FruOvervejelse

Fødselsforberedelse

8 indlæg i dette emne

Jeg tænkte, vi kunne skrive om vores valg/fravalg af fødselsforberedelse. Jeg synes, det er fedt at høre, hvad I andre skal og hvordan det har været.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg starter:

Jeg har tilmeldt mig yojo. Det er yoga og fødselsforberedelse i et kursus. Man er afsted otte gange, hvor hverandre gang er med jordemoder efter yogaen.

Jeg var afsted første gang i går, og det var bare fantastisk! :yay Jeg har aldrig prøvet yoga før, men det var bare super godt! :) Jeg har tidligere været til et foredrag på smertefri fødsel, som jeg dog fravalgte. Det var ikke lige mig. De ting, vi fik at vide der, spillede dog rigtig fint sammen med yogaen i går. Jeg havde frygtet, at jeg ville få de modsatte ting at vide, men det var heldigvis ikke tilfældet. Jeg tænker, at hvis man hører mange forskellige teorier om fødslen, bliver det svært at navigere i. Det slap jeg heldigvis for :)

Vi skal også til fødselsforberedelse på Hvidovre Hopspital. Der er forskellige kurser, jeg har bare lidt svært ved at gennemskue datoerne..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder godt med din yoga.

Jeg skal intet som helst, tager den på rutinen. Det et min 3 gang, haha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik tilbudt 2 stk frivillige foredrag sidst. Vi var til den der handlede om fødsel men sprang den med amning over, da vi skulle have et flaskebarn. Vi kunne ikke bruge det til noget som helst og tror ikke vi går tilbudt noget som fleregangsfødende. Men JM var heldigvis god til at snakke og fortælle under fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har takket ja til Hvidovre hospitals fødselsforberedelse, barn i vente. Vi skal starte op i marts og så er der 4 gange (uge 30, 32, 34 og 36). Det er vores første så vi tager imod ALT hvad vi kan få.

Har ikke tænkt over yoga. Cykler hver dag på arbejde og træner jævnligt, men det kan være at kroppen siger stop på et tidspunkt, så er det jo værd at overveje yoga. Måske man kan bruge øvelser, vejrtrækning mv under fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til fødselsforberedelse i første graviditet, selvbetalt. Sidste gang og denne gang skal jeg ikke til noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var til fødselsforberedelse i første graviditet, selvbetalt. Sidste gang og denne gang skal jeg ikke til noget :)

Hvordan kan det være?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har overvejet noget fødselsforberedelse i vand i vores lokale svømmehal. Derudover tager vi et klar til barn kursus som kommunen tilbyder første-gangsfødende. Er også en god måde for os som par at forberede os sammen fordi manden godt kan føle sig lidt tilsidesat i hele graviditetsfasen. Og så tilbyder vores hospital vist også noget, men ved ikke om det bliver i overkanten. Kan godt lide at være godt rustet. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER