Bermuda

Paragraf 56?

10 indlæg i dette emne

Til jer der er eller har været i behandling - har/fik I en paragraf 56 aftale?

 

Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal have lavet en....

 

På den ene side, så er det jo det smarteste i forhold til at arbejdsgiveren kan få dækket tabt arbejdsfortjeneste, men på den anden side bryder jeg mig bare overhovedet ikke om tanken om, at mine chefer skal vide at min mand og jeg er i behandling.

 

Hvad gjorde I andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til jer der er eller har været i behandling - har/fik I en paragraf 56 aftale?

Jeg er meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal have lavet en....

På den ene side, så er det jo det smarteste i forhold til at arbejdsgiveren kan få dækket tabt arbejdsfortjeneste, men på den anden side bryder jeg mig bare overhovedet ikke om tanken om, at mine chefer skal vide at min mand og jeg er i behandling.

Hvad gjorde I andre?

Jeg nåede ikke selv dertil, da jeg jo blev gravid mens vi ventede på opstart af behandling.

Men det var min plan at få sådan en.

Hvis din chef ved det er du faktisk beskyttet på samme måde, som hvis du allerede var gravid. Dvs det bliver sværere at fyre dig.

Der kan jo snildt komme en masse situationer, hvor du/I skal møde på behandlingsstedet på nogle ellers umulige tidspunkter, og så er det jo rart at have sådan en aftale, så man ikke selv skal finde en masse undskyldninger.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nåede ikke selv dertil, da jeg jo blev gravid mens vi ventede på opstart af behandling.

Men det var min plan at få sådan en.

Hvis din chef ved det er du faktisk beskyttet på samme måde, som hvis du allerede var gravid. Dvs det bliver sværere at fyre dig.

Der kan jo snildt komme en masse situationer, hvor du/I skal møde på behandlingsstedet på nogle ellers umulige tidspunkter, og så er det jo rart at have sådan en aftale, så man ikke selv skal finde en masse undskyldninger.

:)

 

Tak for svar :)

 

Hm, ja, jeg kan godt se det smarte i det. Måske jeg bare skal "sluge kamelen" og komme mig over det... Det er mere tanken om, at chefen ved det - det er bare så personligt og grænseoverskridende for mig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fik også lavet en pgf 56. For mig var det dybest set rart at chefen vidste det. Men jeg har også en god og forstående chef.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Hm, ja, jeg kan godt se det smarte i det. Måske jeg bare skal "sluge kamelen" og komme mig over det... Det er mere tanken om, at chefen ved det - det er bare så personligt og grænseoverskridende for mig...

Kan godt følge dig. Jeg synes også det var virkelig grænseoverskridende, men min chef fik det at vide fordi hun havde hjulpet mig med en akut gynækolog tid pga massive smerter. Så jeg syntes at jeg skyldte hende en opfølgning på det, og det indebar også informationen om, at vi blev henvist til behandling.

Da jeg senere skulle fortælle om graviditeten, var det lidt nemmere, da hun jo godt vidste at vi forsøgte :) så det har helt klart været en fordel for mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en, fordi jeg simpelthen var så meget afsted. Det kunne i perioder være flere gange om ugen - og efter ÆU var jeg sygemeldt indtil DP flere gange.

 

Det var rart for min arbejdsgiver (pædagog) at kunne kalde vikar ind og få dækning for jeg var væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klarede den med hjemmearbejde og flex. Men jeg havde orienteret min chef - ellers havde mit arbejde ikke været fleksibelt nok til at kunne rumme det. Hun var totalt i orden i den forbindelse, og når jeg møder ind efter nytår, så skal jeg for i hendes kontor og fortælle, at vi starter i IVF-behandling igen til februar.

Vi har forsøgt inseminationsbehandlinger siden april (uden resultat <_< ), hvilket jeg ikke involverede hende i, fordi den klinik lå ved siden af mit kontor, så jeg kunne svinge forbi der i almindelige små pauser - men IVF er jo noget mere omfattende, og betyder konkret også noget mere transport for mig.

Det er grænseoverskridende at skule involvere sin ledelse i noget så grundprivat, men hvis ellers chefen opfører sig ordentligt, så er det noget af en lettelse, at der er givet besked.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har klaret den uden en paragraf 56 ordning. Jeg meldte mig syg ved ÆU og ellers har jeg klaret den ved afspadsering. Helt enig i, at det er (for) privat og grænseoverskridende til, at jeg ville involvere min chef. Jeg har dog haft et arbejde, hvor der kunne lade sig gøre at smutte en gang i mellem, og jeg har ikke haft så lang transporttid. De fleste gange har jeg været væk en time i alt. Så tænker, at det kommer meget an på logistikken for dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej du

Jeg valgte at være åben omkring det da mit job ikke er fleksibelt men jeg skal planlægge mig ud af dagen i den time/45 min  jeg er væk til skanninger osv og på ÆU og ÆO vil jeg melde mig syg, dog har de sidste par ÆU og ÆO ligget på mine fridage. Men jeg har en 56 liggende og min chef er orienteret men indtil videre har jeg ikke belastet arbejdet med min behandling. har den skønneste chef. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar allesammen! 

 

Jeg tror, jeg taler med manden om det når han kommer hjem fra arbejde og så finder vi ud af hvilken løsning, der passer bedst :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER