AirDove

Et forsigtigt hej fra ny og tilhørende historie

15 indlæg i dette emne

Hej til folket  :) Jeg er 23, ny herinde og har fuldt med fra sidelinjen igennem et par dage, da der har været mange emner, jeg har siddet og læst og sammenlignet på. Og jeg må indrømme, at det her er det sted, jeg føler er mest varmt af de fleste babyforums på nettet. Så derfor vælger jeg at komme ud med min historie her - omend forløbet faktisk er meget kort!

 

 

Den korte historie
15. nov: sidste første mens.dag
24. nov: p-stav fjernes

14. dec: mens. smerter

18. - 19. dec: svag positiv test

21. dec: mere tydelige streger

22. dec: helt sikker på, at den er der! :D

 

 

Den lange historie

Sagen er den, at jeg får min mens den 15. november, mens jeg har p-stav i. Den 24. november får jeg fjernet p-staven og afventer en mens. Min læge siger til mig, at det kan være, at der kommer til at gå tid, før der sker noget graviditetsmæssigt men også at der kan gå kort tid. Min kæreste og jeg beslutter os at få staven fjernet velvidende om, at der kan gå noget tid inden der sker noget.

 

Jeg kan i starten af december tydeligt se og mærke en ægløsning - håber jeg på det tidspunkt, eftersom det fortæller mig, at min krop ikke er helt rusket igennem af hormoner gennem flere år.  ;)

Jeg har ikke skrevet mine cyklusser ned, da vi har tænkt, at det sker, når det sker, og jeg har ikke været obsessed eller bestilt test. Vi har levet vores hverdag som vi plejer uden at overfortolke på noget.

 

Ikke engang en uge senere mærker jeg et stik og en efterfulgt kort krampe i højre side af underlivet der ikke varer mere end to min og så er den væk. Jeg tænker, at det er mens, der er på vej.

Den 14. december (omkring forventet mens. start) får jeg mens smerter. Det gør nuller naller og jeg plejer at få mens samme dag jeg mærker smerter. Men de bliver ved uden at der kommer blod.

 

I et par dage tænker jeg ikke så meget over det, eftersom der er noget i hverdagen, der tager min opmærksomhed, men smerterne er der altså fortsat.

 

Den 18. december er jeg højst mistænksom og har allerede googlet mig frem til, at det ikke er ualmindeligt med mens smerter i starten af en graviditet. Og jeg har aldrig sprunget en mens over eller gået over 30 dage siden sidste mens. Vi beslutter os at købe en test (valmed). Efter 3 minutters stirren på testen, erklærer kæresten den for negativ, men jeg kan ane en svag streg. Hertil har jeg så læst næsten alt der er at vide om skyggestreger på nettet! xD

 

Den 19. december tager jeg så en til men i et andet mærke (invitro fra rema). Meget svag streg og næsten ikke til stede. Jeg bliver lidt trist da kæresten også erklærer den for negativ, for "det er der, hvor stregen burde være, man kan se mønsteret af", siger han.

 

Jeg holder en pause med tests frem til 21. december, men denne gang kan jeg klart se noget om morgenen på et test (valmed)! Jeg farer ind i sengen med den til kæresten som ikke rigtig reagerer på det og først senere kigger han på den (efter tre timer hvor den jo altså er blevet meget tydeligere - ikke gældende), og han går så ind med den til mig og viser mig de to næsten lige tydelige streger. "Jaah", svarer jeg, "sådan så den altså ikke ud for tre timer siden". Jeg viser ham et billede af testen fra tidligere, men får ikke meget respons, eftersom han snakker i tlf. Bagefter snakker vi om, hvad nu hvis der er noget allerede.

 

Om aftenen kan jeg ikke dy mig og tager så den sidste af de tests fra rema (invitro), fordi jeg tænker, at hvis den ikke kunne måle noget sidst, kunne den nok heller ikke nu. Og jeg tænker faktisk "lortetest!!" i mit stille sind.  :P  :D Men da der så kommer farve og streg på den, begynder jeg at tro på det her! Jeg har siden starten af december snakket med min kæreste om, at jeg havde brug for afklaring om hvorvidt, jeg kunne tillade mig et glas champagne nytårsaften, og han har sagt, at der sker jo nok ikke noget, så vi tager den derfra, men at der nok ikke skete noget ved det.

Jeg viser kæresten testen og han siger "den er da ikke positiv!". Jeg er paf, for stregerne er jo tydelige! Jeg fortæller ham så, at stregerne jo altså ikke skal være lige tydelige, før der er gevinst - det kommer an på hvor langt man er henne + mængden af produceret hormon. Han bliver så glad og siger, at de kunne da godt være mere tydelige alligevel!  :D De mænd altså!

 

Vi er nu sikre på, at der er gevinst i første hug og vi håber jo bare, at den bliver til noget.  :) Jeg har en lægetid den 23. december, som dog intet har med dette at gøre, men får da alligevel lægen til at tjekke.

 

I morges tog jeg en valmed test igen (købte en pakke mere i går for at være sikker) og der var tydeligt to streger selv langt væk fra! Vi er begge glade! Og, hvis lægen i morgen også siger, at der er noget, kan vi jo nærmest ikke holde vores mund over for vores familier!  :D

 

Jeg har undret mig... Jeg burde være 5+ i dag, og jeg har set på nettet, at rigtig mange får tydeligere streger allerede i 3. og 4. uge. Så det værste ville jo være, hvis lægen ikke kan se noget, og alle mine tests er ugyldige. Og jeg er SÅ bange for, at hvis der er noget, at jeg så mister det! Har vedhæftet billede af testene, så jeg kan høre jeres dom.  :)

 

3jYgo9c.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er da en flot udvikling i dine tests! Stort tillykke til jer!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er da klart gravid! Som du selv siger, skal stregerne ikke være lige tydelige - er der to af dem, er du gravid. Tillykke! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er selv ret overrasket og har vist ikke helt fattet det endnu. Det er helt underligt at høre :D Tak!

  :yiepie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke og velkommen til :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal du ha :D Glæder mig så meget til den lægetid i morgen! Tør ikke ændre min "Vil gerne være gravid" til "Gravid" før efter lægebesøget.  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til Babyklar og tillykke med din graviditet.

Håber på alt det bedste under dit forløb :)

 

:jul1:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er du altså bare heldig!

Jeg fik taget min p-stav ud i maj , og der er stadigvæk ingenting sket her .. (vi prøvede dog først aktivt at lave en baby fra september) ..

 

Velkommen til - jeg krydser fingre for at din graviditet bliver fantastisk :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lægen har bekræftet :D Er så glad!

 

Tak tak :) Jeg er selv utroligt overrasket over, at det er gået så hurtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Yes, tak :D Ih hvor jeg føler mig tarvelig over tempoet i forhold til jer andre..  :unsure

 

Er der forresten nogen der ved, om jeg kan få flyttet denne hen i graviditet-afdelingen, eller om jeg bare skal oprette en ny derinde? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror du skal oprette en ny - men jeg er ikk så fiks til computer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hjertelig tillykke :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan godt få tråden flyttet - så skal du oprette et emne under "til/fra redaktionen" med et link til denne tråd og skrive hvor du gerne vil have den hen.

Dog oprettes der ofte nye tråde, da fokus jo nu er et andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER