me2

Mandag den 29. december

16 indlæg i dette emne

I mandags blev jeg  mor til den dejligste lille dreng ved PKS :loveshower

Det var en super fødsel - han kom med det samme op til brystet fra maven, og vi lå hud mod hud i flere timer inden han blev vejet.

Jeg er så forelsket! :wub

 

Tillykke til I andre der har født - og pøj pøj til resten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Stort stort tillykke med ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med din lille dreng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres lille søn, hvor er det dejligt ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke, me2!

Hvor skægt, at vi havde planlagt kejsersnit samme dag ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres søn :D

 

Kunne du have lyst til at fortælle lidt om dit PKS? Jeg skal nemlig selv have PKS efter at vores pige ikke ville vende sig til vendingsforsøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget specifikt du ønsker at vide om pks. Jeg fik også et d.30. Havde selv masser af spørgsmål og var meget nervøs, men det gik godt og det var en fantastisk oplevelse. Spørg endelig.:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der noget specifikt du ønsker at vide om pks. Jeg fik også et d.30. Havde selv masser af spørgsmål og var meget nervøs, men det gik godt og det var en fantastisk oplevelse. Spørg endelig.:-)

 

Jamen stort set det hele. Jeg kan læse mig til proceduren, og det er også det lægen har snakket om. Men sådan det helt lavpraktiske som fx hvad man har på under indgrebet (om man har egen bh, ammebh eller ingenting), hvor besværet man egentlig kommer til at være efterfølgende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene uden R:

 

Jeg vil gerne fortælle lidt om kejsersnittet :-)

Under kejsersnittet har man hospitalstøj på, og man må ikke have smykker, piercinger på ( pga bakterier fra eget tøj ). Jeg blev kørt ned til operationsstuen, hvor jeg blev tilsluttet overvågningsudstyr (blodtryksmåler, iltmåler, venflon, ilt til næsen, hjertemåler osv ). Der er en del på stuen, og de har alle en funktion.

Jeg sad på briksen sammenbøjet og fik lagt blokaden. Det gør ikke ondt, men kan føles ubehageligt ( man bliver lokal bedøvet først ).

Lige efter, mærkede jeg en summende fornemmelse i benene. Jeg kom ned at ligge, og fik lagt kateder (som man ikke kan mærke - der virker bedøvelsen allerede).

Narkoselægen mærker på maven med en kold klud med sprit overalt, for at vurdere om bedøvelsen virker. Her fortæller man selv om det føles varmt eller koldt, og hvor meget man kan mærke. Der bliver sat "skærm" op, så man ikke selv kan følge med. Lægerne nipper på maveskindet nogle gange inden de går i gang ;)

 

Under kejsersnittet, kan man mærke at de arbejder, rykker og presser i en. Det gør ikke ondt, men kan til tider føles lidt ubehageligt. Personalet et gode til at observere en hele tiden, og jeg har hele vejen igennem følt mig sikker og tryg :). På et tidspunkt hører man at de suger forstervandet, og så varer det ikke længe før baby er født. Lægen lavede en "presseve" i maven - hvor han trykker hårdt på maven, så baby mærker og trykkes ala ved en vaginal fødsel. Lige efter, kom han op at ligge ved mit nøgne bryst ( med navlestreng og det hele ), og lå der i et par timer ( navlestrengen blev klippet efter ca 10 min ). :yay :balloon. Det er overvældende fantastisk og tiden går i stå! :wub Han havde allerede ammet inden vi forlod OP- stuen :D

 

Det var en fantastisk fødsel - og jeg var lykkelig over at han kom op til mig med det samme. :loveshower Jeg ved ikke om de praktiserer det alle steder - jeg tror det afhænger af om babys tilstand er god nok ( kulør, vejrtrækning osv ) - for ellers skal de lige kortvarigt hen på børnebordet og have ilt.

 

Efter barnet er ude, begynder de at sy sammen. Det tog ca en times tid, men når man først ligger der med sin baby, så er alt andet lige meget. Når de er færdige, bliver man flyttet over i en hospitals seng, og kørt over på opvågning. Her ligger man fortsat med overvågning, og ind til man kan begynde at bevæge sin ben ( 1-3 timer efter ).

 

Det kan mærkes bagefter, men det hjælper med smertedækning. De første gange man skal op at stå, gør det ondt. Det er også hårdt at gå, men jeg synes faktisk at man kommer sig forbavsende hurtigt. Allerede efter nogle dage mærkes der en hurtig bedring :)

 

Jeg har kun en ting at sige;

GLÆD DIG! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super beskrivelse, me2.

Det var nærmest som min fortælling ;-)

Det er anden gang, jeg prøver KS - men mit sidste var akut og i uge 32. Så der var fn hel anden ro omkring det denne gang. Jeg var smaddernervøs, men det gik over al forventning.

Jeg kom meget hurtigere på benene denne gang og havde ikke så mange smerter i såret.

Sidste gang havde jeg så ondt, når jeg skulle ud af sengen og denne gang tog jeg mig selv i at sidde i skrædderstilling i hospitalssengen på 2.dagen.

En ting jeg også husker med stor fornøjelse, var opvågningen. Jeg havde fået en dejlig morfinpille, inden jeg forlod operationsstuen, og så lå jeg der på opvågningen med baby på brystet og var i den 7.himmel. Ha ha!

Held og lykke - det skal nok gå så fint ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene uden R:

 

Jeg vil gerne fortælle lidt om kejsersnittet :-)

Under kejsersnittet har man hospitalstøj på, og man må ikke have smykker, piercinger på ( pga bakterier fra eget tøj ). Jeg blev kørt ned til operationsstuen, hvor jeg blev tilsluttet overvågningsudstyr (blodtryksmåler, iltmåler, venflon, ilt til næsen, hjertemåler osv ). Der er en del på stuen, og de har alle en funktion.

Jeg sad på briksen sammenbøjet og fik lagt blokaden. Det gør ikke ondt, men kan føles ubehageligt ( man bliver lokal bedøvet først ).

Lige efter, mærkede jeg en summende fornemmelse i benene. Jeg kom ned at ligge, og fik lagt kateder (som man ikke kan mærke - der virker bedøvelsen allerede).

Narkoselægen mærker på maven med en kold klud med sprit overalt, for at vurdere om bedøvelsen virker. Her fortæller man selv om det føles varmt eller koldt, og hvor meget man kan mærke. Der bliver sat "skærm" op, så man ikke selv kan følge med. Lægerne nipper på maveskindet nogle gange inden de går i gang ;)

 

Under kejsersnittet, kan man mærke at de arbejder, rykker og presser i en. Det gør ikke ondt, men kan til tider føles lidt ubehageligt. Personalet et gode til at observere en hele tiden, og jeg har hele vejen igennem følt mig sikker og tryg :). På et tidspunkt hører man at de suger forstervandet, og så varer det ikke længe før baby er født. Lægen lavede en "presseve" i maven - hvor han trykker hårdt på maven, så baby mærker og trykkes ala ved en vaginal fødsel. Lige efter, kom han op at ligge ved mit nøgne bryst ( med navlestreng og det hele ), og lå der i et par timer ( navlestrengen blev klippet efter ca 10 min ). :yay :balloon. Det er overvældende fantastisk og tiden går i stå! :wub Han havde allerede ammet inden vi forlod OP- stuen :D

 

Det var en fantastisk fødsel - og jeg var lykkelig over at han kom op til mig med det samme. :loveshower Jeg ved ikke om de praktiserer det alle steder - jeg tror det afhænger af om babys tilstand er god nok ( kulør, vejrtrækning osv ) - for ellers skal de lige kortvarigt hen på børnebordet og have ilt.

 

Efter barnet er ude, begynder de at sy sammen. Det tog ca en times tid, men når man først ligger der med sin baby, så er alt andet lige meget. Når de er færdige, bliver man flyttet over i en hospitals seng, og kørt over på opvågning. Her ligger man fortsat med overvågning, og ind til man kan begynde at bevæge sin ben ( 1-3 timer efter ).

 

Det kan mærkes bagefter, men det hjælper med smertedækning. De første gange man skal op at stå, gør det ondt. Det er også hårdt at gå, men jeg synes faktisk at man kommer sig forbavsende hurtigt. Allerede efter nogle dage mærkes der en hurtig bedring :)

 

Jeg har kun en ting at sige;

GLÆD DIG! :D

 

Tak for din fine gennemgang. Det hjælper mig forhåbentlig lidt mere til at vænne mig til det. Jeg tror heller ikke at "panikken" vil ramme mig før jeg bliver lagt ned og de placerer al deres afdækning mv. og begynder at spørge til om jeg føler bedøvelsen virker. Så bliver det hele jo pludselig alvor og "lige om lidt".

 

Jeg har jo (heldigvis) ikke en anden fødsel at sammenligne med, så jeg glæder mig da selvfølgelig til denne oplevelse, og vil prøve at se på det så positivt som muligt :)

 

Hvordan har det været med blødning og efterveer efterfølgende? Har der været meget kraftig blødning eller til at holde ud? Jeg har indtil videre kun købt natbind, men ved ikke om de er effektive nok.

 

 

Super beskrivelse, me2.

Det var nærmest som min fortælling ;-)

Det er anden gang, jeg prøver KS - men mit sidste var akut og i uge 32. Så der var fn hel anden ro omkring det denne gang. Jeg var smaddernervøs, men det gik over al forventning.

Jeg kom meget hurtigere på benene denne gang og havde ikke så mange smerter i såret.

Sidste gang havde jeg så ondt, når jeg skulle ud af sengen og denne gang tog jeg mig selv i at sidde i skrædderstilling i hospitalssengen på 2.dagen.

En ting jeg også husker med stor fornøjelse, var opvågningen. Jeg havde fået en dejlig morfinpille, inden jeg forlod operationsstuen, og så lå jeg der på opvågningen med baby på brystet og var i den 7.himmel. Ha ha!

Held og lykke - det skal nok gå så fint ;-)

 

Tak for din beroligelse - det er bare så svært at forholde sig til med så kort til fødslen nu og det at jeg hele tiden har gået og regnet med at skulle føde vaginalt. Jeg håber hele tiden at hun vender sig, men hun har ligget sådan her hele graviditeten, så hvorfor skulle hun dog synes det var sjovt at vende anderledes nu :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det sådan, at da jeg kunne mærke at bedøvelsen virkede og de var gået i gang - der faldt der ro over mig :-)

Vedr. Blødning, så har jeg ikke blødt så meget som ved de andre ks, så ved ikke lige hvad det går efter. De første dage bløder man en del, og der er sygehusets bleer de bedste :-)

Hvornår skal du ha ks?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde det sådan, at da jeg kunne mærke at bedøvelsen virkede og de var gået i gang - der faldt der ro over mig :-)

Vedr. Blødning, så har jeg ikke blødt så meget som ved de andre ks, så ved ikke lige hvad det går efter. De første dage bløder man en del, og der er sygehusets bleer de bedste :-)

Hvornår skal du ha ks?

 

Ååååh jeg håber at roen vil indfinde sig ved mig på samme måde, men jeg tvivler efterhånden jo tættere på det hele kommer. Jeg var til et informationsmøde i dag vedr. kejsersnit, og der kunne jeg mærke, at jeg slet ikke kunne forholde mig til det. Jeg lyttede selvfølgelig men bliver mere og mere "angst" over at skulle have det foretaget.

 

Jeg blev opereret i efteråret '13, og der blev de nødt til at lægge mig hurtigere end planlagt i narkose, da jeg simpelthen panikkede mere og mere jo længere tid jeg var på OP-stuen. Så det samme håber jeg jo ikke sker her - og specielt ikke når jeg jo er vågen.

 

Jeg skal have kejsersnit på fredag, men de sidste par nætter har jeg næsten ikke sovet pga. hårde plukveer, som i nat kom i et fast interval på et tidspunkt, og jeg drypper lidt engang imellem (er helt sikker på at jeg ikke tisser :D) Så er da spændt på om jeg går så længe :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fredag - det er jo lige om lidt! :-)

Jeg kan godt forstå at du er nervøs - det var jeg også!

Jeg håber for dig at alt kommer til at gå som det skal, og at du får en super fødsel.

Hvis du bliver alt for nervøs, så kan du måske spørge til om du må få lidt beroligende inden? Jeg ved faktisk ikke om man må, men det er da forsøget værd.

Og ellers vil jeg råde dig til at arbejde med åndedrættet når du ligger der, og forsøge at slappe mest muligt af. Evt fortæl din mand at han skal tale til dig ( uden nødvendigvis at få et svar ), men for mig har det været dejligt beroligende at høre min mand og folk på stuen tale :-)

 

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke - og skriv lige når det hele er godt overstået ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber også du får en god oplevelse i morgen. Jeg var selv bange for både at panikke og dø indtil det gik i gang. Det hjalp da vi kom ind på stuen, jeg fik hilst på alle og de alle var rolige og prøvede at hjælpe mig med nervøsiteten. Jeg fik lagt bedøvelse i ryggen, men blev flere gange tilbudt narkosen flere gange. Det var dog vigtigt for mig at klare det uden narkose for mig, da jeg denne gang gerne ville opleve mit barns fødsel vågen. Det endte med at blive en fantastisk oplevelse og jeg gjorde det gerne igen.

Sender en masse positive tanker til dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER