Guldpigen

Scanninger og lægebesøg

207 indlæg i dette emne

Var til 2 læge besøg i mandags. Det var en rigtig øv oplevelse. Kom ind til den forkerte læge, og hun havde mere travlt med at få mig ud af døren, end at høre mig.

Måtte læse hvad hun skrev for at finde ud af hvad hun fandt ud af, via undersøgelsen. Hørte hjertelyd, men det var virkelig svagt og hurtigt, og hvis ikke jeg kendte lyden, havde jeg ikke opdaget det.

Så endelig en rigtig øv oplevelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var til scanning idag. Helt fantastisk oplevelse. :kuller

Fik lov at se baby. Dejligt. :loveshower

H*n var 12% under gennemsnit. Men stadig inden for normalen. Og vejede 833g.

H*n var en lille drillepind, som da h*n skulle have scannet flow i hovedet, ville ligge helt forkert, så jordmoderen ikke kunne få lov. Da jordmoderen så ringede efter hjælp, for at kunne få hjælp til at styre knapperne, slog baby en koldbøtte og lå helt perfekt til at få scannet flowet i hovedet. :D

Både flow i navlesnoren og i hovedet var rigtig fin.

Bagefter snakkede jeg med en læge på sygehuset. Hun var rigtig go til at berolige mig. Og fortælle at fødslen nu blir sat igang uge 37+0 (+/- et par dage) så den 1 juli kommer baby. :kuller

Og har fået den til at skrive det i VJ så jeg har bevis for det i forhold til barsel der nu skal starte i uge 33.

Og hun kunne fortælle hvad der gik galt sidst i forhold til bedøvelse sidste gang, og at jeg skal venne mig til tanken om en ligende bedøvelse, men ikke helt den samme slags. (Dejligt at få ord på nogle af de skræk billeder jeg har haft i hovedet, det gør billederne mindre farlige. :) )

Er rigtig rolig nu. Og tryk ved at de har styr på alt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en øv oplevelse hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var til scanning idag. Helt fantastisk oplevelse. :kuller

Fik lov at se baby. Dejligt. :loveshower

H*n var 12% under gennemsnit. Men stadig inden for normalen. Og vejede 833g.

H*n var en lille drillepind, som da h*n skulle have scannet flow i hovedet, ville ligge helt forkert, så jordmoderen ikke kunne få lov. Da jordmoderen så ringede efter hjælp, for at kunne få hjælp til at styre knapperne, slog baby en koldbøtte og lå helt perfekt til at få scannet flowet i hovedet. :D

Både flow i navlesnoren og i hovedet var rigtig fin.

Bagefter snakkede jeg med en læge på sygehuset. Hun var rigtig go til at berolige mig. Og fortælle at fødslen nu blir sat igang uge 37+0 (+/- et par dage) så den 1 juli kommer baby. :kuller

Og har fået den til at skrive det i VJ så jeg har bevis for det i forhold til barsel der nu skal starte i uge 33.

Og hun kunne fortælle hvad der gik galt sidst i forhold til bedøvelse sidste gang, og at jeg skal venne mig til tanken om en ligende bedøvelse, men ikke helt den samme slags. (Dejligt at få ord på nogle af de skræk billeder jeg har haft i hovedet, det gør billederne mindre farlige. :) )

Er rigtig rolig nu. Og tryk ved at de har styr på alt.

Hvor lyder det bare dejligt og at der er styr på det denne gang.

Tryghed er bare så vigtig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke da en øv oplevelse hos lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare dejligt og at der er styr på det denne gang.

Tryghed er bare så vigtig.

Ja trykhed er alfa og omega. Og det er så dejligt at blive fuldt så tæt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig.

Var bare så glad for at se den lille har det godt inde i maven.

Havde det ikke så svært med den svage hjertelyd, da jeg jo kunne høre den, men mere over Hele oplevelsen ved lægen.

Og det er jo altid fantastisk at se baby sparke og samtidig mærke det.

Det heller ikk til, at det har en okay opførsel af lægen.. Godt du havde scanningen bagefter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været til 25 ugers lægebesøget i dag, alt er fint og i den skønneste orden! Dejligt :) Altså foruden bækkenet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg været til endnu en scanning i dag og lillebror har det fint og ligger 17% under "normal" størrelse, hvilket passer mig udemærket så vi ikke får en sumobryder hehe..

 

Når han ikke lige sparker derinde i hulen, så får han tiden til at gå med at sutte på fingrene derinde :-)

post-11060-0-61504200-1429555301_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg været til endnu en scanning i dag og lillebror har det fint og ligger 17% under "normal" størrelse, hvilket passer mig udemærket så vi ikke får en sumobryder hehe..

Når han ikke lige sparker derinde i hulen, så får han tiden til at gå med at sutte på fingrene derinde :-)

Bliver du holdt ekstra øje med fordi han lå 17 % under normal gennemsnit?

Ved de hvorfor han er så lille?

Min er 12% under gennemsnit, og fik at vide det stadig lå inden for normal området der går til minus 15%.

Dejligt billede. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver du holdt ekstra øje med fordi han lå 17 % under normal gennemsnit?

Ved de hvorfor han er så lille?

Min er 12% under gennemsnit, og fik at vide det stadig lå inden for normal området der går til minus 15%.

Dejligt billede.

Tja de ved ikke hvorfor, men jeg mistænker mit stofskifte, det får jeg nok svar på næste gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været afsted ved jordemoderen i dag. Det var et rigtig dejlig besøg også fordi jeg har så meget ro på omkring planen, det kunne hun også mærke. Jeg havde slæbt manden med for jordemoderen ville lige være helt sikker på at han også er tryg ved planen, men det var tydeligt, at så længe jeg er tryg, så er han også.

Han sagde dog efterfølgende, at han ikke helt tror på den med at der ikke er nogle der kan overrule planen, hvis nu bare lige sådan og sådan... Det irritere mig lidt, at han først siger det til mig bagefter, for jeg ville ønske jeg kunne få jordemoderen til at forklare ham at fødselsplanen altid er den gældende.

Men nå planen = jeg har fået tid til KS 3.august, så hvis bettefisen ikke er ude inden da, så har vi da en deadline. De har lov til at forsøge, at tage vandet, men ikke andre former for igangsættelse. Og hvis fødslen på noget tidspunkt ikke forløber som planlagt, så sadler de om til KS.

Min symfyse blev målt til 27, hvilket var fint og baby blev vurderet til imellem 900-1000g (hun har skrevet 950 i VJ). Den var dog lidt svært at holde styr på, da den ligger og roder rundt i tværleje, men hun var tilfreds med at jeg mærkede masser af liv.

Pga den tumlende baby, tog det lidt tid for hende at finde hjertelyden, men til sidst, så kom den fine lille fiskekutter :wub

Næste besøg bliver hos en af de andre 2 i kendt jordemoderordningen, jeg tænkte at jeg heller må få hilst på dem alle, da det jo ikke er sikker at det er den søde Rikke jeg skal føde med.

Jeg håber virkelig virkelig, at jeg går i gang af mig selv denne gang, ikke at jeg ser KS som et skrækscenarie, jeg har jo prøvet det før. Jeg kunne bare godt have behov for et "normalt" forløb og gad godt vide, hvordan jeg er som fødende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har været afsted ved jordemoderen i dag. Det var et rigtig dejlig besøg også fordi jeg har så meget ro på omkring planen, det kunne hun også mærke. Jeg havde slæbt manden med for jordemoderen ville lige være helt sikker på at han også er tryg ved planen, men det var tydeligt, at så længe jeg er tryg, så er han også.

Han sagde dog efterfølgende, at han ikke helt tror på den med at der ikke er nogle der kan overrule planen, hvis nu bare lige sådan og sådan... Det irritere mig lidt, at han først siger det til mig bagefter, for jeg ville ønske jeg kunne få jordemoderen til at forklare ham at fødselsplanen altid er den gældende.

Men nå planen = jeg har fået tid til KS 3.august, så hvis bettefisen ikke er ude inden da, så har vi da en deadline. De har lov til at forsøge, at tage vandet, men ikke andre former for igangsættelse. Og hvis fødslen på noget tidspunkt ikke forløber som planlagt, så sadler de om til KS.

Min symfyse blev målt til 27, hvilket var fint og baby blev vurderet til imellem 900-1000g (hun har skrevet 950 i VJ). Den var dog lidt svært at holde styr på, da den ligger og roder rundt i tværleje, men hun var tilfreds med at jeg mærkede masser af liv.

Pga den tumlende baby, tog det lidt tid for hende at finde hjertelyden, men til sidst, så kom den fine lille fiskekutter :wub

Næste besøg bliver hos en af de andre 2 i kendt jordemoderordningen, jeg tænkte at jeg heller må få hilst på dem alle, da det jo ikke er sikker at det er den søde Rikke jeg skal føde med.

Jeg håber virkelig virkelig, at jeg går i gang af mig selv denne gang, ikke at jeg ser KS som et skrækscenarie, jeg har jo prøvet det før. Jeg kunne bare godt have behov for et "normalt" forløb og gad godt vide, hvordan jeg er som fødende.

dejligt der er styr på det :-)

 

jeg undrer mig dog lidt, jeg læser der er flere og flere der får "lagt en plan".. nu skal jeg til at føde for tredje gang, og ved den første fik jeg bare veer og kom ind og fødte, ved nr. 2 gik vandet hjemme, hvor jeg derefter tog på sygehuset og fødte.. nu tredje gange regner jeg også med at enten vandet går eller veerne starter og jeg så bare skal føde.. jeg har aldrig fået lagt en plan, tingene er kommet lidt af sig selv.. misforstå mig endelig ikke, der er slet intet galt med at få en plan, jeg undrer mig bare over hvordan man kan planlægge noget der sker af sig selv?

jeg spørger kun af nysgerrighed :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt der er styr på det :-)

jeg undrer mig dog lidt, jeg læser der er flere og flere der får "lagt en plan".. nu skal jeg til at føde for tredje gang, og ved den første fik jeg bare veer og kom ind og fødte, ved nr. 2 gik vandet hjemme, hvor jeg derefter tog på sygehuset og fødte.. nu tredje gange regner jeg også med at enten vandet går eller veerne starter og jeg så bare skal føde.. jeg har aldrig fået lagt en plan, tingene er kommet lidt af sig selv.. misforstå mig endelig ikke, der er slet intet galt med at få en plan, jeg undrer mig bare over hvordan man kan planlægge noget der sker af sig selv?

jeg spørger kun af nysgerrighed :-)

Jeg endte med akut kejsersnit første gang og er derfor her i anden omgang, blevet tilknyttet det der hedder akut fødselsteam. Her får man lov at lave en fødselsplan, så man kan være med til at bestemme på forhånd hvad der skal ske i tilfælde af forskellige ting indtræffer under fødslen. Det skyldes at de jo gerne vil have man er tryg og rolig under fødslen - og når man har haft et traumatisk forløb første gang, så er tryghed og tillid til JM og lægerne ikke det man har mest af. Så der laves en plan for forløbet, som der så ikke kan komme en eller anden udeforstående læge og "overrule". Den plan der er lagt er den der gælder.

Jeg håber selvfølgelig planen bliver overflødig og at min fødsel forløber helt normalt, men er mere tryg i, at hvis den ikke gør, så ved jeg hvad der skal ske.

Håber det gav mening?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med akut kejsersnit første gang og er derfor her i anden omgang, blevet tilknyttet det der hedder akut fødselsteam. Her får man lov at lave en fødselsplan, så man kan være med til at bestemme på forhånd hvad der skal ske i tilfælde af forskellige ting indtræffer under fødslen. Det skyldes at de jo gerne vil have man er tryg og rolig under fødslen - og når man har haft et traumatisk forløb første gang, så er tryghed og tillid til JM og lægerne ikke det man har mest af. Så der laves en plan for forløbet, som der så ikke kan komme en eller anden udeforstående læge og "overrule". Den plan der er lagt er den der gælder.

Jeg håber selvfølgelig planen bliver overflødig og at min fødsel forløber helt normalt, men er mere tryg i, at hvis den ikke gør, så ved jeg hvad der skal ske.

Håber det gav mening?

Jeg får også lagt en plan. Men det er mere sådan hvornår fødslen blir sat igang, hvordan den blir sat igang, og smertelindring. Og altid med den i baghånden at det hele jo kan ændre sig, hvis min eller babys tilstand ændre sig.

Er der så lagt en plan for ALLE små som store ting der kan ske under fødslen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får også lagt en plan. Men det er mere sådan hvornår fødslen blir sat igang, hvordan den blir sat igang, og smertelindring. Og altid med den i baghånden at det hele jo kan ændre sig, hvis min eller babys tilstand ændre sig.

Er der så lagt en plan for ALLE små som store ting der kan ske under fødslen?

Nej, men hvis jeg havde ønsket det, så havde det været en mulighed. Der er hovedsageligt lagt plan for hvor lang de forskellige faser af fødslen må være og smertelindring. Og så selvfølgelig at de ikke må sætte mig igang - dette var det vigtigste punkt for mig, da det er der min utryghed ligger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dejligt der er styr på det :-)

jeg undrer mig dog lidt, jeg læser der er flere og flere der får "lagt en plan".. nu skal jeg til at føde for tredje gang, og ved den første fik jeg bare veer og kom ind og fødte, ved nr. 2 gik vandet hjemme, hvor jeg derefter tog på sygehuset og fødte.. nu tredje gange regner jeg også med at enten vandet går eller veerne starter og jeg så bare skal føde.. jeg har aldrig fået lagt en plan, tingene er kommet lidt af sig selv.. misforstå mig endelig ikke, der er slet intet galt med at få en plan, jeg undrer mig bare over hvordan man kan planlægge noget der sker af sig selv?

jeg spørger kun af nysgerrighed :-)

Kan godt forstå du undre dig, jeg skal selv have lavet en plan for min fødsel her sidst i maj, pga aks sidste gang. Jeg har en veninde som har født tre børn og hun har bare skudt børnene ud og forstod slet ikke man skulle have en plan for det havde hun aldrig fået, men når man har haft en fødsel der ikke er gået godt eller ikke er gået efter jordmødrenes plan så bliver de næste fødsler somregl fuldt med en plan for at man som mor har ro på under fødslen. Jeg er glad for jeg bliver fuldt med en plan da det har givet med to på over jeg ikke skal ligge 12 timer igen med veer uden der sker en dyt, sidst gik jeg fra 2 cm og til 4 cm på 12 timer, med ve drop, som er et helvede og fik jeg spadsmer som gjorde jeg ikke kunne snakke og dårligt trække vejret, men når man ikke har prøvet andet ind alt går efter det "normale" kan jeg godt fostå man undre sig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå du undre dig, jeg skal selv have lavet en plan for min fødsel her sidst i maj, pga aks sidste gang. Jeg har en veninde som har født tre børn og hun har bare skudt børnene ud og forstod slet ikke man skulle have en plan for det havde hun aldrig fået, men når man har haft en fødsel der ikke er gået godt eller ikke er gået efter jordmødrenes plan så bliver de næste fødsler somregl fuldt med en plan for at man som mor har ro på under fødslen. Jeg er glad for jeg bliver fuldt med en plan da det har givet med to på over jeg ikke skal ligge 12 timer igen med veer uden der sker en dyt, sidst gik jeg fra 2 cm og til 4 cm på 12 timer, med ve drop, som er et helvede og fik jeg spadsmer som gjorde jeg ikke kunne snakke og dårligt trække vejret, men når man ikke har prøvet andet ind alt går efter det "normale" kan jeg godt fostå man undre sig :-)

uh tusind tak for forklaringen :-) nu kan jeg jo sagtens forstå det :-) og selvfølgelig, med dårlige oplevelser i bagagen, så er det da fantastisk der kan blive taget hånd om det, og som dig med 2-4 cm på 12 timer, det er jo frygteligt, og ikke spor rart der ikke sker noget.. så jeg kan sagtens sætte mig ind i det at få mere ro på omkring det, og det er velfortjent for de som har brug for det :-) endnu engang tak for forklaringen på noget jeg har undret mig meget over :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor er i altså søde at give jer tid til at dele jeres historier og forklaringer, jeg kan helt bestemt bedre forstå det nu, og hvor er det dejligt der er den mulighed for at give lidt mere ro på.. det skal jo helst være en rar oplevelse at få en lille ny :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er slet ikke giret til at arbejde for tiden. Og selv om der er mange der har det meget være end mig. (Og jeg normalt er suber glad for mit job) så tænker jeg aligevel, håber lidt læge sygemælder mig i næste uge. Bare her den sidste mdr før barsel. Er ligenu ved at blive sindsyg over mine smertende hænder og den træthed i sind og krop jeg får på arbejdet.

Ved det er utaknemmeligt. :boo

Og ved jeg nok skal klare de sidste 4 uger. Men av.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Jm besøg i morgen. Glæder mig meget, føler det er længe siden jeg var afsted sidst. Derudover kan jeg også mærk, at jeg i den grad har behov for at få mere at vide ift resten af forløbet, fødselsforberedelse m.m. Og så håber jeg på at høre hjertelyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Jm besøg i morgen. Glæder mig meget, føler det er længe siden jeg var afsted sidst. Derudover kan jeg også mærk, at jeg i den grad har behov for at få mere at vide ift resten af forløbet, fødselsforberedelse m.m. Og så håber jeg på at høre hjertelyd og måske hun denne gang vil skønne på vægt, hvordan han ligger m.m.

Hvad er jeres erfaring? Hvor meget kan man forvente?

Altså nu har jeg været afsted til jordemoder 4 gange så der er vi selvfølgelig ikke helt på samme niveau.

Men vi er jo lige langt henne og jeg var afsted i tirsdags, hvor jeg blev målt på og hun vurderede baby i vægt og hvordan den lå... Og så fik jeg selvfølgelig lov at høre hjertelyd. Så det burde du i hvert få lov til.

Det med forløbet og fødselsforberedelse skal du jo bare spørger ind til, hvis hun ikke selv bringer det på banen. Det nytter ikke noget at man går og bliver bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Jm besøg i morgen. Glæder mig meget, føler det er længe siden jeg var afsted sidst. Derudover kan jeg også mærk, at jeg i den grad har behov for at få mere at vide ift resten af forløbet, fødselsforberedelse m.m. Og så håber jeg på at høre hjertelyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Jm besøg i morgen. Glæder mig meget, føler det er længe siden jeg var afsted sidst. Derudover kan jeg også mærk, at jeg i den grad har behov for at få mere at vide ift resten af forløbet, fødselsforberedelse m.m. Og så håber jeg på at høre hjertelyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er li på fra mobilen, så kan ikke multiquote

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER