SuperKlar

Tid til 1. jordemoder besøg??

21 indlæg i dette emne

Hmm... jeg er 14+6 i dag, og har ikke hørt et pip fra jordemoderen omkring 1. besøg... Er jeg den eneste der ikke har det? Jeg synes det lyder sent, når jeg kan se i liberos graviditetsbog at man egentlig skal til 1. besøg mellem uge 13-15...

Men hvor skal jeg ringe hen og hvor længe ville i vente?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ringe og spørge der hvor du skal gå til jordmoder :-)

Jeg skal også have kontaktet lægen i morgen tidlig da jeg ikke har fået noget brev endnu omkring nakkefoldsscanning øv øv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik min første JM tid sammen med tid til NF og MD (sådan foregår det i Kolding).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også min jordmoder tid sammen med min nf, men jeg skal først til mit første jordmoder besøg når jeg er 17+4. Sidste gang var jeg blevet glemt i systemet så fik ikke indkaldelse til nf eller jordmoder, så da jeg ringede til svanger oplyste de mig om at jeg havde tid til nf dagen efter. Ring til din læge og hør hvad du skal gøre, de ved også hvor du skal ringe hen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 12+4 og fik også brev til NF (i morgen wee:-) og JM d. 29/1 på samme tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... jeg er 14+6 i dag, og har ikke hørt et pip fra jordemoderen omkring 1. besøg... Er jeg den eneste der ikke har det? Jeg synes det lyder sent, når jeg kan se i liberos graviditetsbog at man egentlig skal til 1. besøg mellem uge 13-15...

Men hvor skal jeg ringe hen og hvor længe ville i vente?

 

Hej SuperKlar,

 

Vi to er lige langt. Jeg har også termin 1. juli (har bare ikke fået det rettet på listen), og jeg skal til min første jordemoder-samtale på mandag. Jeg fik allerede brev fra Rigshospitalet d. 2. december. 

Jeg ville kontakte det hospital du skal føde på, hvis jeg var dig, og lige høre dem ad  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej igen piger :)

 

Jeg fandt nummeret til jordemoderkonsultationen og ringede så til dem i dag... Fik fat i en sekretær, som var meget ærlig omkring at det var hende der var bagud med indkaldelserne, så hun tjekkede lige at jeg ikke var blevet væk i systemet, hvilket jeg ikke var :D Hun sagde at jeg ville blive indkaldt snarrest, og så fik jeg lige lavet en indskudt bemærkning om at jeg helst vil have kendt jordemoder-ordning, og hun sagde at hun ville gøre hvad hun kunne... ca 3 timer senere ringede hun, hun ville lige høre om jeg kunne på tirsdag for så havde hun en tid til mig kl 12.05, ellers kunne jeg få en næste tirsdag, og det var med kendt jordemoder-ordningen :glad

 

synes det er lidt mærkeligt, manden har en gammel skoleveninde som er 4 dage længere end mig, og hun skal først afsted ca en uge inde i februar, og hun blev indkaldt lige før jul... men jeg er glad :P

 

Ej hvor sjovt Signe 11, og så at vores jordemoder-besøg kommer til at ligge så tæt også, når jeg først lige har fået tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal første jordmoder besøg ligge?

Og er det senere hvis man er 2. Gang gravid?

Har lige fået indkaldelse til jordmoderen i 20 uge. Syntes det lyder meget sendt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår skal første jordmoder besøg ligge?

Og er det senere hvis man er 2. Gang gravid?

Har lige fået indkaldelse til jordmoderen i 20 uge. Syntes det lyder meget sendt

Jeg var første gang i uge 19, så det er ikke helt unormalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i Horsens siger de at de tilstræber at det skal ligge mellem 14. og 16. uge... Jeg var af sted 15+6, men måtte også rykke for at få en tid ;) ifølge liberos bog skal det ligge 13-15 også for anden gangs fødende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er anden gangs gravid og skal til første JM besøg 14+4

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået indkaldelse - d 3/3. Der er jeg 18+4.. Er det ikke vildt sent? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også først 12/2 hvor jeg er 18+6 - Synes også det er meget sent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til min jordmoder i dag, fordi jeg syntes at det var meget sendt jeg skulle der ind første gang (19+0).

Hun forklarede at i Århus havde de valgt at sætte det første jordmoder besøg så sendt, fordi de havde oplevet mange gravide, der gerne ville høre hjertelyd og have maven undersøgt, og det kunne de ikke i uge 13-15, selv om det er der sundheds styrelsen anbefalet at det første jordmoder besøg ligger.

Hvis man var meget intereseret så kunne man komme til et info møde (gruppemøde) før, men så blev det rigtige første jordmoder besøg først senere i graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg også fået en tid til jordemoder, men det undrer mig at jeg har fået en tid ved en jordemoder inde på odense sygehus, frem for den jordemoderklinik vi har i min egen by :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg også fået en tid til jordemoder, men det undrer mig at jeg har fået en tid ved en jordemoder inde på odense sygehus, frem for den jordemoderklinik vi har i min egen by :-/

Måske er de fuldt booket i din egen by

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg også fået en tid til jordemoder, men det undrer mig at jeg har fået en tid ved en jordemoder inde på odense sygehus, frem for den jordemoderklinik vi har i min egen by :-/

Har du været gravid før? Eller har der været problemer i denne eller en tidligere graviditet?

Så kan det jo være de vil holde lidt ekstra øje med dig og baby.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kan sagtens være begge jeres forslag :-)

i min sidste graviditet blev jeg fulgt tæt ved læge og scanninger, det gør vel ikke det store om jordemoderen skal gramse lidt ekstra på maven, men jeg kan ikke rigtig se hvad hun kan gøre fra eller til, som lægerne ikke kan? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg også fået en tid til jordemoder, men det undrer mig at jeg har fået en tid ved en jordemoder inde på odense sygehus, frem for den jordemoderklinik vi har i min egen by :-/

Jeg skal føles tæt ig læger og jordmoder resten af graviliteten pga aks sidste gang også pga den stofskifte sygedom jeg har fået efter jeg er blevet gravid, men jeg skal til jordmorder i Nyborg, men det er fordi jeg selv har valgt det da min læge sprugte om jeg helt automatisk bare ville være i odense, men ville helt til nyborg, da jeg hpber på at få den samme jorsmoder som sidst ellers var jeg helt automatisk også kommet til Odense, det er noget med at spare helt vildt og er ved at flytte næsten alt til Odense :-). Hvor er det nu du bor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal føles tæt ig læger og jordmoder resten af graviliteten pga aks sidste gang også pga den stofskifte sygedom jeg har fået efter jeg er blevet gravid, men jeg skal til jordmorder i Nyborg, men det er fordi jeg selv har valgt det da min læge sprugte om jeg helt automatisk bare ville være i odense, men ville helt til nyborg, da jeg hpber på at få den samme jorsmoder som sidst ellers var jeg helt automatisk også kommet til Odense, det er noget med at spare helt vildt og er ved at flytte næsten alt til Odense :-). Hvor er det nu du bor?

 

havde slet ikke set du havde havde skrevet :-)

Jeg bor i assens :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så er det i dag jeg skal til første jordemoder besøg, hvad foregår der ved det første besøg? det kan jeg da slet ikke huske fra de to andre hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER