NadiaDP

Baby pudebetræk?

15 indlæg i dette emne

Jeg er lidt i tvivl om hvorfor der følger et pudebetræk med, når man køber sengetøj til babyer.

De bruger jo ikke pude alligevel.

Nogen der ved noget som jeg ikke gør? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nogle bruger pude tidligt eller starter evt med babypude, når det er. Andre ka også bruge den til at putte med.

Du ka også bruge betrækket til at ligge under babys hoved, så evt gylp ikke ryger ned på lagenet eller i barnevognen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nix, jeg har smidt alle pude betrækkene ud :wacko

Jeg brugte stof bleer til gylp osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte jo i Sverige og der anbefaler man faktisk pude til de nyfødte for at undgå fladt baghoved. Man anbefaler så at fjerne puden igen når baby begynder at vende sig i sengen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger nogle gange betrækket som pude i lift/barnevogn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også pudebetrækket alene som pude til Malou. Maja på 2 1/2 sover med babypude nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte pudebetrækket i liften istedet for en stofble, bruge rogså ind i mellem i barnevognen, men pt ligger der en stof ble :)

Så har jeg lige købt en babypude, fordi inden længe tror jeg hun kan sidde selv, og jeg har ikke hynder til min gamle triptrap stol, så der kommer en babypude i ryggen, det var billigere end et nyt/brugt hyndesæt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, skide smart at bruge den istedet for stodbleen til gylp.

Men så går jeg ikke ud fra at der er noget i vejen for at jeg klipper dem op og bruger stoffet til at sy noget af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, skide smart at bruge den istedet for stodbleen til gylp.

Men så går jeg ikke ud fra at der er noget i vejen for at jeg klipper dem op og bruger stoffet til at sy noget af :)

Nej da - det bestemmer du da helt selv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh, skide smart at bruge den istedet for stodbleen til gylp.

Men så går jeg ikke ud fra at der er noget i vejen for at jeg klipper dem op og bruger stoffet til at sy noget af :)

Det bestemmer du selvfølgelig selv.

Min datter begyndte hurtigt at bruge hovedepude og sover nu både med baby og juniorpude og begge tilhørende dyner - hun er en værre puttefis! Så jeg er glad for hovedpudebetrækket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan begynder de at bruge pude? Er det fordi de godt kan lide at putte med den, eller hvordan bliver de vænnet til det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan begynder de at bruge pude? Er det fordi de godt kan lide at putte med den, eller hvordan bliver de vænnet til det? :)

Når vores datter ind imellem sov inde hos os, tog hun vores hovedpuder.. Og så begyndte hun at sove med hovedet på dynen i stedet for at have den på.. Hun har bare altid elsket puder og generelt at putte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror Lise begyndte at bruge babypude, da hun var omkring 1-1½ år gammel. Og der brugte hun stadig babydynen, så jeg var glad for at det fulgte med. Før det brugte jeg den også som underlag til gylp/savl i liften og barnevognen.

 

Der tog ikke rigtig nogen tilvænning, hun besluttede bare en dag at hun gerne ville have den med ned i sengen og så prøvede vi det og det fungerede fint. Den er jo ret flad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også glad for at jeg hverken har smidt de betræk ud eller klippet dem op. Det var jeg nemlig også ved i starten :D Jeg tænkte "hvad faén er de overhovedet med for???". Men jeg har så brugt en babypude som ekstrahovedpude - med babybetræk på nede i vores seng. en dag Maja sov hos os, så hun straks bamsebetrækket og adopterede puden. Hun ligger på den med hovedet, hun putter med den, holder fast i den når hun vækkes/tages op om morgenen osv. Nu er jeg glad for jeg fortsat har både pude og betræk. Maja er godt 1,5 nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kære alle,

såfremt det ville være relevant for nogle, så forhører vi gerne ved vores leverandører om det kan forhandles særskilt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER