Guest

Et spørgsmål spøger i min hjerne:

26 indlæg i dette emne

Hvis man nærmer sig et-års-jubilæet for PB opstart og stadig ikke har 2 streger så er det tid til at søge læge! Så langt så godt! Men hvad så hvis man inden for det år HAR været gravid, båret ikke levedygtig baby i 5 uger og derefter har fået en abort! Hvad så???? Fysisk har vi jo derfor ikke prøvet i et år, men PSYKISK!!!! Faktisk føles det som langt over et år men kalenderen siger noget andet. Jeg har selv valgt en lille pause fordi PB vol 2 (som er delt op i PB vol 2.1 og vol 2.2) er et mareridt.

Kort opsummeret:

Skal man gå til læge efter et år SELVOM man HAR været gravid og mistet? Eller kigger de slet ikke på de mdr. Man har mistet pga MA? Så jeg skal vente helt til august! (Hvilket er SÅ uoverskueligt)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror faktisk slet ikke I kan få hjælp når I har et barn :unsure Jo, egenbetalt kan I :) sådan forstod jeg det på min læge, da jeg spurgte ift. At det tog lang tid (igen) og jeg havde de bioer.

Jeg kan godt forstå det virker uoverskueligt, men måske skulle du overveje at gå all in med hjælpemidler? Som jeg husker det, så blev du rimelig hurtigt gravid, da i lige startede, måske husker jeg forkert.. Håber snart der er bid, så snart du har overskuddet til det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, du skal kontakte din læge men være mentalt indstillet på at I ikke får hjælp da I har et barn og desuden blev gravide igen selvom det endte i abort.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt få hjælp fra det offentlige ved IUI, selvom man har et barn i forvejen.

 

Jeg synes bestemt, at du skal kontakte lægen. Det værste, der kan ske, er, at du får et nej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså ikke de går så meget op i om I har haft en MA eller ej i forhold til at blive henvist... Vores læge spurgte ikke til om vi havde haft 2 streger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror faktisk slet ikke I kan få hjælp når I har et barn :unsure Jo, egenbetalt kan I :) sådan forstod jeg det på min læge, da jeg spurgte ift. At det tog lang tid (igen) og jeg havde de bioer.

Jeg kan godt forstå det virker uoverskueligt, men måske skulle du overveje at gå all in med hjælpemidler? Som jeg husker det, så blev du rimelig hurtigt gravid, da i lige startede, måske husker jeg forkert.. Håber snart der er bid, så snart du har overskuddet til det :kram2

Skal man også betale hvis det fx er hormoner der er "nok" (er ikke lige inde i alle forkortelserne :p ) eller det er mandens sædkvalitet?

Jeg troede at det "kun" var når man skulle ud i kunstig befrugtning at man skulle betale selv, men før kunstig befrugtning er der vel en del muligheder bl.a at finde problemet! Jeg er i hvert fald ikke umiddelbart selv indstillet på en kunstig befrugtning, så tror jeg faktisk det er bedre at sige "godt så nyder vi bare Mie ekstra". Men det kan jo være en noget mere simpel løsning er nok!!!

Jo ved Mie var det tredje cyklus og ved spiren var det anden cyklus!

Men fordi jeg mistede så meget blod og hele aborten var så voldsom så har jeg bare en ubegrundet "tænk hvis jeg er gået i stykker" frygt :(

Nå men i hvert fald håber jeg det hele bare er ubegrundet pladder i min hjerne! Og i teorien kan jeg være gravid nu :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt få hjælp fra det offentlige ved IUI, selvom man har et barn i forvejen.

Jeg synes bestemt, at du skal kontakte lægen. Det værste, der kan ske, er, at du får et nej.

Hvad er IUI???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er IUI???

Inseminering ;)

Håber det er lykkedes :goodluck Vil du fortælle hvornår du har testdag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svarer lige jer andre samlet!

Jeg er ikke helt der hvor jeg er klar til at kontakte lægen, men hvis vi når April uden 2 streger så er jeg MERE end klar! Før det tror jeg ikke de vil snakke om det alligevel. Og vi HAR holdt en pause i PB, så føler ikke mulighederne er udtømte! Jeg har RET godt styr på krop og cyklus for pausen er blevet brugt på at lære min ikke gravide krop at kende, tage tilskud til at booste fertiliteten og få hovedet med.

Men jeg havde lige brug for at få svar på "hvad nu hvis" spørgsmålet fordi det ville være dobbelt :numse at stå både at være desperat og så få et "bare ærgerligt Sony boy" så nu kan jeg ligesom forberede mig selv på at hjælp ikke nødvendigvis er at få!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Inseminering ;)

Håber det er lykkedes :goodluck Vil du fortælle hvornår du har testdag?

Tak

Helst ikke ;) der er kun 2 ud over Anders mig der ved det, det har jeg det bedst med. Men der er afklaring inden nytår :p håber bare sådant året starter med en lille minimoys mere på vej :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak

Helst ikke ;) der er kun 2 ud over Anders mig der ved det, det har jeg det bedst med. Men der er afklaring inden nytår :p håber bare sådant året starter med en lille minimoys mere på vej :7himmel

Håber at i får en extra julegave i form a to streger. Uanset hvornår du tester ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak

Helst ikke ;) der er kun 2 ud over Anders mig der ved det, det har jeg det bedst med. Men der er afklaring inden nytår :p håber bare sådant året starter med en lille minimoys mere på vej :7himmel

Tænkte jeg nok, men det er også helt ok :kiss

Jeg krydser fingre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak

Helst ikke ;) der er kun 2 ud over Anders mig der ved det, det har jeg det bedst med. Men der er afklaring inden nytår :p håber bare sådant året starter med en lille minimoys mere på vej :7himmel

Det håber vi, det kunne være fantastisk :kram2

:bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes klart du skal kontakte lægen hvis ser ikke er kommet en lille ny inden (hvilket der selvfølgelig er for vi skal da følges skal vi)... BASTA!!!

Det som jeg i din situation vil ligge vægt på over for lægen er netop din frygt for om du er "gået i stykker" down there. Ligesom vi lagde vægt på at grundet mandens lidt vilde ungdom var vi sikre på at hans sædkvalitet ikke var i top.

Tænk hvis du blot har brug for at blive undersøgt og måske få svar på at alt er ok. Og du dermed kan finde den ro du har brug for til at blive gravid?

Jeg er så glad for vi blev henvist videre for ved første forsøg med helt basal inseminering blev jeg jo gravid med CE. Jeg fik en ro i kroppen ved at tingene blev undersøgt og jeg fik konstateret at jeg ikke fejlet noget. Så måske kan det gøre det samme for dig ❤️

Nå en lidt rodet besvarelse men håber du forstår hvad jeg vil sige :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke råde, men krydser alt for gode nyheder inden det nye år!!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes klart du skal kontakte lægen hvis ser ikke er kommet en lille ny inden (hvilket der selvfølgelig er for vi skal da følges skal vi)... BASTA!!!

Det som jeg i din situation vil ligge vægt på over for lægen er netop din frygt for om du er "gået i stykker" down there. Ligesom vi lagde vægt på at grundet mandens lidt vilde ungdom var vi sikre på at hans sædkvalitet ikke var i top.

Tænk hvis du blot har brug for at blive undersøgt og måske få svar på at alt er ok. Og du dermed kan finde den ro du har brug for til at blive gravid?

Jeg er så glad for vi blev henvist videre for ved første forsøg med helt basal inseminering blev jeg jo gravid med CE. Jeg fik en ro i kroppen ved at tingene blev undersøgt og jeg fik konstateret at jeg ikke fejlet noget. Så måske kan det gøre det samme for dig ❤️

Nå en lidt rodet besvarelse men håber du forstår hvad jeg vil sige :kram2

Jeg forstår godt hvad du mener og det er også det der er mit håb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

:ditto til dine tanker

:kram2 :( :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber sådan for dig, at du slutter året af med en lille spire :yay :bd :bd :bd

Jeg håber så også at jeg gør det samme, og at vi må følges hele vejen og have en hel barsel til at hænge ud :yay :yay

Årh det ville jeg gerne :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto til dine tanker

:kram2 :( :boo

Hepper stadig på dig!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner intet om noget som helst men vil alligevel byde ind med et stort held og lykke, håber det hele lykkes!  :goodluck       

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej.

Vi gik til lægen efter 8 måneder mest for at få en god snak fordi vi var frustreret. Vi har en i forvejen.

Vi fik en rigtig god snak og hun sendte os videre for at få tjekket om alt så fint ud hos mig og så svømmerne kunne blive tjekket også. Så var det ligesom på plads.

Vi nåede kun at tjekke mig, og det gav mig ro at vide at alt så fint ud. Måske det var det, der gjorde at vi måtte aflyse tjek af svømmere, fordi jeg var blevet gravid, kan man jo ikke bevise, men jeg tror på, det var det ,der skulle til hos os, når jeg ser tilbage. Det fylder så enormt meget som du selv siger.

Min svorger og hans kone har et barn og har nu prøvet i 2 år - sidste år i selvbetalt behandling - det viser sig hans sædkvalitet er meget lav. Hvordan de har fået lavet den første uden problemer og rimelig hurtigt vides ikke. Om de har været enormt heldige eller sædkvaliteten er blevet ringere siden er også en mulighed.

Med ovenstående vil jeg bare sige. Tag til lægen i første omgang for at få en god snak og måske aftale et forløb - så det giver jer ro.

Af sted med jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først stort held og lykke i denne cyklus! :yay

 

Hvis jeg var i dine sko ville jeg gå til lægen. Bare fordi man har været gravid før og har et barn, så kan krop og sæd forandre sig. Jeg ville hellere have ro og vished om at vi fungerede eller ikke gjorde.

Lægen bør ikke skele til at du har mistet et barn, også det kan gøre noget ved kroppen. Ikke for at skræmme dig på nogen måde, men så kom hele min abort ikke ud af sig selv, selv om jeg styrtblødte og GYN opdagede først efter 3 mdr. at der var en lille bitte rest. Men den lille rest fungerede som en spiral, så hjalp det jo lige fedt. Hvis jeg ikke havde været i behandling, kunne det have siddet meget længere. Det er mest for at sige at det ikke bør være lægens undskyld for ikke at se jer.

 

Jeg har fået hjælp i det offentlige til alle tre børn (og den der endte i en abort).

Både 2 og 3 gang fik vi henvisning fra dag 1 af stort set, da jeg har PCO og manden få svømmere. Lægen vidste jo det ikke gav mening at prøve selv.

Dvs. en henvisning til en GYN, som her 3 gang lavede 5 inseminationer. Jeg skulle selv betale alt medicin, ca. 10.000 kr. pr. år. Men konsultationerne ved GYN var dækket.

Skulle vi have været videre til yderligere hjælp, skulle vi have betalt på en privatklinik. ca. 50.000 kr. for 3 omgange kunstig befrugtning. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar piger! Jeg er blevet tjekket ved gyn men det var inden første mens efter aborten. Og det du beskriver Solvej80 er præcis det jeg frygter.

Så hvis jeg ikke har held inden det nye år så ringer jeg og får en tid ved lægen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ingen svar, men hold nu op, hvor er det fedt at se dig her! :) :yay :glad :loveshower :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER