MissH

Ammestop, hjælp...

14 indlæg i dette emne

Hej!
Jeg har fået 2 piller fra lægen (½ x 2 dgl) i to dage. Jeg har indtil videre taget 1½, så i aften skal jeg tage den sidste.
Mit problem er bare at her til morgen havde jeg ømme og stenhårde bryster. Har læst, at man helst ikke skal malke ud, da man så risikerer at holde mælkeproduktionen vedlige. Men jeg blev simpelthen nødt til lige at 'tage toppen', dvs. jeg malkede lidt ud, indtil hårdheden blev lidt mindre. Skal jeg så gøre det igen senere eller er det bedst at lade være? :/
Og oveni dette er jeg meget følelsesladet over at stoppe med amning, går og smågræder hele tiden. Føler lidt, at jeg svigter min datter og at vi ikke er ligeså nære som før :( Hun er 3 mdr., så synes selv at jeg har holdt godt ud, men da hun konstant græder og bliver urolig ved brystet besluttede jeg, at gå ovre på modermælkserstatning; Alomin Syrnet 0-6 mdr.  
Andre der har stoppet amning på nogenlunde samme måde? Og nogen, der måske har et godt råd eller to?      

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Jeg har fået 2 piller fra lægen (½ x 2 dgl) i to dage. Jeg har indtil videre taget 1½, så i aften skal jeg tage den sidste.

Mit problem er bare at her til morgen havde jeg ømme og stenhårde bryster. Har læst, at man helst ikke skal malke ud, da man så risikerer at holde mælkeproduktionen vedlige. Men jeg blev simpelthen nødt til lige at 'tage toppen', dvs. jeg malkede lidt ud, indtil hårdheden blev lidt mindre. Skal jeg så gøre det igen senere eller er det bedst at lade være? :/

Og oveni dette er jeg meget følelsesladet over at stoppe med amning, går og smågræder hele tiden. Føler lidt, at jeg svigter min datter og at vi ikke er ligeså nære som før :( Hun er 3 mdr., så synes selv at jeg har holdt godt ud, men da hun konstant græder og bliver urolig ved brystet besluttede jeg, at gå ovre på modermælkserstatning; Alomin Syrnet 0-6 mdr.

Andre der har stoppet amning på nogenlunde samme måde? Og nogen, der måske har et godt råd eller to?

Med Felix stoppede jeg med amningen på samme måde. Startede mandag og efter en 4-5 dage var det helt ovre. Jeg tog altså også toppen en enkelt gang og det gik jo altså fint.

Min læge anbefalede at man bandt et stramt tørklæde om brysterne men det var ikke noget jeg gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med Felix stoppede jeg med amningen på samme måde. Startede mandag og efter en 4-5 dage var det helt ovre. Jeg tog altså også toppen en enkelt gang og det gik jo altså fint.

Min læge anbefalede at man bandt et stramt tørklæde om brysterne men det var ikke noget jeg gjorde.

Eller hvis du har en sportsbh, så på med den i en uges tid :) Det fik jeg atvide :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan have meget bedre øjenkontakt med dit barn når du giver flaske, min pige ligger puttet ind til mig når hun spiser og vores nærhed er lige så god, som hvis jeg ammede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har hun grædt i 3 mdr ved brystet eller? For det er jo ind i mellem normalt at de blir urolig ved brystet.

Men hvad angår ammestoppet, så gør det intet at man lige tager toppen af trykket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft sportstop på siden i går, så den fortsætter jeg lige med at have på :)
Godt at vide, at man godt 'må' malke lidt ud, så man ikke render rendt med beton kugler til sidst ;)
Mortil2xL: Det er ikke kun ved brystet hun græder, hun græder generelt meget. Siden hun var 14 dage startede den voldsomme gråd. Og vi har forsøgt alle mulige ting læge, kiropraktor, zoneterapeut, Mylicon dråber, d-dråber med mælkesyrebakterier, osv. Intet har hjulpet. Så nu blev det tid til at prøve modermælkserstatning, for at se om det gør tilværelsen lettere for os alle sammen.
Men er begyndt at tro, at hendes voldsomme gråd skyldes smerter i benene, evt. vokseværk. Men ved ikke om man kan få det undersøgt. Lægerne fejer mig bare af med den kommentar om at nogle børn jo bare græder mere end andre. Men hendes gråd er så ekstrem, har aldrig hørt noget lignende. Hun har virkelig ondt et eller andet sted :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Nej, så skulle Mylicon dråberne gerne have hjulpet på det. Og det virker ikke som om de der jag kommer fra maven. Og man siger jo, at kolik for det meste varer 3 mdr. Og at det topper i 2-måneders alderen. Så det skulle jo gerne være ved at ebbe ud nu og det er det overhovedet ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du haft hende forbi en kiropraktor med med speciale i små børn?

 

Jeg tror ikke på at det er vokseværk på et spædbarn - men det kunne jo være, at der var noget, der sad i klemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, kiropraktoren behandlede kun spædbørn. det er hendes speciale. Der fik hun konstateret skæv ryg, øm nakke og lænd som efterfølge, af uk. stilling inde i maven. Men kiropraktoren har behandlet det, der drillede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder træls, hvad med zoneterapi eller kranio sakral?

Håber mme kan hjælpe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En i min mødregruppe fandt ud af at hendes søns mavepine stammede fra komælk, så da hun stoppede helt med at indtage noget med komælk (inkl produkter med skummetmælkspulver), så stoppede hans mavepine :)

Det betyder også han ikke tåler alm mme f.eks :)

Da jeg stoppede amningen malkede jeg ud med hånden nogen dage, og langsomt mindre og mindre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en lammelse i ansigtet da A var 1 måned gammel, og skulle tage stærke piller som jeg ikke måtte tage mens jeg ammede, og jeg fik også de amme-stops piller. Jeg fortsatte med at have mælk i omkring 3 uger. Det blev mindre og mindre mængde der var, men den første uges tid gjorde NAS! Når det var allerværst tog jeg et varmt bad, hvor mælken af sig selv stod ud i store stråler, og det tog lige det værste tryk.

Det er hårdt at stoppe med at amme, men du svigter på ingen måde din datter :kram2

Jeg SAVNER at amme, jeg tænker på det næsten hver gang jeg giver min datter en flaske. Men omstændighederne var der bare ikke for at forsætte amningen, og beslutningen var ude af mine hænder.

Men det er på mange måder nemmere at give flaske. Far kan hjælpe mere til og det er lettere at få baby passet i et par timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også prøvet zoneterapeut, men tror simpelthen hun har ondt i sin skæve ryg :/
Amningen er helt stoppet nu og der er ikke 'mælkeophobning', men savner at amme. Men nu er tilværelsen blevet lettere i forhold til at hun kan blive passet uden problemer og min kæreste kan give hende mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER