Camils

Hvornår og hvordan fortæller I det?

50 indlæg i dette emne

Jeg tror mest af alt at de blev chokerede, og bagefter glade... De havde i hvert fald ikke forventet nogen børnebørn på den her side da... Og man kunne da også sagtens høre på svigermonsteret at hun troede det var fordi vi ikke kunne finde ud af at bruge prævention :-P

Ej sikke en reaktion at få :/

I det mindste blev de glade bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå, jeg fortalte jo mine forældre om graviditeten i går, og det gik simpelthen så godt! :yay Der var ingen negative kommentarer på nogen måde, kun ren nysgerrighed og glæde. Min mor begyndte med det samme at snakke om, at nu havde hun da i hvert fald en undskyldning for at strikke babytøj :D Så jeg er glad, og det er mine forældre i hvert fald også :)

Ih hvor skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg fortalte jo mine forældre om graviditeten i går, og det gik simpelthen så godt! :yay Der var ingen negative kommentarer på nogen måde, kun ren nysgerrighed og glæde. Min mor begyndte med det samme at snakke om, at nu havde hun da i hvert fald en undskyldning for at strikke babytøj :D Så jeg er glad, og det er mine forældre i hvert fald også :)

Ihh hvor dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortæller det til vores forældre nu, mest fordi det også vil være dem vi ville gå til hvis det skulle gå galt.... Venner og øvrig familie får det først at vide i starten af marts når det hele er lidt mere sikkert

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at holde det hemmeligt indtil første scanning også tage et par kopier af scanningsbilledet og pakke ind som en gave de kommende bedsteforældre får evt. sammen med en hagesmæk med mormors/farmors prins/prinsesse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt at holde det hemmeligt indtil første scanning også tage et par kopier af scanningsbilledet og pakke ind som en gave de kommende bedsteforældre får evt. sammen med en hagesmæk med mormors/farmors prins/prinsesse :)

Go ide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt det til min mor. Hun bor ikke i dk. Hun blev bare så glad at hun skreg flere gange i telefonen :) :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh, hvor dejligt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til to piger i sidste uge. Hende på snart 7 brød helt sammen. Hun ville ikk have en søster mere og nu var alt ødelagt. Det var tarveligt af os, da det var meningen det kun skulle være os 4. Og nu ville hendes lillesøster ikk lege med hende længere og hvad så med hende, nu havde vi ikk længere tid.

Det var godt nok en mavepumper, jeg havde aldrig troet at hun ville reagere sådan, da hun er meget interesseret i babyer. Så det tog lige et par dage for mig at komme ovenpå og følelsen af at vi har ødelagt så meget for hende, har været hård

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fortalte det til to piger i sidste uge. Hende på snart 7 brød helt sammen. Hun ville ikk have en søster mere og nu var alt ødelagt. Det var tarveligt af os, da det var meningen det kun skulle være os 4. Og nu ville hendes lillesøster ikk lege med hende længere og hvad så med hende, nu havde vi ikk længere tid.

Det var godt nok en mavepumper, jeg havde aldrig troet at hun ville reagere sådan, da hun er meget interesseret i babyer. Så det tog lige et par dage for mig at komme ovenpå og følelsen af at vi har ødelagt så meget for hende, har været hård

Kan godt forstå du lige skulle synke en ekstra gang, men mon ikke hun skifter mening når bebsen først er der og hun opdager at hun ikke bliver glemt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fortalt det til min mor. Hun bor ikke i dk. Hun blev bare så glad at hun skreg flere gange i telefonen :) :wub

 

Ej hvor vildt!!! :-D Fantastisk reaktion!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores familier ved det allerede på trods af at jeg kun er 5+4, da vi ikke kunne holde mund (glæden og lysten til ar dele vores glæde var for stor). Mine forældrene blev rigtig glade og min mor har allerede vist mig en strikkeopskrift på en sød trøje. Min kærestes families reaktion var anderledes end vi havde regnet med - fik da et kram af svigermor, men ikke en videre interesse for graviditeten. Svigerfar sagde ingenting (gemte sig nærmest) og de har ikke spurgt yderligere ind til noget (endnu).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik svigermekanikken det at vide. Den bedste reaktion kom fra min svigerinde :wub svigermor blev meget glad men det var sådan mere tilbageholdende. :( ingen kram eller noget. Jeg ved ikke hvorfor jeg forventede det. Men jeg fik et krammer af svigerinde som så kaldte mig "lille mor" :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu mangler bare min far og farbror og hulens masser af venner og bekendte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores allernærmeste venner fik besked tidligere på ugen fordi den kommende far var ved at sprænge.... Så nu "mangler" vi bare familien udover forældre og søskende, jeg glæder mig især til at fortælle det til min moster/gudmor, hun har ikke selv hverken mand eller børn så vi er lidt hendes reserve børn mig og min søster....

Sunes arbejde ved det faktisk også, men det var mest fordi Sune smed babykortet for at undgå at blive sat på et 3-årigt projekt Jylland og det blev der heldigvis taget hensyn til, han er allerede på 2 projekter på Fyn, det må være rigeligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har mine forældre fået det afvide igår :)

Vi havde købt en ramme og scannet scanningsbilledet ind, og skrevet det digt som man ser mange steder :)

Så satte vi det pænt i rammen og pakkede ind :)

Min mor når så at sige inden de får pakken, at min stedfars datter venter sig igen og skal føde i juli.

Så får hun pakken og læser og næste ord er

NEEEEEEEJ, hvorpå min stedfar fra den anden side af bordet siger "hvad er det?"

Hans næste reaktion er "Jeg har da ikke tid til at passe alle de børnebørn" sagt med et glimt i øjet :)

Idag skulle mine svigerforældre så ha nyheden men de løb fra vores aftale så vi ved ikke om det kommer til at blive idag ellers må de jo vente til næste uge, hvor kæresten kommer hjem igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dfs

 

Så har mine forældre fået det afvide igår :)
Vi havde købt en ramme og scannet scanningsbilledet ind, og skrevet det digt som man ser mange steder :)
Så satte vi det pænt i rammen og pakkede ind :)
Min mor når så at sige inden de får pakken, at min stedfars datter venter sig igen og skal føde i juli.
Så får hun pakken og læser og næste ord er
NEEEEEEEJ, hvorpå min stedfar fra den anden side af bordet siger "hvad er det?"
Hans næste reaktion er "Jeg har da ikke tid til at passe alle de børnebørn" sagt med et glimt i øjet :)
Idag skulle mine svigerforældre så ha nyheden men de løb fra vores aftale så vi ved ikke om det kommer til at blive idag ellers må de jo vente til næste uge, hvor kæresten kommer hjem igen.

Sikke en fin og sjov måde at fortælle nyheden på - dejligt de blev glade!  :D

Så må vi håbe svigermekanikken kan tage sig sammen og mødes  :rolleyes

Sikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja nu ringede svigermor for 30 min siden og sagde at de var hjemme ca. kl.17 så må vi jo derned..

Jeg skal så til ride undervisning kl.19 og skal være der 18.30 plus vi skal spise inden snak lige om at være presset <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har mine forældre fået det afvide igår :)

Vi havde købt en ramme og scannet scanningsbilledet ind, og skrevet det digt som man ser mange steder :)

Så satte vi det pænt i rammen og pakkede ind :)

Min mor når så at sige inden de får pakken, at min stedfars datter venter sig igen og skal føde i juli.

Så får hun pakken og læser og næste ord er

NEEEEEEEJ, hvorpå min stedfar fra den anden side af bordet siger "hvad er det?"

Hans næste reaktion er "Jeg har da ikke tid til at passe alle de børnebørn" sagt med et glimt i øjet :)

Idag skulle mine svigerforældre så ha nyheden men de løb fra vores aftale så vi ved ikke om det kommer til at blive idag ellers må de jo vente til næste uge, hvor kæresten kommer hjem igen.

Det var en dejlig reaktion

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svigermor/farmor sendte mig 3 SMS dagen efter. Hun var lidt i chock(på den gode måde) men hvor blev hun glad. Underskriver nu "snart farmor" :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik fortalt min arbejdsgiver at jeg var gravid i går...Jeg må indrømme at jeg var meget nervøs over at skulle fortælle det, da jeg først lige er vendt tilbage fra barsel i januar. Hans reaktion var heldigvis meget positiv 'det er så dejligt, når folk gerne vil have børn'.

Det var en kæmpe lettelse at få det sagt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik fortalt min arbejdsgiver at jeg var gravid i går...Jeg må indrømme at jeg var meget nervøs over at skulle fortælle det, da jeg først lige er vendt tilbage fra barsel i januar. Hans reaktion var heldigvis meget positiv 'det er så dejligt, når folk gerne vil have børn'.

Det var en kæmpe lettelse at få det sagt :-)

Sikke en dejlig chef :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik fortalt min arbejdsgiver at jeg var gravid i går...Jeg må indrømme at jeg var meget nervøs over at skulle fortælle det, da jeg først lige er vendt tilbage fra barsel i januar. Hans reaktion var heldigvis meget positiv 'det er så dejligt, når folk gerne vil have børn'.

Det var en kæmpe lettelse at få det sagt :-)

Årh hvor godt :) sådan en chef vil jeg også have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik fortalt min arbejdsgiver at jeg var gravid i går...Jeg må indrømme at jeg var meget nervøs over at skulle fortælle det, da jeg først lige er vendt tilbage fra barsel i januar. Hans reaktion var heldigvis meget positiv 'det er så dejligt, når folk gerne vil have børn'.

Det var en kæmpe lettelse at få det sagt :-)

 

Sikke en god chef! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det var virkelig en super reaktion....men jeg bor også i udkants Danmark, hvor der er brug for børn, så lokal samfundet kan overleve ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER