MamatilJ&M

Pandehulebetændelse

14 indlæg i dette emne

Er der nogle af jer der har prøvet at have det, der vil forklare hvor det gør ondt og hvor meget det gør ondt?

 

Jeg har været forkølet i over en måned nu tror jeg. Og nu er det endt ud i at jeg faktisk har konstant ondt i hovedet, lige over øjnene midt i, siden mandag. Og det forværres når jeg går og særligt når jeg bukker mig. En gang i mellem kan jeg mærke snotten give sig øverst oppe i næsen (giver det mening)?

 

Hvornår skal det have hjælp til at komme væk eller kan det gå væk af sig selv?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil sige at det lyder rigtig meget som pandehulebetændelse. Og jeg ville også kontakte lægen på du kan få noget for det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være Bi- og/eller pandehulebetændelse...

Ring til lægen, det koster desværre en penicillinkur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps, ring til lægen. Og prøv evt om et dampbad med saltvand kan lette lidt på det. Du ved kogende vand i en skål og håndklæde over - det skal være sådan tåresalt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som når jeg har haft pandehulebetændelse. Det gør djævelsk ondt. Bare få fat i lægen og få noget penicillin mod det. Sammen med næsespray - ved jo du er gravid men evt saltvandsspray kan lindre også og ellers hovedet over varmt vand med pebermynte eller eucalytus i og et håndklæde over hovedet så du sidder med dampene og snottet kan rense sig ud.

Rigtig god bedribg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jo ikke mere ondt end jeg er på arbejde. Men det er sindssyg hårdt at sidde i så et lyst lokale og kigge i en computerskærm. Sidder jo nærmest og klemmer øjnene sammen ligesom hvis man kigger op i solen. Og det gør jo afsindig ondt når jeg hoster eller bukker mig mv. Overvejer om jeg tør tage en pamol.

 

Det løsner snotten fra morgenen af når jeg er i bad.

 

Tror jeg venter med at ringe til akuttiderne i morgen og ser om det bliver bedre/værrer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som bi/pandehulebetaendelse, hvilket jeg lider mere eller mindre kronisk af, men det blusser saa op en gang imellem, saa det goer ikke kronisk ondt. 

 

Penicillin kan hjaelpe, men forksning viser, at det ikke kurerer mere end kroppen selv kan uden penicillin. Jeg tager aldirg penicillin mod det. Derimod soerger jeg for at have hue paa altid i de kolde maaneder, holde mig varm, drikke the med ingefaerstykker i, hvile meget og spise antiinflammatorisk.

 

Det sidste kan du laese om her og det har en rigtig, rigtig god effekt paa mine gener :) 

http://www.susygrundahl.dk/anti-inflammatorisk-kost-fa-en-tabel-og-en-opskrift/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nu ikke ringe til lægen for en pandehulebetændelse.. det kan kroppen sagtens klare selv.. iøvrigt er det som oftest et led i en forkølelse eller influenza, og der hjælper penicillin jo altså ikke, da det er virus ;)

Ville kun kontakte lægen, hvis det varede unormalt lang tid, eller hvis jeg fik høj feber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville heller ikke umiddelbart tage penicillin mod pande/bihule betændelse.... Køb et såkaldt næsehorn på apoteket, og skyl næsen (og dermed alle hulerne) godt flere gange dagligt i nogle dage, og så ville jeg normalt anbefale næsespray, men det er jo ikke et hit når du er gravid (dog ville jeg altså hellere bruge otrivin 2-10 år i et par dage (som virker rigtig godt mod betændelsen!), end at tage en penicillinkur som gravid, men det er jo noget man selv afvejer ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa ja, jeg har ogsaa et naesehorn, saadan et yoga-naeseskylle et, som er rigtig godt, ogsaa i forbindelse med min allergi. 

 

Og saa findes der en virkelig god homoeopatisk naesespray, Euphorbium, som er lidt dyr, men som til gengaeld virker rigtig godt og som ogsaa maa tages som gravid :)

 

Det er netop pga virus(og sjaeldent bakteriel) infektion, at penicillin har en ringe virkning og derfor ikke har betydning for, om man kommer igennem forloebet hurtigere eller bedre end uden penicillin. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også det er virus da jeg lige har haft influenza og jo samtidig er godt snottet.

 

Næsespray har jeg aldrig prøvet og tror heller ikke jeg gør. Kan slet ikke holde tanken ud at skal snue det ind.

 

Et næsehorn? Det har jeg aldrig hørt om. Gør det ondt at skylle?

 

Smerterne er desværre på vej ned i kinderne :( Så nu har jeg taget 2 pamoler. Skal jo også fokusere på at køre bilen den lange vej hjem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ogsaa lave ingefaeromslag og laegge dem paa dine smerteomraader i 20 min. Du maa lige google det selv... 

 

Det goer slet ikke ondt at skylle naese, men ellers koeb en saltvandsspray og genopfyld med hjemmelavet saltvand af himalayasalt. 

Jeg har en Nosebuddy, den er nem at bruge og jeg vil ikke anbefale en med mindre kapacitet :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver vist nødt til at ringe til lægen imorgen.

Jeg har så ondt i hovedet, og når det er værst trækker det ned i ørene g nakken. For Søren hvor gør det ondt.

Og har svært ved at sove fordi min næse lukker til...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver vist nødt til at ringe til lægen imorgen.

Jeg har så ondt i hovedet, og når det er værst trækker det ned i ørene g nakken. For Søren hvor gør det ondt.

Og har svært ved at sove fordi min næse lukker til...

Det lyder til du ikke kan komme udenom et lægebesøg længere :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER