baby15

Hvornår og hvordan fortæller I det :-)?

12 indlæg i dette emne

Fik lige idéen fra en anden gruppe.

 

Men overskriften siger næsten sig selv, håber i vil dele jeres idéer :balloons

Vi går med idéen om at købe en trøje til min søn og give ham den i 7 års fødselsdagsgave den 19 feb :-) :kuller  Han ønsker sig nemlig en baby <3

 

men ved ikke helt, hvor vi skal købe trøjen :-)

 

Jeg har allerede fortalt det til nogen veninder og min mor, resten får det så at vide, ved at se Lukases fødselsdage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme har vi ikke lige fundet ud af hvordan resten af familien skal have det at vide. Bedsteforældre og onkler ved det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det næsten med det samme til vores nærmeste familie - de kommende bedsteforældre. Vi har aldrig været gode til at holde noget skjult, og ærligt - så har det også bare været rart at de vidste det fra starten. jeg har ikke fortrudt et sekund. De kommende oldeforældre fik det at vide i uge 9-ish - på min fødselsdag :)

Arbejde fandt hurtigt ud af det - der var en masse julefrokost og lign - plus jeg var rigtig dårligt - de kunne ligesågodt få det at vide :)

mine aller nærmeste veninder fik det at vide i uge 6 - det gav mening. 

 

Generelt har jeg haft det godt med at ikke holde det så hemmeligt. Jeg har lidt tænkt, ud fra hvem der ville mærke det på mig / have behov for at være der for mig, hvis jeg mister, de måtte gerne vide det. Altså - familie, tætte veninder og arbejdet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi hat fortalt familien og de nærmeste venner det.

Mit arbejde ved det også, da det er visse arbejdsopgaver jeg ikke længere kan/må udføre, så det var lidt en nødvendighed.

Og så ville jeg synes det var meget mærkeligt hvis mine kolleger ved det og vores forældre ikke gjorde

Vi købte en Body til Freja, hvor det står: jeg skal være storesøster som hun fik på få begge sæt bedsteforældre kom til julefrokost 1. Juledag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke rigtig fortalt det til nogen endnu,venter til efter NF,så vi er sikre på alt er som det skal være.

Havde en MA i sebtember,og selvom jeg har mega ømme bryster og kvalme døgnet rundt og ikke rigtig kan fortage mig noget,er jeg en smule nervøs, men det er vel normalt nok når man har prøvet at miste.

Er mest nervøs for at skulle fortælle min mor det, da jeg ved hun ikke synes det er en god idé med en 3'er. Men hun skal nok blive glad for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg bare her, men jeg har tænkt det maaaange gange - det her blev så lige foraet jeg smider den ud i:

Ifht at vente med at fortælle de aller nærmeste man er gravid til efter NF - jeg tænker forældre og sådan. Jeg ser der mere og mere.. Hvilke tanker ligger bag? Jeg valgte netop at indvi de aller nærmeste tidligt - skulle jeg miste ville jeg have stort behov for at de kunne være der for mig. Plus det betød meget for mig at have nogle og tale med omkring det hele - det fylder jo alt :)

Jeg syntes bare der kunne være interessant og høre - vi er jo alle mega forskellige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg bare her, men jeg har tænkt det maaaange gange - det her blev så lige foraet jeg smider den ud i:

Ifht at vente med at fortælle de aller nærmeste man er gravid til efter NF - jeg tænker forældre og sådan. Jeg ser der mere og mere.. Hvilke tanker ligger bag? Jeg valgte netop at indvi de aller nærmeste tidligt - skulle jeg miste ville jeg have stort behov for at de kunne være der for mig. Plus det betød meget for mig at have nogle og tale med omkring det hele - det fylder jo alt :)

Jeg syntes bare der kunne være interessant og høre - vi er jo alle mega forskellige :)

Jeg ville aldrig kunne holde en abort hemmelig for vores forældre eller mine nærmeste venner. Derfor har vi også valgt at fortælle nyheden til vores nærmeste næsten fra starten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville aldrig kunne holde en abort hemmelig for vores forældre eller mine nærmeste venner. Derfor har vi også valgt at fortælle nyheden til vores nærmeste næsten fra starten

 

Jeg har det på samme måde, det er jo en del af ens liv, en meget stor del.

Min kæreste har valgt at vente med at fortælle sin familie det, men det kan jeg ikke holde ud. Sikke en kæmpe lykke at gå at gemme på. Jeg er også begyndt at vokse, så ville ikke have det godt med at se min svigerfamilie, da de ikke ved det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo bare så forskelligt, vi har det bedst med at vente :-)

Det er også kun nogle få venner og familie medlemmer vi har fortalt om aborten,Der er jeg nok en ret privat person, og har det ikke godt med alle skal vide det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til hans forældre juleaften med kopper - dagen efter lægen havde bekræftet det. Den ene kom med en dårlig reaktion, som jeg ikke tog pænt. Det var stadig nyt for os selv. Set i bakspejlet burde vi have ventet lidt indtil vi selv havde vænnet os til det. Men på den anden side er det rart med støtten. Ingen andre ved det endnu. Bortset fra de personer som er i deres omgangskreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg bare her, men jeg har tænkt det maaaange gange - det her blev så lige foraet jeg smider den ud i:

Ifht at vente med at fortælle de aller nærmeste man er gravid til efter NF - jeg tænker forældre og sådan. Jeg ser der mere og mere.. Hvilke tanker ligger bag? Jeg valgte netop at indvi de aller nærmeste tidligt - skulle jeg miste ville jeg have stort behov for at de kunne være der for mig. Plus det betød meget for mig at have nogle og tale med omkring det hele - det fylder jo alt :)

Jeg syntes bare der kunne være interessant og høre - vi er jo alle mega forskellige :)

:-)

Jeg har det på samme måde, dem jeg ville fortælle alt omkring graviditeten har fået det afvide, for de ville også få afvide, hvis jeg mistede eller vi valgte en abort, i forhold til handicap. 

 

Min kæreste er så en af dem, der venter til efter NF, fordi han gerne vil leve efter, hvis der skulle være handicap, så hurtigere komme videre. Han siger "jeg har ikke behov for at fortælle det til alle som dig"

Jeg er jo bare af den overbevisning, at være kommende (2.gangs) mor, ønsker jeg at fortælle hele verden den her fantastiske nyhed - den fylder det halve af mit hjerte <3

 

Ja, men forskellighed er der meget af :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste har det ligesådan. Han vil gerne vente indtil der er blevet lavet de tjek. Hvorfor ved jeg ikke, men jeg respekterer det. :)

valgte i dag at fortælle min chef det, eftersom han har været bekymret for mig fordi jeg har rendt rundt og skrantet og været sygefraværende. Og jeg tænker, at det i forhold til mine tidligere kvalmeudbrud var smart at bare han vidste det. Og han er altså super rar! :D Han tog det godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER