sukkermus84

1-års fødselsdag i dagplejen

10 indlæg i dette emne

Jeg har brug for gode ideer!

 

Min datter bliver 1 år lige om lidt, og jeg tænker at hun skal have et eller andet med til eftermiddagskaffen. Jeg er dog lidt tom for ideer, da det jo helst ikke må indeholde sukker! Jeg overvejer nogle små vandbakkelses-bamse-hoveder, og evt. frugt-spyd eller andet. Jeg har set mange eksempler på fine og kreative frugt-dyr, men de er altså kun 5 børn + dagplejemoren, så det er måske lidt i overkanten med et helt vandmelon-dyr eller andet.

 

Kom meget gerne med forslag / idder / erfaringer (også meget gerne med billeder)

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lavede sunde pandekager som de så varmede og gav piskefløde til som de piskede til de små det var et stort hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver tit de lækreste muffins med æble og kanel.

 

post-2747-0-72991800-1420469209_thumb.jp

 

Øv kan se at jeg ikke har fået med hvor længe de skal have. Kan ikke lige huske det nu men blot hold øje med dem og prik i dem med en strikkepind. De er super gode - også når man tør dem op

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lucas havde et melon pindsvin med, og der havde de både til formiddag og eftermiddagsmad... vi holdte det om formiddagen, og så havde han museboller med (almindelig boller formet som mus med rosinøjne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige lidt ideer fra pinterest :)

MDc4slD.png

Kan jo nok laves lidt finere ;) Og med alt muligt forskelligt frugt.

a5GKnAz.jpg

SÅ fine æbleskåle med bær :)

CrWPIYu.png

Fine frugtspyd, men måske spyd er lidt dumt egentlig.

PJhrhYv.png

Ellers er de her spyd også fine.

99Ilipy.png

Eller en hel buket ;)

7wgPb8R.png

Eller et lille tog til hver :D

m0v69yG.jpg

Eller en lagkage, men den er nok for stor ;)

Og så er pandamorens banankage uden mel og sukker vildt lækker! Også som muffins.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alm Boller med flag er også fint, det behøver ikke være mere! Og så flag på bordet og balloner og fine servietter!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede boller med revet æble og hakket tørrede figner i for at søde. Dem var de meget glade for (både børn og voksne i legestuen). Jeg havde bagt så der var 1 til hver plus lidt. Hæmningen løb lidt fra mig, så bollerne var på størrelse med de smås hoveder næsten :Lol men de blev alle spist :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede tebirkes og jeg smed lidt grahamsmel i dejen for det ikke skulle være helt hvidt brød. Så efter megen overvejelse endte jeg bævende med at putte lidt remonce i, men da det nærmere eftertanke viste sig, at det reelt drejede sig om 2 gram sukker i snit pr tebirkes, tænkte jeg, at det går sgu nok! ;) det var i hvert fald populært! Og så fik de små æsker med økorosiner.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for mange fine ideer. ligesom dig Louisef er jeg lidt bange for at komme til at gå helt amok (de er jo som sagt kun 4-5 børn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde fundet nogle fine muffinforme, som jeg kom lidt frugt og bær i. Det var et hit, og tog ikke mange øjeblikke at ordne :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER