Guest

Bekymringer

65 indlæg i dette emne

Så er det lykkedes jm og kompagni at f...e det hele op for mig igen. Har det skidt og er SÅ utryg ved det hele. Der er ikke tjek på tingene og efter onsdagens besøg hos jm på Herlev er jeg meget i tvivl om hvorvidt eller ej de egentlig overhovedet gider tage imod vores dreng. Tror bare jeg bliver herhjemme og føder uden hjælp fra nogen. De gør hele tiden det hele usikkert for mig alligevel, så det er jo ikke nogen hjælp. Vil bare gerne føde!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så er det lykkedes jm og kompagni at f...e det hele op for mig igen. Har det skidt og er SÅ utryg ved det hele. Der er ikke tjek på tingene og efter onsdagens besøg hos jm på Herlev er jeg meget i tvivl om hvorvidt eller ej de egentlig overhovedet gider tage imod vores dreng. Tror bare jeg bliver herhjemme og føder uden hjælp fra nogen. De gør hele tiden det hele usikkert for mig alligevel, så det er jo ikke nogen hjælp. Vil bare gerne føde!!!!

Du var bare uheldig med din jordmoder, og er jo meget usandsynligt at du ville sku føde med hende :-) jeg havde en jordmoder som jeg ikke ligefrem var enig i hvordan gjorde tingene (hun var normalt ikke på fødegangen, men konsultationsjordmoder) og selvom hun var meget imod epidrual-blokaden som jeg meget gerne ville ha' og jeg derfor aldrig fik den havde jeg en god fødsel :-)

Når du føder skal du nok få en god oplevelse og få jeres lille dreng ud af det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det lykkedes jm og kompagni at f...e det hele op for mig igen. Har det skidt og er SÅ utryg ved det hele. Der er ikke tjek på tingene og efter onsdagens besøg hos jm på Herlev er jeg meget i tvivl om hvorvidt eller ej de egentlig overhovedet gider tage imod vores dreng. Tror bare jeg bliver herhjemme og føder uden hjælp fra nogen. De gør hele tiden det hele usikkert for mig alligevel, så det er jo ikke nogen hjælp. Vil bare gerne føde!!!!

Øv hvor træls at de ikke har styr på sagerne :( det kan da bare ødelægge lysten og viljen til at tro på alt nok skal gå fint. Håber der er en sød jordemoder på dagen for fødslen hos dig :)

Her kan jeg ikke blive klog på om jeg skal kontakte nogen ang. Mine ekstremt hævede fødder. Kan ikke rigtig blive klog på hvorvidt det er normal hævning eller overdrevet meget hævede. Det er svært at vide når jeg ikke har prøvet det før. Men de stikker og leg og fod går nærmest ud i et. Det bekymrer mig :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor træls at de ikke har styr på sagerne :( det kan da bare ødelægge lysten og viljen til at tro på alt nok skal gå fint. Håber der er en sød jordemoder på dagen for fødslen hos dig :)

Her kan jeg ikke blive klog på om jeg skal kontakte nogen ang. Mine ekstremt hævede fødder. Kan ikke rigtig blive klog på hvorvidt det er normal hævning eller overdrevet meget hævede. Det er svært at vide når jeg ikke har prøvet det før. Men de stikker og leg og fod går nærmest ud i et. Det bekymrer mig :/

Marmik ring til din læge og bed om at komme til et hurtigt tjek. De kan hurtigt måle dit blodtryk og urin, og hvis det er helt normalt, så er der ingen grund til bekymring og det vil give dig ro i sjælen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB, hvor er det altså træls, at sådan en oplevelse, kan ødelægge så meget. Hvorfor kan de ikke bare allesammen være søde og imødekommende?! Men sandsynligheden for, at det er hende, du skal føde med, er jo heldigvis ikke ret stor. Så du får garanteret en god fødselsoplevelse med en sød jordemor. Det er dem, der er flest af ;-)

Marmik, jeg ville helt sikkert også tage et smut forbi lægen, så du kan slippe bekymringerne :-) De kan jo desværre også stå i vejen for, at fødslen går ordentlig i gang. Og når du så ved, at alt er ok, kan du slappe af og 'gøre klar' istedet ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB, hvor er det altså træls, at sådan en oplevelse, kan ødelægge så meget. Hvorfor kan de ikke bare allesammen være søde og imødekommende?! Men sandsynligheden for, at det er hende, du skal føde med, er jo heldigvis ikke ret stor. Så du får garanteret en god fødselsoplevelse med en sød jordemor. Det er dem, der er flest af ;-)

Marmik, jeg ville helt sikkert også tage et smut forbi lægen, så du kan slippe bekymringerne :-) De kan jo desværre også nemt stå i vejen for, at fødslen går ordentlig i gang. Og når du så vez, at alt er ok, kan du slappe af og 'gøre klar' istedet ;-)

Wow, kan det mindske at fødslen går i gang ordentlig af sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow, kan det mindske at fødslen går i gang ordentlig af sig selv? Afsted med mig..

Det sagde min jordemoder i hvert fald. At hvis man går og bekymrer sig, er bange og lign., kan det godt gøre, at fødslen ikke kommer ordentligt i gang, fordi man ubevidst går og er anspændt og kroppen derfor på den måde modarbejder, hvilket kan gøre det svært at få gang i de regelmæssige veer, men selvfølgelig ikke forhindre, at fødslen starter.

Så ja, jeg ville altså også helt sikkert tage afsted, så du kan få ro på igen ☺ Rigtig god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :). Er lidt nede i dag, så vil forsøge at holde mig lidt tilbage med at skrive herinde. Er igen blevet så bange for ikke at gå i gang :(.

 

Marmik, jeg synes også, du skal smutte til lægen. Om ikke andet så fordi det en ubehageligt for dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :). Er lidt nede i dag, så vil forsøge at holde mig lidt tilbage med at skrive herinde. Er igen blevet så bange for ikke at gå i gang :(.

 

Marmik, jeg synes også, du skal smutte til lægen. Om ikke andet så fordi det en ubehageligt for dig :kram

 

Kære BSB. Nu er der ikke lang tid, til han helt sikkert er ude, og så kan du endelig holde ham i dine arme! Lige om lidt er det jeres tur til at blive en lille familie, og det hele skal nok komme til at gå  :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB er sikker på du nok skal få en god JM når du skal føde, men skulle du alligevel være ude for at du ikke kan lide den JM du får når du skal føde, skal du vide at du har ret til at bede om en anden. Det kan godt være det ikke er så rart, men bedre end at skulle igennem en hel fødsel ned en man ikke er tryg ved...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg ringet.

Ud fra de gener jeg fortalte om forvissede hun mig on at jeg bare er MEGET højgravid. Så længe mit blodtryk er fint og jeg ikke har synsforstyrrelser, hovedpine eller lign ser hun ingen grund til bekymring. Så hun forvissede mig om at det "bare" er vand og foreslog et køligt fodbad og så ellers benene op så meget som muligt og en masse venepumpeøvelser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :). Er lidt nede i dag, så vil forsøge at holde mig lidt tilbage med at skrive herinde. Er igen blevet så bange for ikke at gå i gang :(.

Marmik, jeg synes også, du skal smutte til lægen. Om ikke andet så fordi det en ubehageligt for dig :kram

Kære BSB

Jeg kan så meget følge dine følelser, jeg havde det på præcis samme måde da jeg gik og ventede på at føde. Det ER en følelsesmæssig rutschebanetur at være gravid og få et barn. Ikke mindst på grund af hormonerne. Tænk på at de selv samme hormoner som får dine følelser til at gå helt amok også er dem der sætter fødsler igang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære BSB

Jeg kan så meget følge dine følelser, jeg havde det på præcis samme måde da jeg gik og ventede på at føde. Det ER en følelsesmæssig rutschebanetur at være gravid og få et barn. Ikke mindst på grund af hormonerne. Tænk på at de selv samme hormoner som får dine følelser til at gå helt amok også er dem der sætter fødsler igang

Tak, søde Allehånde. Det hjælper, jeg ikke er den eneste. Jeg har været så træt og fuldstændig ulidelig i dag at G til sidst begyndte at græde. Så nu må jeg altså tage mig sammen, hun er SÅ genial i alt dette her og det er i al fald ikke hendes skyld!

 

Så fik jeg ringet.

Ud fra de gener jeg fortalte om forvissede hun mig on at jeg bare er MEGET højgravid. Så længe mit blodtryk er fint og jeg ikke har synsforstyrrelser, hovedpine eller lign ser hun ingen grund til bekymring. Så hun forvissede mig om at det "bare" er vand og foreslog et køligt fodbad og så ellers benene op så meget som muligt og en masse venepumpeøvelser :)

Det var godt! Så kan du slappe af overfor det i hvert fald. Så håber vi, det hjælper med kølige fodbade og pumpe-øvelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg ringet.

Ud fra de gener jeg fortalte om forvissede hun mig on at jeg bare er MEGET højgravid. Så længe mit blodtryk er fint og jeg ikke har synsforstyrrelser, hovedpine eller lign ser hun ingen grund til bekymring. Så hun forvissede mig om at det "bare" er vand og foreslog et køligt fodbad og så ellers benene op så meget som muligt og en masse venepumpeøvelser :)

Godt, du ringede. Det er helt sikkert ikke nemt at være højgravid

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gjorde det helt bestemt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER