Guest

Sex/knibeøvelser

57 indlæg i dette emne

Jeg ved godt, det er et lidt mærkeligt emne at tage op. Men here it goes:

 

Kan man droppe knibeøvelserne, hvis man har meget sex? Hvis man får mindst 2 orgasmer om dagen, er det så med til at styrke underlivet lige så meget som knibeøvelserne?

Man er nemlig ret træt dernede efter orgasmerne, synes jeg, og så orker man ikke også at skulle knibe.

 

Hmmm. Set på skrift er det endnu mere underligt end det var i mit hoved.... Men jeg vover pelsen og spørger alligevel.

 

 

Noget helt andet:

 

Gør det nogen forskel for fødslen, om man er glatbarberet over det hele dernede? Jeg har en idé om, at det vil være bedst at være det. Specielt hvis man skal sys (hygiejnen) og ved selv fødslen (hvis barnet griber fat i hårene på vej ud).

 

Jeg har selv tænkt på at få en brasiliansk en uges tid inden termin. Så vænner man sig også til ulidelig smerte....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det første ved jeg overhovedet ingenting om :)

Det andet ved jeg ikke sådan rigtig noget om :lolhit Men jeg kan fortælle, at da jeg fødte Valdemar, var jeg ikke glatbarberet, men havde været det nogenlunde relativt kort tid inden = der var ikke meget hår. Og det gav i hvert fald ingen problemer. :)

Jeg har aldrig hørt om, at hverken hår eller ikke-hår skulle være et problem. Jeg går ud fra, at man bare fjerner hår, hvis det er i vejen, når man skal sys. Og jeg tænker, at det alligevel skal være ret voldsomt, hvis baby ligefrem skal blive filtret ind i det. Jeg ved ikke om de kan gribe hårene, men jeg kan ikke lige se det for mig :chin:

Jeg læste en gang, at det var mindst hygiejnisk at være glatbarberet, men om det passer, ved jeg ikke :) Det var vistnok noget med, at håret beskyttede mod udefrakommende bakterier og at barbering kunne give sår og dermed mulig for infektion.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det første ved jeg overhovedet ingenting om :)

Det andet ved jeg ikke sådan rigtig noget om :lolhit Men jeg kan fortælle, at da jeg fødte Valdemar, var jeg ikke glatbarberet, men havde været det nogenlunde relativt kort tid inden = der var ikke meget hår. Og det gav i hvert fald ingen problemer. :)

Jeg har aldrig hørt om, at hverken hår eller ikke-hår skulle være et problem. Jeg går ud fra, at man bare fjerner hår, hvis det er i vejen, når man skal sys. Og jeg tænker, at det alligevel skal være ret voldsomt, hvis baby ligefrem skal blive filtret ind i det. Jeg ved ikke om de kan gribe hårene, men jeg kan ikke lige se det for mig :chin:

Jeg læste en gang, at det var mindst hygiejnisk at være glatbarberet, men om det passer, ved jeg ikke :) Det var vistnok noget med, at håret beskyttede mod udefrakommende bakterier og at barbering kunne give sår og dermed mulig for infektion.

Åh, får sådan et grimt billede af en vild busk, som har fanget en baby.. åh gud, den bliver svær at slette fra nethinden :lolhit

Men jo, det er rigtig nok.. barbering giver større risiko for infektion, da det skaber en indgangsport for bakterier.

Og de har mulighed for at barbere, hvis det er nødvendigt i forhold til syning..

I forhold til det første spørgsmål: altså en orgasme er jo rytmiske muskelsammentrækninger i bl.a. bækkenbunden.. om det styrker muskulaturen på præcis samme måde, skal jeg ikke kunne sige, men umiddelbart ville jeg mene at du godt kan klare dig uden (knibeøvelserne altså :P )

Jeg har aldrig lavet knibeøvelser og jeg har en rigtig stærk bækkenbund.. om det så skyldes sex skal jeg ikke kunne sige ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha fik også et forfærdeligt billede af en baby filtret ind i den største '70'er busk men kæmper sig ud i bedste tarzan stil ;)

Ang hvad der er bedst i forhold til længden down there eller mangel på samme har jeg ingen tanker om men ved af erfaring at det er pænt svært det sidste stykke tid at fjerne hår dernede... Ihvertfald hvis man bliver så stor som jeg blev :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - No chance in hell, at jeg kunne performe en bare nogenlunde jævn og præsentabel intimbarbering de sidste par måneder op til fødslen :D :D

Jeg blev syet og der var ingen barbering inden og ingen problemer.

Jeg er ret sikker på det er en meget lille procentdel af klodens kvinder der overhovedet bruger intimbarbering, så mon ikke det nok skal gå ;)

Derudover har jeg også hørt det med bakterierne - der er jo en grund til vi har behåring dernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der anbefales at undlade barbering. Hvis du skal syes, har de brug for at se hvor der vokser hår, så de ikke får "drejet" huden forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får jævnligt lavet en sugar brazil (varmt sukker i stedet for voks) og fik det også sidst jeg var gravid - også i mellemtiden, men det er jo ik relevant her :) jeg tvivler på, at man selv ka barbere sig så langt i graviditeten. Jeg ville hvert fald ik ku nu! Det er en kamp bare at barbere ben :D

Jeg læste dengang, at hvis man skal syes, kan det være sværere at sy, når man ik ka se, hvor håret normalt er. Jeg blev syet en del og har ikke haft problemer.

Jeg bliver ikke vokset pga graviditet eller fødsel, men tvivler altså på, at det gør nogen forskel i forhold til babys vej ud ;) Og HVIS så der ryger et hård på vejen, så er det nok ik det der gør mest ondt lige der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha - No chance in hell, at jeg kunne performe en bare nogenlunde jævn og præsentabel intimbarbering de sidste par måneder op til fødslen :D :D

den der kan jeg godt skrive under på.. :D det kan ikke lade sig gøre (og jeg er faktisk ikke specielt stor)..

jeg er så tilpas blufærdig, så når jeg eks. skal i svømmehallen, så får manden altså opgaven som "frisør/barber", så jeg bibeholder samme "frisure" (åndssvagt ord til det, men i mangel af bedre) ..

tør slet ikke tænke på, at det sikkert ikke er skide nemt for ham, når jeg først står med veer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at kønsbehåringens "anvendelse" mest er at regulere temperaturen? Altså de leder sved væk fra huden og holder miljøet sundt på den måde. Hvis man er glat kræver det lidt mere hygiejne. Men i det store sundheds perspektiv tror jeg såmænd ikke det betyder det store. Personligt er mine evner med en skraber ret begrænsede når jeg har kæmpemave, så hvis ikke jeg får lidt hjælp så ser det bare ja, lidt tilfældigt ud down there når fødslen melder sig. Jeg er nu også sikker på at jordemødrene har set alle variationer fra glat til stubbe til urskov og at det overhovedet ingen betydning har for om barnet kan fødes som moder natur har tænkt det.

 

Tilbage i 60erne og 70erne hvor intimbarbering ikke var så hot var det i øvrigt almindeligt nogen steder at man lige fjernede hårene når kvinden skulle føde, hvis der var tid til det. Har jeg både hørt fra min mor og læst i en beretning skrevet af en jordemoder.

 

Mht knibeøvelserne så har jeg ikke hørt at orgasmer skulle gøre noget for at styrke musklerne. ØV for det ville da være væsentligt sjovere.  :rolleyes Men der er vist ingen smutveje, man må bare knibe for den gode sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg læste for noget tid siden en jordemoder omtale emnet, de var ret ligeglade med dusken, det eneste der betød noget var at der ikke var "lange tjavser" fordi det kunne besværliggøre syningen en smule :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Well Mine jordemødre var ret glade for at det var fjernet på forhånd og de sagde at det ikke gjorde en forskel ift at skulle sy evt bagefter. Man kan jo sagtens se hvor der normalt gror hår. Huden er anderledes hvor der ikke er hårsække.

Mht brazillian så er det de færreste steder som vil vokse en gravid. Ooooog det er en total anderledes smerte end at føde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg barberer mig aldrig - bliver altid vokset. Vil de mon ikke vokse, fordi de er bange for at vandet skal gå ;)? Eller er det infektionsfare?

 

Øv. Havde håbet at jeg kunne sætte G på overarbejde med den undskyldning, at en masse orgasmer ville gøre fødslen nemmere :D. Ikke at jeg nu ligefrem behøver tvinge hende :P.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg barberer mig aldrig - bliver altid vokset. Vil de mon ikke vokse, fordi de er bange for at vandet skal gå ;)? Eller er det infektionsfare?

 

Øv. Havde håbet at jeg kunne sætte G på overarbejde med den undskyldning, at en masse orgasmer ville gøre fødslen nemmere :D. Ikke at jeg nu ligefrem behøver tvinge hende :P.

Måske de er ligeglade, hvis man er vant til det?

Der blev hvert fald ikke sat spørgsmålstegn ved det eller kommenteret på det ved mig sidste gang og heller ikke indtil videre denne gang.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan huske en biologitime i gymnasiet, hvor der var en der spurgte hvordan livmoderen, som læreren lige havde sagt var den stærkeste muskel i kroppen, kan fungere når den aldrig bliver trænet. Hvortil læreren svarede at den bliver trænet hver gang man har orgasme. Er helt sikker på at der noget om det, for jeg får mega plukveer hver gang jeg får orgasme, og de er da i hvert fald med til at modne.

Tror dog knibeøvelser gør noget andet vigtigt i forhold til at kunne genoptræne sin bækkenbund hurtigt igen efter fødslen. Jeg er selv en hat til at få det gjort. Det er så kedeligt at lave knibeøvelser. Jeg fik virkelig et chok efter min første fødsel, jeg var virkelig ikke forberedt på ligepludselig ikke at have nogen kontrol dernede - ja det føles virkelig som om musklerne bare var væk! Det ku nogen godt have fortalt mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om orgasme kan erstatte knibeøvelser.

 

Men jeg var i hvert fald glad for at være nogenlunde hårfri efter fødslen. Under fødslen kunne det ikke have rørt mig det mindste, om der var meget eller ingen hår, men bagefter var det rart at kunne komme til at se stingene, og at der ikke var noget hår, der kunne blive klistret ind i blod, og side fast. Når man i forvejen er så øm, så havde jeg bestemt ikke brug for noget, der kunne hive i hårene dernede. 

Jeg synes også det var nemmere at holde rent. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det giver god mening med hårene! :) Jeg har brazilificeret mig selv nu, og det vil jeg holde til fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg barberede mig selv forneden helt op til fødslen :D ja ja det blev lidt mere besværligt, men jeg lavede akrobatiske øvelser og kiggede forbi maven til siden, svingede ben osv :lol var dog heller ikke gigantisk stor (gik dog til 39+4)

Jeg havde det bare bedst med at være nybarberet, og følte det var nemmere at holde rent efterfølgende (også pga hævelsen lige som pumpkins)

Aner intet om knibeøvelser vs orgasmer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på, at orgasmer ikke træner bækkenbunden... Det er jo selve livmoderen der trækker sig sammen under orgasme, og altså ikke bækkenbunden. Det er i hvertfald hvad jeg har læst mig frem til :)

Knibeøvelser træner også skedens vægge, og forhindrer dem i at blive slappe. Nogle oplever at skedevæggene nærmest falder ud af skeden efter fødsel, altså at de kan mærkes i åbningen og måske endda hænger en smule ud. Det kan ikke reddes uanset hvor mange orgasmer du får, der skal altså knibeøvelser til :)

Og jo mere du kniber inden fødslen, jo nemmere har du ved at finde "musklerne" igen efter fødslen!

Ved min 1. Fødsel havde jeg slet ikke lavet knibeøvelser i løbet af graviditeten, og der gik der ihvertfald en uge før jeg rigtig kunne lave et ordentligt knib igen.

Under 2. Graviditet havde jeg lavet knibeøvelser hver dag, og efter fødslen kunne jeg allerede lave et godt knib igen 2 timer efter fødslen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Orgasmer er vel gode for fødslen i og med det "træner" livmoderen? Så bare sæt G på arbejde :D

Knibe øvelser er der dog vist ikke nogen vej uden om!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med barbering, så fortalte min jm at de rådet os til ikke og gøre det.. Det skyldes at du fraktis nemmere kan sprække/briste hvis du er barberet.. Så hun rådet os til og lade det gro.. Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med barbering, så fortalte min jm at de rådet os til ikke og gøre det.. Det skyldes at du fraktis nemmere kan sprække/briste hvis du er barberet.. Så hun rådet os til og lade det gro.. Hehe

Havde hun en mere uddybende grund? Jeg tænker bare, det er jo sjældent man sprækker lige der hvor håret gror  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde hun en mere uddybende grund? Jeg tænker bare, det er jo sjældent man sprækker lige der hvor håret gror  :chin:

Bare at man var mere sårbar når der ikke var hår dernede og man så nemmere kunne sprække.. Vi spurgte ikke rigtig mere indtil det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der med barbering, så fortalte min jm at de rådet os til ikke og gøre det.. Det skyldes at du fraktis nemmere kan sprække/briste hvis du er barberet.. Så hun rådet os til og lade det gro.. Hehe

Jeg fik at det ingen betydning havde om man var barberet eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik at vide af min jordemoder at det ikke som sådan havde nogen betydning, men hun forsikrede mig om, at det bestemt ikke var nogen dårlig idé at være det, og at det ikke gjorde det sværere at sy, nærmere tværtimod, hvis man er glatbarberet. Det var vist faktisk et emne herinde der i sin tid fik mig til at spørge hende :)

 

I forhold til knibeøvelser er jeg bestemt ikke nogen ekspert, men jeg har faktisk aldrig rigtig lavet bevidste knibeøvelser. Jeg har redet hele mit liv, ved ikke om det gør at jeg har lavet ubevidste knibeøvelser altid, men jeg har ihvertfald aldrig mærket til, at jeg ikke har lavet dem, og fødslen gik fantastisk, hvis man ser bort fra, at jeg havde veer relativt længe, og alt var i "tip top stand" mere eller mindre fra jeg steg ned fra briksen på fødestuen efter fødslen. Det er meget muligt, at det er mere held end forstand, men så har du da min erfaring med i dine betragtninger også. 

 

Og så i øvrigt... mest som et spørgsmål til jer der rent faktisk ved mere om det end jeg :p 
Da jeg aldrig har haft sex med en kvinde, og derfor aldrig har mærket andre kvindelige orgasmer end mine egne, og aldrig har brugt ret meget tid på at undersøge indgående hvad der generelt sker under en orgasme, så ved jeg ikke om det bare er min krop der er mærkelig, men jeg mærker da også sammentrækninger i min skede når jeg kommer, er de fuldstændig uden betydning for bækkenbunden eller er det bare fordi de ikke er nok i sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER