Guest

September termin smalltalk

2,021 indlæg i dette emne

Gider ikke Være gravid mere.

Gider ikke føde...

Gad vide om nogle af de ting kan undgås ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gider ikke Være gravid mere.

Gider ikke føde...

Gad vide om nogle af de ting kan undgås ;-)

Nr. 1 løser sig om lidt ;)

Nr. 2 slipper man desværre ikke for, men guleroden i enden er ALT værd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg terminsdagen 40+0

1. Efter alle de kontroller jeg har været til, har det ikke været den bedste uge. Blev dog clearet og det hele ser fint ud. Jeg er mere afklaret nu. Det krævede dog et ekstra besøg på svangre afsnittet i aftes.

2. Fødsel lige om lidt og ligesom jer er realiteten gået op for. Jeg er noget skrækslagen og prøver at minde mig selv om det er jo det kroppen er skabt til og den skal nok gøre sit arbejde.

3. Synes ikke vi er helt klar herhjemme, dog kan jeg ingeting. Jeg er blevet beordret hvile.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg terminsdagen 40+0

1. Efter alle de kontroller jeg har været til, har det ikke været den bedste uge. Blev dog clearet og det hele ser fint ud. Jeg er mere afklaret nu. Det krævede dog et ekstra besøg på svangre afsnittet i aftes.

2. Fødsel lige om lidt og ligesom jer er realiteten gået op for. Jeg er noget skrækslagen og prøver at minde mig selv om det er jo det kroppen er skabt til og den skal nok gøre sit arbejde.

3. Synes ikke vi er helt klar herhjemme, dog kan jeg ingeting. Jeg er blevet beordret hvile.

 

:kram2 JA det lyder godt nok som om du ikke har haft en særligt god uge  :unsure

 

Men 40+0  :yay  det er altså noget af en milepæl   :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

37+0...... Kom nu ud bettetøs

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm... Meget stille knægt de sidste par dage.. 

 

Gad godt at han bumlede rundt som han plejer, men han holder åbenbart nogen stille perioder (sikkert bare for at gøre mig nervøs :P )

 

Forresten, er der andre der oplever at få ondt i maven, når man vender sig fra at have ligget på siden om natten til at ligge på ryggen.?.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ramte jeg terminsdagen 40+0

1. Efter alle de kontroller jeg har været til, har det ikke været den bedste uge. Blev dog clearet og det hele ser fint ud. Jeg er mere afklaret nu. Det krævede dog et ekstra besøg på svangre afsnittet i aftes.

2. Fødsel lige om lidt og ligesom jer er realiteten gået op for. Jeg er noget skrækslagen og prøver at minde mig selv om det er jo det kroppen er skabt til og den skal nok gøre sit arbejde.

3. Synes ikke vi er helt klar herhjemme, dog kan jeg ingeting. Jeg er blevet beordret hvile.

 

Det lyder ikke som om du har haft den bedste uge, nej. Men bare rolig med fødslen. Han skal nok komme godt ud, og jordemoderen er der for at hjælpe dig. Har du prøvet at lave en fødselsønskeseddel? På den måde kan man da prøve at få en form for indflydelse på fødslens forløb, hvis alt går som det skal :)

 

Og selvom du ikke føler I er klar, er jeg sikker på, at alt er helt fint. Bebs kræver ikke meget i starten andet end mad, kærlighed, tøj på kroppen og et sted at sove :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm... Meget stille knægt de sidste par dage.. 

 

Gad godt at han bumlede rundt som han plejer, men han holder åbenbart nogen stille perioder (sikkert bare for at gøre mig nervøs :P )

 

Forresten, er der andre der oplever at få ondt i maven, når man vender sig fra at have ligget på siden om natten til at ligge på ryggen.?.

 

Jeg har primært ondt imens jeg drejer mig. Når jeg først er kommet rundt, stopper det lige så stile igen. Hvor i maven er det, du får ondt henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har primært ondt imens jeg drejer mig. Når jeg først er kommet rundt, stopper det lige så stile igen. Hvor i maven er det, du får ondt henne?

 

Det er ligesom om det gørondt i hele maven på en gang, og så aftager lige så stille, imens jeg ligger på ryggen.

 

Derimod gør det slet ikke ondt imens jeg drejer mig :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ligesom om det gørondt i hele maven på en gang, og så aftager lige så stille, imens jeg ligger på ryggen.

 

Derimod gør det slet ikke ondt imens jeg drejer mig :chin:

Jeg oplever præcis det samme. Min bækkenløsning gør det såå heller ikke bedre, for hele bæknet, maven og lænden gør ondt på en gang.

" dejligt" at andre oplever noget af det samme, for jeg blev faktisk bekymret.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg oplever os det samme som jer.

Det Gør faktisk pænt ondt at vende sig fra siden til ryggen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da faktisk rigtig "rart" at høre, så vil jeg simpelthen ikke bekymre mig mere om det  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil have min bebs på mit bryst nu..

Mens jeg ligger og ser en skod film i tv'et ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder ikke som om du har haft den bedste uge, nej. Men bare rolig med fødslen. Han skal nok komme godt ud, og jordemoderen er der for at hjælpe dig. Har du prøvet at lave en fødselsønskeseddel? På den måde kan man da prøve at få en form for indflydelse på fødslens forløb, hvis alt går som det skal :)

 

Og selvom du ikke føler I er klar, er jeg sikker på, at alt er helt fint. Bebs kræver ikke meget i starten andet end mad, kærlighed, tøj på kroppen og et sted at sove :kram2

Tak for de venlige ord :) :kram2 jeg håber bar at der sker noget snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de venlige ord :) :kram2 jeg håber bar at der sker noget snart

 

Forståeligt. Jeg kan godt forestille mig, at det er lidt antiklimatisk at ramme den dag, man har set frem til i 9 måneder, og så sker der bare absolut ingenting. Jeg er ret sikker på selv at ramme den på fredag :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil have min bebs på mit bryst nu..

Mens jeg ligger og ser en skod film i tv'et ;-)

 

Ooooh yes!!! Det scenarie synes jeg lyder meget tiltalende  :D  :D  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ooooh yes!!! Det scenarie synes jeg lyder meget tiltalende  :D  :D  :D

Ja ikke. Den der lille baby der bare ligger og nyder kærlighed.

Det blir lange 3 uger hvis det ikke sker før termin.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja ikke. Den der lille baby der bare ligger og nyder kærlighed.

Det blir lange 3 uger hvis det ikke sker før termin.

 

:7himmel  :7himmel

Lige netop.. og tiden snegler sig virkelig afsted, håber virkelig der sker noget i morgen når jeg har været til zoneterapi. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne bebserne,

Men hvornår på dagen begynder jeres bebs at sparke derinde ?

Er der et mønster i det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne bebserne,

Men hvornår på dagen begynder jeres bebs at sparke derinde ?

Er der et mønster i det ?

Det såkaldte mønster er vel at hun bare er på konstant, hvis jeg er meget aktiv (alt er relativt) så er hun måske lidt mere stille for at gå amok bagefter.... JM og lægerne bliver overrasket hver gang over hvor vild hun er derinde.... Det er ikke for ingenting at jeg har fået forflyttet mavemuskler og fået fibersprængning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det såkaldte mønster er vel at hun bare er på konstant, hvis jeg er meget aktiv (alt er relativt) så er hun måske lidt mere stille for at gå amok bagefter.... JM og lægerne bliver overrasket hver gang over hvor vild hun er derinde.... Det er ikke for ingenting at jeg har fået forflyttet mavemuskler og fået fibersprængning

Haha

Du får da dit at se til når bebs kommer ud ;-)

Hvis det passer med hvad de siger, altså

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne bebserne,

Men hvornår på dagen begynder jeres bebs at sparke derinde ?

Er der et mønster i det ?

 

Jeg synes at mønsteret er mere og mere aftagende her. Han er godt nok blevet en dovenfis, efterhånden. Meeen der er jo heller ikke så meget plads derinde mere med fire dage til termin :) Han er dog stort set altid aktiv om aftenen når jeg går i seng, og lige ligger på ryggen mens manden smører min mave med mandelolie.

 

Der sker da også noget i løbet af dagen, men ikke sådan decideret med et mønster mere. Jeg snakkede med min jordemoder om det sidst, og hun sagde, at det var helt normalt her i slutningen. Så længe jeg mærker liv dagligt, skal jeg ikke bekymre mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at mønsteret er mere og mere aftagende her. Han er godt nok blevet en dovenfis, efterhånden. Meeen der er jo heller ikke så meget plads derinde mere med fire dage til termin :) Han er dog stort set altid aktiv om aftenen når jeg går i seng, og lige ligger på ryggen mens manden smører min mave med mandelolie.

 

Der sker da også noget i løbet af dagen, men ikke sådan decideret med et mønster mere. Jeg snakkede med min jordemoder om det sidst, og hun sagde, at det var helt normalt her i slutningen. Så længe jeg mærker liv dagligt, skal jeg ikke bekymre mig :)

Ja. Jeg har det på samme måde.

De bevægelser der er, er ret så dovne.

Det er ikke længere spark men udelukkende bevægelser.

Jo måske få spark. Men ikke så tit.

Om aftnen er han altid rolig.

Formiddag/eftermiddag er hans aktive periode.

Håber det holder ved når han kommer ud ;-)

Uhh ja du har termin om få dage.

Har jm sagt noget om hvad planen er hvis du går over tid?

Og hvad med hindeløsning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Jeg har det på samme måde.

De bevægelser der er, er ret så dovne.

Det er ikke længere spark men udelukkende bevægelser.

Jo måske få spark. Men ikke så tit.

Om aftnen er han altid rolig.

Formiddag/eftermiddag er hans aktive periode.

Håber det holder ved når han kommer ud ;-)

Uhh ja du har termin om få dage.

Har jm sagt noget om hvad planen er hvis du går over tid?

Og hvad med hindeløsning?

 

Nemlig, det er også min opfattelse, at det er meget begrænset med spark efterhånden. I går aftes gik han faktisk lidt amok både med spark og masser af bevægelse oven i en gedigen omgang hikke :D Det var lidt rart :wub

 

Jeg har ikke nogen plan endnu. Hvis jeg ikke har født inden, skal jeg til jordemoder igen på fredag, som jo er terminsdag. Jeg går ud fra, at jeg får mere at vide der - og så håber jeg lidt, at jeg kan få lov til at løsnet hinder. Men jeg tvivler, for jeg har en rigtig god graviditet og bettemanden virker jo til at trives derinde. Men nu må vi se :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha

Du får da dit at se til når bebs kommer ud ;-)

Hvis det passer med hvad de siger, altså

Ja de siger alle sammen held og lykke med den krudtugle ;-) vi har heller ikke et eneste rigtig godt scanningsbillede af hende fordi hun fare rundt hver gang, selv nu hvor hun ligger fast og er så stor er det en kamp når der skal scannes, køres kurve eller bare lyttes til hjertelyd.... Jeg håber altså at hun bliver bare en anelse mindre umulig når hun kommer ud for ellers får jeg virkelig min sag for...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER