SuperKlar

Indkøb :)

12 indlæg i dette emne

Uhh... Selvom vi egentlig ikke vil købe en masse, da vi bor i lejlighed og håber at finde og købe hus inden Bebs melder sin ankomst, så er vi allerede endt med en del... Dog ikke i lejligheden endnu, men det skal jo hjem på et tidspunkt... Vi købte min storebror og svigerindes leandervugge, som de kun har brugt til den ene af deres to børn (hun fik klippet "ledningerne" da de tog lillemanden ud, så der kommer ikke flere de kan bruge den til)... det er incl himmel, madras, topmadras, sådan en helsemadras med økologiske bodhvedeskaller, lagner og mener der var en ting mere, men uden stativ... 700,- skulle vi give for den, så det er BILLIGT... og så fandt vi en der solgte stativet til 450, så det købte vi også lige, det får vi d 26 eller sådan noget, noget med en veninde der alligevel skal forbi i nærheden af hvor vi bor, så vi er fri for portoen...

Og så er der en familie vugge/seng i mandens familie som vi også får...

familiesengen skal være den Bebs sover i om natten, og leandervuggen er tænkt som en vi kan have i stuen, og kan tage med når vi skal på camping i slut juli, og i sommerhus til september, samt vi snakker om at den jo også kan tages med ud i haven, for når der er himmel på den, så kan den jo vendes så der er skygge til bebs, mens vi sidder i haven :7himmel

Leandervuggen skal dog stilles op mindst en måned før termin, for vores skønne hund er ikke glad for ting der gynger (han er hyrdehund, og "hyrder" gynger, hvilket har kostet strømpebukser og blå mærker på niecerne... Deres mor plejer at sige til dem at de også godt ved at de skal lukke vores hund ind inden de gynger ;) men jeg bliver lige øv over at han gør det hver gang, det er altså ikke rart )

Ammepude og matchende tyk sengerand samt to sæt Jounier sengetøj, med matchende himmel, incl stativ,  og tynd sengerand (to af hver) har vi også tiltusket os fra svigerinden... 500,- i alt... det synes jeg egentlig er fint, specielt fordi ammepuden aldrig har været brugt (hun fandt ud af med den første at hun havde så stor barm at hun ikke kom til at sidde godt hvis hun skulle bruge den...) og Jounier sættende bliver sat til salg på dba til 400 stykket...

vi har også en babybjørn bæresele, den fylder dog ikke meget...

 

Oven i det leder jeg med lys og lygte efter en god ammestol/lænestol til formålet, og når jeg finder en til en god pris, så køber jeg den, for er stadig rigtig træt af at jeg ikke købte den jeg fandt hos Lauritz... :(

Og jeg leder også efter puslebord, brugt, og det køber jeg også når jeg finder det rigtige, for ville være træls hvis den blev solgt for snuden af mig...

 

og vi kigger på barnevogn... den bliver dog købt, men kommer først hjem senere, for butikken har bedre opbevaringsplads end vi har :P

 

Er det overkill med to vugger? Jeg ved jo at leandervuggen kun kan bruges 3 mdr, men den anden siger svigermor at min mand sov i godt og vel et halvt år, så den må jo være lidt større end en vugge...

 

Hvad har i andre skønne damer købt? jeg er mega nysgerrig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

uh sikke en masse du har fået skrabet sammen :-D her har vi ikke købt noget endnu, for familievuggen har vi hos os, og barnevognen brugte vi ikke rigtig ved minefisen, da bilen og autostolen altid blev brugt i stedet.. så barnevognen har vi også :-D hvad angår tøj og andre ting venter jeg med til jeg er helt sikker på hvad det bliver :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke engang én vugge til den første :lolhit Men sådan er vi jo så forskellige og hvis I får plads til to vugger, så sker der vel ikke noget ved det :)

Vi har jo det meste fra storebror, men vi har da købt lidt tøj til lillepigen og en Sophie giraf bidering og et sæt sengetøj :) Med tiden skal vi også have købt nye bleer (vi bruger stof og vil have nogle i pigefarver også), ny barnevogn med diverse tilbehør og en voksi (storebrors blev stjålet, så vi har "fornøjelsen af at skulle shoppe igen" :P). Vi overvejer også at købe en bedside crib :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde ikke engang én vugge til den første :lolhit Men sådan er vi jo så forskellige og hvis I får plads til to vugger, så sker der vel ikke noget ved det :)

Vi har jo det meste fra storebror, men vi har da købt lidt tøj til lillepigen og en Sophie giraf bidering og et sæt sengetøj :) Med tiden skal vi også have købt nye bleer (vi bruger stof og vil have nogle i pigefarver også), ny barnevogn med diverse tilbehør og en voksi (storebrors blev stjålet, så vi har "fornøjelsen af at skulle shoppe igen" :P). Vi overvejer også at købe en bedside crib :)

Jeg kan på alle måder anbefale en bedside!! Det er til dato det bedste køb vi har gjort os :) Min veninde lånte den ved hendes 5 (og sidste ;) ) barn og hendes kommentar var "ej, den skulle vi da have haft ved de andre også".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har det meste fra storebror, så alle de store ting har vi.

Men har købt et sæt pige tøj, i str 40. (Det blev købt den uge jeg fandt ud af at jeg var gravid.)

Og nogle få andre pige ting. Som fx en kjole jeg ikke kunne stå for.

Og ved godt at der er stor riciko for at det ikke blir brugt, men ja. Håber på at der er en pige i maven.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ha, det bliver altså mere og mere svært at holde sig fra babybutikkerne, hi hi:-) Alle de søde små bodyer og så på udsalg - synes dog ikke der er særlig meget kønsneutralt...?

Min kæreste og jeg har igennem længere tid undersøgt markedet for bl.a. autostol, barnevogn osv. både nyt og brugt, men vi fik da lige en helt igennem fantastisk overraskelse af mine forældre: De havde besluttet sig for at give os både (drømme)barnevognen fra Emmaljunga, en autostol fra Cybex og sådan et Flexibath, da det er deres første barnebarn. Det var Så fedt og en KÆMPE overraskelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha vi er så godt som færdige med vores børneværelse.

Vi har købt stort set alt, der mangler kun småting nu, og der er malet og indrettet så alle store ting er på plads.

Vi blev enige om at udnytte at der var "dårligt" vejr i denne tid, så vi kan nyde sommer, graviditet og det hele når vi kommer længere frem.

Også er alt købt på tilbud eller brugt, så alt det vi rigtig godt kunne tænke os, kunne vi også ligeså godt købe nu det er på tilbud. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hold da op en masse ting :) men kan godt huske det. Vi har jo det meste fra vores dreng på 2, altså hvis det er en pige derinde må vi jo ud og finde pige ting, men møbler og tilbehør har vi jo. Vi har brugt de sidste uger på at rykke rundt i lejligheden, manden har mistet sit kontor til fordel for endnu et baby værelse. Det er virkelig hyggeligt at gå og forberede sig, stresser heldigvis ikke over møbler denne gang dem har vi jo, det er ret rart. Vi har én tremmeseng med lift i, det fungerede fint med Anton , den lille kommer alligevel til at sove i sengen med os ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg jeg lige tilføje dine indkøb :) jeg brugte heller aldrig min ammepude, mest fordi tror jeg, at nogle gange SKULLE der bare ammes og så var den ikke i nærheden, alm hovedpuder er ligesågode eller bedre var min oplevelse, havde intet med barmstørrelsen at gøre ;) så du havde fået fingrende i en baby Bjørn sele. Må lige tilføje at ERGO BABY eller manduko er meget bedre ergonomisk og sensitivt mæssigt. Babyer bør slet ikke vende ud mod verden, men kun indad mod mor og far. Desuden er baby Bjørn rigtig dårlige for barnets bløde hofteskåle. Lige en lille tilføjelse :)

Uhh... Selvom vi egentlig ikke vil købe en masse, da vi bor i lejlighed og håber at finde og købe hus inden Bebs melder sin ankomst, så er vi allerede endt med en del... Dog ikke i lejligheden endnu, men det skal jo hjem på et tidspunkt... Vi købte min storebror og svigerindes leandervugge, som de kun har brugt til den ene af deres to børn (hun fik klippet "ledningerne" da de tog lillemanden ud, så der kommer ikke flere de kan bruge den til)... det er incl himmel, madras, topmadras, sådan en helsemadras med økologiske bodhvedeskaller, lagner og mener der var en ting mere, men uden stativ... 700,- skulle vi give for den, så det er BILLIGT... og så fandt vi en der solgte stativet til 450, så det købte vi også lige, det får vi d 26 eller sådan noget, noget med en veninde der alligevel skal forbi i nærheden af hvor vi bor, så vi er fri for portoen...

Og så er der en familie vugge/seng i mandens familie som vi også får...

familiesengen skal være den Bebs sover i om natten, og leandervuggen er tænkt som en vi kan have i stuen, og kan tage med når vi skal på camping i slut juli, og i sommerhus til september, samt vi snakker om at den jo også kan tages med ud i haven, for når der er himmel på den, så kan den jo vendes så der er skygge til bebs, mens vi sidder i haven :7himmel

Leandervuggen skal dog stilles op mindst en måned før termin, for vores skønne hund er ikke glad for ting der gynger (han er hyrdehund, og "hyrder" gynger, hvilket har kostet strømpebukser og blå mærker på niecerne... Deres mor plejer at sige til dem at de også godt ved at de skal lukke vores hund ind inden de gynger ;) men jeg bliver lige øv over at han gør det hver gang, det er altså ikke rart )

Ammepude og matchende tyk sengerand samt to sæt Jounier sengetøj, med matchende himmel, incl stativ, og tynd sengerand (to af hver) har vi også tiltusket os fra svigerinden... 500,- i alt... det synes jeg egentlig er fint, specielt fordi ammepuden aldrig har været brugt (hun fandt ud af med den første at hun havde så stor barm at hun ikke kom til at sidde godt hvis hun skulle bruge den...) og Jounier sættende bliver sat til salg på dba til 400 stykket...

vi har også en babybjørn bæresele, den fylder dog ikke meget...

Oven i det leder jeg med lys og lygte efter en god ammestol/lænestol til formålet, og når jeg finder en til en god pris, så køber jeg den, for er stadig rigtig træt af at jeg ikke købte den jeg fandt hos Lauritz... :(

Og jeg leder også efter puslebord, brugt, og det køber jeg også når jeg finder det rigtige, for ville være træls hvis den blev solgt for snuden af mig...

og vi kigger på barnevogn... den bliver dog købt, men kommer først hjem senere, for butikken har bedre opbevaringsplads end vi har :P

Er det overkill med to vugger? Jeg ved jo at leandervuggen kun kan bruges 3 mdr, men den anden siger svigermor at min mand sov i godt og vel et halvt år, så den må jo være lidt større end en vugge...

Hvad har i andre skønne damer købt? jeg er mega nysgerrig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler virkelig jeg er bagud her... Har vitterlig intet købt endnu...

Jeg har dog en liste i mit hoved, men så længe babys kommende værelse ikke er færdig, så har vi bare ikke super meget opbevaringsplads.

Men vi skal have købt:

- flasker i tilfælde af amningen skal suppleres ligesom sidst

- nye babyalarmer (hader de gamle)

- 2 sutter kønsneutrale

- 2 bodyer (en i hver køns farve til hjemturen fra sygehuset)

- et par nye hvide bodyer

- 2 gange nusseklud som C må vælge til baby (vi er har gode erfaringer med en i sengen og en i barnevognen)

- ny hynde til min "ammestol" - den gamle er kasseret efter C var stor gylpen som spæd (den køber vi nok i weekenden, da vi alligevel skal i IKEA)

- stofbleer, en masse (hvid og farvet)

- ny puslehynde (evt nyt puslebord, vi debattere stadig hvad vi skal gøre, da vi ikke er helt tilfredse med det gamle)

Måske:

- en ny babydyne, C har stadig den ene af hendes babydyner som ekstra i sengen og jeg er ikke sikker på vi får den lokket fra hende (og en er simpelthen ikke nok)

- trip trap stol (skal lige finde ud af om vi får en af svigermekanikken ligesom sidst eller vi selv skal ud og investere i en)

Det er vist det (tror jeg), resten burde vi have eller også bliver det først købt når baby kommer ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg købt den første rigtige baby ting.

... En ammepude.

Som dog ligenu mest bliver brugt af mig til at sove med istedet for en graviditets pude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke fået købt noget endnu, men vi skal heller ikke ha købt så meget ud over et puslebord mere, puslepude, en kommode, hvide stofbleer og noget neutralt tøj i str 50.

Men vi har en del der skal laves: et loft så vi kan afsætte ting der, hylder langs loftet i soveværelset, malet stuen og børneværelset, ryddet kontoret for bøger så det kan blive børneværelse.

Ved godt det ikke er vildt mange ting der skal købes og laves, men jeg kan kun være med til at købe ting, da jeg ellers ikke kan lave noget og kan godt mærke det stresser mig en smugle :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER