Guest

Symptomer i sidste trimester

252 indlæg i dette emne

Min mave er fuldstændig spændt op.. nærmest som om jeg render rundt med en stor plukve. Den er helt hård.. suk.. det er så anstrengende. Der er lige nogle enkelte øjeblikke, hvor den slapper en smule af, men kort efter spænder den op igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min mave er fuldstændig spændt op.. nærmest som om jeg render rundt med en stor plukve. Den er helt hård.. suk.. det er så anstrengende. Der er lige nogle enkelte øjeblikke, hvor den slapper en smule af, men kort efter spænder den op igen..

Øv hvor træls :( tror du det er plukveer? Ellers kan det være fg lige skal have et kald.. altså jeg kan også godt føle i perioder at min mave er konstant hård..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mave er fuldstændig spændt op.. nærmest som om jeg render rundt med en stor plukve. Den er helt hård.. suk.. det er så anstrengende. Der er lige nogle enkelte øjeblikke, hvor den slapper en smule af, men kort efter spænder den op igen..

Min mave har også været stenhård som en plukve siden uge 30 ca. Hele tiden. 90% af tiden. Det sagde min jm var meget normalt her sidst i graviditeten. At den altså er så spændt .. :)

Men ring da til FG hvis du er i tvivl om du er ved at starte hele showet igen. Ville jeg også selv hvis jeg var dig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det føles lige som i onsdags, hvor jeg kom på fødegangen.. Men det gør ikke mere ondt, end det hele tiden har gjort, så tænker ikke at der er den store udvikling i det. Det er bare enormt træls, for det gør også, at jeg føler, at jeg næsten ikke kan have noget mad i maven..

Tror ikke det er en lang plukve, selvom det føles lidt sådan. For jeg kan mærke at det indimellem strammer (om muligt) endnu mere sammen og niver lidt.

Tager det sådan rimelig roligt, synes bare det er ret så irriterende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh jeg har sovet så dårligt.... og så da jeg var oppe og tisse kl. 5 så var jeg bare så ekstremt sulten og havde lyst til havregryn (var rigeligt proppet da jeg gik i seng) så var møg irriterende, men gad ikke til at spise kl 5 når manden alligevel sku op kl 6, og vi så ku spise sammen :).

 

Så efter jeg havde spist har jeg ligget og halvsovet end til nu igen, men er stadig i søvnunderskud, så jeg direkte får hovedpine.... ihh hvor er det irriterede:S Men kan ikke rigtig blive liggende længere da jeg skal på sygehuset og have lavet CTG på den lille.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er mine fødder igen hævede til aften. Særligt højre. Det snurre nærmest i den .. Den er ikke varm eller noget. Og gør ikke ondt. Men den er ret spændt. Har ligget med dem oppe noget tid nu men det forsvinder ikke rigtig.

Mine fingre ligner egentlig sig selv, men de er ret ømme når jeg strække og bøjer dem, er det pga væske mon? Oplever i andre ømme led i fingre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der lyder helt sikkert som vand i benene Marmik. Der er jo ikke plads til væsken inde i benene derfor spænder det. Maven trykker på hele karsystemet og det virker derfor ikke optimalt.

Du kan prøve med venepumpe øvelser og se om det hjælper. Armene vil jeg tage over hovedet et par minutter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaav! Nu havde jeg lige fået styr på maven igen.. Droppede magnesia i to dage, og nu render jeg så rundt med forstoppelse igen..

Derudover har jeg sindssygt ondt i det nederste af maven i begge sider.. er ved at være SÅ træt af alle de åndssvage smerter altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aaav! Nu havde jeg lige fået styr på maven igen.. Droppede magnesia i to dage, og nu render jeg så rundt med forstoppelse igen..

Derudover har jeg sindssygt ondt i det nederste af maven i begge sider.. er ved at være SÅ træt af alle de åndssvage smerter altså!

Det er ikke kun din fordøjelse der er sat over styr. Selvom jeg virkelig tænker over hvad jeg spiser herhjemme, så har jeg dårlig mave det ene øjeblik og hård mave det næste øjeblik. Jeg ved ikke om det er kroppens egen måde at forberede sig på den forestående begivenhed på.. Men træls er det bestemt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:mam  :mam  :mam :mam  :mam  :mam  :mam  :mam  :mam  :mam  :mam  :mam  :mam  :mam  

Og mest chokolade. Chokolade rules!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:mam :mam :mam :mam :mam :mam :mam :mam :mam :mam :mam :mam :mam

Og mest chokolade. Chokolade rules!

Jeg har vildt lyst til chokolade/kakao hele tiden! Er så meget med dig der :D Spiste en halv plade Marabou i går aftes ;) haha!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vildt lyst til chokolade/kakao hele tiden! Er så meget med dig der :D Spiste en halv plade Marabou i går aftes ;) haha!

Også her! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, er ramt af massiv hovedpine, kvalme og svimmelhed i dag :( Tænker at det nok hænger sammen med minus søvn kombineret med mit sammenstød med en dør i nat :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, er ramt af massiv hovedpine, kvalme og svimmelhed i dag :( Tænker at det nok hænger sammen med minus søvn kombineret med mit sammenstød med en dør i nat :(

Sammenstød med en dør?? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sammenstød med en dør?? :unsure

Badeværelsesdøren stod på klem, da jeg var nede for at tisse i nat. Tænder aldrig lyset om natten. Troede den stod helt åben, så gik direkte ind i den med hovedet først :/ Aav..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Badeværelsesdøren stod på klem, da jeg var nede for at tisse i nat. Tænder aldrig lyset om natten. Troede den stod helt åben, så gik direkte ind i den med hovedet først :/ Aav..

Nåååårh, stakkels dig :kram . Okay. Jeg må indrømme, jeg kom til at grine. Lidt :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nåååårh, stakkels dig :kram . Okay. Jeg må indrømme, jeg kom til at grine. Lidt :blush

Tak..

Hehe, det er helt iorden.. Tror måske selv, jeg ville have fnist, hvis det var sket for manden eller nogle andre :P

Ved ikke hvorfor jeg ikke bare tænder det åndssvage lys. Lige da vi var flyttet ind i huset, faldt jeg ned af trappen og hamrede røven ind i en radiator.. der havde jeg heller ikke tændt lyset.. Man føler sig bare SÅ dum altså <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vildt lyst til chokolade/kakao hele tiden! Er så meget med dig der :D Spiste en halv plade Marabou i går aftes ;) haha!

Er glad for at jeg ikke er den eneste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, er ramt af massiv hovedpine, kvalme og svimmelhed i dag :( Tænker at det nok hænger sammen med minus søvn kombineret med mit sammenstød med en dør i nat :(

Hvornår har du sidst været til jm? Kan være du skulle give hende et kald. Jeg har i hvert fald fået at vide jeg skulle reagere på hovedpine, kvalme og svimmelhed, da det kan være symptomer på svangerskabsforgiftning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår har du sidst været til jm? Kan være du skulle give hende et kald. Jeg har i hvert fald fået at vide jeg skulle reagere på hovedpine, kvalme og svimmelhed, da det kan være symptomer på svangerskabsforgiftning

 

Jeg har samme symptomer, og har lige været til jordmoder i dag, men vi blev enige om at jeg bare har det sådan fordi at jeg sover så dårligt om natten så kan jo også være grunden for Emilie :) Men ja, Emilie, hvis du ikke har fået taget urinprøve lige for nylig så er det nok ikke en dum idé at få tjekket :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var jo på fødegangen for en uge siden, hvor jeg fik tjekket blodtryk og urin, begge var helt normale.

umiddelbart tænker jeg at det nok nærmere er en mindre hjernerystelse efter mit møde med døren. Det bliver nemlig værre, hvis jeg ser fjernsyn eller sidder for længe med mobilen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du ved jo helt sikkert mere om det, end jeg gør :-). Så vil ikke trætte dig med gode råd om hjernerystelse :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, du ved jo helt sikkert mere om det, end jeg gør :-). Så vil ikke trætte dig med gode råd om hjernerystelse :-)

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vildt lyst til chokolade/kakao hele tiden! Er så meget med dig der :D Spiste en halv plade Marabou i går aftes ;) haha!

Jep chokolade og søde sager; den er jeg også på. Det nåede lige at starte før jeg fødte, og det hænger ligesom stadig ved her... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og lige nu sidder jeg med varm/skummet kakao :) Total yndlings drik på det seneste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER