Haarup

Samtale med læge efter NF

11 indlæg i dette emne

Hej tøser.

Jeg har lige fået mit 3. brev med tid til NF scanning.

I dette stod der at tiden var blevet flyttet pga at jeg skal snakke med en fødselslæge efter scanningen fordi jeg sidste gang fik akut kejsersnit.

Hvorfor nu det?

Hvad vil de snakke om?

Er det måske fordi jeg ikke må føde normalt?

Er det fordi det gik galt sidste gang?

Er det fordi kejsersnittet gik galt?

Er det mon fordi jeg fik svær svangerskabsforgiftning sidst?

Bare det ikke er ham den dumme læge, så tror jeg at jeg går...

Er det normalt at snakke med en fødselslæge til NF?

Eller er det kun fordi det er efter kejsersnit/akut kejsersnit?

Mit hovede summer af spørgsmål, og forvirring. Så hvis i ved noget om sådan en samtale, hvad den indeholder, eller hvorfor

Eller i selv har prøvet det.

Så skriv endelig, og giv mig lidt fred i sjælen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man har fået kejsersnit før, så er der en øget risiko for at livmoderen brister, så mon ikke det er det de vil oplyse dig om? Inden du bekymrer dig, så er der ikke tale om en ret stor risiko, men måske de vil følge dig lidt ekstra. Ofte kan man sagtens føde vaginalt efter et kejsersnit, men jeg kender ikke dine omstændigheder, så jeg tænker, at der er nogen, der kan svare på det bedre end jeg kan.

Hvis du har haft svangerskabsforgiftning sidste gang, så er det også en god grund til at følge dig lidt ekstra.

Håber for dig, at det ikke er den samme læge igen, det er så ærgerligt, når man får en læge, man ikke har god kemi med.

 

Håber det hjalp en lille smule :kram Kan godt forstå, at du har en masse spørgsmål, men mon ikke du får svar på dem i morgen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også til lægsamtale pga aks sidst. Har egentlig bare forstået at vi skal snakke hvordan jeg vil føde. Evt vende sidste fødsel. Heldigvis når jeg til jm inden jeg skal til samtale.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten fik jeg en seddel om de forskellige muligheder samt risikoer til nf jeg skulle læse inden samtalen. Kan forsøge st tage et billede og ligge herind hvis det er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten fik jeg en seddel om de forskellige muligheder samt risikoer til nf jeg skulle læse inden samtalen. Kan forsøge st tage et billede og ligge herind hvis det er...

Det må du rigtig gerne hvis du vil.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var også til lægesamtale pga. ks sidst, dog først efter MD :) Det er ikke noget særligt, de vil bare gerne fortælle omkring de ,,farer'' der kan være ved at KS arret kan bryde op, samt ligge en plan med dig. Her snakkede vi bare om at jeg gerne ville føde naturligt hvilket han også rådede mig til. Vi gennemgik forløbet fra sidst og han spurgte hvordan jeg har haft det i graviditeten denne gang. Så fortalte han om risikoen, samt at man på Hvidovre ikke vil sætte mig igang med piller men kun ved at tage vandet hvis det er muligt, da det ikke er godt for arret. Derfor bliver det højest sandsynligt PKS hvis jeg går over tid og ikke går igang selv. 

 

Jeg syntes faktisk at det var rigtig dejligt at snakke med dem om det, især fordi han gav mig gode udsigter for at kunne føde naturligt næste gang :) Og så fik jeg også spurgt omkring alle de ting jeg havde tænkt over selv, fx. om de skærer samme sted igen hvis det bliver KS, om mit forløb hvis det er en normal fødsel bliver som enhver anden 2.gangs mm. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man har fået kejsersnit før, så er der en øget risiko for at livmoderen brister, så mon ikke det er det de vil oplyse dig om? Inden du bekymrer dig, så er der ikke tale om en ret stor risiko, men måske de vil følge dig lidt ekstra. Ofte kan man sagtens føde vaginalt efter et kejsersnit, men jeg kender ikke dine omstændigheder, så jeg tænker, at der er nogen, der kan svare på det bedre end jeg kan.

Hvis du har haft svangerskabsforgiftning sidste gang, så er det også en god grund til at følge dig lidt ekstra.

Håber for dig, at det ikke er den samme læge igen, det er så ærgerligt, når man får en læge, man ikke har god kemi med.

Håber det hjalp en lille smule :kram Kan godt forstå, at du har en masse spørgsmål, men mon ikke du får svar på dem i morgen?

Skal først til NF den 12/1, så der er længe til endnu.

Efter dit svar læste jeg lidt om riciko ved kejsersnit og efterfølgende graviditet og fødsel. Der stod at 1% ville livmoderen briste. Men det betyder jo også bare at 99% af gangene går det godt.

Håber på at blive fuldt tættere denne gang, med det forløb vi har med i bagagen fra sidst.

Hvis du vil vide mere om det, ligger min fødselsberetning her inde. (Kan ikke lige finde ud af at linke til den) den heder : om 10 min skal du være mor.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal først til NF den 12/1, så der er længe til endnu.

Efter dit svar læste jeg lidt om riciko ved kejsersnit og efterfølgende graviditet og fødsel. Der stod at 1% ville livmoderen briste. Men det betyder jo også bare at 99% af gangene går det godt.

Håber på at blive fuldt tættere denne gang, med det forløb vi har med i bagagen fra sidst.

Hvis du vil vide mere om det, ligger min fødselsberetning her inde. (Kan ikke lige finde ud af at linke til den) den heder : om 10 min skal du være mor.

 

Nu fik jeg læst din beretning, og hold da helt fast! Det var da godt nok en virkelig ubehagelig oplevelse hele vejen igennem. Jeg er så glad for at læse, at du har fået hjælp til at bearbejde oplevelsen.

Med den historie, så håber jeg da, at de vil følge dig tættere, men man kan selvføgelig aldrig vide. Kan godt forstå, at du bekymrer dig lidt ekstra, med den historie i bagagen, håber du får et helt normalt forløb denne gang, det fortjener du i hvert fald :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik også aks ved første barn. Jeg fik også en indkaldelse omkring NF, der stod intet I den indkaldelse om hvorfor, så jeg var lidt spændt på hvad det var.

Det var en snak om fødselsform, jeg fik ikke alverdens information til mødet.

Jeg havde planer om, at føde vaginalt, hvis muligt ved nr. 2 og det fortale jeg dem og det var ok. Jeg blev dog løbende I graviditeten indkaldt til møder, hvor temaet var fødselsform og efterhånden fik jeg flere og flere informationer. Jeg havde en dårlig 1 graviditet og en endnu dårligere anden graviditet. Jeg endte´med at beslutte at jeg ville have pks og det informerede jeg lægen om, til et af de mange møder jeg var til. Han åndede lettet op og fandt kalenderen frem.

 

Så for mig handlede det primært om fødselsform, men vi fik også talt fødel nr 1 igennem, samt lægen tog god hånd om mig, I nr 2 graviditet. Jeg synes det var en god oplevelse og følte mig I gode hænder, men undrede mig over de mange møder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du kan læse det

Side 1

klBBSj7.jpg

Side 2

4zXkiYS.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber du kan læse det

Side 1

klBBSj7.jpg

Side 2

4zXkiYS.jpg

Tak. :)

Kan sagtens læse det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER