chris27

Vi er nu igang med inseminering

30 indlæg i dette emne

På Copenhagen Facility Klinik. De er søde derude, men syntes det hele går lidt stærkt. Vi er der max. 5 minutter ad gangen. Nå men nytårsnat fik jeg mentruation, så er nu på min 3 hormon pille, som skal tages i 5 dage. Skal til scanning på fredag. Da jeg var der inde lørdag fandt de æg på højre æggestok som var 5 millimeter, men kunne ikke finde nogen på venstre. Lægen sagde at det var normalt nok, da var tidligt i min cyklus. Men er der nogen af Jer som kan svarer på hvad næste step er? Har købt hormon piller og en ægløsnings sprøjte, som skal tages hvornår? Samt må man sexe imens man får hormoner?

Normalt når manden skal aflevere en prøve, så er det bedst med sex er par dage inden osv.

Hilsen de forvirret!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Næste step er scanning på klinikken på fredag for at se hvor store dine æg er blevet. ÆL-sprøjten skal tages når æggene er ca 18mm, men det skal klinikken nok informere dig om.

I må sexe ligeså tosset i vil mens du tager Pergotime ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med at I er i gang :)

 

Uden at kende dit præcise forløb, vil jeg gætte på, at du skal følgende igennem. Først skal du tage Pergotime tabletter (2 om dagen) i 5 dage, fra din cyklus dag 3 (CD 3) til CD 7. Dernæst skal du scannes for at se, hvordan det går med ædudvklingen. Denne scanning ligger typisk på CD 10-12. Ved scanningen får du besked på det videre forløb. Nogle gange skal man lige vente et par dage til før, man går videre. Det hele afhænger af æggene. Når æggene er ved at være klar, så skal du tage ægløsningssprøjten. Den skal tages 36-38 timer før selve inseminationen (du får det præcise tidspunkt at vide på klinkken). På selve inseminationsdagen, skal din mand aflevere en sædprøve om morgenen. Denne renses op, og så bliver du insemineret på et tidspunkt omkring middag. Det er vigtig, at din mand ikke har udløsning 2-3 dagen inden prøven afleveres. Herefter skal du vente 14 dage, og så skal du (forhåbenligt) tage en positiv graviditetstest :) Held og lykke :goodluck

 

Du kan evt læse mere her: http://www.trianglen.dk/uploads/1/2/1/6/12165167/iui-h_patientinformation.pdf Vejledningen er fra en anden klinik, men de overordnede principper er de samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh hvor dejligt med en forklaring. Ser meget rigtigt ud, får dog kun 1 tablet dagligt i 5 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige som Sparklinrock skrev. Jeg har selv været igennem samme behandling på CFC. Jeg fik Pergotime og fik besked på at komme på CD12 og blive scannet. Første forsøg var æggene 17 men ved ikke med livmoderen og der fik jeg besked på at tage sprøjten dagen efter om aftenen. Denne gang var de 16 og 17, men livmoderen var 3 delt derfor skulle jeg tage sprøjten samme aften. Fik udleveret rør til M hvor mit navn og cpr nr stod på, samt fik enten udleveret sprøjte eller recept på det (ovitrelle). To dage efter skulle vi komme til insemination, hvor M afleverede en prøve om morgenen. Han skal bekræfte hvem han er. Jeg skulle komme ca 3 timer senere og blev insemineret. Da skulle jeg bekræfte hvem jeg var og hvem "donor" var og begge cprnr, samt skrive under på at det er korrekt. Svend skrev ligeledes under på papiret som de beholder til deres arkiv. Det er sikkerhedskontrol for at sikre det er den rigtige sæd du får. Derefter får du en test med hjem som du skal tage 15 dage efter. Hvis det er en lørdag så er det også en lørdag du skal teste. Kan se i deres nyheder, at Svend skriver at det er kommet frem at der 1,81 gange større chance for graviditet ved 2 gange inseminationer, altså to dage i træk). Så det kan være I også skal det, men kan selvfølgelig ikke sige det. Det er bare det jeg kan læse de vil tilbyde.

 

Jeg blev gravid i andet forsøg, og skal til scanning på onsdag hos Svend. Håber det bedste for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i alt det andet, og som Sparklinrock skriver, så er det vigtigt, at manden IKKE har udløsning 2-3 dage før insemination. I vores tilfælde blev jeg gravid efter 2. IUI og forskellen på mandens svømmere gik fra 5 mio ved at vente 1 dag og til 12 mio ved at vente 2 dage, så jeg tror det har stor betydning.

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af Jer er begyndt klø og blive helt vildt træt på pergotime! Idag er 4 dagen og jeg er fuldstændig smadret på trods af 8 timers søvn :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen af Jer er begyndt klø og blive helt vildt træt på pergotime! Idag er 4 dagen og jeg er fuldstændig smadret på trods af 8 timers søvn :-(

 

Har ikke prøvet at klø. Men det med monster trætheden kender jeg alt til :( Det er bare rigtigt øv. Den eneste kur er, at gå tidligt i seng, planlæg kun få aktiviteter de dage det står på og glæd dig over, at det er sidste dag i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja godnat! Ved i om bevirkninger bliver værre her på sidste dagen. Har kun haft humør svingninger over for manden de andre dage. Og idag TRÆT! Gad vide hvordan imorgen bliver :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er idag blevet insemineret for første gang! Wauw en mærkelig oplevelse. Manden havde afleveret en prøve med 75 millioner celler, så lægerne sagde han godt kunne være stolt og det er han. Nu krydser vi fingre for at det lykkes.

Syntes godt nok ikke se ekstra hormoner er til at spøge med, urolige nætter, kold sved, forstærket lugtesans og en smule mege temperament end ellers. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er idag blevet insemineret for første gang! Wauw en mærkelig oplevelse. Manden havde afleveret en prøve med 75 millioner celler, så lægerne sagde han godt kunne være stolt og det er han. Nu krydser vi fingre for at det lykkes.

Syntes godt nok ikke se ekstra hormoner er til at spøge med, urolige nætter, kold sved, forstærket lugtesans og en smule mege temperament end ellers. :-(

Vil bare sige stort tillykke med det flotte antal svømmere - din mand kan med god grund være stolt!

Jeg krydser fingre for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, du har da fundet dig en præmietyr, med det antal svømmere!!! :yay Håber du har en god fornemmelse i kroppen og kan holde ventetiden ud de næste 14 dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt skørt. For den umiddelbare årsag til barnløshed er moderat nedsat kvalitet. Så krydser fingre for at lykkes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt skørt. For den umiddelbare årsag til barnløshed er moderat nedsat kvalitet. Så krydser fingre for at lykkes.

Heeeeelt skørt. Vi fik samme besked. Og min mand har mellem 2,5 og 5 mio. Held og lykke. Det giver sikkert gevinst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Google hjælper ikke, så spørg jeg her. Har de sidste par dage haft en svien fornemmelse i hovedet og røde kinder/øjenlåg. Lidt ala nældefeber. Kan det være hormonernes værk?

Har stadig den kløende fornemmelse på kroppen. Syntes godt nok min krop spiller mig nogen puds!

Nogen har prøvet ligende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Manden var stolt igår, men den røg hurtigt. Han var hos han kammeret som også er igang med behandling. De har forsøgt insemenering 3 gange og 2 gange reagensglas uden held. Hans svømmer er lidt sløve, men der er mange af dem. Så nu føler min mand sig ikke så dygtig alligevel. :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se på medicin.dk at en af bivirkningerne til pergotime er rødme, men der står ikke noget om kløe, desværre. Ved ikke om du har fået andre præparater end Pergotime, men du kan evt. slå dem op derinde, og se om nogen af bivirkningerne passer. Og bare så du ikke bliver forskrækket, så kommer der nogen gange nogen vilde bivirkninger, som heldigvis er meget sjældne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ved ikke om du tager progesteron men det har (tror det er det) givet mig kløende nældefeber over stort set hele kroppen og jeg måtte tage antihistamin og locoidcreme i lang tid før det gav slip 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager kun Pergotime:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tager kun Pergotime:-(

 

Nu blev jeg stædig :P Så jeg fandt lige produktresumet, hvor de mere ualmindelige bivirkninger står i. Urticaria (kløende udslæt) står listet som en ualmindelig bivirkning, hvilket betyder, at det er under 1% af dem, der tager pillerne, som får bivirkningen. Men det kan altså godt være Pergotime, som giver dig det kløende udslæt.

Jeg synes under alle omstændigheder, at du skal snakke med dem om det, da du måske kan få noget medicin (antihistamin), som kan gøre det generne mindre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ventetiden er jo ulidelig!! Kroppen psyker en og dagene går sååå langsomt. Skulle lige ud med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ventetiden er jo ulidelig!! Kroppen psyker en og dagene går sååå langsomt. Skulle lige ud med det.

 

Oh yes :D Man bliver fuldstændig tosset i hovedet :blink :wacko :bask

Held og lykke med ventetiden - hvis du kan finde på noget, der kan distrahere dig, kan der være lidt nemmere. Men ellers er det bare at veeeeeeeeeente, suk!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det som om jeg er ved at bib i låget. Er simpelthen så psykisk ustabil. Mine tanker er kun på graviditet og lige nu er der meget lang tid til test dag på torsdag! :( 

Vi tager på skiferie den dag og håber sådan at jeg kommer til at nyde turen. Syntes desværre at jeg har været lidt præ menstruel idag, men tænker over hvert et tegn, ting osv osv. 

Man bliver skør :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh luften blev taget ud af en i morges, da jeg fik menstruation :(

Så medmindre man er utrolig heldig og der er en positiv test imorgen trods dette, så lykkes det ikke denne gang. 

Hvad så nu. Meningen er skiferie imorgen og 5 dage frem, så håber at jeg kan nå at få en behandling i denne omgang, på trods af at vi ikke er hjemme. Åhhh det er altså en følelsesmæssig rutsche tur... Skulle lige ud med det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhh luften blev taget ud af en i morges, da jeg fik menstruation :(

Så medmindre man er utrolig heldig og der er en positiv test imorgen trods dette, så lykkes det ikke denne gang. 

Hvad så nu. Meningen er skiferie imorgen og 5 dage frem, så håber at jeg kan nå at få en behandling i denne omgang, på trods af at vi ikke er hjemme. Åhhh det er altså en følelsesmæssig rutsche tur... Skulle lige ud med det. 

 

Åha, øv! :(

 

Håber der er en spire, der har sat sig fast alligevel :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER