Mille-pigen

Så er det endelig vores tur! :)

11 indlæg i dette emne

Godt nytår alle januar-damer - håber I er kommet fint ind i det nye år selvom det blev uden champagne-brandert :)

Status herfra er, at jeg var til jordemoderbesøg i går og hun har endelig lagt sig med hovedet nedad nu her 3 uger før termin, hvilket jo er dejligt. Derudover blev hun vurderet til 2800 g som skulle være ret gennemsnitligt - selv vejede jeg 4,5 kg og kom til tiden, så er noget overrasket over hun ikke er større, men klager ikke :) Jeg er plaget af vand i kroppen så er oppe cirka en gang i timen om natten for lige at aktivere ben og arme og så kan jeg sove en time mere, men har vænnet mig til det efterhånden og udover det, har jeg det rigtig fint og kan stadig gå ture på flere kilometer, handle, vaske tøj osv., så det er jeg godt tilfreds med :)

Hvordan går det hos jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mille-pigen

Det lyder som om du har det godt. Og det er da en fin størrelse lillepigen har.

Øv med vand i kroppen, men det går jo gudskelov over igen.

Jeg var jo en af dem der tyvstartede så sidder lige nu og venter på at mine dejlige drenge falder i søvn igen efter første natamning, og kan slet ikke forstå at de allerede er 3 uger gamle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så står vores tg endelig øverst. Jeg snyd startede jo kun lidt kalender mæssigt. Men vidste godt jeg ikke skulle regne med det blev i januar.

Det bliver rart når I andre får født så vi er på samme side igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er så mærkeligt at dette er "vores" måned  :loveshower

Jeg var i går til vendingsforsøg, som desværre ikke lykkedes, så jeg skal have kejsersnit lidt før terminsdatoen. Så det er pludselig en helt ny tilgang til at få vores lillemus ud, som vi skal forholde os til, men vi prøver at vænne os så godt som muligt vi kan :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene, hvordan var din oplevelse med vendingsforsøget? Jeg skal nemlig selv til det på torsdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene, hvordan var din oplevelse med vendingsforsøget? Jeg skal nemlig selv til det på torsdag.

 

Det er smertefuldt og hårdt mens det står på, men så snart de fjerner hænderne fra maven så er de stærke smerter glemt igen. Og jeg har ikke sindsygt ondt i maven her dagene efter, som jeg havde forventet. Altså jeg er øm i det nederste af maven, hvor de har presset hende op fra mit bækken, men jeg kan gøre alle de daglige ting, som jeg tidligere har kunne, og det er ikke værre smerter end de daglige bækkensmerter jeg har haft igennem de sidste mange måneder.

 

De forsøgte to gange ved mig, men derefter kunne de konstatere at hendes hoved var for højt oppe mod mine ribben, og derfor opgav de. Det var rart at de var så professionelle og ikke bare blev ved med at prøve.

 

Forbered dig på en god portion tålmodighed til alle tingene som skal foregå på dagen (først skal du skannes og lægerne vurderer om muligheden for at vende barnet er til stede (tilpas mængde med fostervand, om hovedet flekterer i den rette vinkel, barnets størrelse mv.) Herefter skal du have kørt en CTG i 30 minutter og herefter have noget vehæmmende, hvorefter du skal ligge 10 minutter. Herefter ind til vendingsforsøg hvor de skanner imens og derefter have kørt en CTG-strimmel igen på ca. 30 minutter for at se at barnet ikke er blevet for stresset). Og derefter endnu en snak med lægen hvis det ikke var muligt at vende barnet.

Husk god vejrtrækning mens de laver vendingsforsøget - jeg fik stor ros for min vejrtrækning, som jeg tror hjalp mig til at kunne være med til lidt mere asen og masen end jeg selv havde troet.

 

Jeg ville ikke være bange for at være med til vendingsforsøg igen i en senere graviditet, hvis det skulle være tilfældet :D

 

Du må endelig skrive hvis du har nogle flere spørgsmål :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykkedes det med vendingsforsøget i torsdags, Marie?

Min slimprop gik i går aftes og i morges da jeg vågnede løb der noget væske ud. Det fortsatte nogle timer efter så jeg ringede til fødemodtagelsen og var inde og blive undersøgt, men de mente ikke det var vandet der var gået - dog var der tegn på at fødslen var lige rundt om hjørnet og har også haft murren hele dagen og tegnblødning, så er ret spændt på om det går i sig selv eller om der snart kommer veer. Bliver ved med at have væske der siver, men det er ikke så voldsomt mere, så det er kun hvis det fortsætter i morgen at jeg skal ringe derind igen, så det er spændende :) Vi fik lidt travlt i morges med at forberede det sidste inden fødslen og pakke, men nu er alt til gengæld klart til fødslen. Vi har hele tiden været overbeviste om at jeg ville gå langt over tid som førstegangsfødende, så vi blev lidt overraskede, men hun skal være så velkommen til at komme nu  :kuller

Andre som har tegn på en snarlig fødsel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene, tak for din fine gennemgang. Gjorde jeg var lidt mere forberedt på det der skulle ske :)

Mille-pigen, ja det lykkedes heldigvis. De troede dog ikke helt på, at det kunne lade sig gøre, da han lå lige lodret op med ryggen midt i maven og ikke lå helt ordentligt med hovedet. Men med hjælp fra to læger fik de lavet en vending ind mod min egen ryg - ikke den mest behagelige oplevelse, men var bestemt til at komme igennem med gode dybe vejrtrækninger :) Så nu krydser vi fingre for, at han bliver med hovedet nedad og snart sætter sig fast med sig lille hovede.

Nu her efterfølgende har jeg tilgengæld været lidt mere besværet med en del ubehag i maven og kvalme. Er også først begyndt at få plukveer efter de fik ham vendt. Hans ben (tror jeg) ligger permanent ud mod min talje og sparker løs, heller ikke videre behagelige. Men jeg tager det hele med, hvis han så bare bliver liggende den rigtige vej :) men det klassiske fosterstilling har han vidst ikke tænkt sig at benytte sig af ;)

Hvor er det forresten spændende med dig! Kunne da godt tyde på, at der meget meget snart sker noget på babyfronten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Malene, tak for din fine gennemgang. Gjorde jeg var lidt mere forberedt på det der skulle ske :)

Mille-pigen, ja det lykkedes heldigvis. De troede dog ikke helt på, at det kunne lade sig gøre, da han lå lige lodret op med ryggen midt i maven og ikke lå helt ordentligt med hovedet. Men med hjælp fra to læger fik de lavet en vending ind mod min egen ryg - ikke den mest behagelige oplevelse, men var bestemt til at komme igennem med gode dybe vejrtrækninger :) Så nu krydser vi fingre for, at han bliver med hovedet nedad og snart sætter sig fast med sig lille hovede.

Nu her efterfølgende har jeg tilgengæld været lidt mere besværet med en del ubehag i maven og kvalme. Er også først begyndt at få plukveer efter de fik ham vendt. Hans ben (tror jeg) ligger permanent ud mod min talje og sparker løs, heller ikke videre behagelige. Men jeg tager det hele med, hvis han så bare bliver liggende den rigtige vej :) men det klassiske fosterstilling har han vidst ikke tænkt sig at benytte sig af ;)

Hvor er det forresten spændende med dig! Kunne da godt tyde på, at der meget meget snart sker noget på babyfronten :)

 

Hvor er det skønt at han blev vendt. Har du fornemmelsen af at han stadig vender rigtigt nu? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lykkedes det med vendingsforsøget i torsdags, Marie?

Min slimprop gik i går aftes og i morges da jeg vågnede løb der noget væske ud. Det fortsatte nogle timer efter så jeg ringede til fødemodtagelsen og var inde og blive undersøgt, men de mente ikke det var vandet der var gået - dog var der tegn på at fødslen var lige rundt om hjørnet og har også haft murren hele dagen og tegnblødning, så er ret spændt på om det går i sig selv eller om der snart kommer veer. Bliver ved med at have væske der siver, men det er ikke så voldsomt mere, så det er kun hvis det fortsætter i morgen at jeg skal ringe derind igen, så det er spændende :) Vi fik lidt travlt i morges med at forberede det sidste inden fødslen og pakke, men nu er alt til gengæld klart til fødslen. Vi har hele tiden været overbeviste om at jeg ville gå langt over tid som førstegangsfødende, så vi blev lidt overraskede, men hun skal være så velkommen til at komme nu  :kuller

Andre som har tegn på en snarlig fødsel?

 

Hvor lyder det spændende :D Er der sket mere siden?

 

Min slimprop (eller noget af den) gik lørdag aften og lidt igen i går aftes. Derudover har jeg en del plukveer (har jeg haft gennem flere måneder), men nu begynder nogle af dem godt nok at bide lidt, selvom jeg ligger helt roligt.

Vores datter skal jo så ud ved PKS pga. hun ligger med numsen nedad, så selvom der er planlagt en dato for fødslen, så kunne det alligevel være lidt spændende selv at kunne gå i fødsel, selvom det så ville ende med et akut kejsersnit. Men så kunne jeg da opleve et par veer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var nervøs for om han havde vendt sig, så vi var lige en tur forbi jordemoderen idag. Heldigvis ligger han stadig som han skal, men har endnu ikke sat sig fast. "Heldigvis" er der jo efterhånden så lidt plads derinde nu, så der er gode chancer for, at han bliver hvor han skal, selvom han ikke sidder fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER