Guest

Symptomer i sidste trimester

252 indlæg i dette emne

Ja, de sidste uger er bare ikke sjove.... Nattesøvnen bliver for mit vedkommende afbrudt næsten hver time, hvor jeg så lige skal på toilettet. Bagefter kan jeg ikke finde en stilling at sove i, der ikke gør ondt. Og så ligger jeg som regel også lysvågen fra kl. 4 eller deromkring med helt vildt meget kvalme  :wacko

Jep, så er det jo godt, at når man står op, så kan man bare en hel masse...... (sarkasme kan forekomme) ...... så som selv at binde sine sko, sætte sig på gulvet og yndefuldt rejse sig igen, passere adskillige trappetrin uden at behøve en pause eller handle ind uden at kigge efter en stol, hvor der står "tag et hvil".... 

:ba

 

Det kunne være mig, der havde skrevet dét der :( Mit bækken er håbløst, og jeg har 10 cm i min lænd, der bare er låst, og det gør så ondt, at jeg bliver svimmel og får kvalme af smerte, når jeg laver en forkert drejning. Håber, der ikke går for lang tid efter fødslen, før det bedres, men min fys har sagt, at jeg sagtens kan regne med min. 2-3 mdr., til der er markant bedring  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kunne være mig, der havde skrevet dét der :( Mit bækken er håbløst, og jeg har 10 cm i min lænd, der bare er låst, og det gør så ondt, at jeg bliver svimmel og får kvalme af smerte, når jeg laver en forkert drejning. Håber, der ikke går for lang tid efter fødslen, før det bedres, men min fys har sagt, at jeg sagtens kan regne med min. 2-3 mdr., til der er markant bedring  :(

 

Puha, det lyder godt nok træls med bækkenet. Så bliver da virkelig godt at få den lille ud, så du kan arbejde lidt med det  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig SÅ meget :-). Og jeg spiser hele tiden for at gå tiden til at gå. Også usundt! Chips, dip, chokolade. Det er som om jeg tænker, han ER færdiglavet nu med 9 dage til termin, så det usunde skader nok ikke. Det er sikkert ikke rigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig SÅ meget :-). Og jeg spiser hele tiden for at gå tiden til at gå. Også usundt! Chips, dip, chokolade. Det er som om jeg tænker, han ER færdiglavet nu med 9 dage til termin, så det usunde skader nok ikke. Det er sikkert ikke rigtigt.

 

Jeg skal også helst have noget ned hele tiden, og der bliver heller ikke skelet specielt til, om det er sundt eller ej, og jeg tror altså ikke, der skader, hvis man ellers spiser varieret. En tidligere jordemoder har sagt til mig, at jeg bare skule spise, hvad jeg havde lyst til, for at holde kvalmen nede, så det tror jeg på!  ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også helst have noget ned hele tiden, og der bliver heller ikke skelet specielt til, om det er sundt eller ej, og jeg tror altså ikke, der skader, hvis man ellers spiser varieret. En tidligere jordemoder har sagt til mig, at jeg bare skule spise, hvad jeg havde lyst til, for at holde kvalmen nede, så det tror jeg på!  ;)  

HURRA FOR REGLEN! Den vælger jeg også at tro på, det er en god regel! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er næsten ligeså hårrejsende at være her hvor vi er nu, tæt på termin som da man ventede på de første tegn på graviditeten. Ethvert tegn på snarlig fødsel bliver tolket, vendt og drejet. Var det en ve, eller en kraftig plukve? Av, der skete lige noget Down there, kommer du snart ud, hvordan mon baby ser ud? I spænding.

Ligeså i starten af graviditeten, var det en smule kvalme? Gjorde mit bryst ikke lidt ondt, har jeg mon en særlig lyst til tomat? :D

Sjovt nok at graviditeten egentlig starter og ender med en form for samme spænding..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er næsten ligeså hårrejsende at være her hvor vi er nu, tæt på termin som da man ventede på de første tegn på graviditeten. Ethvert tegn på snarlig fødsel bliver tolket, vendt og drejet. Var det en ve, eller en kraftig plukve? Av, der skete lige noget Down there, kommer du snart ud, hvordan mon baby ser ud? I spænding.

Ligeså i starten af graviditeten, var det en smule kvalme? Gjorde mit bryst ikke lidt ondt, har jeg mon en særlig lyst til tomat? :D

Sjovt nok at graviditeten egentlig starter og ender med en form for samme spænding..

Gud, jeg havde vildt lyst til tomat den første måned og spiste næsten ikke andet end tomatsalat! Er det noget normalt graviditets-noget?

 

Ja, det er for sindssygt! Vi skal være mødre lige om lidt! Det er så SPÆNDENDE, det er ligesom et eventyr, en gyserfilm, en komedie, kærlighedsfilm og en science fiction på én gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet overmandet af ingen appetit og kvalme.. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er blevet overmandet af ingen appetit og kvalme.. :huh

 

Jeg har også rigtig meget kvalme, og det er bare så træls. Men der er jo heller ikke meget plads til noget i maven efterhåndende, så måske mærkes det derfor som om, det hele sidder oppe i halsen. Det bliver godt at få plads til det, der egentlig skal være i maven igen  :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at døje rigtig meget med krampe i mine baller om natten (ja, i ballerne af alle steder <_<)

Det er så træls og kan ikke rigtig hitte ud af noget, der virker. Ville jo umiddelbart mene at der måske skulle nogle venepumbeøvelser til (ligesom til lægkramper), men hvordan filan laver man sådan nogle, der har effekt deroppe? :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at døje rigtig meget med krampe i mine baller om natten (ja, i ballerne af alle steder <_<)

Det er så træls og kan ikke rigtig hitte ud af noget, der virker. Ville jo umiddelbart mene at der måske skulle nogle venepumbeøvelser til (ligesom til lægkramper), men hvordan filan laver man sådan nogle, der har effekt deroppe? :blink

Haha!! Har ingen idé, men kæft hvor træls altså!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er begyndt at døje rigtig meget med krampe i mine baller om natten (ja, i ballerne af alle steder <_<)

Det er så træls og kan ikke rigtig hitte ud af noget, der virker. Ville jo umiddelbart mene at der måske skulle nogle venepumbeøvelser til (ligesom til lægkramper), men hvordan filan laver man sådan nogle, der har effekt deroppe? :blink

Er det calcium der hjælper på krampe? Altså, sådan at hvis man får for lidt, ka man lettere få krampe?

Ellers så forsøg nogle gange i løbet af dagen at strække ud i ballen, sådan måske for at forebygge. Og ryst ballen med hånden, mens du slapper helt af i musklerne. Det er hvert fald ting, der også hjælper på lægkramper :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det calcium der hjælper på krampe? Altså, sådan at hvis man får for lidt, ka man lettere få krampe?

Ellers så forsøg nogle gange i løbet af dagen at strække ud i ballen, sådan måske for at forebygge. Og ryst ballen med hånden, mens du slapper helt af i musklerne. Det er hvert fald ting, der også hjælper på lægkramper :)

Nåh jo.. Men får bare rimelig mange mælkeprodukter og der er jo også calcium i mine vitaminer..

Vil prøve det med at få strukket godt ud og "ryste røv" :D :numse

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der egentlig nogle af jer, der "lugter" mærkelige ting? Altså eks. i søndags syntes jeg pludselig at der lugtede af hest, mens vi spiste frokost. Og nu mens jeg sidder i sofaen synes jeg pludselig at her dufter af selleri :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk, min lugtesans er blevet dårligere. Vores ene kat knækkede sig under vores seng i nat, og G sagde det stank. Jeg kunne intet lugte...

Til gengæld udsender min mave høje, ækle, slubrende lyde, når jeg læner mig forover! Hvad sker der lige for det???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes faktisk, min lugtesans er blevet dårligere. Vores ene kat knækkede sig under vores seng i nat, og G sagde det stank. Jeg kunne intet lugte...

Til gengæld udsender min mave høje, ækle, slubrende lyde, når jeg læner mig forover! Hvad sker der lige for det???

Ej hvor spooky. Jeg var lige ved at skrive en indlæg om jeres maver også siger mærkelige lyde når i læner jer forover. Det skvulper og sluprer og bobler hver gang. Jeg tænker det samme som dig, hvad sker der for det?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal dælme love for jeg bare er blevet ramt af elefantfødder :(

Hele dagen igår var de vildt hævede og det spændte helt vildt i dem. Om aftenen fik junior rykket sig rundt inde i hulen, og så gik det faktisk næsten væk igen. Henover natten (lå med benene højt) kunne jeg mærke at den igen hævede. Det er ikke så voldsomt som igår, men bare jeg sidder / står 30 min, så hæver de. Har løstsiddende strømper på og sørger for at have benene oppe det meste af tiden, laver venepumpeøvelser konstant, går lidt rundt og ligger på sofaen og så går det meste væk igen når jeg har ligget en halv time til en time. Så skal jeg lige hænge tøj op, så er den gal igen. Andre end mig der føler sig en smule lammet her i de sidste dage? Nu må han gerne snart komme :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ, jeg føler mig også ret hæmmet, men det er mest fordi han hviler på bækkenet nu, og det gør ret ondt. Jeg laver faktisk ingenting. G klarer det hele og jeg føler mig lidt ussel. Prøver dog også på at nyde det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er heldigvis ikke rigtig plaget af ødemer :) Kun en lille smule i fingrene.

Men føler mig virkelig også hæmmet. Glæder mig sådan til han kommer ud. Tror jeg kommer til at føle mig let som en fjer :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh har fået noget der minder om jordens største blist i den ene side af ganen :blink avs.. Har sådan influenza-agtigt ondt i hele kroppen, og ligamenterne driller åndssvagt meget her til aften, det stikker og niver helt ned i.. ja, you know :unsure

Og så har jeg hovedpine..

Yyyyyynk!!! :P :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh har fået noget der minder om jordens største blist i den ene side af ganen :blink avs.. Har sådan influenza-agtigt ondt i hele kroppen, og ligamenterne driller åndssvagt meget her til aften, det stikker og niver helt ned i.. ja, you know :unsure

Og så har jeg hovedpine..

Yyyyyynk!!! :P :lolhit

Nedern.... Det gør MEGA ondt at få sådan en blist. Havde det meget som barn, min mormor duppede myrra på. Det gjorde helt vildt ondt, men hjalp!

Det lyder da helt influenza-agtigt. Krydser fingre for du slipper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Argh har fået noget der minder om jordens største blist i den ene side af ganen :blink avs.. Har sådan influenza-agtigt ondt i hele kroppen, og ligamenterne driller åndssvagt meget her til aften, det stikker og niver helt ned i.. ja, you know :unsure

Og så har jeg hovedpine..

Yyyyyynk!!! :P :lolhit

Jeg plejer at spise et par eller tre longo vital piller og så er de væk dagen efter nogen gange først 2 dage efter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at spise et par eller tre longo vital piller og så er de væk dagen efter nogen gange først 2 dage efter...

Ja! Longo Vital RULES mod blister!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine lår er bare så ømme. Det er lisom hvis jeg ikke har været ude og ride i laaaaang tid så får man jo ømme muskler dagen efter man har gjort der. Samme følelse/smerte/ ømhed oplever jer.... Har i andre oplevet det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine lår er bare så ømme. Det er lisom hvis jeg ikke har været ude og ride i laaaaang tid så får man jo ømme muskler dagen efter man har gjort der. Samme følelse/smerte/ ømhed oplever jer.... Har i andre oplevet det?

Er de ømme hele tiden eller i forbindelse med plukkeveer?

Mine plukkeveer har i lidt tid nu gået helt ned i lårene nemlig. Dog mere menstruationssmerter agtigt og ikke som om jeg har været aktiv ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER