Amaryllis

Pengeinstitut??

22 indlæg i dette emne

Vi taler om at skifte bank, men er i tvivl om hvilket vi skal vælge.

PT. har vi Danske Bank og dem har jeg det ikke særlig godt med.

Hvilket har I (oplyst kun hvis I vil) og hvad kan anbefales?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har DanskeBank - og har det som dig, så jeg følger lige med herinde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har arbejdernes landsbank, som vi er glade for, omend vi er trætte af at betale 7,5% i rente på boliglån.

Vi har før haft ringkøbing banken - de har vist skiftet navn nu og det kan jeg godt forstå

Vi var glade for amagerbanken som vi havde før men det er jo forbi for deres vedkommende

Mine forældre har handelsbanken og de giver godt nok en god service (måske fordi mine forældre har plus på kontoen og investerer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Handelsbanken - og syntes også de har super god service

(og jeg har altså mest minus på kontoen :-)

Det er vist lidt dyere i gebyrer, men er tilgæng meget fleksible

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Nordea, og dem er vi MEGET glade for. Service er i top og vi får billige gebyrer og renter, men nu er vi også fordel + kunder. (ved faktisk ikke lige hvordan man kvalificerer sig til det)

Ellers synes jeg altid man hører godt om Handelsbanken... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har Handelsbanken - og syntes også de har super god service

(og jeg har altså mest minus på kontoen :-)

Det er vist lidt dyere i gebyrer, men er tilgæng meget fleksible

haha det er godt at høre, for dem ønsker vi at skifte til, såsnart jeg har fået tjek på hvilken type indkomst jeg får i fremtiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi er også Nordeakunder, eller hvad man skal kalde det. Og har kun positivt at sige om dem. Vi har en god bankmand, som virkelig vil os det bedste. Så vi er meget tilfredse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har danske bank... Personligt er (eller har været! For vores bankrådgiver er en rigtig sød dame!) jeg ikke vild med dem! De har lavet nogle PÆNT fatale fejl overfor mig tidligere... Eneste grund til de er i mit liv er at de ikke tør lave fejl overfor mig igen (og så bankrådgiveren!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige skiftet til Spar Nord, da jeg arbejder for dem, så det er det nemmeste, da min løn SKAL gå ind på en Spar Nord konto :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige skiftet fra handelsbanken til Nykredit bank.

Vi var ikke tilfredse med Handelsbanken og har aldrig været det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skiftede fra Danske Bank til Nordea, og har kun haft positive oplevelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har spar nord. (røg automatisk over til dem da Roskilde bank lukkede9 vi har derfor stadig vors gamle bankrådgiver da han også flyttet med. Vi er meget glade for spar nord

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har sparekassen kronjylland, og vi er IKKE tilfredse.

De kører med at for at få dine lån skal du være garant kunde, for at være dette skal du indbetale nogle penge.

Jeg har indbetalt 5000 kr for at få billig rente på mit lån, det samme har min kæreste. Når han i maj fylder 28 skal han ligge yderligere 15000 kr.

Undskyld men hvor får man lige dem fra.

Plus vores bankdame ikke rådgiver os optimalt.

Vi har lige været til samtale i nordes, som heldigvis gerne vil tage os ind som kunder.

Håber de kan gøre det godt, men det har jeg nu på fornemmelsen at de kan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan helt klart også anbefale Nordea. Dog skal det siges, at det kommer meget an på hvor man bor. Jeg har indtryk af, at bankrådgivere i storbyen ofte er meget unge, og det bare er et springbræt for dem, hvorimod bankrådgivere i mindre byer ofte er lidt ældre, har mere erfaring og går mere op i deres job (måske fordi det bliver mere personligt?). Nu skal jeg selvfølgelig ikke være for hurtig til at dømme, men jeg har ihvertfald den erfaring og har skiftet filial til min gamle lille-by filial, hvilket jeg er super glad for.

Jeg har kun dårlige erfaringer med danske bank, uanset hvor i landet det har været....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Skjern Bank og er rigtige glade for dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er hos Spar Nord og manden min er også ved at skifte til Spar Nord. Jeg har kun godt at sige om dem... Jeg er stjernekunde, så de giver nogle ekstra fordele fx. gratis veksling af penge hvis man skal til udlandet, eller VISA/DK uden gebyr og jeg mener også at der er lidt ekstra indlånsrenter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Lån & Spar Bank. Vi er rigtig glade for dem. De har lavet nogen enkelte fejl men har også formået at rette dem igen rimelig hurtigt. Vi har dem gennem min mands fagforening så vi får det med noget rabat, men for "alm." kunder er det vist hellere ikke så slemt.

Vi havde begge Danske Bank før og var på ingen måde tilfreds.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi overgik til Spar Nord efter Roskilde Bank gik ned. Og jeg er meget ambivalent overfor dem...

De lavede en MEGA brøler og sendte AL min post til min far (med vores begges navne på), så han kunne oprette min netbank hvis det var det han havde lyst til. De ville ikke undersøge eller rete fejlen, før jeg kontaktede filialdirektøren. Damen i skranken ville ikke engang give mig en undskyldning!

Tænk hvis det var en forsmået x-kæreste de havde sendt det til... så havde han da sikkert rippet min konto...

Ligeledes lukkede de vores visa-kort mens vi var på weekendtur i Paris. Det fik vi besked om 1 uge inden afrejsen! Men banken holdt ekstraordinært åbent i weekenden, så man kunne komme forbi og hæve penge... ja tak, vi flyver lige fra Paris til Roskilde for at hæve... :prik

På det tidspunkt havde vi ikke Mastercard, så vi var ret lodt. Det har vi nu fået oprettet i en anden bank, så vi ikke står i samme situation igen, hvis de endnu engang skulle finde på at lukke alle systemerne en weekend...

Vi blev der dog, da vi havde fået nogen gode renter med over fra Roskilde Bank. De er dog væk nu selvom vi er Stjernekunder. Til gengæld har vi fået et boliglån til vores tag til en ret god rente...

Så jeg har MEGET blandede oplevelser med Spar Nord. Nok flest til den negative side, men i dagligdagen er den dog god nok, og det er den eneste bank der har filial i vores lille by. Vores rådgiver er flink til at svare på mails, og tingene fungerer i dagligdagen. De har dog lave ovenstående 2 brølere, som virkelig trækker ned...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De lavede en MEGA brøler og sendte AL min post til min far (med vores begges navne på), så han kunne oprette min netbank hvis det var det han havde lyst til. De ville ikke undersøge eller rete fejlen, før jeg kontaktede filialdirektøren. Damen i skranken ville ikke engang give mig en undskyldning!

Tænk hvis det var en forsmået x-kæreste de havde sendt det til... så havde han da sikkert rippet min konto...

Det var nøjagtigt det Danske Bank gjorde mod mig, da jeg skiftede til dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også Nordea, og er meget glade for dem.

Har haft en del forskellige rådgivere efterhånden, men alle har været utroligt søde og servicemindede.

Så endnu en "thumbs up" til Nordea :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har talt om Jyske bank, Lollands bank og Nordea. Måske burde vi tage på besøg hos dem alle og høre dem, hvad de kan tilbyde os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har Nordea og har haft det altid.... vi er utrolig tilfredse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER