Guest

Symptomer i sidste trimester

252 indlæg i dette emne

Nåh oki :) har nemlig en kollega der lige er blevet operer for det samme. Carpaltunnel syndrom. Altså hun er ikke gravid. Men kiggede lige i min graviditetsbog fra min jordemoder og der står faktisk lige nøjagtig at pga meget væske udvikler hver anden gravid det der carpaltunnel syndrom sidst i graviditeten og at det oftest forsvinder automatisk når man har født

Kunne nemlig ikke finde bogen i flytningen men den dukkede så op midt i alle babytingene.. Hehe

 

jeg fik så først meget væske i kroppen i ugen op til fødslen så ved ikke om det var været noget som var undervejs :) men tvivler :) Tog først min vielsesring af ca. 1 uge før fødslen :) og havde minimalt væske da jeg var til jordmoder 1½ uge før :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg fik så først meget væske i kroppen i ugen op til fødslen så ved ikke om det var været noget som var undervejs :) men tvivler :) Tog først min vielsesring af ca. 1 uge før fødslen :) og havde minimalt væske da jeg var til jordmoder 1½ uge før :).

Uh, måske er det et tegn at jeg har så meget vand i kroppen så :D .. Er jo 40+1 nu.. Det er dog længe siden jeg måtte tage ringen af..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blev sat igang 38+0 og jeg fik modningspiller i 3 døgn og på 4 døgn tog de vandet, fordi jeg ikke måtte få flere piller. Jeg fødte ca. 12 timer efter vandet blev taget. Veerne var meget kraftige, men uden effekt så jeg fik vestimulerende. Jeg vil klart anbefale dig epiduralblokaden hvis det bliver langtrukkent, for så får man lige en pause og muligheden for et hvil ovenpå flere hårde dage inden det går rigtig løs. Jeg synes ikke fødslen var så slem selvom alle jeg snakker med synes det lyder voldsomt. Tiden gik bare så langsomt, fordi man jo bare går og venter på baby efter de første piller og så sker der ikke en fis. Hvor lang tid det tager kommer jo meget an på hvor moden man er til fødsel. Nogen skal kun have piller en gang, mens andre skal have maks dosis.

Tak for beretningen Mai. Jeg havde tænkt på at spørge til hvordan din fødsel forløb. Jeg fik endelig sovet i nat, så tankerne er mere rolige nu, og jeg kan tænke lidt klarere. Der er ikke andet for end at tage fødslen som den kommer. Desværre er vi ikke selv herre over forløbet det gælder for os alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg fik så først meget væske i kroppen i ugen op til fødslen så ved ikke om det var været noget som var undervejs :) men tvivler :) Tog først min vielsesring af ca. 1 uge før fødslen :) og havde minimalt væske da jeg var til jordmoder 1½ uge før :). 

 

Jeg synes da, at det lyder super, hvis væske = snarlig fødsel, for mine fødder er pt. formet som babyelefant-fusser  :angry  Og hænderne, avavav  :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da, at det lyder super, hvis væske = snarlig fødsel, for mine fødder er pt. formet som babyelefant-fusser  :angry  Og hænderne, avavav  :(

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Avvv plukveer, tror jeg vil tage et langt bad og så i seng.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da, at det lyder super, hvis væske = snarlig fødsel, for mine fødder er pt. formet som babyelefant-fusser :angry Og hænderne, avavav :(

Er vidst desværre meget forskelligt :-) mit var aldrig slemt og kom vidst også ret sent for normalen, så tror desværre ikke at man kan konkluderer noget udfra det :-s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beretningen Mai. Jeg havde tænkt på at spørge til hvordan din fødsel forløb. Jeg fik endelig sovet i nat, så tankerne er mere rolige nu, og jeg kan tænke lidt klarere. Der er ikke andet for end at tage fødslen som den kommer. Desværre er vi ikke selv herre over forløbet det gælder for os alle.

Du skal nok klare fødslen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig lige under fanerne her :). Jeg har tid til igangsættelse i morgen kl. 8, og jeg er meget spændt på forløbet. Det er mærkeligt at vide, at nu går det løs! Jeg har læst og hørt mange historier, men ingen kan jo sige hvordan min fødsel bliver. Håber dog den bliver god, og glæder mig! Først var jeg rigtig ked af det, men det nytter jo ikke noget. Jeg ville gerne være gået i gang selv, men sådan er det jo.

 

Kære uperfekte, rigtig mange gange held og lykke med din igangsætning også! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig lige under fanerne her :). Jeg har tid til igangsættelse i morgen kl. 8, og jeg er meget spændt på forløbet. Det er mærkeligt at vide, at nu går det løs! Jeg har læst og hørt mange historier, men ingen kan jo sige hvordan min fødsel bliver. Håber dog den bliver god, og glæder mig! Først var jeg rigtig ked af det, men det nytter jo ikke noget. Jeg ville gerne være gået i gang selv, men sådan er det jo.

Kære uperfekte, rigtig mange gange held og lykke med din igangsætning også! :)

Der er godt nok meget forskel på hvornår man sætter igang så. :) altså hvis der ikke er en anden forklaring på din igangsættelse så. Jeg kan allertidligst blive sat igang når jeg er gået 6 dage over tid. Så scanner de mig, og hvis jeg endnu ikke har åbnet mig lidt så skal jeg vente 4 dage mere inden de gør noget :)

Men dejligt at du snart kan se den lille. Held og lykke med det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er godt nok meget forskel på hvornår man sætter igang så. :) altså hvis der ikke er en anden forklaring på din igangsættelse så. Jeg kan allertidligst blive sat igang når jeg er gået 6 dage over tid. Så scanner de mig, og hvis jeg endnu ikke har åbnet mig lidt så skal jeg vente 4 dage mere inden de gør noget :)

Men dejligt at du snart kan se den lille. Held og lykke med det hele :)

Jamen jeg er også 41+0 i morgen.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen jeg er også 41+0 i morgen.....

Ja det var mig der huskede forkert. Hehe. Sorry :) ønsker dig i hvert fald rigtig meget held og lykke med det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig lige under fanerne her :). Jeg har tid til igangsættelse i morgen kl. 8, og jeg er meget spændt på forløbet. Det er mærkeligt at vide, at nu går det løs! Jeg har læst og hørt mange historier, men ingen kan jo sige hvordan min fødsel bliver. Håber dog den bliver god, og glæder mig! Først var jeg rigtig ked af det, men det nytter jo ikke noget. Jeg ville gerne være gået i gang selv, men sådan er det jo.

 

Kære uperfekte, rigtig mange gange held og lykke med din igangsætning også! :)

Tak og igen pøj pøj. Tænker på at du nu er ved at være på vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh, synes godt nok at kvalmen er grum i dag. Og har en masse plukveer, som niver og bider.. øv dag :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ondt har i andre i bæknet?

Jeg har mest ondt om eftermiddagen, aften og natten. Og om aftenen og natten kan det være så slemt at jeg slet ikke kan rejse mig. De sidste 2 dage har det gjort så ondt at rejse mig og gå på wc at jeg er begyndt at græde af bare smerte. Er det bækkenløsning ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor ondt har i andre i bæknet?

Jeg har mest ondt om eftermiddagen, aften og natten. Og om aftenen og natten kan det være så slemt at jeg slet ikke kan rejse mig. De sidste 2 dage har det gjort så ondt at rejse mig og gå på wc at jeg er begyndt at græde af bare smerte. Er det bækkenløsning ?

 

Åh nej, hvor træls! Jeg har ikke selv haft bækkenløsning, men ved at smerterne kan være forfærdelige. Jeg tror da lige, jeg ville ringe til JM og høre, hvad hun siger til det, du beskriver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej, hvor træls! Jeg har ikke selv haft bækkenløsning, men ved at smerterne kan være forfærdelige. Jeg tror da lige, jeg ville ringe til JM og høre, hvad hun siger til det, du beskriver.

Jeg prøvede at ringe til JM centeret i Aalborg hvor jeg går for at høre hvornår jeg kan få en tid i denne uge ( de skulle ringe med en ledig tid til mig), men fik bare sådan en sur gimpe i røret som sagde " jamen de skulle lige have et overblik over fødsels anmeldelser, så de vidste hvad de havde af ledige tider, så skulle de nok ringe med tid" hun sagde bare bare rigtigt surt og negativt. Jeg sagde så at det var ret vigtigt for mig at få en tid da jeg skal planlægge det mht transport har immervæk 35-40 km derind i bil. Argh men de skulle nok ringe. Sidste gang ringede de dagen før med en tid, og det synes er lige stramt nok når man os har et liv som det skal passes ind, og det er jo ikke lige frem alle der bor i nærheden af dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået en tid med JM i morgen kl 8.20 puha det er tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bækkenløsning er ikke så slem mere. Det har ligesom stabiliseret sig lidt, efter han har sat sig fast :)

Har selvfølgelig ondt, men er ved at være vant til det, så det er til at holde ud. Så længe det ikke bliver værre, er jeg godt tilfreds. Det værste er næsten, hvis jeg får overanstrengt mig, så kan jeg mærke at det hele føles løst, som om det vil til at falde fra hinanden.

De værste smerter for mit vedkommende i øjeblikket sidder foran på undersiden af maven. Forestiller mig at det er ligamenterne. De gør møghamrende ondt uanset om jeg står, går, ligger eller sidder. Det er nogle gange ikke til at holde ud. Kan ikke engang vende mig i sengen uden at vågne af smerterne :( .. Glæder mig så ustyrligt meget til at slippe af med alle de smerter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bækkenløsning er ikke så slem mere. Det har ligesom stabiliseret sig lidt, efter han har sat sig fast :)

Har selvfølgelig ondt, men er ved at være vant til det, så det er til at holde ud. Så længe det ikke bliver værre, er jeg godt tilfreds. Det værste er næsten, hvis jeg får overanstrengt mig, så kan jeg mærke at det hele føles løst, som om det vil til at falde fra hinanden.

De værste smerter for mit vedkommende i øjeblikket sidder foran på undersiden af maven. Forestiller mig at det er ligamenterne. De gør møghamrende ondt uanset om jeg står, går, ligger eller sidder. Det er nogle gange ikke til at holde ud. Kan ikke engang vende mig i sengen uden at vågne af smerterne :( .. Glæder mig så ustyrligt meget til at slippe af med alle de smerter.

Jeg håber JM kan hjælpe i morgen, for at ligge og græde pga smerter om aften/natten kan jeg ikke holde til 11 dage mere måske længere hvis jeg går over terminen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber JM kan hjælpe i morgen, for at ligge og græde pga smerter om aften/natten kan jeg ikke holde til 11 dage mere måske længere hvis jeg går over terminen.

Det er heller ikke sjovt. Sådan har jeg også haft det mange gange, og man kan bare ikke rigtig gøre noget (jeg har nægtet at tage smertestillende)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er heller ikke sjovt. Sådan har jeg også haft det mange gange, og man kan bare ikke rigtig gøre noget (jeg har nægtet at tage smertestillende)..

 

Den klub er jeg desværre også en del af - og der er bare ikke en dyt at gøre ved det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har et spørgsmål ( har os spurgt i gravid-tråden), da jeg var på wc og var ved at tisse fik jeg en trang til at presse, altså ikke presse som når man skal lave stort men pressefornemmelsen fra skeden. det er et par timer siden og har haft trangen siden, men er det normalt (er i 38+3). har i dag haft flere jag i underlivet/skeden, samt meget mestruations agtig ondt i lænden.

Har de sidste dage haft meget ondt i bæknet specielt i højre side hvor det om aftenen og natten har gjort så ondt at jeg er begyndt at græde pga smerterne, så lige nu vil jeg gerne føde for hvis jeg skal gå indtil termin og måske os efter så vil jeg bryde sammen psykisk hvis smerterne skal være så voldsomme hver aften og nat.

Er det normalt det jeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har et spørgsmål ( har os spurgt i gravid-tråden), da jeg var på wc og var ved at tisse fik jeg en trang til at presse, altså ikke presse som når man skal lave stort men pressefornemmelsen fra skeden. det er et par timer siden og har haft trangen siden, men er det normalt (er i 38+3). har i dag haft flere jag i underlivet/skeden, samt meget mestruations agtig ondt i lænden.

Har de sidste dage haft meget ondt i bæknet specielt i højre side hvor det om aftenen og natten har gjort så ondt at jeg er begyndt at græde pga smerterne, så lige nu vil jeg gerne føde for hvis jeg skal gå indtil termin og måske os efter så vil jeg bryde sammen psykisk hvis smerterne skal være så voldsomme hver aften og nat.

Er det normalt det jeg

Det har jeg aldrig hørt om. Er det der stadig? Tror jeg ville give fg et kald. Tænk nu, hvis du er en af dem, der næsten ikke mærker veerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har et spørgsmål ( har os spurgt i gravid-tråden), da jeg var på wc og var ved at tisse fik jeg en trang til at presse, altså ikke presse som når man skal lave stort men pressefornemmelsen fra skeden. det er et par timer siden og har haft trangen siden, men er det normalt (er i 38+3). har i dag haft flere jag i underlivet/skeden, samt meget mestruations agtig ondt i lænden.

Har de sidste dage haft meget ondt i bæknet specielt i højre side hvor det om aftenen og natten har gjort så ondt at jeg er begyndt at græde pga smerterne, så lige nu vil jeg gerne føde for hvis jeg skal gå indtil termin og måske os efter så vil jeg bryde sammen psykisk hvis smerterne skal være så voldsomme hver aften og nat.

Er det normalt det jeg

Jeg ville helt sikkert også ringe til fødegangen og bede om et tjek. De vil garanteret gerne se dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER