Sofiee

Lucas' guldkorn

16 indlæg i dette emne

Nå, nu opretter jeg lige en tråd med Lucas' guldkorn, for der kommer flere og flere, og jeg glemmer dem simpelthen, hvis ikk jeg får skrevet dem ned, så nu kommer de herind :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det her er godt nok nogen uger siden, men Lucas vågnede grædende en aften og Jacob går ind til ham. Lucas kalder grædende "moar, moar, moar", Jacob siger "mor er lige ude og tisse", og Lucas kalder grædende "frugtstang, frugtstang". Det ender med at han får sine sovebamser, og falder i søvn igen ;)

Så herhjemme rangerer vi åbenbart:

1. Mor

2. Frugtstang

3. Far

:P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas og jeg sidder og spiser rugbrødder til frokost. Jeg har smurt madderne ude i køkkenet, og har ladt en halv rugbrød med smør ligge på køkkenbordet. Mens vi sidder og spiser hopper vores kat Oskar op på bordet og slikker på rugbrødderne. Jeg skælder katten ud, og siger bagefter til Lucas "Ej, Oskar spiser rugbrødderne" (på sådan en, ej altså hvor skørt, måde), og Lucas kigger på mig og siger uskyldigt: "Måske Oskar bare syns fager (smager) godt, rugbrødderne?"

Og det kan han jo have ret i :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas er puttet og ligger i sin seng hvor han selv skal falde i søvn. Døren er på klem så vi kan høre hinanden. Han har været stille længe, så jeg tænker at han nok sover. Jeg sidder og kigger lidt på nettet, og ser så listen over mest populære navne, og siger så til Jacob "Nå, Lucas ligger stadig nr 3 på listen", og så hører vi promte inde fra soveværelset: "Nej, Lucas ligger sig til at sove!!" :P

Jeg gav ham ret, og nu er der stille igen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hvor er han sød :D

Lucas er puttet og ligger i sin seng hvor han selv skal falde i søvn. Døren er på klem så vi kan høre hinanden. Han har været stille længe, så jeg tænker at han nok sover. Jeg sidder og kigger lidt på nettet, og ser så listen over mest populære navne, og siger så til Jacob "Nå, Lucas ligger stadig nr 3 på listen", og så hører vi promte inde fra soveværelset: "Nej, Lucas ligger sig til at sove!!" :P

Jeg gav ham ret, og nu er der stille igen :P

Den her var jeg simpelthen nødt til at vise Brian! Så sjov og sød! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha hvor er han god! :lol og har lange ører :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja, han er altså sjov :P
Og jep, lange ører! Han hører ALTING! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige puttet Lucas og er gået ind i stuen. Jeg går rundt og ordner lidt ting, og hører så Lucas kalde bestemt: "moAR!" Jeg svarer "Ja skat?" og Lucas siger (igen med bestemt stemme) "Du skal lave lektier, mor!" :P

Og ja, det burde jeg jo faktisk  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, godt han kan holde dig lidt i ørerne :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, godt han kan holde dig lidt i ørerne :D

Haha ja, det mente han åbenbart var nødvendigt :P

Og så er det jo svært ikk at adlyde, når sådan en sød lille mus beordrer en til at læse lektier ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Lucas ligger i sin seng og skal til at sove, Jacob og jeg sidder inde i stuen. Vores kat Oskar er gået ind i soveværelset, og Lucas begynder at snakke med ham "Der var der Oskar. Hej Oskar." osv..  Oskar går ind under sengen, og der er stille lidt tid. Så kommer Oskar gående ud fra soveværelset, og sætter sig på gulvet i stuen. Pludselig kalder Lucas bestemt "OSKAR, kom så YD derfra!!" Han tror altså stadig at Oskar er under sengen, og har tydeligvis ventet længe på at han skulle komme ud - uvidende om at Oskar forlængst er gået ind i stuen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Moar, syng Pjerrot sagde til mågen" 

Han har vidst misforstået hvad sangen handler om, hvis han tror jeg synger mågen istedet for månen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucas og jeg sad en aften og snakkede om lillesøster inde i maven. Vi snakkede om at lillesøster er inde i mors mave, og når hun kommer ud bliver Lucas storebror. Jeg fortalte at mors mave først skal blive riiiigtig stor inden hun kommer ud. Vi snakkede lidt videre, for det var svært for ham at forstå og forholde sig til.

Jeg fik sagt noget i den her dur: "Når det bliver sommer og solen skinner, skal spise en masse is. Og når sommeren er slut, bliver det efterår, og bladene falder af træerne, og SÅ kommer lillesøster ud".

Lucas syntes det var SÅ hyggeligt at snakke om, og han ville have at jeg fortalte det mange gange. Han genfortalte det også selv, i forskellige små variationer. Næste morgen gik han glad hen og fortalte sin far: "Når vi spiser mange is, så falder bladene af træerne og SÅ kommer lillesøster ud" :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:D ha ha hvor sød!!!

Vi siger at når bladende på træerne er orange så kan lillesøster komme ud, men hun bestemmer selv hvornår :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER