Guest

Symptomer i sidste trimester

252 indlæg i dette emne

Google er bestemt ikke altid din ven..

Enig!!! Var på fg i går da vi troede det var nu.. Det var så bare slemme plukveer.. jm siger så at jeg har en meget stor mave og masser/meget fostervand.. så siger jeg så nå, det måske ikke så godt.. Det svarer hun ikke rigtig på men siger at det normale også spænder vidt fra 500-1500 ml.. nå nå.. googler så det når jeg kommer hjem og der står at grunde til det kan være fejl ved fosteret osv.. så nu blev man hel nervøs for om jeg egentligt har for meget eller om det var indenfor normalen.. godt jeg skal til min egen jm i dag.. og at jeg fik en sovepille på fg i går.. ellers havde jeg ikke sovet..

Og godt du får tjekket op på kløen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig!!! Var på fg i går da vi troede det var nu.. Det var så bare slemme plukveer.. jm siger så at jeg har en meget stor mave og masser/meget fostervand.. så siger jeg så nå, det måske ikke så godt.. Det svarer hun ikke rigtig på men siger at det normale også spænder vidt fra 500-1500 ml.. nå nå.. googler så det når jeg kommer hjem og der står at grunde til det kan være fejl ved fosteret osv.. så nu blev man hel nervøs for om jeg egentligt har for meget eller om det var indenfor normalen.. godt jeg skal til min egen jm i dag.. og at jeg fik en sovepille på fg i går.. ellers havde jeg ikke sovet..

Og godt du får tjekket op på kløen!!!

Øv hvor en træls oplevelse! Håber, du får en rigtig god snak med din egen jordemoder i dag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig!!! Var på fg i går da vi troede det var nu.. Det var så bare slemme plukveer.. jm siger så at jeg har en meget stor mave og masser/meget fostervand.. så siger jeg så nå, det måske ikke så godt.. Det svarer hun ikke rigtig på men siger at det normale også spænder vidt fra 500-1500 ml.. nå nå.. googler så det når jeg kommer hjem og der står at grunde til det kan være fejl ved fosteret osv.. så nu blev man hel nervøs for om jeg egentligt har for meget eller om det var indenfor normalen.. godt jeg skal til min egen jm i dag.. og at jeg fik en sovepille på fg i går.. ellers havde jeg ikke sovet..

Og godt du får tjekket op på kløen!!!

Øv hvor træls. Men er ret sikker på, at hvis der havde været grund til bekymring, så havde de nok reageret på det :)

Tror mest på at hun bare har ment at du nok lå i den høje ende af det normale :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja fik en rigtig god snak med min jm i dag.. og hun sagde der slet ingen grund var til bekymring.. alt skulle være i orden :) så er glad :) Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja fik en rigtig god snak med min jm i dag.. og hun sagde der slet ingen grund var til bekymring.. alt skulle være i orden :) så er glad :) Hehe

 

Rigtig dejligt at høre  :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rigtig dejligt at høre  :yay

Ja er jeg også bare så glad for..:yay

Nu håber jeg bare prinsesse snart vil vise sig.. Hehe.. får hele tiden af vide at jeg har en kæmpe mave.. hehe.. Ikke så underligt at jeg så synes det er hårdt nu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man skal ikke Google sine symptomer om natten.....

Jeg har haft tiltagende kløe over hele kroppen værst om aftenen og natten. Nu ligger jeg vågen fordi det kløer overalt. Ville ikke vække manden, så jeg ligger på sofaen og kunne da lige tage iPad'en og Google kløe under graviditeten.

Læser at 1-3% udvikler leverbetinget kløe under graviditeten, som ikke er farligt for mig, men kan være farligt for baby....

Der er alt for mange timer til jeg kan ringe til lægen...

Hvor langt er du henne? Jeg fik graviditetsbetinget leverkløe og det er først efter 38+ det skulle begynde at være farligt. Hvis du først lige er begyndt, at klø så skal du ikke være bekymret. Jeg blev sat igang 38+0 pga. Kløen. Man får medicin imod det og tjek en gang om ugen indtil de sætter igang. Hvis du har nogle spørgsmål skriver du bare

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor langt er du henne? Jeg fik graviditetsbetinget leverkløe og det er først efter 38+ det skulle begynde at være farligt. Hvis du først lige er begyndt, at klø så skal du ikke være bekymret. Jeg blev sat igang 38+0 pga. Kløen. Man får medicin imod det og tjek en gang om ugen indtil de sætter igang. Hvis du har nogle spørgsmål skriver du bare

Det er først farligt når man udvikler galdesalte og det gør man først efter 38+0. Bare vær ekstra obs på om baby bevæger sig som den plejer.

Tak for svaret. Har ikke været helt rolig idag. Der har været mange tanker, specielt fordi jeg er typen, der søger en masse information, når der noget jeg ikke føler mig tryg ved - ikke at det hjælper her :-)

Jeg er 36 +3 idag, så hvis det først er "farligt" fra 38 er jeg mere rolig. Jeg synes dog ikke at junior har været så aktiv idag, men tror det er rent psykisk jeg synes det. Jeg har mærket en masse til ham. Ens hoved er bare så påvirket i denne tid. Heldigvis har jeg en ekstra tud hos min JM imorgen, hvor planen egentlig er at snakke fødslen igennem, men jeg kan jo altid lige spørge ind til det alt efter hvad blodprøverne viser. Jeg skal ringe til lægen imorgen tidlig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret. Har ikke været helt rolig idag. Der har været mange tanker, specielt fordi jeg er typen, der søger en masse information, når der noget jeg ikke føler mig tryg ved - ikke at det hjælper her :-)

Jeg er 36 +3 idag, så hvis det først er "farligt" fra 38 er jeg mere rolig. Jeg synes dog ikke at junior har været så aktiv idag, men tror det er rent psykisk jeg synes det. Jeg har mærket en masse til ham. Ens hoved er bare så påvirket i denne tid. Heldigvis har jeg en ekstra tud hos min JM imorgen, hvor planen egentlig er at snakke fødslen igennem, men jeg kan jo altid lige spørge ind til det alt efter hvad blodprøverne viser. Jeg skal ringe til lægen imorgen tidlig.

Fik af vide af en fødselslæge på riget, at det først er farligt efter 38. Derfor sætter de som udgangspunkt igang 38+0. Så indtil videre kan du sagtens tage det roligt. Hvis du har det er det opdaget i god tid. Jeg opdagede det selv 34+5. Hvis blodprøverne viser du har det, skal du nok til scanning og en snak med en fødselslæge og så skulle jeg møde til CTG en gang om ugen hver anden uge og så scanning hver anden uge modsat indtil de satte igang og de tager blodprøver en gang om ugen. Man skal være overvåget under fødslen og kan derfor ikke føde i vand. Det var jeg lidt ked af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svaret. Har ikke været helt rolig idag. Der har været mange tanker, specielt fordi jeg er typen, der søger en masse information, når der noget jeg ikke føler mig tryg ved - ikke at det hjælper her :-)

Jeg er 36 +3 idag, så hvis det først er "farligt" fra 38 er jeg mere rolig. Jeg synes dog ikke at junior har været så aktiv idag, men tror det er rent psykisk jeg synes det. Jeg har mærket en masse til ham. Ens hoved er bare så påvirket i denne tid. Heldigvis har jeg en ekstra tud hos min JM imorgen, hvor planen egentlig er at snakke fødslen igennem, men jeg kan jo altid lige spørge ind til det alt efter hvad blodprøverne viser. Jeg skal ringe til lægen imorgen tidlig.

Jeg har kløet fuldstændig hysterisk i over en måned nu. Jeg fik taget blodprøver osv., og mit levertal var en lille smule forhøjet. Efter at have fået lavet en hjertelydsundersøgelse besluttede lægerne, der ingen fare var på færde. Levertallene steg ikke yderligere, så no problems. Men klør gør det stadig! Jeg tager antihistamin for det, det måtte jeg godt.

 

Starter det i håndflader og fødder? For det gør leverkløe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har rigtigt ondt i bækkenet nu (tror jeg nok, hvis det da sidder hvor jeg tror, det gør). Som om jeg har været gået i split uden af være i form.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kløet fuldstændig hysterisk i over en måned nu. Jeg fik taget blodprøver osv., og mit levertal var en lille smule forhøjet. Efter at have fået lavet en hjertelydsundersøgelse besluttede lægerne, der ingen fare var på færde. Levertallene steg ikke yderligere, så no problems. Men klør gør det stadig! Jeg tager antihistamin for det, det måtte jeg godt.

 

Starter det i håndflader og fødder? For det gør leverkløe.

Jeg har kløet fuldstændig hysterisk i over en måned nu. Jeg fik taget blodprøver osv., og mit levertal var en lille smule forhøjet. Efter at have fået lavet en hjertelydsundersøgelse besluttede lægerne, der ingen fare var på færde. Levertallene steg ikke yderligere, så no problems. Men klør gør det stadig! Jeg tager antihistamin for det, det måtte jeg godt.

 

Starter det i håndflader og fødder? For det gør leverkløe.

Jeg husker ikke om det startede i hænder og fødder. I nat kløede håndflader og fødder. Fødderne har kløet de sidste mange dage. Nu klør hele kroppen bare. Det er voldsomt irriterende, så føler med dig, hvis du har haft det sådan i en måned. Jeg er ved at blive sindsyg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker ikke om det startede i hænder og fødder. I nat kløede håndflader og fødder. Fødderne har kløet de sidste mange dage. Nu klør hele kroppen bare. Det er voldsomt irriterende, så føler med dig, hvis du har haft det sådan i en måned. Jeg er ved at blive sindsyg.

Du kan tage Alnok - det fik jeg ordineret, og det hjælper. Min læge sagde - og her lægger kun hans hoved på blokken, for jeg aner intet om det - at leverkløe altid starter i håndflader og fodsålerne og derefter spreder sig til hele kroppen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan tage Alnok - det fik jeg ordineret, og det hjælper. Min læge sagde - og her lægger kun hans hoved på blokken, for jeg aner intet om det - at leverkløe altid starter i håndflader og fodsålerne og derefter spreder sig til hele kroppen.

Mit startede på kroppen og flyttede sig så til hænder og fødder, så det er ikke helt rigtigt. Mine tal fortsætte med, at stige på trods af medicinen jeg fik imod det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kender I den der følelse af at ens blære snart falder ud? <_< junior aser og maser på min blære, så når jeg står op, synes jeg næsten, det føles som om, at den er lige ved at falde ud igennem det hele..

Møgunge :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge og sygehuset idag.

Forhøjet levertal og nu på medicin :-( Fik lavet CTG som var fin.

Har også fået tid til igangsættelse - det er kotyme at de gør det her ved forhøjet levertal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge og sygehuset idag.

Forhøjet levertal og nu på medicin :-( Fik lavet CTG som var fin.

Har også fået tid til igangsættelse - det er kotyme at de gør det her ved forhøjet levertal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Læge og sygehuset idag.

Forhøjet levertal og nu på medicin :-( Fik lavet CTG som var fin.

Har også fået tid til igangsættelse - det er kotyme at de gør det her ved forhøjet levertal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behandlingen har hjulpet. Det klør stadig men ikke så voldsomt.

Jeg bliver sat igang om en uge.

Jeg har fået at vide, at førstegangsfødende der bliver sat igang før termin kan fødslen godt være hårdere og kraftigere fordi kroppen bliver påvirket til noget den ikke er fuldstændig klar til endnu.

Jeg har ikke nogle spørgsmål lige nu. Bare en masse tanker at tumle med. Tak for tilbudet. Jeg skal nok spørge hvis der dukker noget op. Det er mærkeligt at gå fra at om 2-4 uger har vi en baby til at der er sat dato på. Nu er det altså nu!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der har fået sig nogle sovende fingre? Pegefinger, langefinger og ringefinger sover på min højre hånd..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der har fået sig nogle sovende fingre? Pegefinger, langefinger og ringefinger sover på min højre hånd..

 

gjorde både mine hænder og fødder meget nemt i gennem de seneste måneder af graviditeten, og antog bare at det var normalt :) Er ihvertfald væk igen nu :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behandlingen har hjulpet. Det klør stadig men ikke så voldsomt.

Jeg bliver sat igang om en uge.

Jeg har fået at vide, at førstegangsfødende der bliver sat igang før termin kan fødslen godt være hårdere og kraftigere fordi kroppen bliver påvirket til noget den ikke er fuldstændig klar til endnu.

Jeg har ikke nogle spørgsmål lige nu. Bare en masse tanker at tumle med. Tak for tilbudet. Jeg skal nok spørge hvis der dukker noget op. Det er mærkeligt at gå fra at om 2-4 uger har vi en baby til at der er sat dato på. Nu er det altså nu!

Det må også være mærkeligt pludselig at vide, hvornår det skal være, men det er rigtig godt, at der bliver holdt øje med dig, og der er styr på forløbet :-)

En fordel ved igangsætning kan måske være, at de kan følge dig hele vejen istedet for, at det fx pludselig går stærkt eller du er i tvivl om, hvorvidt det er de rigtige veer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

gjorde både mine hænder og fødder meget nemt i gennem de seneste måneder af graviditeten, og antog bare at det var normalt :) Er ihvertfald væk igen nu :).

Nåh oki :) har nemlig en kollega der lige er blevet operer for det samme. Carpaltunnel syndrom. Altså hun er ikke gravid. Men kiggede lige i min graviditetsbog fra min jordemoder og der står faktisk lige nøjagtig at pga meget væske udvikler hver anden gravid det der carpaltunnel syndrom sidst i graviditeten og at det oftest forsvinder automatisk når man har født

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Behandlingen har hjulpet. Det klør stadig men ikke så voldsomt.

Jeg bliver sat igang om en uge.

Jeg har fået at vide, at førstegangsfødende der bliver sat igang før termin kan fødslen godt være hårdere og kraftigere fordi kroppen bliver påvirket til noget den ikke er fuldstændig klar til endnu.

Jeg har ikke nogle spørgsmål lige nu. Bare en masse tanker at tumle med. Tak for tilbudet. Jeg skal nok spørge hvis der dukker noget op. Det er mærkeligt at gå fra at om 2-4 uger har vi en baby til at der er sat dato på. Nu er det altså nu!

Jeg blev sat igang 38+0 og jeg fik modningspiller i 3 døgn og på 4 døgn tog de vandet, fordi jeg ikke måtte få flere piller. Jeg fødte ca. 12 timer efter vandet blev taget. Veerne var meget kraftige, men uden effekt så jeg fik vestimulerende. Jeg vil klart anbefale dig epiduralblokaden hvis det bliver langtrukkent, for så får man lige en pause og muligheden for et hvil ovenpå flere hårde dage inden det går rigtig løs. Jeg synes ikke fødslen var så slem selvom alle jeg snakker med synes det lyder voldsomt. Tiden gik bare så langsomt, fordi man jo bare går og venter på baby efter de første piller og så sker der ikke en fis. Hvor lang tid det tager kommer jo meget an på hvor moden man er til fødsel. Nogen skal kun have piller en gang, mens andre skal have maks dosis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ouch.. massive plukveer efter dagens oprydning.. øv. Men det ved man jo godt, når man går igang med at okse derudaf :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER