Florastine

HCG niveau?

12 indlæg i dette emne

Godaften.

Er der nogen af jer, der ved hvad HCG niveauet skal være, før man kan konstatere en graviditet?

Og hvor tidligt efter befrugtningen kan man tage en blodprøve?

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I behandling får man taget blodprøve 14 dage efter ÆL/ÆO og der ser de gerne at tallet er over 100

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I teorien er alt over 2 positivt i laboratorie faglige øjne. Men på 2 dage skal den jo fordoble sin værdi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godaften.

Er der nogen af jer, der ved hvad HCG niveauet skal være, før man kan konstatere en graviditet?

Og hvor tidligt efter befrugtningen kan man tage en blodprøve?

Tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak skal i have!

Jeg prøver at få taget en blodprøve på tirsdag (forventet mens d. 4.1)

Så er det bare at krydse fingere!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikre på at de ikke vil tage blodprøve så tidligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er rimelig sikre på at de ikke vil tage blodprøve så tidligt

Det tvivler jeg også på- det er næsten en uge forud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tvivler jeg også på- det er næsten en uge forud..

Nå okay,- troede bare, at det var hele ideen med blodprøve,- at man kunne få den taget tidligere end urinprøve..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh jeg forstår ikke lige, hvorfor du overhovedet skal have taget blodprøve :unsure Er du i behandling eller hvordan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh jeg forstår ikke lige, hvorfor du overhovedet skal have taget blodprøve :unsure Er du i behandling eller hvordan?

Jeg tænker det samme...

Det er ikke alle læger som vil bruge ressourcerne på blodprøverne og slet ikke så tidligt. Som jeg har skrevet i en anden tråd fik jeg en negativ blodprøve omkring 3+1, men svagt positiv GT nogle dage senere. Ganske vist kan du se HcG i blodet før i en GT, men det vil aldrig kunne fortælle om det er en blivende graviditet. Jeg synes du skal forsøge at holde ud til du har testdag den 4., selvom tiden er lang. Du kan risikere at fange en bio- der uanset om det er en blodprøve eller GT

Edit: blodprøven blev taget 3+1 som led i at se, om HcG var helt i bund efter en MA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre du er i behandling eller sådan bløder pludselig i starten af graviditet, så kan man ik bare få taget blodprøve. Det er ikke noget læger normalt gør og slet ikke de praktiserende læger - de bruger urintest.

De andre har ret i at den ikke tages på den dag menses sku komme. Mener at dem der får taget blodprøver på fertilitetsklinik gerne er gået et par dage over tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER