diazbebs

Symptomer

188 indlæg i dette emne

Heeej med jer:)

Træls med alle de symptomer, men ved i det mindste at der er noget der :)

 

Er jeg den eneste der er mega humørsyg? Hidsig som bare pokker?? kan slet ikke styre mit temperament...

Endnu ikke de vilde humørsvingninger, men mon ikke de kommer på et tidspunkt.... Min PCO er ofte årsag til humørsvingninger så mand og de nærmeste har lært at se forskel på hvornår jeg er sur og hvornår jeg er hormonella sur....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt at jeg ikke er den eneste! Det er mærkeligt at være gravid kan gøre så meget. Kvalme, svimmel, vildt humør osv.

 

hvordan håndtere dine nærmeste det?

Jeg er meget god til at snakke med manden efterfølgende, og siger undskyld hvis der er behov for det. Eller er han ret overrasket over hvor meget det kan påvirke en.

Jeg har set så meget til resten af familien til at det skulle have nogle konsekvenser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået mega kvalme. Drikker så meget apelsin juice. Da jeg var gravid med min datter havde jeg også meget kvalme og kastede op hver dag fra uge 7 til 12. Bliver hårdt at starte på Uni igen næste uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endnu ikke de vilde humørsvingninger, men mon ikke de kommer på et tidspunkt.... Min PCO er ofte årsag til humørsvingninger så mand og de nærmeste har lært at se forskel på hvornår jeg er sur og hvornår jeg er hormonella sur....

 

He he okay :) Det kan os være svært:)

Jeg er meget god til at snakke med manden efterfølgende, og siger undskyld hvis der er behov for det. Eller er han ret overrasket over hvor meget det kan påvirke en.

Jeg har set så meget til resten af familien til at det skulle have nogle konsekvenser.

Jeg får os sat undskyld :) Syntes bare det er træls at være så træls. syntes det er så synd for manden min:) godt det "kun" er max, 7 mdr mere:)

 

 

 

Musvit kan for meget appelsinjuice ikke give sure opstød og kvalme pga alt syren? God bedring til dig:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået mega kvalme. Drikker så meget apelsin juice. Da jeg var gravid med min datter havde jeg også meget kvalme og kastede op hver dag fra uge 7 til 12. Bliver hårdt at starte på Uni igen næste uge...

Nu lider jeg også af ret voldsom kvalme og citrusfrugter og andet med syre gør det 10 gange værre, prøv evt lidt mælk.... Når jeg har det rigtigt strengt tager jeg en enkel Novalucol, det tager toppen... Min mor arbejder på apotek så hun har godt styr på hvad man kan tage og ikke bør tage af medikamenter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft kvalme i 3 dage. Hvilket jeg bliver bekymret over. Dog er mine bryster noget ømme på siden og bliver stadig mega oppustet om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft kvalme i 3 dage. Hvilket jeg bliver bekymret over. Dog er mine bryster noget ømme på siden og bliver stadig mega oppustet om aftenen.

 

 

Det er ikke sikkert det betyder noget negativt. Min kvalme er os mindre, men jeg tror det er fordi jeg tager den mere med ro og ikke presser mig selv så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der andre end mig der er begyndt at få dårlig hud, bumser osv? Har lidt af det førhen og været på en streng pillekur som fjernede alt - så streng at man af gode grunde ikke kan tage den under graviditet!

Men er træt af teenage-hud og har fået flere store bumser på hals og ryg, nogle der ved eller har erfaringer med hvad man kan og må gøre ved det under graviditet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min hud er også anderledes og slår ud.

Puha var inde i byen i dag sammen med en god veninde midt i al hyggen fik jeg en vild svedetur, kvalme og opkastfornemmelse.

Mig hastigt på toilettet under påskud at virkelig skulle tisse.

Efter at ha været på toilet havde jeg det okay igen og vi fandt noget mad.

Andre som har prøvet det?

Nu er jeg så kommet hjem og ligger frysende under dynen og har været ude og snakke i den store hvide telefon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget normalt at få uren hud osv, der sker jo en forandring i hormonerne ligesom når man er teenager....

Min hud er stadig pæn, men har fået vildt fedtet hår som jeg ellers aldrig har haft...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd ang appelsin juice og kvalme. Kastede op 2 gange igår. Har stadig kvalme idag, men ikke kastet op endnu. Jeg har drukket en del mælk i dag istedet for appelsin juice :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres råd ang appelsin juice og kvalme. Kastede op 2 gange igår. Har stadig kvalme idag, men ikke kastet op endnu. Jeg har drukket en del mælk i dag istedet for appelsin juice :D

nice, dejligt at det hjalp lidt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også jeg er ramt af flere symptomer i denne graviditet, i forhold til den første

Ved min datter havde jeg stort set ingen symptomer ud over en enorm sult og kæmpe bryster

Denne gang er min appetit helt væk, har det dårlig/svimmel om morgenen og er sååååå træt.

For tre uger siden startede jeg på arbejde igen efter endt barsel med min datter og det har heller ikke hjulpet på energien

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også jeg er ramt af flere symptomer i denne graviditet, i forhold til den første

Ved min datter havde jeg stort set ingen symptomer ud over en enorm sult og kæmpe bryster

Denne gang er min appetit helt væk, har det dårlig/svimmel om morgenen og er sååååå træt.

For tre uger siden startede jeg på arbejde igen efter endt barsel med min datter og det har heller ikke hjulpet på energien

Kender godt det med trætheden. Jeg er helt vildt træt for tiden og sover midt på dagen når det er muligt. Det må være så hårdt at skulle på arbejde når man har det sådan. Jeg selv har læseferie til på mandag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også begyndt at få uren hud. Og normalt kunne jeg nøjes med at vaske mit hår hver 3. eller 4. dag, nu skal det nærmest være hver anden dag, for ellers falder det da helt sammen af fedtethed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været afsted at købe 3 nye BHer så barmen ikke stikker af, synes det er meget hurtigt de vokser....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har taget på og oppusteheden hjælper jo ikke ligefrem. Og det ser meget mistænkeligt ud selvom det er ikke babymaven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg også helt med på! :)

Det er blot fordi jeg har haft alvorlig akne på hele ryggen og brystet førhen, og er af den grund måske mere bekymret for den urene hud end andre og hvad det skal ende med - er med på at det er et normalt graviditetssymptom, men der er trods alt forskel på at skulle leve med uren hud og akne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stadig stærke smerter i mave pg lænd flere gange i løbet af dagen ellers meget hårde bryster og aften kvalme! Har kastet op flere gange over de sidste Par uger og det har alle gange været om aftenen.. Totalt mærkeligt..

Orv og så er keg meget oftere sulten ;)

Og tjek nu endnu en aften med hilsen til toilettet

 

Det kender jeg! Jeg har godt nok kvalme hele dagen, men det bliver bare værre og værre til hen mod aftenen, hvor jeg nogle gange kaster op. Aftenkvalmen er helt klart værst.

 

Hmm....jeg har det underligt i dag... Har lidt hjertebanken og så har jeg det lidt som når man har feber, sådan lidt slap i det.... Puhhh altså, og i næste uge skal jeg tilbage i skole, synes det er svært at koncentrere sig når man har det så skidt hele tiden...

 

Sådan har jeg også haft det flere gange. Jeg synes også det bedste er at ligge ned og slappe godt af. Og ja, jeg kan heller ikke koncentrere mig om noget som helst, så kan godt forstå, hvis det bliver hårdt at begynde på skole igen.

 

 

Det er meget normalt at få uren hud osv, der sker jo en forandring i hormonerne ligesom når man er teenager....

Min hud er stadig pæn, men har fået vildt fedtet hår som jeg ellers aldrig har haft...

 

Oh ja, også fedtet hår her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg også helt med på! :)

Det er blot fordi jeg har haft alvorlig akne på hele ryggen og brystet førhen, og er af den grund måske mere bekymret for den urene hud end andre og hvad det skal ende med - er med på at det er et normalt graviditetssymptom, men der er trods alt forskel på at skulle leve med uren hud og akne

 

Jeg har også døjet meget med decideret akne. Det var endelig blevet pænt, men i min graviditet er det gået helt amok igen. Især på kæberne.

Min læge har sagt helt ok for basiron 5%. Det tager det ikke, men det har holdt det nede før. Særligt sammen med BHA 2%, den må ikke være i højere koncentrationer, som man foreksempel kan få på skønhedsklinikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også døjet meget med decideret akne. Det var endelig blevet pænt, men i min graviditet er det gået helt amok igen. Især på kæberne.

Min læge har sagt helt ok for basiron 5%. Det tager det ikke, men det har holdt det nede før. Særligt sammen med BHA 2%, den må ikke være i højere koncentrationer, som man foreksempel kan få på skønhedsklinikker.

Tak for råd, må jeg prøve!! Ja kæber og hals er begyndt at slå helt vildt ud igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så trææææææt. Det kan godt være, at det var første dag på semesteret, men jeg tror helt klart også graviditeten spiller ind. Jeg kunne uden problemer gå i seng nu :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er så trææææææt. Det kan godt være, at det var første dag på semesteret, men jeg tror helt klart også graviditeten spiller ind. Jeg kunne uden problemer gå i seng nu :zzz

 

Ja jeg kan os bare sove hele tiden! Jeg har hørt at jernpiller skulle hjælpe på træthed. men kender ikke anbefalet dosis.

 

 

Til kvalmen fik jeg et råd da jeg var til scanning i går. Lægen sagde jeg skulle tage b6 vitamin 25 mg. morgen middag og aften. Jeg startede i går så ved ikke om det virker endnu... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal heldigvis også snart starte på jern - det er anbefalet fra uge 10, for at man danner nok røde blodlegemer til både en selv og baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyyyyha, nu har kvalmen gjort sit indtog her :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER