blomst27

Kan pludselig ikke falde i søvn selv og vågner

38 indlæg i dette emne

Hvordan vil i tackle en tumling som står og kalder fordi han vil snakke, og hvis man svarer ham eller går ind til ham, siger han bare 'nej sove'.

Vil i ignorere når han kalder? Snakke med ham fra hvor man er og sige 'skat, du skal sove' eller gå ind til ham?

Han er ikke ked af det. Kalder bare på mor og far...

Jeg vil ikke ignorere, sålænge han kalder på jer,  jeg ville gå ind og bede ham ligge sig ned og sove. Sige til ham at - vi ses i morgen, nu skal du sove, du skal ikke kalde mere ect.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville non gå ind, lægge ham ned og sige at vi snakker videre imorgen men nu skal vi sove godnat. Elsker dig :)

Men altså det er jo mig der startede tråden så i princippet ved jeg ingenting hahahhaha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men grunden til at jeg altid vil gå ind, er fordi vi har sagt til Anna at hun bare kan kalde - altid, og så kommer vi.

 

Men hyggesnak i sengen er noget andet. Der går vi jo ikke op til hende.

 

Nogle børn lærer jo så bare at udnytte at kalde på mor og far - dvs. for at få opmærksomhed - men så må man prøve at finde til kilden i hvorfor barnet føler behov for dette :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men grunden til at jeg altid vil gå ind, er fordi vi har sagt til Anna at hun bare kan kalde - altid, og så kommer vi.

 

Men hyggesnak i sengen er noget andet. Der går vi jo ikke op til hende.

 

Nogle børn lærer jo så bare at udnytte at kalde på mor og far - dvs. for at få opmærksomhed - men så må man prøve at finde til kilden i hvorfor barnet føler behov for dette :)

 

Jeg haefter mig lige ved det foerste, sm jeg jo ogsaa har sagt til Noah. Han kaldte jo paa mig, ret hoejt endda, to gange den foerste aften(igaar). Jeg gik jo ind, for det havde jeg sagt, jeg ville. Det var virkelig en test fra hans side: Naa, men kommer hun saa, hvis jeg kalder? Og det gjorde jeg, som sagt, saa gjort. Saa sov han... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nat 2

 

jeg var inde mange gange inden jeg selv giki seng kl 23 og hun vågnede igen og endte med at være vågen i 2 timer. :klap det har jeg virkelig ikke oplevet i LANG tid...men altså hun ville jo have at jeg 1. skulle holde hendes hånd eller 2. tage hende op.

jeg var helt rolig og sagde at jeg kunne holde hendes hånd en lille stund men så skulle jeg tilbage i min egen seng. men at dørene var åbne og hun kunne høre os og kalde hvis det var. Manden og jeg snakkede lidt inden på vores værelse hvilket til sidst gjorde hende rolig men jeg skulle ind mange gange og sige at jeg passer på hende men at jeg altså ikke sover derinde. :zzz

kl 1 faldt hun så i søvn og jeg var derinde 1 eller 2 gange efterfølgende fordi hun sagde au og kalt ( koldt på tysk) og ville have dyne på. men hun sov videre med det samme,kl 6.15 vågnede hun så men jeg fornemmede hun ikke var klar til at komme op og jeg holdt så hendes hånd lidt og så sov hun videre til 7.15 og var i super humør og vi lagde os ind i vores seng og læste bøger og face timede med papa som var i lufthavnen :)

 

er godt nok spændt på i nat.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at i skal bøvle sådan igen med søvnen, var lige blevet så jaloux på jeres søvn

Har jo desværre ingen gode råd da vi jo stadig er oppe flere gange hver nat og står op før 5 hver dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at i skal bøvle sådan igen med søvnen, var lige blevet så jaloux på jeres søvn

Har jo desværre ingen gode råd da vi jo stadig er oppe flere gange hver nat og står op før 5 hver dag

Åh håber i snart kan få lov til at sove bedre og længere! Er J aldrig træt når han står så tidlig op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh håber i snart kan få lov til at sove bedre og længere! Er J aldrig træt når han står så tidlig op?

Jo, mest hvis det er 4.30 så kan han være ret grumpy og blive ved med at gnide øjne. Og tror da også at kæmpede vi et par timer ville han gerne sove igen. Men så ødelægger det hans rytme ift lur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, mest hvis det er 4.30 så kan han være ret grumpy og blive ved med at gnide øjne. Og tror da også at kæmpede vi et par timer ville han gerne sove igen. Men så ødelægger det hans rytme ift lur.

Hvornår kommer han i seng? For sådan var Mie nemlig men vi fik det vendt og så fik vi et LIV igen! Send PM hvis du vil høre hvordan.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nat 2

 

jeg var inde mange gange inden jeg selv giki seng kl 23 og hun vågnede igen og endte med at være vågen i 2 timer. :klap det har jeg virkelig ikke oplevet i LANG tid...men altså hun ville jo have at jeg 1. skulle holde hendes hånd eller 2. tage hende op.

jeg var helt rolig og sagde at jeg kunne holde hendes hånd en lille stund men så skulle jeg tilbage i min egen seng. men at dørene var åbne og hun kunne høre os og kalde hvis det var. Manden og jeg snakkede lidt inden på vores værelse hvilket til sidst gjorde hende rolig men jeg skulle ind mange gange og sige at jeg passer på hende men at jeg altså ikke sover derinde. :zzz

kl 1 faldt hun så i søvn og jeg var derinde 1 eller 2 gange efterfølgende fordi hun sagde au og kalt ( koldt på tysk) og ville have dyne på. men hun sov videre med det samme,kl 6.15 vågnede hun så men jeg fornemmede hun ikke var klar til at komme op og jeg holdt så hendes hånd lidt og så sov hun videre til 7.15 og var i super humør og vi lagde os ind i vores seng og læste bøger og face timede med papa som var i lufthavnen :)

 

er godt nok spændt på i nat.

 

Hvordan er det gået søde?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik bedre!!! En vågen periode på 20 min dvs først efter 20 min sov hun sådan rigtig igen- ellers var jeg derinde en 6 gange ( hvilket altså ikke er holdbart ) :( men kun for at dække hende til igen, lige sige jeg er der etc og hun sov til 730

Men jan godt mærke at jeg er såå frustreret over hun er gået 10 skridt tilbage - hun vågner jo oftere end en lille spæd en

Men jeg bliver ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik bedre!!! En vågen periode på 20 min dvs først efter 20 min sov hun sådan rigtig igen- ellers var jeg derinde en 6 gange ( hvilket altså ikke er holdbart ) :( men kun for at dække hende til igen, lige sige jeg er der etc og hun sov til 730

Men jan godt mærke at jeg er såå frustreret over hun er gået 10 skridt tilbage - hun vågner jo oftere end en lille spæd en

Men jeg bliver ved :)

 

Ja, og det kan jeg godt forstå! Men det er et kæmpe skridt at hun sover selv derinde natten igennem, og at du blot lige skal derind for at "vise", at du er der.

 

Før du ved af det, sover hun trygt hele natten igennem!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Pandamoren! Det er bare at holde ud og holde fast i strategien - forza! :kiss

 

Og saa vil der altid vaere perioder med forskellige udfordringer, for vores boern udvikler sig jo. De har nogle gange brug for at "genlaere" ting, som de helt reelt glemmer, at de kan, fordi de har laert nogle nye ting. Det er vores fornemme opgave at hjaelpe dem igennem de faser ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER