NSEllekilde

Dreng eller pige?

21 indlæg i dette emne

Hej tøser, jeg er så pokkers nysgerrig!

 

Jeg tænkte om man ikke kunne lave en tråd, men hvilket køn man tror ens næste baby bliver?

 

Eller hvis man har et køn man ønsker sig ?

 

Jeg synes det kunne være sjovt at se om det holder skik når i får de gyldne streger :)

 

 

Jeg kan i øvrigt godt starte.

 

Min kæreste ønsker sig brændende en dreng som den første (det er vidst noget med stolthed og den gamle "han skal føre familienavnet videre" ). På det grundlag ønsker jeg da også at kunne opfylde hans drøm, om en lille dreng. Dog skal det nok siges at vi bliver ligeså lykkelige og glade for en pige :-)

 

Jeg føler da at jeg har fået nogle relevante bud fra diverse clairvoyanter - som faktisk også ser en dreng når jeg bliver gravid :-) Efterfulgt at to piger (evt tvillinger) :wub

Så jeg tror faktisk fuldt ud at jeg får en dreng som nr et :-)

 

 

Kom med bud piger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis vi tager først hvad jeg TROR vi får næsten gang = dreng

Men vi ønsker os begge en Lille pige <3 Især M er helt vile efter at få en pige.

Any det med manden ønsker sig en dreng som kan videreføre slægten kender jeg. Det var også en del af det herhjemme...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønskede mig brændende en lille pige her anden gang. Det har hele tiden været min fornemmelse at hun var en pige og det har jeg også sagt til folk. Både den kinesiske og mayaske kalender siger pige. Herudover har jeg haft mere uren hud end i sidste graviditet (piger stjæler iflg. Folketroen skønheden fra deres mor) :). Til gengæld er hun undfanget ret præcist omkring æl hvilket kunne pege mod en dreng.

Jeg har egentlig været meget åben omkring mit ønske og fornemmel.

Det tror jeg ikke har stødt nogle fordi de kender mig og ved at jeg ville elske en dreng ligeså højt.

Min mand troede det var en dreng (og spurgte også scanningsjordemoderen om hun nu var sikker!!), men vi skal altså have en lille pige til foråret og vores dejlige dreng skal være storebror. Jeg føler mig meget heldig og velsignet og sjovt at fornemmelsen var rigtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan lige tilføje at min avatar her på babyklar er sat på inden jeg fik kønnet at vide så det dokumenterer vist også min fornemmelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej tøser, jeg er så pokkers nysgerrig!

 

Jeg tænkte om man ikke kunne lave en tråd, men hvilket køn man tror ens næste baby bliver?

 

Eller hvis man har et køn man ønsker sig ?

 

Jeg synes det kunne være sjovt at se om det holder skik når i får de gyldne streger :)

 

 

Jeg kan i øvrigt godt starte.

 

Min kæreste ønsker sig brændende en dreng som den første (det er vidst noget med stolthed og den gamle "han skal føre familienavnet videre" ). På det grundlag ønsker jeg da også at kunne opfylde hans drøm, om en lille dreng. Dog skal det nok siges at vi bliver ligeså lykkelige og glade for en pige :-)

 

Jeg føler da at jeg har fået nogle relevante bud fra diverse clairvoyanter - som faktisk også ser en dreng når jeg bliver gravid :-) Efterfulgt at to piger (evt tvillinger) :wub

Så jeg tror faktisk fuldt ud at jeg får en dreng som nr et :-)

 

 

Kom med bud piger :-)

 

Jeg har indtil for nyligt altid troet jeg skulle have en pige. Hver gang jeg har drømt om børn, har jeg drømt om en lille nyfødt pige. Men nu er mine drømme begyndt at vise mig drengebørn. Jeg har altid haft store udfordringer ved at skulle finde et drengenavn, men pigenavne er der masser af, indeni mit hoved :)

 

Hvis jeg skulle have mere end ét barn, så vil jeg gerne have tvillinger :)

 

Jeg er ligeglad med hvad det bliver, bare det bliver. Og gerne snart - men det kræver jo, at min mand også er klar på dén tanke. 

 

ois 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ønskede mig brændende en lille pige her anden gang. Det har hele tiden været min fornemmelse at hun var en pige og det har jeg også sagt til folk. Både den kinesiske og mayaske kalender siger pige. Herudover har jeg haft mere uren hud end i sidste graviditet (piger stjæler iflg. Folketroen skønheden fra deres mor) :). Til gengæld er hun undfanget ret præcist omkring æl hvilket kunne pege mod en dreng.

Jeg har egentlig været meget åben omkring mit ønske og fornemmel.

Det tror jeg ikke har stødt nogle fordi de kender mig og ved at jeg ville elske en dreng ligeså højt.

Min mand troede det var en dreng (og spurgte også scanningsjordemoderen om hun nu var sikker!!), men vi skal altså have en lille pige til foråret og vores dejlige dreng skal være storebror. Jeg føler mig meget heldig og velsignet og sjovt at fornemmelsen var rigtig :)

Ej hvor sjovt at din fornemmelse var rigtig! :-) Tillykke med graviditeten i øvrigt :-)

Hvis vi tager først hvad jeg TROR vi får næsten gang = dreng

Men vi ønsker os begge en Lille pige <3 Især M er helt vile efter at få en pige.

Any det med manden ønsker sig en dreng som kan videreføre slægten kender jeg. Det var også en del af det herhjemme...

Det er også sjovt hvis i så kunne få en af hver - nu har i jo en dreng - så er det da meget naturligt at i ønsker en lille pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo været gravid to gange tidligere, men fandt jo desværre aldrig ud af, hvem de ville have været. Jeg var dog helt og aldeles overbevist om, at det var en pige jeg var gravid med første gang. Anden gang er jeg usikker på. Jeg hældte mest til dreng, men følte mig slet ikke sikker på samme måde som jeg gjorde første gang.

 

Hvad jeg helst ville have? Jeg er ved at været nået dertil, at jeg bare ønsker mig en baby - helt uanset køn :) Ultimativt ville jeg da gerne have en af hver. Og hvis jeg vitterligt kunne vælge, så ville jeg gerne have drengen først. Har altid selv ønsket, at jeg havde haft en storebror til at passe på mig :wub Og fordi drengene jo er lidt længere tid om at blive modne end piger, så tænker jeg at de mentalt ville være mere på bølgelængde, hvis drengen kom først. Men hvis jeg vidste at jeg kun ville kunne få et barn nogensinde, så ville jeg faktisk nok aller mest ønske mig en pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo været gravid to gange tidligere, men fandt jo desværre aldrig ud af, hvem de ville have været. Jeg var dog helt og aldeles overbevist om, at det var en pige jeg var gravid med første gang. Anden gang er jeg usikker på. Jeg hældte mest til dreng, men følte mig slet ikke sikker på samme måde som jeg gjorde første gang.

 

Hvad jeg helst ville have? Jeg er ved at været nået dertil, at jeg bare ønsker mig en baby - helt uanset køn :) Ultimativt ville jeg da gerne have en af hver. Og hvis jeg vitterligt kunne vælge, så ville jeg gerne have drengen først. Har altid selv ønsket, at jeg havde haft en storebror til at passe på mig :wub Og fordi drengene jo er lidt længere tid om at blive modne end piger, så tænker jeg at de mentalt ville være mere på bølgelængde, hvis drengen kom først. Men hvis jeg vidste at jeg kun ville kunne få et barn nogensinde, så ville jeg faktisk nok aller mest ønske mig en pige.

Jeg er ked af med de to graviditeter :(

Men jeg synes faktisk det er enormt sjovt at se at de fleste har en klar fornemmelse af kønnet..

 

Jeg synes det er en rigtig god overvejelse du har lavet dig omkring at hvis du fik en af hver at det ville være en god idé at få drengen først :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået to piger indtil videre. Jeg har altid sagt at jeg var ligeglad med hvilket køn jeg fik, men nu hvor vi ikke fik lov at beholde vores mindste pige, så er jeg bange for, at jeg måske kommer til at føle mig snydt hvis ikke vi får mindst en pige mere  :unsure  Vi havde jo allerede været til kønsscanning og havde fundet et navn og havde dannet os forestillinger om fremtiden, om vores to piger sammen osv. Samtidig har jeg det også sådan at hvis jeg bare får lov at beholde min baby, så er jeg glad. Det er ikke til at finde ud af med det følelsesmæssige kaos der er forbundet med næste barn for os.

 

Mht til fornemmelse, så ville jeg nu også blive overrasket hvis vi skulle få en dreng. Jeg har en klokkeklar fornemmelse af, at vi er pigeforældre herhjemme - men det kan jo også bare være fordi det er det jeg kender til, når nu vi to gange har fået piger og er vant til at have en pige til hverdag  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske havde jeg lige 2% fornemmelse af, det var en dreng første gang (hvilket det var), men jeg har ingen ideer om, hvad der venter i fremtiden, og - ganske ærligt - ingen særlige ønsker - jeg vil bare gerne have et barn mere. Det kunne være sjovt med en lille pige, og det ville måske på nogen punkter passe godt i familien mv. Samtidig kunne det være såååå sjovt med en dreng mere, så man havde sådan et par små banditter :)

Jeg kan virkeligt ikke vælge en favorit :) Det kunne jeg heller ikke på forhånd første gang - men ih hvor blev jeg glad, da vi fik at vide, at det var en dreng - men mon ikke, jeg også ville være blevet det, hvis beskeden havde været omvendt ;) En lille dreng gav mig dog muligheden for at opkalde ham efter min afdøde far, dér var en lille ting, hvor det med drengen på forhånd havde en lille fordel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os ønsker vi os brændende en baby - dreng eller pige er i bund og grund ligegyldig, bare en sund og rask baby :) 

Når det så er sagt, så kan jeg heller ikke lade være med at gå og forestille mig livet med henholdsvis piger og drenge - og i nat drømte jeg at vi blev beriget med en af

hvert køn :wub  Ikke at jeg er tror på drømme normalt, men nej hvor jeg håber at denne går i opfyldelse. De behøver dog ikke komme på en gang - en baby ad gangen er fint til mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste ønsker sig virkelig en dreng :) Jeg har 3 piger i forvejen men har egentlig ikke et favoritkøn jeg ønsker mig for jeg bliver aldrig træt af lyserødt og kjoler men på den anden side kunne det også være fedt at prøve at få en dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os et barn og bliver lige lykkelige for en dreng, som for en pige, men når det så er sagt, så synes vi begge, at det kunne være sjovt med en dreng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var gravid, havde jeg en fornemmelse af, at det var en dreng. Jeg drømte det flere gange. Den kinesiske kalender, sagde dreng. Min kæreste ønskede sig en dreng.

Det blev en dreng :)

Næste gang håber jeg lidt på en pige :blush Stort set alle i min familie har fået en dreng først og så en pige. Bliver jeg gravid i denne måned, siger den kinesiske kalender pige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været overbevist om, at vi venter os en dreng helt fra starten af, og det gør vi sørme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil vil elske begge køn lige højt, ingen tvivl om det, men må indrømme at jeg drømmer mest om at få en pige.

1) Kan bedre forholde mig til piger, fordi jeg selv er en pige. Har haft nemmere ved at lege med pigerne i familien end drengene Men lærer selvfølgelig "drengelege" hvis jeg for en.

2) Der findes så mange smukke pigenavne. Tror ikke manden og jeg kan blive enig om drengenavn

3) Min mand ønsker sig en pige, så han slipper for at spille bold, især fodbold ;-) Har fortalt ham at piger kan blive lige så store "sportsfreak" som drenge, især når de har min families gener.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må hellere byde ind med mine tanker om emnet også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har virkelig svært ved at "vælge", hvad jeg ønsker mig :chin:

Da jeg ventede min søn, havde jeg en relativt stærk fornemmelse af, at det blev en dreng, allerede meget tidligt i graviditeten. Nogle gange ønskede jeg mig liiiige 1-2% mere en dreng, end en pige, men jeg kan også huske, at jeg mange gange tænkte, at det var heldigt, at det ikke var min beslutning ;)

Denne gang har jeg slet ikke en lige så klar fornemmelse, men hvis jeg SKAL gætte, vil mit bud nok være en pige. Jeg er MEGET spændt på kønnet, men det skifter meget, hvad jeg helst vil have. Jeg har det trygt og godt i rollen som drengemor og synes helt ærligt at alt det der kjole-dukke-prinsesse-noget er lidt uoverskueligt :blush Men omvendt er det jo nok bare fordi, jeg ikke har prøvet at stå i det :) Og det kunne da være sjovt at prøve at få en pige. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må indrømme, at jeg altid har drømt om en pige. Men jeg vil blive lige så glad, hvis vi får en dreng - bare baby er sund og rask er jeg glad :)

 

Min mand snakker også meget om en pige, men jeg ved, at han har det som mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det fedt at høre om hvad jeres holdninger og meninger er til det hele.. Selvfølgelig vil vi alle have sunde og raske børn- og når det kommer til stykket vil vi være ligeglade med kønnet - men jeg synes det er lidt sjovt at se om det er "pigemødre" eller "drengemødre" vi har herinde på BK :d

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var helt sikker på at det var en pige, jeg havde drømt det flere gange. Ved MD scanningen fik vi så at vide, at det var en dreng, jeg mærkede lige et stik af skuffelse et kort øjeblik.

 

Men nu er jeg jo mega glad for at vi fik vores dejlige Leo :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER