Guest

Bekymringer

65 indlæg i dette emne

Jeg synes lidt, vi mangler en tråd om vores 3. trimester-bekymringer. Sådan nogle, der måske er mærkelige, overdrevne, overtænkte og små-paranoide. Måske andre enten kan mane dem i jorden eller fortælle os, vi ikke er i de eneste, der hår det sådan.

 

Jeg bekymrer mig f. eks. om at mit barn skal være spastiker. Jeg har engang kendt et lille spastisk barn, der ikke kunne noget som helst. Det er virkelig mit et af mine største mareridt. Og nu synes jeg, min dreng ligger og sparker underligt af og til, ligesom om han har spasmer. Altså sådan i ret voldsomme ryk flere gange i træk sådan at maven hopper.

Nogen der kender til det, eller kan det være fordi han kramper?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes lidt, vi mangler en tråd om vores 3. trimester-bekymringer. Sådan nogle, der måske er mærkelige, overdrevne, overtænkte og små-paranoide. Måske andre enten kan mane dem i jorden eller fortælle os, vi ikke er i de eneste, der hår det sådan.

 

Jeg bekymrer mig f. eks. om at mit barn skal være spastiker. Jeg har engang kendt et lille spastisk barn, der ikke kunne noget som helst. Det er virkelig mit et af mine største mareridt. Og nu synes jeg, min dreng ligger og sparker underligt af og til, ligesom om han har spasmer. Altså sådan i ret voldsomme ryk flere gange i træk sådan at maven hopper.

Nogen der kender til det, eller kan det være fordi han kramper?

Det er helt normalt :D Det kan være alt fra et spjæt, et hik til et kraftigt spark :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men bekymringer - jeg finder på noget nyt hver dag at bekymre mig om ;)

Allermest bekymret er jeg for, om fødslen går godt, eller om der skulle gå noget galt undervejs, så der sker noget med Lillebror, at han fx ikke får ilt nok eller lignende.

 

Her den anden dag spiste jeg noget rullepølse hos en veninde, som både duftede og smagte helt som det skulle, men som jeg først så bagefter var en dag over "minimum holdbar til"datoen, og så har jeg spekuleret på risiko for listeria for baby siden.

 

Og jeg kunne blive ved og ved… Min JM siger, at det forbereder én på at stå med bebs i armene, for så kommer der bare endnu flere bekymringer ;) Og det ved jeg jo passer - det var nøjagtig det samme med vores datter :) Så tror det er helt almindeligt at man grubler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Yummy, hvad hvis det er sådan en masse små hurtige spark, det føles som om hans kramper?

 

Listeria er så vidt jeg ved ikke mere sandsynligt, hvis maden er en dag for gammel. Hvis det er i maden, er det i maden. Smagte det godt nok, var det i al fald ikke fordærvet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men Yummy, hvad hvis det er sådan en masse små hurtige spark, det føles som om hans kramper?

Listeria er så vidt jeg ved ikke mere sandsynligt, hvis maden er en dag for gammel. Hvis det er i maden, er det i maden. Smagte det godt nok, var det i al fald ikke fordærvet.

Jeg tror det med de hurtige spark var det jeg forsøgte at beskrive forleden. Hvor Emilie også skrev til mig at det nok er hikke :-) tror helt sikkert det er det du oplever også. Du beskriver det ihf præcis som jeg tænkte og oplevelse det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart synes jeg også det lyder som hikke. Hos mig føles det i hvert fald som en masse små hurtige spark :)

Jeg synes faktisk at mængden af bekymringer svinder ind for mit vedkommende. I takt med at terminen nærmer sig er jeg eks. næsten ikke bange for en for tidlig fødsel mere. Er heller ikke så bange for fødslen i sig selv, som jeg har været. Heller ikke tanken om kejsersnit bekymrer mig ret meget mere.

Det jeg nok bekymrer mig mest om er, om der går noget galt under fødslen, så han f.eks. kommer til at mangle ilt..

Men er faktisk nået til et punkt nu, hvor jeg for første gang nyder at være gravid, og generelt er ret afklaret med det hele. Det går som det går og så tager vi den derfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da dejligt, Emilie :). Godt at det går i den retning! Du havde så mange bekymringer om for tidlig fødsel tidligere, så det er da super, du kan nyde det hele nu! :)

 

Jeg får stille og roligt små tåbelige tvangstanker, som f. eks. om man kan kvæle barnet ved at sidde lænet forover?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtig rart. :)

Øv at dine bekymringer går den anden vej.

Er helt sikker på at man ikke kan kvæle barnet :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da dejligt, Emilie :). Godt at det går i den retning! Du havde så mange bekymringer om for tidlig fødsel tidligere, så det er da super, du kan nyde det hele nu! :)

Jeg får stille og roligt små tåbelige tvangstanker, som f. eks. om man kan kvæle barnet ved at sidde lænet forover?

Haha, ej, sorry, men det tror jeg altså er fysisk umuligt! Tror ik du fysisk ka bøje dig så meget pga maven ;)

Hikke føles som som om der kommer et lille bitte hop/fingerspark samme sted med samme interval i et godt stykke tid. Her har bettemanden hikke minimum fem gange om dagen..

De der "spastiske" spark, er bare når han har en fest ;) Helt normalt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg det allerede meget bedre :). Tak for svar :loveyou

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BSB, jeg mærker de samme krampe lignende sparke. Jeg tænker det mere som sitren. I starten tænkte jeg også, om det kan være kramper, men har fået overbevist mig selv om, at det er helt normalt. Prøv at tænke hvor lidt plads der er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste dage er jeg begyndt at tænke meget på om han vokser som han skal derinde .. Men vægten stiger jo, så mon ikke..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der synes at mærke mindre liv? Altså mærker han stadig når han møver rundt, men det er mere glidende bevægelSer og ikke så meget spark. Ved ikke om det er fordi pladsen er trang eller hvad. Hjertelyden var jo fin da jeg var hos lægen i dag og han kom også med et spark da hun lyttede.. Synes bare han har været mere stille igår og Idag.. Men nogle dage er jo også mere stille end andre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mærker stadig lige meget liv, men det har ændret karakter. Det er mere øffen rundt og lemmer, der "kører" hen over maveskindet.

de mere voldsomme spark er der ikke så mange af, hvilket er mega rart.

og ja, det er bare fordi der bliver mindre plads derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der synes at mærke mindre liv? Altså mærker han stadig når han møver rundt, men det er mere glidende bevægelSer og ikke så meget spark. Ved ikke om det er fordi pladsen er trang eller hvad. Hjertelyden var jo fin da jeg var hos lægen i dag og han kom også med et spark da hun lyttede.. Synes bare han har været mere stille igår og Idag.. Men nogle dage er jo også mere stille end andre..

Jeg mærker ikke som sådan mindre liv, men måske roligere liv, hvis man ka sige det.. Det er ikke voldsomme spark mere, men mere sådan en møven rundt. Pladsen er bare ved at være trang derinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja præcis! Det var også det jeg forsøgte at beskrive hehe. Altid numsen der kører henover maveskindet for så at gøre maven fuldstændig deform. Eller en trykken i den ene side eller sådan. Ikke rigtige spark eller slag..

Så er jeg mere rolig .. Sad lige og tænkte om det var helt normalt.. :) rart nok at vide at det er det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke, han sparker som han plejer. Læste et sted at det kan være hvis navlestrengen kommer i klemme og han ikke får nok mad. Så det er den sidste nye bekymring herhjemme. Mon man skal reagere på det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes heller ikke, han sparker som han plejer. Læste et sted at det kan være hvis navlestrengen kommer i klemme og han ikke får nok mad. Så det er den sidste nye bekymring herhjemme. Mon man skal reagere på det?

Men er det så fordi, der ikke er ret meget liv i ham, eller har det bare ændret karakter?

For det er jo helt normalt at der bliver lidt mindre aktivitet, og at det ændrer sig fra rigtige spark til møven og masen..

Men hvis du decideret oplever at han er markant mindre aktiv, så ville jeg bestemt reagere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men er det så fordi, der ikke er ret meget liv i ham, eller har det bare ændret karakter?

For det er jo helt normalt at der bliver lidt mindre aktivitet, og at det ændrer sig fra rigtige spark til møven og masen..

Men hvis du decideret oplever at han er markant mindre aktiv, så ville jeg bestemt reagere :)

Enig! Snakkede med min JM om det sidst, og hun sagde, at hun ikke kunne understrege nok, at både hun og fødegangen hellere vil ha', at den gravide reagerer én gang for meget end én gang for lidt. Ringer du dertil, stiller de en masse spørgsmål og foreslår typisk noget, du skal prøve en times tid (ligge ned, skubbe til maven, drikke en halv liter iskoldt vand etc), og hvis der ikke sker det store, beder de dig nok om at komme ind og få kørt en strimmel eller lignende. Jeg prøvede det en enkelt gang i min sidste graviditet (på Riget), og der morede de sig meget over, at jeg var bange for at være til besvær. De sagde, at mange gravide var inde 4-5-6 gange til tjek de sidste måneder af graviditeten, fordi babys aktivitet ændrede sig så markant, og at der sjældent er noget galt. Men HVIS de bare kunne redde én baby, hvor der VAR noget galt, så var det jo det hele værd ;) Så ring nu, hvis du føler, der er noget galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt ske, jeg lige skal tale med dem en gang. Jeg synes, det er en svær balancegang mellem at være overnervøs og så bruge sin sunde fornuft.

 

Efter jeg blev gravid er jeg begyndt at bytte om på æ og ø på tastaturet. Pudsigt, ikke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt ske, jeg lige skal tale med dem en gang. Jeg synes, det er en svær balancegang mellem at være overnervøs og så bruge sin sunde fornuft.

Efter jeg blev gravid er jeg begyndt at bytte om på æ og ø på tastaturet. Pudsigt, ikke?

Men søde BSB, det er det, de er der for, og de vil helt sikkert hellere tage den snak med dig nu og konstatere, at alt er ok, end først at se dig, når/hvis der er noget galt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men søde BSB, det er det, de er der for, og de vil helt sikkert hellere tage den snak med dig nu og konstatere, at alt er ok, end først at se dig, når/hvis der er noget galt :)

Fuldstændig enig, selvom jeg også sagtens kan sætte mig ind i det med helst ikke at være sådan en, der bare ringer uden grund. Man skal bare huske sig selv på, at der jo netop er en grund til at tage telefonen, så det siger jeg også til mig selv ;-)

Og så er det jo slet ikke sikkert, de vil se dig, men at en god snak over telefonen kan gøre det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de gode råd :loveyou. Jeg ringede her i dag, og de sagde, at hvis jeg ikke mærkede liv op ad dagen, skulle jeg kigge ind. Jeg mærkede kun lidt til ham op ad dagen. Så var vi ude og spise græsk, og da vi kom hjem her for et par timer siden, gik ungen fuldstændig grassat og kæmpede rundt derinde for fuld knald i over en time :). Nu er jeg helt ødelagt, øm og trææææt af plukkeveer, men meget glad for at være 100% sikker på, han i hvert fald har energi nok :).

 

Har I andre det godt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt BSB :)

Jeg synes så småt at jeg kan mærke bedring i forhold til influenzaen. Feberen er faldet helt og hovedpinen er ikke nær så kraftig.

Men mine bryster er ved at tage livet af mig. De lækker helt ekstremt i øjeblikket og det gør faktisk nas.. altså det snurrer på sådan en øm måde når de går igang med at lege springvand.

Kan ikke rigtig finde ud af om det er normalt, eller hvad. Min mor spurgte den anden dag, om der kunne være noget infektion i, men kan ikke se noget.. altså de ser fine nok ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaja, troede at jeg havde det okay.. men så spurgte manden om ikke jeg skulle i seng i stedet for at sidde og halv sove i sofaen og så brød jeg sammen.. jeg er pisse bange for at lægge mig til at sove.. nattens strabadser har vist sat lidt dybere spor, end jeg lige havde regnet med.. øv..

Men selvfølgelig skal det nok gå. Det er jo ikke sikkert at det sker igen. Og søvn kan jeg jo ikke undvære.. må bare bide tænderne sammen og springe ud i det. Godt manden er hjemme i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER