NæstenKlar

Autostol - nyfødt

12 indlæg i dette emne

Jeg synes, det er en jungle at finde en autostol! Især i forhold til div. tests, og da vi er de første i omgangskredsen der får børn, så er der ikke meget erfaring af trække på..

Jeg har kiget på FDM's test for 2014, og kigger derfor på Rocaro Privia og Römer Baby Safe Plus SHR. Jeg vil have isofix-base, og og jeg bliver lidt nærrig, men sikkerhed først og fremmest;)

Hvilken autostol har I til den nyfødte, og hvad er årsagen til, I valgte netop den?:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er gået efter Tænk's test.

Vi har desværre ikke isofix i vores bil. Derfor har vi fået den, som er bedst i test blandt selemonterede autostole :) det er en Cybex Aton Q :)

Havde vi haft isofix ville vi til hver en tid have anskaffet os Recaro Privia med isofix base :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis I beslutter jer for rømeren har jeg sat vores til salg (faktisk med 2 isofix baser) :) Men uanset om I vil købe brugt eller ej har vi i hvert fald været meget glad for det sæde.

Tag evt i babysam eller hvor I nu handler og prøv stolene i jeres bil. Så får I den bedste idé om hvad der passer netop i jeres bil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte en Cybex Anton 2 med isofix, fordi den efteråret før (2013) var bedst i test, og da de så i forårt (2014) kom med en ny model røg prisen ned på stolen - så vi gav 1800 inkl base for en test vinder :)

Basen er guld værd! Alle de gange jeg har stolen ind og ud, det er bare mega nemt!!

Basen kan yderligere bruges som selebase hvis der ikke er isofix i bilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi valgte en Cybex Anton 2 med isofix, fordi den efteråret før (2013) var bedst i test, og da de så i forårt (2014) kom med en ny model røg prisen ned på stolen - så vi gav 1800 inkl base for en test vinder :)

Basen er guld værd! Alle de gange jeg har stolen ind og ud, det er bare mega nemt!!

Basen kan yderligere bruges som selebase hvis der ikke er isofix i bilen :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle Jeres svar!

Jeg kigger lidt nærmere på Jeres forslag!:) Jeg er dog nok mest til Recaro Privia, men lad os se..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa.

Vi har en Rømer Safe fix plus II og har ikke været glad for den. Den passer ikke særlig godt i vores bil, hvilket var sværet at forudse inden bebs kom til at sidde i den.

Jeg har erfaring med en maxi cosi, som jeg ville vælge (eller Recaro), hvis jeg skulle vælge om. Barnet ligger umiddelbart lidt mere ned i disse stole.

Det der har været udfordringen for os, er at bagsædet i vores bil skråner ret meget tilbage. Så meget at isfix beslaget ikke kan godt-gøre for det, og bebs kommer derfor let til at tabe hovedet når den er helt spæd, fordi de jo sidder bagudvendt. Så min oplevelse er også at de afhænger af bilen. I mine forældres bil, har det ikke været et problem, da sæderne er anderledes heri.

Det var blot en erfaring herfra. Pøj pøj med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Mullemoster.

Tak for dit besyv! De ting har jeg slet ikke haft overvejet, det er rart at have lidt konkret at kigge efter - det vil jeg have ned i overvejelserne, når vi prøver stolene:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde som udgangspunkt det samme problem men der hørte sådan en kile med som løste det for os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde Brio autostole med isofix, da tvillingerne var små. De vandt test i Sverige og klarede sig godt i Danmark, dengang vi købte. Og vi var vældig glade for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har god erfaring med maxi cosi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en baby safe sleeper. Det er en autostol hvor baby kan ligge ned i bilen, istedet for at skulle sidde i en stol. Vi har været så glade for den. Vi valgte den primært fordi jeg ikke brød mig om at hun skulle sidde op når vi kørte, vi har bosat os tre kvarter fra familien, så skal Vi på visit er det længere køreture. Desuden kan vi spænde den direkte på barnevognsstellet, så hvis vi har skulle kortere ture, f.eks. ind til byen e.l. Så har vi kunne nøjes med at pakke autostolen og stellet, og vi slap for rodet med at flytte sovende baby til/fra autostol. Nu er hun tre måneder og er lige vokset fra den. Det er måske mange penge af lægge i en autostol for kun tre måneder, men det har været det værd, for vores vedkommende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER