metten86

Søvn i barnevogn

20 indlæg i dette emne

Nogle gode tips til at få baby til at sove længe i barnevognen?

Karla tager gerne 30-45 min når hun bliver lagt ud. Herefter vågner hun ca. hver 5-10. minut og skal trilles i søvn igen. Det gør jeg også gerne hvis det på sigt MÅSKE lærer hende at sove længere. Men lærer jeg hende at sove videre eller giver jeg hende bare dårlige vaner? Hun er 10 uger gammel.

Noget andet er, når hun vågner så tit, så tænker jeg at hun ikke når at falde i dyb søvn. Så er bange for at hun ikke sover nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg havde samme problem med vores og hun skal lære at sove i stående tilstand, altså uden vuggen etc.

når hun vågner efter 10 min. er det fordi hun lige popper op fra søvnen for at tjekke hvad der sker, fordi hun registrerer at vognen står stille..

så læg hende event. på siden, læg en hånd på hende, si shhhhhhh shhhhhh ligeså stille og rolig , virker det ikke, stop med shhhh og vug kort-..men hun må ikke falde i søvn af det, kun blive rolig. skift med shhh og vuggen hvis det ikke virker, men gør ikke begge ting på en gang, så har du ikke flere kort på hånden ;)

 

kig event. i min mor tråd, i de første sider, - vi investerede i det private barselhotel i gentofte fordi vores C bare aldrig sov og jeg var ved at gå til, hun sov kun mens hun blev vugget, og de ændrede det med et snuptag. på de første sider beskrev jeg hvordan de gjorde, som i grove træk er som ovenstående.

 

min tråd hedder Blomsterbaby Cecilias eventyr:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad gav du for det ophold?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener det var 11.000 DKK - det er dyrt men alle pengene værd - de kan noget magisk derinde og man får virkelig 24 timers hands om hjælp.

Men de har også andre pakker der er langt billigere.

Med baby 2 overvejer jeg at tage derhen lige efter fødslen i nogle døgn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet at købe deres søvn pakke hvor de kommer hjem til en, og så vil jeg også købe ophold ved nr 2, da vi blev totalt tabt på gulvet ved nr 1, ude på Herlev :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kender en familie hvor de købte den der søvnpakke hvor de kommer hjem og det virkede super godt-

Ja, der er desværre ikke meget tid til en på sygehusene især ikke ved nr 2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for råd. Det må forsøges..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo men du ender i en afhængighed af at skulle vugge vognen- til sidst var det så slemt at jeg jo ikke kunne gå ind til bageren da jeg var på barsel fordi så stoppede vognen jo.

Så jeg ville stadig tage kampen nu istedet for at tage den med en tumling ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt søvn pakken så de skal komme hjem til os, er bare super spændt på det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens se hvad du mener. Prøver også såvidt muligt, at kun trille indtil hun falder til ro (uden at sove).

I dag vågnede hun efter de sædvanlige 30 min. Jeg gik ud og trillede lidt og gik ind igen. Hun vågnede igen efter små 10 min, så jeg trillede lidt mere og gik ind. Herefter vågnede hun igen, men hun skreg ikke, så jeg lod hende ligge. Jeg kunne høre at hun lå og "snakkede" 10-15 min og nu har jeg lige været ude og kigge - og HUN SOVER!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg bestilt søvn pakken så de skal komme hjem til os, er bare super spændt på det!

Spændende fortæller du lidt om der bagefter? Og hvad er jeres udfordring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg nok, hun vil kun falde i søvn enten med en gå tur med barnevognen. Eller i armene på en af os, far er bedst, men aftenerne bliver mere og mere hysteriske ved sove tid kl 22 da hun heller ikke vil sove alene men vågner kort tid efter hun er lagt hvis vi forsøger kl 8.

Så vi har ingen voksen tid overhovedet i øjeblikket :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg nok, hun vil kun falde i søvn enten med en gå tur med barnevognen. Eller i armene på en af os, far er bedst, men aftenerne bliver mere og mere hysteriske ved sove tid kl 22 da hun heller ikke vil sove alene men vågner kort tid efter hun er lagt hvis vi forsøger kl 8.

Så vi har ingen voksen tid overhovedet i øjeblikket :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har nu sovet næsten 3 timer i barnevognen. Var vågen for halvanden time siden, men faldt selv i søvn igen. Jeg kan næsten ikke få armene ned..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun har nu sovet næsten 3 timer i barnevognen. Var vågen for halvanden time siden, men faldt selv i søvn igen. Jeg kan næsten ikke få armene ned..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg nok, hun vil kun falde i søvn enten med en gå tur med barnevognen. Eller i armene på en af os, far er bedst, men aftenerne bliver mere og mere hysteriske ved sove tid kl 22 da hun heller ikke vil sove alene men vågner kort tid efter hun er lagt hvis vi forsøger kl 8.

Så vi har ingen voksen tid overhovedet i øjeblikket :(

Lyder som Hos os dengang- hvor gammel er hun ?

Er sikker på de kan hjælpe!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt!!!

Mega dejligt! Det blev til ca. 3 timer og 45 min. Ca. 2-2 1/5 time uden trillen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er 4 måneder, og det bliver værre og værre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal jeg nok, hun vil kun falde i søvn enten med en gå tur med barnevognen. Eller i armene på en af os, far er bedst, men aftenerne bliver mere og mere hysteriske ved sove tid kl 22 da hun heller ikke vil sove alene men vågner kort tid efter hun er lagt hvis vi forsøger kl 8.

Så vi har ingen voksen tid overhovedet i øjeblikket :(

Laura altså, den bandit :kram

Simon går også først død kl 22-00. Ofte er det mig, der overgiver mig først og går i seng med Simon og håber han falder i søvn imens jeg ammer liggende. Men det er ikke altid det lykkedes og så smider jeg ham ud til sin far, som så må gå lidt rundt med ham :rolleyes Så her er der heller ikke nogen voksen tid sammen om aftenen.

Er spændt på at høre mere om den søvnpakke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun er en værre en, i det mindste sover hun ok når hun først er gået død.

Men Rasmus er ved at være brugt op, han skal jo tidligt op... :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER