Camils

Hvornår og hvordan fortæller I det?

50 indlæg i dette emne

Ja, som overskriften siger:

 

Hvornår fortæller I familien, at I venter jer? :) Og hvordan regner I med at gøre det?

 

Vi regner med at fortælle min familie det i starten af februar, hvor jeg vil være omkring 8 uger henne. Min mands familie får det nok at vide til min fødselsdag, som er den 24. februar. Der vil jeg være 11+0 :)

 

Det sidste har jeg lidt brug for inspiration til, så kom med jeres gode idéer! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hehe

Det skulle jeg til at spørge om

Jeg venter selv til lidt senere, efter NF scanning. Når det hele er mere sikkert. Min mor skal som den første have det at vide. Ellers bliver hun lidt små fornærmet på en sød måde. Hun bor ikke i dk. Efterfølgende kommer svigermekanikken. Tænker på at lave en kop eller noget hvor der vil stå på spansk du skal være farmor(min mands far har ikke noget med familien at gøre). Så skal hun lige oversætte det.

Og til sidst min far.

Jeg tænker til din fødselsdag hvis du laver kagen kunne evt skrive en sjov besked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé med koppen :)

 

Ved mine forældre har vi besluttet at købe nogle sutter, pakke dem ind og lægge en lille seddel ved. Der skal så stå noget i stil med: "Hej mormor og morfar. Vil I passe på min sut frem til min fødselsdag i september? Kærlig hilsen baby"

 

Kagen er en god idé! Men jeg tror, vi skal i tænkeboks  :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skør ide!

Hele aftenen laver du alt i ovnen. Og komme med hentydninger som jeg har.... I ovnen. Og se om de kan regne den ud.

Hehe skør tanke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regne først med at fortælle det efter NF, men nu må vi se om vi kan vente så lang tid..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skør ide!

Hele aftenen laver du alt i ovnen. Og komme med hentydninger som jeg har.... I ovnen. Og se om de kan regne den ud.

Hehe skør tanke

 

Haha ja, det kunne da egentlig være ret sjovt at komme med en masse hints hele tiden :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi regne først med at fortælle det efter NF, men nu må vi se om vi kan vente så lang tid..

Ved den først lavede vi fødselsdagsinvitationer.. Vi regner med at købe en bluse til vores datter, hvor der står jeg skal være storesøster, og så fortælle det på den måde..

Århh synes bare tiden går laaaangsom

 

Fødselsdagsinvitationer kunne også være en god idé - især fordi bebs har to kusiner, som har fødselsdag henholdsvis d. 11 og d. 19. september, og ud fra min beregning har jeg termin d. 15. Så kunne man gøre lidt sjov ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går modtog vi tre sutter fra navnesutten, hvoraf de to af dem skal være til at fortælle mine forældre det. På den ene står der morfars bandit og på den anden står der mormors charmetrold :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I går modtog vi tre sutter fra navnesutten, hvoraf de to af dem skal være til at fortælle mine forældre det. På den ene står der morfars bandit og på den anden står der mormors charmetrold :D

Sød ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) Det er jo ikke ligefrem en banebrydende idé, men nu her hvor det er første gang vi venter os og det bliver mine forældres første barnebarn, vil jeg gerne gøre lidt ud af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt ude af kontekst ift. jer kan jeg læse  :D

Vi fortæller det her i weekenden, hvor jeg er 5 fulde uger henne. Det er mest fordi inderkredsen får besked, så de kan støtte hvis ikke det skulle gå. Vi er meget tætte i min familie og det ville være underligt hvis ikke de vidste det i nærmeste fremtid.

Jeg synes det er rart at have nogle få som jeg er fortrolige med, inden hele den store verden får besked. 

 

Så bedsteforældrene får kaffekopper med mormor-morfar-bedste-farmor osv. I min familie elsker vi at drikke kaffe sammen og så tænkte jeg at lægge en lille seddel ved, hvor der måske står "I er inviteret til fødselsdagkaffe omkring d.20.september" men jeg er stadig i tænkeboks.

Det lyder som nogle søde ideer I har med fødselsdagsinvitationer og storesøster-blusen :yay  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er kun lige i uge 4, men dem vi glæder os allermest til at fortælle det er vores to piger på snart 7 og 4.5 år ❤️

Men det bliver nok efter d 28 feb tror jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, vi kan ikke vente alligevel - forventningen har simpelthen taget overhånd for os, og vi vil rigtig gerne dele det med nogen :D Så vi fortæller det til mine forældre på søndag og L's mor og stedfar i næste weekend. Hans far ser vi ikke så tit, så den er ikke helt fastlagt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, vi kan ikke vente alligevel - forventningen har simpelthen taget overhånd for os, og vi vil rigtig gerne dele det med nogen :D Så vi fortæller det til mine forældre på søndag og L's mor og stedfar i næste weekend. Hans far ser vi ikke så tit, så den er ikke helt fastlagt endnu.

Glæder mig til at høre hvordan det gik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at høre hvordan det gik :)

 

Jeg må indrømme, at jeg også er ret spændt - mest på mine egne forældre. Jeg skiftede studie i sommers, og de syntes IKKE det var en god idé, fordi jeg kun havde et år tilbage på det andet. Og nu kommer jeg så et halvt år efter og fortæller dem, at jeg er gravid :unsure Men det er jo heldigvis ikke dem jeg skal behage.

 

Min svigermor spurgte så sent som i dag L hvornår hun skal være farmor igen. Så der er jeg ret sikker på, at der kommer en god reaktion :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg også er ret spændt - mest på mine egne forældre. Jeg skiftede studie i sommers, og de syntes IKKE det var en god idé, fordi jeg kun havde et år tilbage på det andet. Og nu kommer jeg så et halvt år efter og fortæller dem, at jeg er gravid :unsure Men det er jo heldigvis ikke dem jeg skal behage.

 

Min svigermor spurgte så sent som i dag L hvornår hun skal være farmor igen. Så der er jeg ret sikker på, at der kommer en god reaktion :P

Ih kan ikke holde at være i mit eget skind af spænding på dine vegne. Jeg håber at dine forældre tager det godt. Men som du selv siger, så er det ikke dem du skal behage. Hold os ( i sær mig) opdateret

Tænk på svigermor, hun glæder sig i hvert fald. Er det hendes første barnebarn?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih kan ikke holde at være i mit eget skind af spænding på dine vegne. Jeg håber at dine forældre tager det godt. Men som du selv siger, så er det ikke dem du skal behage. Hold os ( i sær mig) opdateret

Tænk på svigermor, hun glæder sig i hvert fald. Er det hendes første barnebarn?

 

Ja, og det er jo vores valg :)

 

Nej, dog ikke. Der er allerede et barnebarn på 16, et på 2 og et der bliver født her til marts. Men hun er bare rigtig glad for sine børnebørn, og gør hvad hun kan for at være der for dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fortalt det til mit arbejde og vores familie :) Jeg arbejder med sprøjtegifte, så man bliver nødt til at melde det ud når man ved det, så man kan få en anden arbejdsopgave.. Så bagefter fortalte vi det også til familien og nogen venner.. Og skulle der ske noget, så har vi støtte fra dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et af de store samtale emner herhjemme. Min kæreste vil meget gerne fortælle det snart, men jeg vil gerne vente til jeg er ca. 3 måneder henne, og det hele er mere sikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er et af de store samtale emner herhjemme. Min kæreste vil meget gerne fortælle det snart, men jeg vil gerne vente til jeg er ca. 3 måneder henne, og det hele er mere sikkert.

 

Hej Marie!  :balloons

 

Der er jo positive og negative sider ved begge dele. Som du selv siger, er det hele mere sikkert, når man er de tre måneder henne. Men på den anden side (som er grunden til, at vi alligevel har valgt at fortælle det tidligt), er netop risikoen for at det går galt inden. Der vil jeg gerne have forståelse fra familien og være sikker på, at de evt. ved, hvorfor jeg er ked af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til mine svigerforældre lige inden nytår, fordi vi skulle tilbringe nytåret sammen med dem, og jeg plejer at være en stor tilhænger af rødvin :-P

Det gjorde vi i form af farmor og farfar kopper :-)

 

Resten af hans familie får det at vide næste weekend hvor vi tager på weekendophold sammen :-)

 

Min familie fandt selv ud af det til jul, igen... jeg bliver nemt afsløret hvis jeg siger nej til et glas rødvin (tror ikke før det er sket, til festlige lejligheder)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til mine svigerforældre lige inden nytår, fordi vi skulle tilbringe nytåret sammen med dem, og jeg plejer at være en stor tilhænger af rødvin :-P

Det gjorde vi i form af farmor og farfar kopper :-)

 

Resten af hans familie får det at vide næste weekend hvor vi tager på weekendophold sammen :-)

 

Min familie fandt selv ud af det til jul, igen... jeg bliver nemt afsløret hvis jeg siger nej til et glas rødvin (tror ikke før det er sket, til festlige lejligheder)

Tjo det er lidt svært at skjule så. :p

Blev de glade? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tjo det er lidt svært at skjule så. :P

Blev de glade? :)

Jeg tror mest af alt at de blev chokerede, og bagefter glade... De havde i hvert fald ikke forventet nogen børnebørn på den her side da... Og man kunne da også sagtens høre på svigermonsteret at hun troede det var fordi vi ikke kunne finde ud af at bruge prævention :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg fortalte jo mine forældre om graviditeten i går, og det gik simpelthen så godt! :yay Der var ingen negative kommentarer på nogen måde, kun ren nysgerrighed og glæde. Min mor begyndte med det samme at snakke om, at nu havde hun da i hvert fald en undskyldning for at strikke babytøj :D Så jeg er glad, og det er mine forældre i hvert fald også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER