Guest

Symptomer i sidste trimester

252 indlæg i dette emne

Jeg har det ca. Lige som jer, og får også tit ondt i bunden af maven af at sidde.... Som om maven ikke har nok plads.... Er møg irriterende, og tænker at der er ret længe til termin hvis man skal have det sådan her

Nogle dage er jeg heldig og kan gå et stykke, andre får jeg vanvittig mange plukveer af at gå 5-10 meter, og er nød til at lægge mig ned.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes virkelig også at maven begynder og tynge og virker så tung i det..

Synes det er svært og vende sig.. og i går synes hun bare hun skulle gnide sig op af mine ribben i venstre side.. kæft det gjorde ondt..!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke det er fedt at i andre også har det skidt, men på den anden side er det virkelig rart at det ikke er fordi der er noget galt med mig... Det er åbenbart sådan det er!

Kan ikke huske det fra de andre gange.... Man glemmer let :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ind imellem total hedetur, hvor jeg bliver skidt tilpas og får kvalme :( Om det er graviditeten eller min eksamen i næste uge har jeg endnu ikke fundet ud af.. Det må tiden vise!! Træls er det hvert fald..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også det med plukkeveer .. Hvis vi er ude og handle fx så kan jeg godt handle i første butik vi er i, og det går fint frem og tilbage fra bilen. Men så i næste butik, går jeg simpelthen så langsomt fordi jeg har ustoppelige plukkeveer.. De stopper først når jeg sætter mig ind i bilen igen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også det med plukkeveer .. Hvis vi er ude og handle fx så kan jeg godt handle i første butik vi er i, og det går fint frem og tilbage fra bilen. Men så i næste butik, går jeg simpelthen så langsomt fordi jeg har ustoppelige plukkeveer.. De stopper først når jeg sætter mig ind i bilen igen..

heldige dig at ĸu komme igennem første butik :-)

Jeg er blevet gode venner med den ene frostboks i vores fakta, for så kan jeg ikke mere.

 

var ude og kogge på vaskemaskine med min far og mand i fredags, og endte med at måtte sætte mig midt på gulvet i Elgiganten, mens de kiggede videre :-s må ha set sjovt ud, men desværre ikke første gang :-)

 

gjorde det også i en butik i Paris i start november, men der havde vi også gået det  meste af dagen.... en af medarbejderne havde så ondt af mig at han hentede en stol på lageret til mig :-) altid spændende når man ikke taler Fransk :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

heldige dig at ĸu komme igennem første butik :-)

Jeg er blevet gode venner med den ene frostboks i vores fakta, for så kan jeg ikke mere.

var ude og kogge på vaskemaskine med min far og mand i fredags, og endte med at måtte sætte mig midt på gulvet i Elgiganten, mens de kiggede videre :-s må ha set sjovt ud, men desværre ikke første gang :-)

gjorde det også i en butik i Paris i start november, men der havde vi også gået det meste af dagen.... en af medarbejderne havde så ondt af mig at han hentede en stol på lageret til mig :-) altid spændende når man ikke taler Fransk :-)

Hehe ja, det i Frankrig har da været en oplevelse :-) .. Det med at sætte sig ned på gulvet midt i en butik eller på gade har jeg også gjort før.. Men uanset om folk kigger eller ej, så virker det! Heldigvis.. :-D men det er rart at vide at det "skal" være sådan her i sidste Trimester..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe ja, det i Frankrig har da været en oplevelse :-) .. Det med at sætte sig ned på gulvet midt i en butik eller på gade har jeg også gjort før.. Men uanset om folk kigger eller ej, så virker det! Heldigvis.. :-D men det er rart at vide at det "skal" være sådan her i sidste Trimester..

 

yup rart ikke at være alene, men stadig irriterende at have det sådan og stadig to måneder endnu :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

yup rart ikke at være alene, men stadig irriterende at have det sådan og stadig to måneder endnu :-s

Ja, de 2 mdr må godt gå meget stærkt! Og ikke blive værre end det er nu da

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det ca. Lige som jer, og får også tit ondt i bunden af maven af at sidde.... Som om maven ikke har nok plads.... Er møg irriterende, og tænker at der er ret længe til termin hvis man skal have det sådan her

Nogle dage er jeg heldig og kan gå et stykke, andre får jeg vanvittig mange plukveer af at gå 5-10 meter, og er nød til at lægge mig ned.

 

TJEK, jeg kan ikke sidde ved et bord i længere tid. Ikke vildt fedt hen over jul og nytår, hvor man tit sidder over maden i lang tid. Jeg må bare sidde godt tilbagelænet :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, skal love for ømme bryster er vendt tilbage her .. De er også vokset, kan ikke holde ud at have bh på mere.. Og de levende drømme! Drømte sidste nat at jeg fødte og ammede.. Surrealistisk , jeg var helt rundt på gulvet da jeg vågnede ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine er også mega ømme og spændte. Tit snurrer det i dem. Har også svært ved at holde bh'er ud, så har skiftet dem ud med ammebh'er uden bøjle.. ahh, hvilken lettelse :D

Har også fået meget livagtige drømme. Især drømme om junior. Er spændt på, om han ligner den dreng, jeg ser i drømmene :)

øv og jeg er også vokset ud af nogle af mine ventebukser :( de har hele tiden siddet tæt til, men nu kan jeg slet ikke have dem på. Så føler man sig pludselig tyk :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også drømme her! Gerne groteske, uhyggelige og MEGET livagtige. Håber det bare er en fase. Morer mig til gengæld også i søvne - ler højt, synger, vækker mig selv og G og føler mig lidt dum.

 

Blybber sparker MEGET nu! Over det hele og særligt om aftenen. Med forkærlighed for et sted lige under højre ribben og så min blære. Lille bæst :kuller.

 

Jeg synes, min hukommelse svigter mig. Kan ikke huske noget som helst og irriterer folk ved det. Mit syn tér sig også underligt. Og jeg er tit lidt svimmel.

 

32+6 i dag. De sidste 7 uger + 1 dag må gerne gå hurtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg kan heller ikke længere være i mine ventebukser, de strammer og jeg kan ikke holde ud at have dem på..

Det samme med min hukommelse den er som en si :D .. Utroligt hvad det kan gøre ved kroppen at være gravid. Hehe mine sko er også begyndt at stramme, selvom jeg på ingen måde har hævede fødder.. Meget mystisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For første gang i graviditeten er mine fødder hævet. Eller dvs mit højre ben/fod er hævet.. Skal man være opmærksom på at det kun er det ene ben? :s eller er det meget normalt?

Har stået en del Idag med bagning og oprydning og støvsugning osv, så tænker det nok er overbelastning ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For første gang i graviditeten er mine fødder hævet. Eller dvs mit højre ben/fod er hævet.. Skal man være opmærksom på at det kun er det ene ben? :s eller er det meget normalt?

Har stået en del Idag med bagning og oprydning og støvsugning osv, så tænker det nok er overbelastning ?

Gør det ondt? Falder hævelsen evt ved at ligge med benet oppe?

Jeg har aldrig hørt om det før, men hvis det stadig er hævet i morgen, ska du evt ringe til lægen..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For første gang i graviditeten er mine fødder hævet. Eller dvs mit højre ben/fod er hævet.. Skal man være opmærksom på at det kun er det ene ben? :s eller er det meget normalt?

Har stået en del Idag med bagning og oprydning og støvsugning osv, så tænker det nok er overbelastning ?

Så længe benet ikke er rødt, spændt, varmt eller gør ondt, er der intet at være bekymret for. hævelsen skyldes sandsynligvis at den lille ligger og blokerer, så væsken fra benet ikke kan transporteres væk :) prøv med nogle venepumpeøvelser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør det ondt? Falder hævelsen evt ved at ligge med benet oppe?

Jeg har aldrig hørt om det før, men hvis det stadig er hævet i morgen, ska du evt ringe til lægen..

Har ligget på sofaen lidt. Synes det har fortaget sig lidt nu. Den var ret øm inden jeg lagde mig.. Har lavet venepumpeøvelser og synes også det hjælper .. Så må prøve at holde øje med om den stadig er hævet i morgen.. I morgen skal jeg heldigvis bare slappe af ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så længe benet ikke er rødt, spændt, varmt eller gør ondt, er der intet at være bekymret for. hævelsen skyldes sandsynligvis at den lille ligger og blokerer, så væsken fra benet ikke kan transporteres væk :) prøv med nogle venepumpeøvelser.

Havde også mine ventebukser på hele dagen og de strammer efterhånden en del. Måske de må

Pakkes helt væk nu. Den er ikke rød, eller varm. Men føles øm og spændt.

Synes også jeg oplevelse sådan nogle regelmæssige hop fra maven, passer præcis med hvert sekund blev maven ved at hoppe. Først troede jeg det var min egen puls jeg kunne se, efter et stort måltid hvor maven var totalt udspilet. Men det blev ved. Længe. Er dét hikke? Eller er det hans hjerte/overkrop jeg kunne se mon? Blev helt nervøs for om hans hjerterytme blev meget kraftig der.. Men nu er det væk igen, varede omkring 10 min-20min.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde også mine ventebukser på hele dagen og de strammer efterhånden en del. Måske de må

Pakkes helt væk nu. Den er ikke rød, eller varm. Men føles øm og spændt.

Synes også jeg oplevelse sådan nogle regelmæssige hop fra maven, passer præcis med hvert sekund blev maven ved at hoppe. Først troede jeg det var min egen puls jeg kunne se, efter et stort måltid hvor maven var totalt udspilet. Men det blev ved. Længe. Er dét hikke? Eller er det hans hjerte/overkrop jeg kunne se mon? Blev helt nervøs for om hans hjerterytme blev meget kraftig der.. Men nu er det væk igen, varede omkring 10 min-20min.

Man kan godt blive øm og spændt af væskeophobninger.. men du skal være meget obs på symptomerne. Vil ikke male fanden på væggen, men det kunne i værste fald være en blodprop i benet. Tænker at du nok burde give vagtlægen et kald og lige høre ad. Det kan heldigvis hurtigt af- eller bekræftes med blodprøver og en ultralyd, hvis det endelig er.

Men hold i hvert fald øje med, at det ikke bliver rødt og/eller varmt.

Det lyder meget som hikke, det du oplever :D det er en spøjs fornemmelse..

Min dreng fik hikke, mens vi var til scanning i mandags, det så ret skægt ud :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, du er sygeplejerske ikke? (er et gæt baseret på, du altid er klar med et godt og fyldestgørende svar, når man er bekymret for noget fysisk)

 

Ved du noget om at man kan få ændringer i munden under graviditeten, noget der hedder "geografi-tunge"?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, du er sygeplejerske ikke? (er et gæt baseret på, du altid er klar med et godt og fyldestgørende svar, når man er bekymret for noget fysisk)

Ved du noget om at man kan få ændringer i munden under graviditeten, noget der hedder "geografi-tunge"?

Har intet svar på dette, men så et andet sted, at du ik ka quote.. Hvilken internet browser bruger du? Synes engang jeg så et svar på samme problem, at det ku være noget med det.. Ellers skriv et indlæg til redaktionen og spørg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilie, du er sygeplejerske ikke? (er et gæt baseret på, du altid er klar med et godt og fyldestgørende svar, når man er bekymret for noget fysisk)

Ved du noget om at man kan få ændringer i munden under graviditeten, noget der hedder "geografi-tunge"?

Jo det er jeg :)

Det er ikke lige mit speciale, men har hørt, at graviditet godt kan give "geografi-tunge", da det bla kan udløses af stresstilstande. Så vidt jeg ved anbefaler man skylning med klorhexidin mod det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan godt blive øm og spændt af væskeophobninger.. men du skal være meget obs på symptomerne. Vil ikke male fanden på væggen, men det kunne i værste fald være en blodprop i benet. Tænker at du nok burde give vagtlægen et kald og lige høre ad. Det kan heldigvis hurtigt af- eller bekræftes med blodprøver og en ultralyd, hvis det endelig er.

Men hold i hvert fald øje med, at det ikke bliver rødt og/eller varmt.

Det lyder meget som hikke, det du oplever :D det er en spøjs fornemmelse..

Min dreng fik hikke, mens vi var til scanning i mandags, det så ret skægt ud :D

Der er slet ikke noget med foden i dag :) heldigvis. Så den trængte nok bare til hvile..

Vildt hvis det var hikke. ? :D Det så virkelig voldsomt ud på maven.. Det var ikke så meget at mærke, mere at se .. I toppen af maven..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Kami og Emilie :).

 

Kami, jeg har kunnet quote her indtil for en uges tid siden - det er så sært. Så skal jeg prøve at bruge Crome i stedet for Explorer. Nedern. Kan godt lide min Explorer :rolleyes.

 

Emilie, TAK skal du have! Klorhexidin vil jeg prøve, jeg er så træt af at have ondt i munden. Man skal altid spørge en sygeplejerske - min læge vidste ikke, hvad det var og kunne ikke give nogen gode råd. G´s læge inde på Riget vidste heller ikke noget om det  :rolleyes. I sygeplejersker er altså ret tit bedre til at besvare spørgsmål :).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER