Guest

Karriere skift? Eller???

26 indlæg i dette emne

Nu har jeg været arbejdsløs i et par mdr. Og ærlig talt ser det SORT ud derude på pædagog stillings fronten! Jeg havde jo håbet at en barsel ville kunne købe mig lidt tid til alt det her reform faldt på plads, men nu er jeg OVERHOVEDET ikke så optimistisk!!!

Jeg er glad for mit fag! Elsker at "lege" dagen lang, elsker at arbejde med læreplaner, elsker de pædagogiske udfordringer, elsker at arbejde tværfagligt osv. Men jeg HADER den bureaukrati der efterhånden er. Hader at der konstant trækkes nye politiker bestemte mål og metoder ned over hovedet på pædagoger så vi aldrig når at finde fodfæste i noget af det før vi skal lære noget. Ærlig talt bliver man sku rundtosset!!! Og energien bliver lagt foran computeren i større og større grad! Kvaliteten bliver dårligere hver gang og ildsjæle brænder ud til bare at være sjæle der virkelig bare forsøger at få hverdagen til at hænge sammen. Ledere arbejder (læs: kæmper) mere med økonomi og dokumentation, høringssvar og diverse inspektioner end pædagogik, personaler, børn og forældre og jeg skal virkelig trække vejret langt ned i maven når jeg tænker på at skulle ud i det igen!

Misforstå mig ikke! Jeg TROR på pædagoger, jeg TROR på ledere og jeg tror mere end noget andet på udvikling! Jeg syntes at den vej det går pædagogisk er ENORMT spændende, men jeg VED at man ikke kan være jokey på 7 heste i samme løb og det er her jeg står af! For hvor skal jeg prioritere? Jeg har ikke lyst til at møde ind hver morgen med et smil på læben og tænke "I DAG er dagen" bare for at gå hjem 7 timer senere 7 grå hår rigere og med en klump i maven og dårlig samvittighed over at det heller ikke blev i dag at jeg fik kontaktet sprogpædagogen eller planlagt næste måneds aktiviteter. Og det er bagsiden af medaljen.

Men hvad så piger? Hvis jeg vil skifte fag? Hvad vil jeg du til? Hvad vil jeg trives i?

Lærer er udelukket!

Lægesekretær er jeg i tænkeboks med!

Jeg/vi har ikke i første omgang råd til at jeg får på SU så helst noget hvor det er med lærlinge løn. Eller et ufaglært job jeg ville være skide god til.

At arbejde med mennesker eller samarbejde med kollegaer er et must! Jeg er ekstrovert så et ensomt job vil jeg ikke kunne trives i!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad med private vuggestuer, børnehaver og privat /friskoler?

Ellers vil jeg slå et slag for specialområdet, det er så fedt og lærerigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med private vuggestuer, børnehaver og privat /friskoler?

Ellers vil jeg slå et slag for specialområdet, det er så fedt og lærerigt!

Har prøvet special. Det er ikke mig. Private institutioner er der ikke mange af i midt og vest Jylland. Den sidste institution jeg arbejde i var en "frie daginstitution" og de var stadig underlagt kommunens retningslinier så det giver jo det samme. Og der er stadig ingen job at søge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige skrive at jeg forstår dig så fuldt ud!

Hader at der aldrig er tid til det, det hele egentlig handler om. Hvad med at undervise på pæd. Uddannelsen evt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare lige skrive at jeg forstår dig så fuldt ud!

Hader at der aldrig er tid til det, det hele egentlig handler om. Hvad med at undervise på pæd. Uddannelsen evt?

Kræver det ikke universitets uddannelse? Min veninde (som er VILDT boglig) er i gang og hun siger hun er presset, så tror ikke det er noget for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kræver det ikke universitets uddannelse? Min veninde (som er VILDT boglig) er i gang og hun siger hun er presset, så tror ikke det er noget for mig.

Jeg er ikke sikker. Mange af mine undervisere havde i hvert fald arbejdet som pædagog. Måske det er nok med en diplom i undervisning? Tænker bare det var en vej der kunne undersøges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke sikker. Mange af mine undervisere havde i hvert fald arbejdet som pædagog. Måske det er nok med en diplom i undervisning? Tænker bare det var en vej der kunne undersøges.

Helt sikkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme jeg ikke ved meget om pædagog faget, men hvad med dagpleje er det en mulighed? Det kræver jo at I har boligen til det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også uddannet pædagog, men er blevet lidt træt af faget netop på grund af de ting du skriver.. Jeg har også overvejet at sadle om.... Mine tanker har været på lægesekretær, klinikassistent hos en tandlæge og blomster binder... Tror jeg ender pø blomsterbinderen hvis det bliver til noget på grund af det kreative og du stadig har kontakten med mennesker... Så hvis du kan lide det kreative kunne du overveje noget i den dur?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også uddannet pædagog, men er blevet lidt træt af faget netop på grund af de ting du skriver.. Jeg har også overvejet at sadle om.... Mine tanker har været på lægesekretær, klinikassistent hos en tandlæge og blomster binder... Tror jeg ender pø blomsterbinderen hvis det bliver til noget på grund af det kreative og du stadig har kontakten med mennesker... Så hvis du kan lide det kreative kunne du overveje noget i den dur?!

Ja blomsterbinder er ikke helt dum, den har også spøgt i mine tanker. Men kræver det ikke en særlig uddannelse som sender en på SU? Jeg er i tvivl om jeg har noget SU tilbage! Har 2 år på HG (ikke færdig da jeg sprang fra i praktikken), så HF 2 år og så pædagog 3,5 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja blomsterbinder er ikke helt dum, den har også spøgt i mine tanker. Men kræver det ikke en særlig uddannelse som sender en på SU? Jeg er i tvivl om jeg har noget SU tilbage! Har 2 år på HG (ikke færdig da jeg sprang fra i praktikken), så HF 2 år og så pædagog 3,5 år.

HG, HF og lignende tæller ikke SU klip. Pædagogen gør, altså har du 2 (eller er det 2,5?) år tilbage med SU :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HG, HF og lignende tæller ikke SU klip. Pædagogen gør, altså har du 2 (eller er det 2,5?) år tilbage med SU :)

Tak du er en snut :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja blomsterbinder er ikke helt dum, den har også spøgt i mine tanker. Men kræver det ikke en særlig uddannelse som sender en på SU? Jeg er i tvivl om jeg har noget SU tilbage! Har 2 år på HG (ikke færdig da jeg sprang fra i praktikken), så HF 2 år og så pædagog 3,5 år.

Bare husk at der er anderledes arbejdstider ved blomsterbinder.

Jeg har en veninde som er uddannet blomsterbinder, som har opsagt sit job for at blive pædagog. De kunne ikke få arbejdstider og familie til at gå op.

Der er jo ikke lukket på helligdage, da der ofte er godt salg der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blomsterbinder ikke en lærlingeuddannnelse? Det gav ihvertfald mening hvis det var...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blomsterbinder ikke en lærlingeuddannnelse? Det gav ihvertfald mening hvis det var...

Jo det er det. Man skal have en elevplads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvis du stadig overvejer lægesekretær er det omkring nu de søger. Bare til info ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du stadig overvejer lægesekretær er det omkring nu de søger. Bare til info ;)

Det er stadig i overvejelserne men det er en stor beslutning så lige nu bliver det ikke!

Jeg overvejer noget ufaglært for en periode - sådan til tænke pause!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, noget sosu måske?

Ikke lige mig ;) det er mere end dobbelt op på det praktiske af det jeg i mit fag ikke er størst fan af!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er stadig i overvejelserne men det er en stor beslutning så lige nu bliver det ikke!

Jeg overvejer noget ufaglært for en periode - sådan til tænke pause!!!

Ved ikke om de søger hvor min far er, Men det ufaglært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja ku du tænke dig at arbejde i et fritidshjem? Det er godt nok som barselsvikar - men der kommer jo to stillinger hvor jeg arbejder her om ikke så længe - hvoraf den ene er for mig, men min kollega er allerede på barsel fra midt marts... Og så ku du måske få en fod indenfor i børnehaven efter endt barselsvikariat ...

Det her er ikke officielt endnu, hmm - burde nok ik skrive det her... Men håber at folk herinde kan holde tæt.

Jeg synes bare at det ville være ærgerligt at miste en pædagog som dig, som brænder for faget - jeg ved godt at der er et stk at køre, det kan måske være en hindring og det er måske kun 20 timer ( ved ik hvorfor det er så få timer, det er det ingen af os det har)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du er lidt lun på idéen om lægesekretær, så søg. Det er først med ansættelse fra september, og de søger først på hospitalerne igen om et år. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke lige mig ;) det er mere end dobbelt op på det praktiske af det jeg i mit fag ikke er størst fan af!!!

Det kan jeg bestemt godt forstå :)

Socialrådgiver?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved ikke om de søger hvor min far er, Men det ufaglært

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er stadig i overvejelserne men det er en stor beslutning så lige nu bliver det ikke!

Jeg overvejer noget ufaglært for en periode - sådan til tænke pause!!!

Kan bare huske det fra da jeg søgte for et par år siden. Noget tidligt i forhold til opstart 1/9. Lyder fornuftigt hvis du kan finde noget der kan give dig en tænkepause.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER