det som om nogen klappede meget forsigtigt under vand...

Jeg var kun 12 uger henne med Alexander, da jeg mærkede ham første gang - men der gik laaaaaang tid (måneder) før det var dagligt og før det kunne mærkes på ydersiden af maven. (Jeg havde også moderkagen gemt helt af vejen :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du henne nu? Og hvornår kunne fu mærke det første gang, og hvor tit har du mærket?

Ellers så prøv i aften at spis noget med sukker også læg dig på sofaen, det er der jeg bedst kan mærke baby.

Ellers har jeg hørt noget med at hvis man drikker noget koldt, så kan man ligge sig hen også burde man kunne mærke det.

Men prøv dig frem, jeg kan også få en reaktion fra ham hvis jeg hoster eller på anden måde lige vækker ham :)

Jeg er 17+0. Og har kunnet mærke liv fra 13+6. Derfra har jeg kunnet mærke små puf 3-5 gange om ugen.

Tror ikke host hjælper så meget, for så er baby blevet holdt vågen siden jeg blev syg. Da det er lungebetændelse jeg har, og hoster RIGTIG meget. :D

Jeg mærkede igen puf igår lige før jeg skulle sove, så er blevet mere rolig igen.

Det hjalp at tænke på det med at det først er fra 24 uge at man skal mærke liv dagligt, og at mange ikke kan mærke det før 18-20 uge.

Og det med at baby kan mærke mor er syg og har brug for ro.

Men tak for alle jeres svar på mine bekymringer. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 17+0. Og har kunnet mærke liv fra 13+6. Derfra har jeg kunnet mærke små puf 3-5 gange om ugen.

Tror ikke host hjælper så meget, for så er baby blevet holdt vågen siden jeg blev syg. Da det er lungebetændelse jeg har, og hoster RIGTIG meget. :D

Jeg mærkede igen puf igår lige før jeg skulle sove, så er blevet mere rolig igen.

Det hjalp at tænke på det med at det først er fra 24 uge at man skal mærke liv dagligt, og at mange ikke kan mærke det før 18-20 uge.

Og det med at baby kan mærke mor er syg og har brug for ro.

Men tak for alle jeres svar på mine bekymringer. :)

Dejligt at du mærkede liv igen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg i 14 dag i streg mærket liv :-). Men den sidste uge har det været rigtig meget liv og i går mærkede jeg det uden på for første gang. Og hold nu op hvor er det vidunderligt at mærke noget der inde i mavsen igen, selv om det ikke er så lang tid siden sidst så har jeg helt glemt hvor dejligt det er at mærke de små puf :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den sidste uges tid har jeg ikke været spor i tvivl om at det er liv, jeg mærker derindefra.. Den pusler omkring engang imellem, særligt om aftenen når jeg slapper af :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er jeg for alvor begyndt at mærke blop rumstere rundt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er dejligt at mærke baby. Men hvor ville jeg ligenu ønske, at baby ikke havde fundet ud af, hvordan man hopper på min blære. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores lille pige sparker løs. Nogle gange blir jeg nervøs fordi jeg ikke føler at ha mærket hende i løbet af dagen, så kan jeg ikke vente til jeg skal i seng og slappe rigtigt af for der kan jeg mærke hende rigtigt igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER