Peter Plys

børnehave lege udenfor

18 indlæg i dette emne

er lige nødt til at hører jer om jeres børn heller ikke har været ude at lege i børnehaven

Simon har ikke været ude og lege i hele denne uge. Og han savner det bare så meget

synes jo det er synd at de ikke kommer ud bare 30min til 1 time

hvad mener i og hvordan gør de i jeres børnehave

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I bas børnehave er de ude hver eneste dag...

Der er overhovedet ingen undtagelse...

Hvorfor har de ikke været ude da...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de synes det er for koldt

min holdning er bare at så har pædagoerne for lidt tøj på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

okay der er jo ikke noget, som hedder det er for koldt, men der er noget der hedder forkert påkældning.

Da jeg gik i børnehave, var vi altid ud i minimum 30 minutter, og der hvor jeg har arbejdet som vikar i en børnhave, der skulle børnene også ud efter de har spist middagsmad. Og det er forældrene jo klar over, så derfor har alle børnene flyverdragter i børnehaven, og pædagogerne har da selvfølgelig også skitøj med til det kolde vejr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har kun været i børnehave i mandags, der var de ude.

De er ude hver dag og det er lige meget om det er sommer eller vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes helt sikkert at I skal tage en snak med børnehavelederen om det.

Frisk luft til både børn og voksne = trivsel = god nattesøvn = alle er glade ;) (sikken et regnestykke)

Jeg tror desværre at problemet i nogle børnehaver er at pædagoggerne ikke har overskud/energi/evne/kapacitet til at klæde 20 småbørn af og på hver dag.

Leo har lige været 14 dage i børnehave i Norge. Her var børnene ude hver dag, uanset vejret.

Temperaturen var imellem -3 og -20 grader + blæst + snestorm og det var intet problem. Så det er det vel heller ikke i DK :)

Venligst

Martin

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Linus går i skovbørnehave og da det er vinterferie er de 'kun' på legepladsen denne uge da de normalt bruger skolebusserne til at komme ud til skovene, og de kører ikke i denne uge.

I mandags da det stormede og var meget koldt var de 'kun' ude 3 timer - de lavede bål og fik popcorn og kakao :)

I går var de ude i lidt længere tid (men gik dog i gymnastiksalen for at spise madpakker hvor de lige åbnede flyverdragterne så de ikke fik det for varmt mens de spiste, og så ud igen bagefter). Her havde de kælket og bygget snemænd det meste af dagen.

Jeg ved ikke hvad de skal i dag, men i morgen skal de til koncert (og gå1½ km. hver vej) men Linus holder fri da vi skal i svømmehallen.

Desværre er der mange alm. børnehaver der ikke er ret meget ude. Både fordi de voksne ikke er klædt ordenligt på - men også fordi mange børn ikke har nok tøj med og / eller forældre synes det er forkert at børnene skal ud i 'dårligt' vejr.

Jeg har selv arbejdet i BH flere steder og det er imponerende så dårligt tøj ungerne har med - og hvor mange forældre der brokker sig hvis lille Sofus har været ude i regnvejr!!

Det er fordelen ved at have valgt en skovbørnehave. Her VED pædagogerne at ungerne har nok tøj med og at forældrene ikke brokker sig over at de er ude :)

Kan sige at Linus har alm. tøj på og derudover

- termosokker

- termostøvler

- fleecetrøje

- termotrøje

- termobukser

- flyverdragt

- fingervanter

- luffer

- hue + hætte

Og er det vådt har de regntøj UDEN på flyverdragten (for en flyverdragt er kun vandafvisende og ikke vandtæt og når unger sidder i vandpytter og laver smatkager i mange timer skal de have noget der er helt vandtæt på også) og er det kun mudret har de overtræksbukser uden på flyverdragten også som de kan tage af når de skal med bussen hjem, så der ikke kommer mudder på sæderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alexander er ude og lege hver eneste dag. Jeg ved ikke om de giver ham termotøjet på inden under flyverdragten. Men jeg ved at Alexander er ekstremt træt af at de altid skal ud, for han synes det er for koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Annika og Tobias kun været afsted mandag og tirsdag i denne uge, men de to dage der har de været ude. Hvor lang tid de var ude, det ved jeg så ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder som vikar i en børnehave, og der er det heller ikke ALTID børnene er ude.

Jeg vil sige 9 ud af 10 dage er de - men hvis der fx kun er en pædagog på (Her i ferien er der kun 8-12 børn om dagen) så er der ikke muligheden.

Men ellers så plejer vi at smide dem ud - de ældste børnehavebørn (4+) kan få lov at lege på den lukkede legeplads, alene(der kan vi se dem hele tiden fra vinduet).

Jeg synes bestemt du skal tale med lederen i børnehaven om det - en ting er det sker engang imellem, men det er for dårligt det er hver dag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes helt sikkert at I skal tage en snak med børnehavelederen om det.

Frisk luft til både børn og voksne = trivsel = god nattesøvn = alle er glade ;) (sikken et regnestykke)

Jeg tror desværre at problemet i nogle børnehaver er at pædagoggerne ikke har overskud/energi/evne/kapacitet til at klæde 20 småbørn af og på hver dag.

Leo har lige været 14 dage i børnehave i Norge. Her var børnene ude hver dag, uanset vejret.

Temperaturen var imellem -3 og -20 grader + blæst + snestorm og det var intet problem. Så det er det vel heller ikke i DK :)

Venligst

Martin

kan se du mener det samme som os Martin

tror simplet hende det er de voksne de voksne som ikke gider ud

var ude at lege med Simon selv 30 min i går,så gad vi ikke mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har snakket med de voksne de siger vi kigger på pc for at se hvor koldt det føles

og når det er så koldt som i denne uge vil de ikke ud med børnene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I vores børnehave er de ude hver dag uden undtagelse. De er ude fra middag og frem til frugttid (ca. kl. 14)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I den børnehave mine drenge er de næsten ude hver dag, der har kun lige været den periode hvor legepladsen var en skøjtebane, der var de ikke derude, men der gik de så tilgengæld på en anden legeplads :)

Mine drenge skal ud, de kan simpelthen ikke få brændt det samme krudt af indenfor som de kan ude :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de var ude at lege både torsdag og fredag jubi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de var ude at lege både torsdag og fredag jubi

Det var godt at de endelig blev luftet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ungerne har helt klart godt af at komme ud... tror altså også kun det er et spørgsmål om at pædagogerne ikke er klædt godt nok på til det...

Jeg ved bas er ude hver dag, sådan som hans flyverdragt ser ud når han kommer hjem :) det er super dejligt...

kan ikke forstå de ikke er ude... Synes sku det er synd for ungerne... og selvfølgelig giver man tøj med så ungerne ikke fryser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja mon ikek det er de voksne som ikke gider ud

ja det var skønt Martin, fik en glad søn hjem som også var dejligt træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER