Fru-Nielsen

Paraplyklapvogn

13 indlæg i dette emne

Vi vil til januar have købt en paraplyklapvogn.

Ved ikke helt hvad jeg har af krav - prisen er umiddelbart også underordnet.

Vi vil bare gerne have en vogn, der ikke er for fesen, men som selvfølgelig ikke fylder alverden, da det er en vi kommer til at bruge, når vi fx skal være væk en weekend og også har barnevogn med.

Nogle gode erfaringer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare slet ikke hvad jeg lige havde forstillet mig :P

Slet ikke andre, med nogle erfaring de vil dele ud af? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en cybex model købt brugt til 500 kr og den har fungeret super godt! Vi bruger den primært til rejser og så når vi skal noget hvor vi ikke gider have vies teutonia med,

Hvis jeg skulle købe en ny, eller denne går i stykker, ville jeg købe en Mac Laren- de er vildt lækkre og vist mange gode detaljer.

Det jeg går efter er at den kan lægges ret langt ned, og at den er nem at folde sammen, og nogenlunde robust..( altså den skal jo ikke med i skoven, men you know)

Hvad med en city elite mini? Den har viiiiildt mange i new York, stort set alle vi så havde sådan en. Hehe. Det ville non være mit bud nr 2 for en paraplyklapvogn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kig på en chicco. Enten eccho eller en anden model jeg ikke lige kan huske navnet på, men den går til 22 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at min soester har en City Elite Mini, som kan kan klappes sindssygt meget sammen, men den kan bare ikke ligges helt ned til lur, hvis poden skulle falde i soevn, saa jeg vil ikke have den samme i hvert fald. 

 

Mit krav er egentlig bare, at den skal have dobbelthjul, for ikke at sidde fast i smaa revner, at den ikke maa vare for spinkel og saa skal den kunne ligges helt ned til lur. Det endte saa tilfaeldigvis med en Silvercross Dazzle, som kan det, den skal. Den er ikke saadan vildt handy, men den koerer godt og stabilt og er nem at navigere med. I bilen er den i bagagerummet, men hvis vi har meget oppakning, saa staa den op med siden til foerersaedet og fylder intet, synes jeg. Kalechen er ikke noget at skrive hjem om hvad solskygge angaar og den klapper ogsaa selv sammen af og til. Vognen vaelter bagud, hvis jeg haenger en lidt tungere taske eller pose paa styret. Men den kan til gengaeld holde til ret meget! Der kan staa en stor haandtaske/pusletaske i kurven under, som saa ikke kan vaere der, hvis den skal ligges ned. Der kan saa istedet ligge en flad taske eller andet under. Man kan godt komme til kurven fra siden, naar den er slaaet ned, men ikke faa store ting ud og ind. Der er regnslag til, som ikke har hul til luft ud/ind, hvilket er taabeligt, men det daekker hele vognen og kurven til perfektion med taske haengende bagpaa. Den kan aabnes med en haand og klappes sammen med en haand. Service er god, naar man faar fat i den direkte linje. Vi koebte vores brugt i Venedig og ville have nye baghjul, hvor vi endte med at faa en helt ny vogn tilsendt, hvor vi bare skulle flytte kalechen over paa den spritnye vogn :blink Hvad kan jeg mere sige.... Selerne er ret fleksible i indstillingsmulighederne og der kan ogsaa sidde et lille barn deri, synes jeg, for den er ok polstret. Og saa er den paen  :rolleyes

 

Ellers er der dem, som klappes sammen som en bog, som vi ogsaa havde kig paa... de fylder heller ikke saa meget, men bare anderledes. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

det der med at den skal kunne lægges HELT ned ved jeg ikke om jeg synes er SÅ vigtigt..altså jo, det ER da bedst og rarest at ligge helt fladt men hvor meget bruger man en paraplyklapvogn, dvs hvor tit kommer han/hun til at sove lur deri, hvis det er en 10 gange på et år synes jeg personligt at det er ok at den stadig har en lille hældning, men hvis den skal bruges hver dag er det jo en anden sag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er absolut ikke et must, at ryggen kan ligges med. Det er ikke vores intention med en paraplyklapvogn.

Synes nu den city elite mini virker noget voldsom :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er absolut ikke et must, at ryggen kan ligges med. Det er ikke vores intention med en paraplyklapvogn.

Synes nu den city elite mini virker noget voldsom :unsure

Det jeg synes er smart er at den er meget som en rigtig klapvogn men den fylder så lidt når den er klappet sammen. Desuden klappes den sammen med en hånd. Man løfter bare i et håndtag og så er det det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Maclaren techno xt og er meget glade for den.

I øvrigt er det den største, man må tage med hele vejen til gaten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tænker du selv, det lyder til du har en ret specifik ide om hvordan den skal være :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Naa ja, vores Silvercross kan ogsaa tages med helt til gaten, selvom den ikke er den mest petit af alle paraplyklapvogne. 

 

Hvad med en Inglesina, ellers? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER