HeleneLouisa.

En god amme rytme, hvornår!?

9 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Jeg har en bøn til jer om lidt hjælp og gode råd!

Jeg er mor til skønne Karla på snart 5 uger og hun er den skønneste lille prinsesse :)

Jeg har dog et par spørgsmål som jeg håber at nogle af jer super moms kan hjælpe mig med!

Jeg ammer fuldt ud og det fungere da også i perioder jeg er dog fortvivlet og lidt frustreret om hvorvidt det her amning nogensinde bliver nemmere! De første 4 uger var rigtig gode hun spiste og så sov hun så fint men det er som om hun er blevet mere pylret altså spiser godt men så begynder hun at græde når hun ligger ved brystet og endda skrige og syntes det er svært at finde ud af om hun er mere sulten eller om det er fordi hun har fået nok? Hun er generelt bare begyndt at pive mere og klynke i løbet af hele dagen, men det er dig mest fustrerende ved brystet! Især om aftenen hvor jeg syntes jeg ammer hele tiden! Går det over??

Så vil jeg hører om hvornår kan man "forvente" at man har en god solid amme rytme? hvor baby spiser bum på en relativ tid så det ikke konstant er maraton amning..

Og er der nogen der har erfaring med amning når man har en meget stor barm, indadvendte brystvorter (bruger ammebrik) som også er meget flade og bløde for føler godt nok det ikke er sådan lige til når der skal ammes og frygter at amme ude :-( ville ønske jeg bare kunne ligge hende til sådan lige, bum!

Og til sidst kan det passe at de forandre sig efter en måned altså mere vågne også med henblik på skrig og græd?

Håber i kan komme med lidt gode råd til en lidt fortvivlet mor vil så gerne bare have at det kører!

På forhånd tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tager du lur i løbet af dagen? For det lyder til, som min sundhedsplejerske siger, at der ikke er nok næring i maden sidst på eftermiddagen og aftenen, når din krop er træt og brugt. Min SP anbefalede at tage en lur og at drikke ammete, det skulle få produktionen af det tykke mælk lidt op :)

Jeg bakser også selv med store og bløde bryster, samt ammebrik, og jeg kan simpelthen ikke ligge hende til at amme uden min mand hjælper mig. Jeg ammede på en puslestue i Fields, hvor han også var med og det var fint :) Jeg ville virkelig også ønske at det var nemt at ligge hende til, men jeg tror bare at det er om at acceptere. Jeg kan desværre ikke lige se at der er noget at gøre ved det :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige kort: Jeg tænker tigerspring og/eller appetitspring. Passer det ikke med hendes alder? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige kort: Jeg tænker tigerspring og/eller appetitspring. Passer det ikke med hendes alder? :unsure

:Ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige kort: Jeg tænker tigerspring og/eller appetitspring. Passer det ikke med hendes alder? :unsure

Samme tanke

Det er desuden helt normalt at man ammer mere om aftenen. Baby tanker op, men produktionen er lidt lav pga kroppen er træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar!

Vi har lige været igennem et appetit spring og Tigerspring er fra termins dato og gik 14 dage over tid men det er selvfølgelig en mulighed syntes bare det er lidt hårdt når hun samtidig skriger og virker lidt utilfreds og urolig..

Nu har jeg købt amme te så må jeg se om det kan gøre en forskel i aften spisningen! Det sådan set fint at hun spiser det ville bare være rart hun spiste sig helt mæt og var tilfreds..

Mht til amningen ja man må "æde" den men ja en hjælpende hånd er god i vores situation får dog flere succes oplevelser så hænger i!

Hvornår ved man at et tigerspring er ovre og er det normalt de bliver mere grædende/skrigende eller er det fordi vi er midt i?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om i er midt i et spring. Prøv evt at hente appen vidunderlige uger. Der kan du følge og læse lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde mange af de samme udfordringer som du, da min datter var i den alder. Hun var tit ked af det og med gråd når jeg ammende til aften. Men vi fandt ud af at hun simpelthen var træt. Så efter hun nu sover en sen eftermiddagslur / aftenlur græder hun ikke under de sene amninger :)

 

Vi brugte også brikker til at begynde med, men da hun var omkring to måneder havde mine brystvorter formet sig (de var meget store og flade og slet ikke sutteformede... :ba ) Nu bruger vi den slet ikke mere, så hold humøret oppe, det skal nok blive bedre :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange babyer går lidt døde hen på eftermiddagen og bliver lidt pylrede og har uro i kroppen. Prøv at stimulere hende mindre. De tanker ofte op inden natten så de har fyldte maver, så de spiser lidt mere på det tidspunkt.

 

Når hun et par måneder ældre bliver det nemmere at vide tidspunkter for hvornår det er tid til at amme. Nu hvor hun er så lille kan hun godt lide at hænge i brysterne for der er jo også tryghed.

 

Mht. til flade/indadvendte brystvorter er der en brystvorteformer fra Medela som stimulerer brystvorten, så den kommer ud. Den kan du bruge 10 inden amning så hun kan få fat. De hjalp mig i meget starten.

 

Se her:

http://www.medela.com/SE/da/breastfeeding/products/breast-care/breast-nipple-problems.html

 

Mange knus :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER