Chikapigen

Han skal flytte.... brug for hjælp.

40 indlæg i dette emne

Den er godt nok tough :/ jeg tror uanset hvordan du vender og drejer situationen er der ingen måde du får ham ud af huset på uden at der på den ene eller anden måde vil have indflydelse på jeres samarbejde med ungerne.

Jeg tror du bliver nødt til at distancere dig fra det hele, tænk på det som om det var en roomate du havde bedt om at flytte. At han har 14 dage/1 mdr til at flytte ellers bliver hans ting sat ud på gaden og så bestemmer han selv. Du har givet ham SÅ meget lang Line, hvis der ikke sker en konsekvens af at han bare bliver ved med at udskyde, hvorfor skulle der så nogensinde ske noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du har nok desværre ret. Det er også derfor jeg meget gerne vil have retten/reglerne på min side til at gøre det så der ikke er noget at komme efter hvad det angår for jeg tror godt han kan finde på at lave et eller andet stunt hvis jeg ikke har.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå! Som de andre skrev, hiv fat i lbf og hør dem ad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man den er hård.... Han lyder til at være ud over pædagogisk rækkevidde, jeg tror stadig det er vigtigt at du har omgangskredsen med som buffer så det ikke bare er dig der er "åndsvag og dum" men at alle er med til at bakke op... På en eller anden måde må han jo tro at du skifter mening hvis han bare trækker den længe nok....

Kæmpe kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg ved det godt nok ikke. Vi har så lige haft endnu et skænderi omkring det. Hvor han igen bragte på banen at jeg jo bare kunne flytte hvis det var så slemt men så fik jeg bare ikke børnene med. Aftalen er ellers at jeg kommer til at have dem og det har det været fra start. Og da jeg så nævnte at hverken jeg eller min omgangskreds kan forstå hvorfor han ikke er flyttet så kom han bare tilbage med at der var der så mange i hans omgangskreds der godt kunne forstå og at han forøvrigt ikke mente at jeg havde overskuddet til børnene. Men det hele har bare altid hængt på mig også fælt vi gik fra hinanden. Der har altid været en undskyldning for at så er han stresset eller syg i 2 mdr eller et eller andet andet så han ikke lige har kunnet. Det duer jo bare ikke hvis man har børn på fuld tid alene så er man altså på om man har influenza, lungebetændelse eller er ved at skrive en vigtig opgave og så kommer de stadig først og det har jeg aldrig oplevet at han har gjort. Sat andre før sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft en kollega med samme problemstilling. Hun gav ham vist nok en frist og derefter ville låsene blive skiftet - for hende og deres barns skyld. Det nytter jo ikke noget det der - ej heller at han prøver at sno sig udenom den oprindelige aftale. Det er da HAM, der skal flytte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tillader jeg mig lige at gå imod bk-panelet. Men hvorfor er det ham, der skal flytte, når du ikke vil være gift mere.? Kan være at han har fortrudt, fordi han blev så overrasket? Hvorfor har du mere ret til børnene end ham?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tillader jeg mig lige at gå imod bk-panelet. Men hvorfor er det ham, der skal flytte, når du ikke vil være gift mere.? Kan være at han har fortrudt, fordi han blev så overrasket? Hvorfor har du mere ret til børnene end ham?

Men det er jo fordi, de er blevet enige om det og har indgået den aftale fra begyndelsen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ret i at vi begge juridisk set har lige meget ret til børnene. Men børnene er mere knyttet til mig end til ham fordi han ikke rigtigt har været der i de svære situationer. Han har haft en periode hvor han var så streng overfor min ældste søn at det endte med at hans var trådte ind fordi jeg ikke kunne få ham til at stoppe. Han læser lige nu og den erfaring jeg har gjort mig i den tid han har læst er at han ikke har overskuddet til både børn og uddannelse alene uden at risikere at ende der igen hvor han var da hans far trådte ind. Og så det fact at vi faktisk har aftalt at jeg skulle have børnene mest i hvert fald indtil den mindste er stor nok til at vi kan køre 7/7. Og han så kan nå at koncentrer sig om sin uddannelse og vise mig at han faktisk gerne vil sine børn. Andet end bare at snakke om det. Det er han nemlig God til. Altså at snakke om tingene uden særlig meget handling bag.

Og når nu vi har aftalt at jeg skulle have børnene så er det den bedste løsning at jeg også beholder lejligheden så de slipper for at blive revet ud af deres vante omgivelser og skole og institution oveni at deres mor og far ikke skal bo sammen mere. Plus det faktum at hvis jeg tager børnene og flytter så får han bopælsretten fordi det er den der skal beholde dem der skal blive boende. Kunne det svar bruges? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har han overhovedet råd til at bo i jeres lejlighed alene? Nu går jeg ud fra at han er på SU og selv med forhøjet forældre-SU er der jo et godt hop op til en alm løn...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har kun råd til at blive boende her hvis han har børnene og tager sulån.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo heller ikke holdbart, for hvis I så endelig skulle bestemme jer for en 7/7 løsning så får han jo også mindre i bidrag/tilskud osv (når han skal dele med dig), håber for jer alle at nogen kan få lidt fornuft i hans hoved

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv hvor er han en røv :( har du fået smakket med lbf?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener? Boligforeningen? Nej ikke endnu. Men i morgen har jeg mulighed for det så der må jeg lige have fat i dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lbf : lejernes bolig forening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER