roselein

Scanninger

32 indlæg i dette emne

Er der nogen af jer andre, der skal/har været til tidlig scanning?

 

Jeg skal i morgen, og kan næsten ikke vente! :glad Har gået og glædet mig det meste af december :)

Det bliver så spændende at se, hvad der sker derinde, og om det virkelig kan passe, at der vokser noget derinde. Har stadig svært ved at tro på det, på trods af alle symptomerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt ikke at tage til tidlig scanning, men venter til NF.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja vi var til scanning sidste fredag - hvor jeg blev vurderet til at være 6+6. Og til vores store overraskelse blev vi tilbudt en mere - hvor jeg er i uge 10. (men det er jo fordi vi er i behandling, så derfor får man de to ekstra scanninger - det er virkelig rart!)

 

Jeg kan godt forstå at du glæder dig - det er nemlig så stort at få lov til at kigge ind, og se om de nu også passer at der vokser noget derinde, på trods af symptomer... 

Go fornøjelse i morgen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi var afsted i mandags - det var så dejligt at se den lille bønne blinke :wub Og også ret sjovt at have set babyen nu - og så til nf om nogle uger, hvor det rent faktisk ligner en baby :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i heldige at få tilbud scanninger allerede :-) :7himmel

 

Hvordan kan det være?

jeg har fået en tid til første lægebesøg :-)

 

Kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i heldige at få tilbud scanninger allerede :-) :7himmel

Hvordan kan det være?

jeg har fået en tid til første lægebesøg :-)

Kram

Vi betalte den selv:) så længe man ikke er i risiko-gruppe af en art eller i fertilitetsbehandling, tror jeg ikke man får de tidlige scanninger tilbudt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i heldige at få tilbud scanninger allerede :-) :7himmel

 

Hvordan kan det være?

jeg har fået en tid til første lægebesøg :-)

 

Kram

 

Vi har også selv betalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, kom til scanning i går, og det var ikke helt det vi havde regnet med. Fosteret var på ingen måde alderssvarende, der var ikke noget hjerteblink og scanningslægen mente at den havde været død i et par uger :boo

Så i dag var jeg et smut forbi sygehuset, for at blive sat i gang med en medicinsk abort. Nu bløder jeg, og synes det hele er lidt underligt.

Men jeg er rigtig glad for, at vi valgte at købe os til en scanning. Mit Hcg var stadig rimeligt højt, da de målte det i dag, og kunne have risikeret at gå med den i et par uger endnu. Det ville jeg ikke have syntes var ret sjov :(

 

Men held og lykke til jer andre :yay Så håber jeg bare snart vi har heldet med os igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, kom til scanning i går, og det var ikke helt det vi havde regnet med. Fosteret var på ingen måde alderssvarende, der var ikke noget hjerteblink og scanningslægen mente at den havde været død i et par uger :boo

Så i dag var jeg et smut forbi sygehuset, for at blive sat i gang med en medicinsk abort. Nu bløder jeg, og synes det hele er lidt underligt.

Men jeg er rigtig glad for, at vi valgte at købe os til en scanning. Mit Hcg var stadig rimeligt højt, da de målte det i dag, og kunne have risikeret at gå med den i et par uger endnu. Det ville jeg ikke have syntes var ret sjov :(

Men held og lykke til jer andre :yay Så håber jeg bare snart vi har heldet med os igen :)

Ej hvor gør det mig ondt :( :boo

Må lige se om vi kan gå gjort en anden ansvarlig for terminslisten så.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, kom til scanning i går, og det var ikke helt det vi havde regnet med. Fosteret var på ingen måde alderssvarende, der var ikke noget hjerteblink og scanningslægen mente at den havde været død i et par uger :boo

Så i dag var jeg et smut forbi sygehuset, for at blive sat i gang med en medicinsk abort. Nu bløder jeg, og synes det hele er lidt underligt.

Men jeg er rigtig glad for, at vi valgte at købe os til en scanning. Mit Hcg var stadig rimeligt højt, da de målte det i dag, og kunne have risikeret at gå med den i et par uger endnu. Det ville jeg ikke have syntes var ret sjov :(

Men held og lykke til jer andre :yay Så håber jeg bare snart vi har heldet med os igen :)

:kram :kram :kram

Stakkels jer. Det er bare det man frygter allermest.

Håber I har det ok efter omstændighederne og at I snart står med to fine streger igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i heldige at få tilbud scanninger allerede :-) :7himmel

 

Hvordan kan det være?

jeg har fået en tid til første lægebesøg :-)

 

Kram

Det er fordi jeg er blevet gravid ved ivf - og på skive fertilitetsklinik tilbyder to scanningen inden nf

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, kom til scanning i går, og det var ikke helt det vi havde regnet med. Fosteret var på ingen måde alderssvarende, der var ikke noget hjerteblink og scanningslægen mente at den havde været død i et par uger :boo

Så i dag var jeg et smut forbi sygehuset, for at blive sat i gang med en medicinsk abort. Nu bløder jeg, og synes det hele er lidt underligt.

Men jeg er rigtig glad for, at vi valgte at købe os til en scanning. Mit Hcg var stadig rimeligt højt, da de målte det i dag, og kunne have risikeret at gå med den i et par uger endnu. Det ville jeg ikke have syntes var ret sjov :(

 

Men held og lykke til jer andre :yay Så håber jeg bare snart vi har heldet med os igen :)

Ej hvor blev jeg ked af det, da jeg læste det - jeg kender dig godt nok ik rigtig endnu, men jeg havde glædet mig på dine vegne og glædet mig til at høre om din scanningsoplevelse...

Men hold da op du tager det med oprejst pande må man sige! Det kunne jeg slet ikke de gange det skete for mig...

Jeg håber at der hurtigt kommer gevinst for jer igen, og at du kommer godt igennem det her...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor gør det mig ondt :( :boo

Må lige se om vi kan gå gjort en anden ansvarlig for terminslisten så.

 

Det er nok en god ide :)

 

 

:kram :kram :kram

Stakkels jer. Det er bare det man frygter allermest.

Håber I har det ok efter omstændighederne og at I snart står med to fine streger igen

 

Ja, det var virkelig det jeg havde frygtet allermest. Kunne næsten bedre have forholdt mig til, hvis det bare var begyndt at bløde. Men der er jo desværre ikke så meget at gøre ved det :(

Håber det går lige så stærkt med at få to streger anden gang, som det gjorde første gang, men er lidt bange for, at det ikke gør :( Men det må tiden jo vise.

 

 

Ej hvor blev jeg ked af det, da jeg læste det - jeg kender dig godt nok ik rigtig endnu, men jeg havde glædet mig på dine vegne og glædet mig til at høre om din scanningsoplevelse...

Men hold da op du tager det med oprejst pande må man sige! Det kunne jeg slet ikke de gange det skete for mig...

Jeg håber at der hurtigt kommer gevinst for jer igen, og at du kommer godt igennem det her...

 

Jeg har også været ret trist, men allermest føler jeg mig snydt over, at jeg har troet det skulle være noget når det har været dødt så længe. Er også lidt bange for, om det så betyder, at vi ikke kan lave normale fostre, hvilket jeg ved er noget pjat, men jeg er nervøs alligevel :P

Håber virkelig det går stærkt med den næste, men nu må vi se.

Selvom jeg ikke kender jer så godt, så havde jeg nu også allerede glædet mig til at følges med jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok en god ide :)

 

 

 

Ja, det var virkelig det jeg havde frygtet allermest. Kunne næsten bedre have forholdt mig til, hvis det bare var begyndt at bløde. Men der er jo desværre ikke så meget at gøre ved det :(

Håber det går lige så stærkt med at få to streger anden gang, som det gjorde første gang, men er lidt bange for, at det ikke gør :( Men det må tiden jo vise.

 

 

 

Jeg har også været ret trist, men allermest føler jeg mig snydt over, at jeg har troet det skulle være noget når det har været dødt så længe. Er også lidt bange for, om det så betyder, at vi ikke kan lave normale fostre, hvilket jeg ved er noget pjat, men jeg er nervøs alligevel :P

Håber virkelig det går stærkt med den næste, men nu må vi se.

Selvom jeg ikke kender jer så godt, så havde jeg nu også allerede glædet mig til at følges med jer :)

 

Det kan jeg godt forstå - specielt hvis du ikke har børn i forvejen som bevis for at det kan lade sig gøre. Jeg vil sige til dig, at det er ganske normalt at tænke sådan - du kan tro at jeg har været der også... 

Mit har så gået på at jeg ikke tror at jeg kan selv. Fordi jeg har mistet de to gange, jeg er blevet gravid uden hjælp. Men jeg ved at det kan lade sig gøre vha IVF - for det har givet os vores datter. Og jeg er nu gravid igen - vha IVF. - jeg ved ikke om det er noget ekstra hormon der skal til, for at jeg kan holde på det, eller om det bare er tilfældigt. 

For man får at vide - "ja det er desværre ganske normalt at miste... ca 1/4 mister" - det kan man bare ikke bruge til noget. 

Men det jegvil sige med det er, at det er ikke sikkert at der behøver at være noget galt, du kan være blandt de uheldige der skal opleve det her forfærdelige tab, og ellers kan man heldigvis få hjælp....

 

Kæmpe krammer til dig....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg godt forstå - specielt hvis du ikke har børn i forvejen som bevis for at det kan lade sig gøre. Jeg vil sige til dig, at det er ganske normalt at tænke sådan - du kan tro at jeg har været der også... 

Mit har så gået på at jeg ikke tror at jeg kan selv. Fordi jeg har mistet de to gange, jeg er blevet gravid uden hjælp. Men jeg ved at det kan lade sig gøre vha IVF - for det har givet os vores datter. Og jeg er nu gravid igen - vha IVF. - jeg ved ikke om det er noget ekstra hormon der skal til, for at jeg kan holde på det, eller om det bare er tilfældigt. 

For man får at vide - "ja det er desværre ganske normalt at miste... ca 1/4 mister" - det kan man bare ikke bruge til noget. 

Men det jegvil sige med det er, at det er ikke sikkert at der behøver at være noget galt, du kan være blandt de uheldige der skal opleve det her forfærdelige tab, og ellers kan man heldigvis få hjælp....

 

Kæmpe krammer til dig....

 

Tusind tak!

Godt at høre, at jeg ikke er den eneste, der går og kæmper med de slags tanker :)

Haha, nej, det der med at det er "meget normalt" kan man jo egentlig ikke bruge til noget som helst. Nu krydser jeg fingre for at det lykkedes snart igen, vi fik grønt lys til at gå igang så snart blødningen var overstået, så det var jo meget rart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må lige se om vi kan gå gjort en anden ansvarlig for terminslisten så.

Jeg kan godt melde mig til at være terminsansvarlig hvis det er. Er det mon nemmest bare at lave en ny tråd? Eller kan en moderator mon trylle lidt tror i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt melde mig til at være terminsansvarlig hvis det er. Er det mon nemmest bare at lave en ny tråd? Eller kan en moderator mon trylle lidt tror i?

Jeg har undersøgt det, der skal laves en ny tråd. Jeg skal også nok gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

roselein : sender en masse positive tanker i jeres retning. Håber det bedste for jer. 

Kram 

 

- Det er smart man kan betale for det, jeg overvejer at spørge min læge, om jeg ikke må komme til en scanning, bare lige for at få bekræftet at der er et hjerte der blinker... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

roselein : sender en masse positive tanker i jeres retning. Håber det bedste for jer.

Kram

- Det er smart man kan betale for det, jeg overvejer at spørge min læge, om jeg ikke må komme til en scanning, bare lige for at få bekræftet at der er et hjerte der blinker...

Jeg tror ikke din læge vil sende dig til scanning medmindre du har en særlig forhistorie.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du har helt sikkert ret, men måske jeg kan få lov, i forhold til jeg har en diagnose, men jeg tror ikke jeg får lov...

 

:-) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du har helt sikkert ret, men måske jeg kan få lov, i forhold til jeg har en diagnose, men jeg tror ikke jeg får lov...

:-)

Ellers kan du altid se efter hvad scanningskliniker det er lige i nærheden og se på prisen. Og sø tage stilling derfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers kan du altid se efter hvad scanningskliniker det er lige i nærheden og se på prisen. Og sø tage stilling derfra.

Jeps... vi tager det lige som det kommer, det er jo mest fordi man er lidt nysgerrig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til scanning på onsdag (8+4). Skulle have været det i uge 7, men Svend (lægen som jeg helst vil ind til) var ikke på kontoret. Er meget spændt, men også nervøs for om der nu skulle være noget galt. Det kan jo ske, hvilket jeg kan se er sket her i gruppen, desværre. Dog har jeg fået besked på at jeg skal tro på det med mindre der er smerter eller blod, så skulle jeg kontakte dem. Det var vores andet IUI-H som jeg blev gravid på, derfor får vi denne tidlige scanning via klinikken (CFC). Har været rimelig forskånet for symptomer, men det gør så også at spørgsmålet popper op "om den nu også stadig er der". Det er mest pga min alder (42). Tog en test 22/12, og den var heldigvis positiv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er 9+0 i morgen og har ikke fået tider til scanning endnu, men det kan ikke være længe. Har også først lige lavet vandrejournal med lægen i denne uge. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er 9+0 i morgen og har ikke fået tider til scanning endnu, men det kan ikke være længe. Har også først lige lavet vandrejournal med lægen i denne uge. :)

 

Det tog en lille uge fra jeg var ved lægen til der kom indkaldelse til NF:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER