Linomus

taske til sygehuset

56 indlæg i dette emne

Jeg har ikke fået nogen liste eller ved hvad man skal have med.

Så skal vi ikke begynde stille og roligt med og hjælpe hinanden med og lave en liste?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har heller ikke Linomus. Så jeg kunne også bruge en liste.. Indtil videre har jeg pakket

2 sparkedragter, en fleecetrøje, sutter, 2 stofbleer til junior.

En læbepomade til mig selv og Et par hårelastikker og engangs Ammeindlæg ..

Jeg har ikke lyst til at overpakke, kun det mest nødvendige. Når det så er overstået og vi ved lidt om hvordan det gik og hvor længe vi skal blive kan far altid køre hjem og hente fx badekåbe, noget ekstra tøj eller lign.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal til at pakke her nu, og har indtil videre tænkt mig:

Til Blybber:

- Natdragt

- Sparkedragt

- Strømper

- Varm trøje

- Hue

- Bamse

 

Til os:

- 2 til 4 sæt skiftetøj til hver (alt inkl.)

- Tandbørster

- Walkman m. oplader

- Bøger

- Oplader til telefoner

- Diktafon

- Min egen hovedpude

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På hvidovre har de denne liste liggende på hjemmesiden :) 

http://www.hvidovrehospital.dk/menu/Afdelinger/Gynaekologisk-+Obstetrisk+Afdeling/Graviditet+og+foedsel/Foedslen/

 

  • Vandrejournalen.
  • Mad og drikke, som I godt kan lide - til fødslen. Gerne noget let til dig, der skal føde. Fx frugt, kiks eller druesukker. Vi har mad, dvs. ristet brød og sandwich, på hospitalet, men det er ikke sikkert, vi lige kan ramme det, du har lyst til, når du har veer. Som partner kan du hente mad i cafeteriaet, men det har begrænsede åbningstider, og det er ikke altid at man som partner kan finde tid til at forlade fødestuen og hente mad. Det er en god idé med en madpakke også til partneren. Bolcher og tyggegummi kan også være en god idé.
  • Hjemmesko - fødderne skal holdes varme, både under fødslen og når du ammer.
  • Tøj - fx morgenkåbe eller andet blødt/rart tøj.Toiletsager - incl. sæbe og shampoo. Læbepomade er en god idé da næsten alle fødende får meget tørre læber pga. vejrtrækningen under veerne. Tandbørster både til dig der skal føde og til din partner. 
  • Mobiltelefon eller mønter til telefonen. Man må godt bruge mobiltelefon på føde- og barselsstuerne. Husk oplader! Hvis I ikke medbringer mobiltelefon, får I brug for mønter til mønttelefonen. Medbring rigeligt; den er meget forslugen. 
  • Musik - hvis du gerne vil lytte til musik du godt kan lide. I skal selv have både musik og afspiller/højttaler med, da vi ikke har noget på fødestuerne.
  • Ammebh, men det kan være svært at vide hvilken størrelse det ender med efter at mælken er løbet til.
  • Ammeindlæg - gerne nogle af god kvalitet, der ikke klistrer til huden eller evt. af uld, som huden kan ånde i. 
  • Behageligt tøj
  • hvor der stadig er plads til noget mave, den forsvinder ikke helt lige med det samme. På hospitalet har vi bluser, underbukser, håndklæder og bind. Også ekstratøj/skiftetøj både til mor og partner. Det er rart at få rent tøj på for begge efter en lang fødsel.  
  • Evt. ammepude, hvis I har sådan en eller en ekstrahovedpude.
  • Papirer til kirken.  Der skal ikke medbringes nogen papirer ud over vandrejournalen til fødslen!
  • Tøj og dyne til barnet, evt. en lift eller en autostol til turen hjem. I behøver ikke tage det med, når I kommer til fødsel, I kan også hente det, inden I skal hjem. Mens I er på hospitalet, kan I bruge hospitalets baby-tøj og bleer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den liste er god :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med nogle gode lister :)

har dog svært ved at få pakket. Synes stadig det er for tidligt, så kan ikke rigtig lige overskue det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med nogle gode lister :)

har dog svært ved at få pakket. Synes stadig det er for tidligt, så kan ikke rigtig lige overskue det..

Jeg pakker heller ikke endnu... Men jeg har heller ikke fået anskaffet mig alle de ting jeg skal bruge... Så der kan alligevel ikke pakkes færdigt... Men jeg har sidste dag inden barsel i dag så jeg regner med at gå i gang nærmest med det samme om at finde alt det vi mangler......

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heller ikke fordi jeg vil til og pakke lige nu men tænker og lave listen, så har manden Den hvis der pludselig skulle ske noget for tidligt (gør der self ikke, 7-9-13)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får da også helst stress over at folk/I lyder til at være begyndt at pakke tasken :). 

 

Jeg har jo officielt termin d. 25. februar, så føler lidt at når I andre begynder at pakke burde jeg også.... men på den anden side synes jeg også at det er tidligt :O 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også anbefale at i pakker en rulle blødt toilet papir, skulle i blive syet down there er det ikke sjovt med hårdt toilet papir.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får da også helst stress over at folk/I lyder til at være begyndt at pakke tasken :). 

 

Jeg har jo officielt termin d. 25. februar, så føler lidt at når I andre begynder at pakke burde jeg også.... men på den anden side synes jeg også at det er tidligt :O

Hehe nej nej, har slet ikke travlt med den.. Hehe.. Det er mere for lige at få et overblik.. mangler stadigvæk selv nogle af de ting jeg skal have med.. også ligeså meget derfor det vil være rart og have en liste så man ved hvad man mangler :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan også anbefale at i pakker en rulle blødt toilet papir, skulle i blive syet down there er det ikke sjovt med hårdt toilet papir.

Uh, dét tip er godt. Det ville jeg godt lige have haft inden jeg fødte ;)

 

En læbepomade, som Marmik siger, er guld værd. Luften på hospitalerne er ofte rigtig tørre, og efter en masse stønnen og prusten under fødslen, bliver læberne også ofte rigtig tørre.

Snacks og drikke til under OG efter fødslen. Manden kan godt få brug for noget energi undervejs, og det samme kan du, hvis overskuddet er til at spise. Samtidig kan i blive "færdige" på et tidspunkt hvor kantinen ikke er åben, så det kan være rart med nogle pølsehorn, frugt, pizzasnegle, müslibarer, juice eller andet, til når i er kommet på jeres egen stue. 

Store mormortrusser, hvis ikke i vil bruge hospitalets.

Autostolen skal man også lige huske, hvis man skal hjem i bil ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får da også helst stress over at folk/I lyder til at være begyndt at pakke tasken :). 

 

Jeg har jo officielt termin d. 25. februar, så føler lidt at når I andre begynder at pakke burde jeg også.... men på den anden side synes jeg også at det er tidligt :o

Haha, også mig!!! Jeg er stadig ikke nået videre en 2 bodyer, 1 heldragt og en hue - som i at, det er det eneste jeg har købt til baby!! Ikke som at det er pakket i en taske.. :D Og jeg har termin 28. februar.

Vi har jo så barnevogn + tilbehør, autostol og puslebord fra sidst, men ellers mangler vi alt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, også mig!!! Jeg er stadig ikke nået videre en 2 bodyer, 1 heldragt og en hue - som i at, det er det eneste jeg har købt til baby!! Ikke som at det er pakket i en taske.. :D Og jeg har termin 28. februar.

Vi har jo så barnevogn + tilbehør, autostol og puslebord fra sidst, men ellers mangler vi alt ;)

 

Tak :) det gjorde mig lidt mindre stresset :) men på den anden side så ved du jo hvad der venter når du har en i forvejen :) så helt afskrækket er jeg ikke:). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :) det gjorde mig lidt mindre stresset :) men på den anden side så ved du jo hvad der venter når du har en i forvejen :) så helt afskrækket er jeg ikke:). 

Der venter et barn, som ikke har brug for meget andet end mors/fars trygge favn, masser af kærlighed, mælk og en ny ble i ny og næ (som sagtens kan foregå på en sofa) :) Så resten er ikke værd at stresse over, hvis man spørger mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der venter et barn, som ikke har brug for meget andet end mors/fars trygge favn, masser af kærlighed, mælk og en ny ble i ny og næ (som sagtens kan foregå på en sofa) :) Så resten er ikke værd at stresse over, hvis man spørger mig :)

 

Enig :)

Jeg har pakket en taske med tøj mm. til lillebror; det er det indtil videre.

Sidste gang pakkede vi jo til jeg ved ikke hvad, og det meste var komplet overflødigt; selvom vi var på barselshotel i to dage efter fødslen.

Denne gang skal vi jo hjem 4-6 timer efter, hvis alt går godt, så der bliver vel ikke behov for det vilde tænker jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig :)

Jeg har pakket en taske med tøj mm. til lillebror; det er det indtil videre.

Sidste gang pakkede vi jo til jeg ved ikke hvad, og det meste var komplet overflødigt; selvom vi var på barselshotel i to dage efter fødslen.

Denne gang skal vi jo hjem 4-6 timer efter, hvis alt går godt, så der bliver vel ikke behov for det vilde tænker jeg :)

Jeg tænker også bare et friskt sæt tøj til os alle tre til turen hjem.. Ellers ved jeg det ik rigtig. Pakkede også aaaaalt for meget sidst!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er godt lige at blive mindet om, at det er vigtigt at huske at pakke en taske. Og hellere være i lidt godt tid end for sent ude. Med min datter stod jeg og pakkede taske med voldsomme veer, lige inden vi kørte til sygehuset. Utroligt nok fik vi det hele med, men oplevelsen kunne jeg sagtens have været foruden  :blink 

Vi havde dog ikke mad og snacks med, men det var min oplevelse, at de havde langt det meste på afdelingen, og vi manglede ingenting. 

Denne gang tror jeg, at jeg meget snart vil tænke på at få pakket en taske, når babytøjet lige er blevet vasket og klargjort  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg pakket tasken efterhånden.. 

Jeg har pakket følgende

 

Til mig:

Ammeindlæg

Undertøj, strømper

2 Cardigan som kan være åben foran

2 Jogginbukser/Graviditetsbukser

1 Læbepomade

1 Tandbørste, tandpasta, hårbørste

1 pk. bløde Lommetørklæder

2 par "hyggesokker" (tykke)

 

 

Til Junior:

2 heldragter

1 Fleecetrøje

5 Bodystockings forsk. str.

2 huer

1 par bukser

2 par strømper, små "futter/sutsko"

2 sutter

2 stofbleer

 

 

Når vi så tager afsted, så regner jeg med at tage müslibar med som snack til fødslen?

Småpenge + oplader til mobil

vandrejournal

 

autostol eller lift?

køredragt/heldragt til transport som svigermor har strikket.

 

Lyder det helt vanvittigt?  :unsure

Er der mon noget jeg har glemt eller ikke får brug for?

 

Glæææder mig til at se junior  :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en lang liste til junior.. min bliver slet ikke nær så lang.

Er stadig ikke nået dertil, hvor tasken bliver pakket, men er da nået til at have gjort mig nogle tanker omkring det :D

Til mig selv pakker jeg:

Ammeindlæg

Undertøj og strømper

1-2 par bukser

2 stroptoppe (evt ammetoppe, hvis jeg beslutter at købe sådan nogle. Er ikke fan af ammetøj generelt)

1-2 cardigans

Sutsko

Tandbørste, tandpasta, shampoo og deo

Oplader til mobilen

1 rulle blødt toiletpapir :P

Min egen hovedpude

Ammepude

Til junior:

1 body, 1 heldragt, 1 hue samt strømper til turen hjem.

Selvfølgelig lift/autostol til turen hjem, men det regner jeg med at manden eller min mor kan hente, når vi skal bruge det.

Og så self. vandrejournalen.

Det var vist det :D læbepomade har jeg altid på mig.

Nåå ja, og så skal vi nok også pakke et par badebukser til manden. Han har en idé om, at han vil med op i badekarret, hvis jeg får lov at komme deri (og hvis han må) :P

Det blev alligevel en forholdsvis lang liste til mig o.O

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg springer lige ind igen;

 

Nogle har også babys dyne med, som de har puttet med, så den dufter af mor, far og tryghed, fremfor hospitalsdyne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tilføje brystvorte creme hvis i vil amme, for av siger jeg bare i starten med alt det sutteri, altså ind til der kommer hård hud på. Jeg kunne i hvert godt have brugt det, på vej hjem fra hospitalet var det det første vi fik købt og jeg fortrød jeg ikke havde det med på hospitalet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville tilføje brystvorte creme hvis i vil amme, for av siger jeg bare i starten med alt det sutteri, altså ind til der kommer hård hud på. Jeg kunne i hvert godt have brugt det, på vej hjem fra hospitalet var det det første vi fik købt og jeg fortrød jeg ikke havde det med på hospitalet.

Hvor køber man det henne? :) lyder da som noget, jeg skal have fingrene i

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor køber man det henne? :) lyder da som noget, jeg skal have fingrene i

Apoteket. Den lilla er mega god, ka ik huske navnet. Men altså, jeg fik noget på Skejby. Sådan to prøve pakker nærmest.. Jeg er sikker på de har det derhenne!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apoteket. Den lilla er mega god, ka ik huske navnet. Men altså, jeg fik noget på Skejby. Sådan to prøve pakker nærmest.. Jeg er sikker på de har det derhenne!

 

Er det ikke Lasinoh Brystvortecreme, du tænker på?

http://www.webapoteket.dk/mor-og-barn/amning/lansinoh-brystvortecreme-p-213759

Den var jeg i hvert tilfælde superglad for sidst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER