NadiaDP

Amme-venlige steder i KBH og omegn

9 indlæg i dette emne

Hej.

Ligger i inde med guldkorn om hvor det er tilladt, hyggeligt og nemt at amme, når man skal finde på noget at lave på barsel? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Magasin har ammerum øverst oppe :) Det er i hvert fald centralt.

Tror også langt de fleste storcentre efterhånden har amme/puslerum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tivoli har et fint Rasmus klump amme og puslrum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fields, Lyngby storcenter og rødovre centrum har pusle/amme rum :-)

Har også hørt om flere cafeer i vanløse hvor man gerne må amme

Bella center har pusleplads på alle handicap toiletter, og har er nogle bænke i forhallen hvor jeg har set nogle sidde og amme. Det samme gælder ballerup super arena, der er det dog ikke lige så amme venligt.

Jo, og ikea i tåstrup har også pusleplads på deres toilet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kulturhuset islands brygge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Fisketorvet har rigtig lækket ammeområde også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor i Kbh. tænker du?

Det er rigtigt at der er ammerum i både Rasmus klump hus og i Fields, men begge steder er de i forlængelse af toiletterne, hvilket er temmelig klamt.

Mælkebøtten i Illum: er den åbnet igen? Hvis den er var det problematisk at bruge den uden at være kunde i cafeen.

På Østerbro er der bl.a. Designcafeen, Emmerys ved Svanemøllen, Baresso ved Trianglen. Inde i byen hat jeg benyttet mig af Meyers i Magasin, cafeen i Illum, 4. Sal tror jeg (man kan sætte sovende barn på altanen). Og der er ammesofa i forlængelse af børnetøjsafdelingen på 3. sal.

Der er sikkert mange flere, kan bare ikke komme i tanke om flere.

Jeg har aldrig haft problemer, så hvis man er diskret og tager hensyn, så kan det lade sig gøre rigtig mange steder. Også flere steder i torvehallerne forresten - og Riccos kaffebar.

God fornøjelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak for de gode input. Det er altid dejligt med lidt ideer til hvor man kan tage hen, så man ikke ender med at blive hjemme eller at tage de samme steder hen altid.

Jeg har forsøgt mig med både fields og Rødovre centret, og jeg kan klart anbefale Rødovre centret. Deres babylounge er virkelig lækker og lys, samt der er underholdning for de lidt større børn også. Det var rigtig hyggeligt.

Fields er også fin nok, men slet ikke lige så indbydende. Der er man gemt af vejen til et lidt indelukket lokale, men jeg er nu glad for at muligheden er der :)

Næste stop på Touren af ammeområder, bliver vistnok fisketorvet. Jeg har set billeder på nettet, og der skulle det vist være delt op i små båse, så vidt jeg kunne se. Det er fint nok så man kan få fred, men den hygge og små-snak jeg har mødt de andre steder, er der så ikke mulighed for. Samt hvis man er derude med sin mødregruppe eller andre, så bliver man vel skilt ad, indtil man er færdig.

Hm, det må kræve en afprøvning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER